ďťż
Haary x draco
Witajcie!
Poprzednio zrobiłem troszke małe komory pod średniaki z zestawu krx3, aktualnie mam prawie gotowe dużo większe. Tak jak poprzednio są zrobione z żywicy. Jak wiadomo żywica ma wysoką częstotliwość rezonansu i zastanawiam się jak dodatkowo temu zaradzić... Napewno dam na dolną część komory mate STP, ale na ścianki już nie za bardzo będe mógl ją dać (nie wszędzie) i myśle jak na to poradzić... Poprostu wyszpachlować środek, czy może zakupić jakiś materiał? Myślałem o masie bitumicznej do nakładania pędzelkiem... Będe wdzięczny za wszelkie sensowne pomysły :) Oczywiście na koniec pójdzie watolina, ale chodzi mi o ścianki, a nie o końcowe wykończenie.... Na szybko przyszedł mi do głowy spray Sinuslive'a. Wybabraj to błotem Braxa, tak aby powierzchnia była jak najbardziej pocharatana i nierówno obglutana tym specyfikiem. Meże też nieco luźnej wełny nie zaszkodzić, ale to już trzeba wziąć na ucho, bo jeden głośnik może to lubieć a inny nie, no i to akurat na uspokojenie samych ścianek raczej za bardzo nie zadziała. Myślę spray Sinuslive'a się przyda tam gdzie nie dojdę z masą na pędzelku... essa, a co to jest za błoto braxa? To jest na bazie bitumu czy czegoś innego? Myślę spray Sinuslive'a się przyda tam gdzie nie dojdę z masą na pędzelku... essa, a co to jest za błoto braxa? To jest na bazie bitumu czy czegoś innego? To wygląda tak jak by to był gruboziarnisty piasek związany jakąś papką. Ja nakładałem paste braxa na całą tapicerkę drzwi i efekt był pozytywny - zniknęły prawie całkiem wibracje na tapicerce. A nakładałem szpachelką a gdzie nie udało się dojść szpachelką to normalnie paluchami ;P To chyba w to zainwestuje, a po zastygnięciu jak to się prezentuje? Sztywna spina czy taka gumowata? Ja bym zaczął jednak pod wyklejenia dynamatem tych komór. Potem próbował np. nałożyc pastę i dodawać inne wytlłumienie typu wełny. Mam STP kawałki, ale nie wszędzie dam rade je umieścić, a napewno nie z dużym naciskiem bo niema za bardzo jak... Ja bym zaczął jednak pod wyklejenia dynamatem tych komór. Potem próbował np. nałożyc pastę i dodawać inne wytlłumienie typu wełny. Tylko jak położysz najpierw matę a potem paste to fizycznie oddzielisz pastę od konstrukcji komory - myślę że jak już to jeden materiał po jednej stronie a drugi po drugiej... W dynamacie chodzi mi o to by zupełnie wyciszyć dźwięk wewnątrz komory, powstający od tylnej strony membrany. Tak by nic z niego nie wyłaziło na zewnątrz. Pasta brax tego nie załatwi no nie? Ona (narzucana) może pomóc w rozpraszaniu (essa pisał) by fale nie atakowały tylnej strony membrany i jej nie stwarzały trudności w graniu. Może pomóc a może nie (jeżeli w ogóle będzie to problem) to na pewno nie jest taka przypadkowa sprawa, że sobie nawrzucasz i rozproszy. Bo to zależy od długości fal. No a wełna też wycisza. Gotowej recepty nie ma. Ja mam podobny głośnik, coś tam kombinuje i zupełnie nie potrafie doradzić. :) dr mul4tu, rozumiem że chodzi Ci o zwykłą mate dynamata? Czy jakiś wynalazek inny? Jeśłi inny to czy możesz podać nazwę produktu. No w takich sytuacjach chodzi mi o d. extreme i podobne typu stp vibroplast. Tylko jak wykleisz samym tym to pewnie będize sytuacja, że fale będą biegać wewnątrz komory aż do samoczynnego ich wytłumienia (powolnie malejąca amplituda po kolejnych odbiciach od ścianek). A chodzi o to by je tam wytłumić by nie uderzały w membrane od tyłu. Więc wskzana jest wełna? Ja nie wiem - kombinuj. Dynamat/stp sprawi, że nie będize przełażić przez ścianke komory i tyle. PS. Nie wiem jak szifo mógł wmontować te głośniki prosto w słupek. : DDDD dr mul4tu, aż taki głupi nie jestem ;) , nie rozmawiamy o watolinie i o tym jaką ona pelni role, tylko właśnie o samych ściankach :) bo właśnie je chce wzmocnić, a watolina itp. to już inna bajka no ale jeśli o to zachaczyłeś to napewno będzie to materiał w/w oraz myślę czy STP bioplastem 5mm nie polecieć po ściankach... Wtedy ścianki byłyby idealnie pokryte materiałem głuszącym, a do tego dodatkowo luzem watolina :> Ja wiem że ludzie wrzucają garstkę watoliny i są happy, ale ona nie pokryje wszystkich ścianek, więc tam gdzie ścianki są na wierzchu będą odbicia, czy istotne dla ucha to już zależy. Jak litrarz pozwoli na moją koncepcje z Bioplastem + watolina to będe zadowolony bo będe wiedział, że jest bezkompromisowo, a wracając do problemu ze zmniejszeniem rezonansu samych ścianek to coś na dniach muszę wymyślić :) Czy się bitoplast sprawdzi to sie dowiesz jak obadasz sam. To jak tłumić trochę może zależeć też od tego na ile wypadnie u ciebie HPF dla średniaka. Ale jak dla mnie to cieńka warstwa żywicy i na to extreme. To da wystarczającą ścianke zarówno co do sztywności jak i nieprzepuszczalności, potem kombinuj na to jak chesz. Edit.: Na szczęście w przypadku średniaka to jest to zabawa w miarę tania, hehe. : D Czy się bitoplast sprawdzi to sie dowiesz jak obadasz sam. To jak tłumić trochę może zależeć też od tego na ile wypadnie u ciebie HPF dla średniaka. Ale jak dla mnie to cieńka warstwa żywicy i na to extreme. To da wystarczającą ścianke zarówno co do sztywności jak i nieprzepuszczalności, potem kombinuj na to jak chesz. Edit.: Na szczęście w przypadku średniaka to jest to zabawa w miarę tania, hehe. : D A wg mnie właśnie lepiej dać żywice i na to paciare braxa a potem wełna i wsio. Hardcorowcy rozwiązują to w następujący sposób - warstwa pasty brax, warstwa pasty dietz, warstwa pasty brax, warstwa pasty dietz .... aż i waga i dźwięk będą odpowiednie. Zajmuje to kilka dni, czasami tygodni. Schnie to dość ciężko. Mata będzie potrzebna gdy trzeba zwiększyć ciężar danej zabudowy - przy średniaku to średnio, przy subie czy komorze dla wooferów jak najbardziej. Ale dałbym ją nie od środka ale od zewnątrz i przykrył warstwą braxa, pastą dietza, ... hippek, pierdzielilem sie tym sposobem ze skrzynia do suba, efekt taki, ze skrzynia wazy ze 30 kilo a ma tylko 20L... ale za to fajnie to daje... hippek, pierdzielilem sie tym sposobem ze skrzynia do suba, efekt taki, ze skrzynia wazy ze 30 kilo a ma tylko 20L... ale za to fajnie to daje... Czyli było warto bartek-pl, pasta Ditza jest kamlot jak wyschnie, mam wrazenie, ze jest twardsza. Dobrze sie naklada podobnie jak Brax. Dobrze opierdzielisz pasta i bedzie dobrze, u mnie jak Dynamata opackalem braxem w drzwiach to przy konkretniejszym graniu szlo zaobserwowac, ze na tak gladkiej powierzchni pasta nie trzyma tak dobrze. Co nie jest chyba dziwne, jak troche zmatowilem powierzchnie to byla inna bajka :) hippek, nauka nie idzie w las... jedno jest pewne dobre granie nie lubi kompromisow :) Jak tylko zginie snieg to ruszam konkretnie z budowa auta bo drzwi krzycza o nowa robote :) A im lepsze warunki pracy stworzy się głośnikowi tym bardziej będize spotęgowane to co pozytywne ale i to co negatywne. :D piotrsaint, Robisz kickpanele, czy dalej będizesz odstawiał żenade w pełnych drzwiach? : DDDDD pamiętajcie że klejąc od środka zmniejszacie objętość komory ... przy subie przejdzie przy średniaku może to byc porażka jeśli komora na styk Nooo, przy wooferze też może mieć znaczenie. Bo łatwo można zabrać w ten sposób np. 1 litr. Ja jestem w trakcie takiej akcji i narazie nie kombinuje i zostawiam samą żywicę, ale tak zostać nie może. Więc będe coś tam pewnie kombinował... Producent podaje że średniak potrzebuje 0,3L aktualnie z wstępnych wyliczeń mam ponad 0,4L więc mam trochę zapasu... Od zewnątrz też napewno będe działał - w planach miałem obie strony do porządnego ogarnięcia, ale jeśli po wykończeniu środka żywicą (bo jeszcze dokłądam gdzieniegdzie) wyjdzie, że niemam tam wiele miejsca na pietnaście warstw to postaram się zrobić tak, aby było dobrze i nie zabrało wiele pojemności... Od zewnątrz dam gdzieniegdzie mase bitumiczną DIETZ'a, na całość dam mate STP bo tak ową mam (czy będzie to zwykła czy bomb tego niewiem, zobacze jak się będzie wykładać tak sztywną mate na małej nierównej powierzchni). W środek na dolną część dam mate STP, na reszte dam DIETZ'a lub na całość DIETZ'a (zastanawiam się), dodatkowo dam SINUS LIVE ES 500 SPRAY w miejscu gdzie nie dojdę z masą DIETZ'a... Ciekawa bryła powstała, może prześle fotke to będzie wiadomo o czym mowa... No i to byłby na tyle jeśli chodzi o wszelkie wzmocnienia ścianki... Teoretycznie chyba spełniłoby moje oczekiwania :> Ze średnimi tonami żartów nie ma :D Dodano: piotrsaint, Robisz kickpanele, czy dalej będizesz odstawiał żenade w pełnych drzwiach? : DDDDD Czasami można odstawić żenade nawet w kickpanelach! Np. wstawiając w nie woofery k2p :] Kurde, panowie, nie wyważajcie już dawno otwartych drzwi. Daj do środka samą paciarę, czy to Braxa, czy Dietza. Nie raz, ale grubo i o jak najbadrziej strzępiasto powalonej i obglutanej powierzchni. To ma być poszarpane, z dołkami, górkami, grudkami, i innymi zadziorami. O szostrkości wynikającej z natury tych mazideł. Nie ładuj na to żadnych sprajów, bo zaklajstrujesz wszystko na gładko jak szpachlą natryskową. Pasta Brax i Dietz są to pasty służące głównie do wytłumiania rezonansów i wibracji podłoża. Tak jak mata i są stosowane tam, gdzie mata się nie chce przykleić, np. na tekturowe lub szorstkie płaty tapicerki. Przy okazji ich chropowate powierzchnie mogą też pochłaniać i rozpraszać odbite fale dźwiękowe. Tylko trzeba tego dać chociaż z 1cm grubości a nie posmarkać jedynie dla zmiany koloru podłoża i lepszego samopoczucia. Np. Dietz po wyschnięciu, sprawia wrażenie twardego betonu, ale gdy oderwiesz jakiś większy kawał, to jest on elastyczny i można go nawet lekko naginać i się nie złamie. Brax też nie jest jak suchy tynk na ścianie i również lekko pracuje. Inaczej, to by to wszystko popękało i odpadło z tapicerki po kilku trzaśnięciach drzwiami. bartek-pl, ale to zależy od tego ile one będą miały litrów. A żenująco to one grają w za dużych drzwiach. ;) essa, no ale 1cm gluta na ścianki komory dla średniaka to chyba przesada co ? : ) bartek-pl, ale to zależy od tego ile one będą miały litrów. A żenująco to one grają w za dużych drzwiach. ;) essa, no ale 1cm gluta na ścianki komory dla średniaka to chyba przesada co ? : ) Taka sama przesada jak i wyklejanie tych komór matami. Albo Ci to drży albo nie drży. Ja tam w tym temacie nigdy nie widzę czegoś za dużo. No może poza pakowaniem miękkich wynalazków typu Tac Mat do środka drzwi. 4 godziny skubania tego cuda już mnie wyleczyło z takich książkowych patentów jedynie zamulających bas i kicka. Pisze 1cm, jako średnią " w piku" ;), bo musisz to nałożyć tak, aby zrobić poszarpaną strukturę, czyli glut i dołek +/- 0,5cm. Możesz dać mniej i dodatkowo okleić sobie matą zewnętrzne ścianki komór, albo też je wysmarować tą samą paciarą. dr mul4tu, dalej robe zenade jak to okreslasz, czyli pakuje woofer w cale drzwi, zmniejszenie ich objetosci dynamatem i tacmatem i zarazem wzmocnienie i wytlumienie nastawia mnie optymistycznie po pierwszych odsluchach. Teraz poleci troche 1mm blachy i micze na to, ze bedzie dobrze, jakos jeszcze tapicere uspokoic... obloce to dietzem i braxem bo mam jeszcze, jakies inne niekonwencjonalne sposoby i mam nadzieje, ze bedzie looz. Dietz jest bardzo wytrzymaly ale za to kruchy wiec takze z tym musze sobie poradzic. dr mul4tu, dalej robe zenade jak to okreslasz, czyli pakuje woofer w cale drzwi, zmniejszenie ich objetosci dynamatem i tacmatem....... TacMat'em to raczej pozorne zwiększenie obudowy- przynajmniej tak twierdzą ludzie z Dynamata. Witajcie ponownie, postanowiłem odświeżyć temat... Czy ktoś z Was słuchał zestawu krx3? Niewiem dlaczego, ale w tych oryginalnych boxach pod średniaki zawsze podoba mi się jak gra, jaka nuta by nie leciała... Zaś w moich komorach co bym nie robił to nie podoba mi się jak gra... Myślę że może przyczyna jest taka że średniak obsadzony na pierścieniu z mdf a dalej idzie wgłąb podobną średnicą, dopiero dalej się rozchodzi troszke szerzej... W boxach zaś ma dużą powierzchnię frontową, gdzie obsadzony jest głośnik... Naprawde niewiem już co mam robić :] Ogólnie w moich komorach gra za głośno w stosunku co do reszty, a gdy przyciszę go bardziej to wtedy za cicho... Jak sądzicie, EQ wystarczy, aby go nieco uciszyć? Zresztą wydaje mi się że pewne zakresy częstotliwości w średniakach mam wybite, więc po zrobieniu pomiaru i ustawieniu EQ może coś się poprawi... Macie jakieś pomysły? A dlaczego nie u zyjesz tego oryginalnego adaptera i go nie przerobisz na nakładkę na słupek/deskę bez ingerencji w jego wnetrze? Pozatym jezeli masz to tak zaaplikowane jak na fotach w dziale instlacje to prawie na pewno masz te podbicia na niektorych srednich o ktorych piszesz. Imo wepchnęcie go w kat i takie nakierowanie sprawa ze slyszysz dzwiek z niego oraz z odbic od np szyby. Kiedy fale odbite od szyby beda lecialy w kierunku twoich uszu razem z tymi prosto z glosnika i zajdzie warunek ze beda obie w fazie to bedziesz dana czastotliwosc slyszal prawie 2x glosniej od innych. Całego to nie wsadzę bo ma kształt 8 z czego jedno oczko jest pod tweeter, a drugie pod średniak, chyba że obciołbym jedno oczko to może jakoś bym to zmieścił... hmmm będe musiał coś wymyśleć, chciałem poprostu, aby zmieścić się w przestzeni tych oryginalnych panelików z siatką, a jak chciałbym to bardziej wyciągnąć na przód to już będę musiał własną linię prowadzić na desce i wtedy zmieści mi się w średniak w innym położeniu.... Na początek wezmę na szybę coś przyczepie co nie odbija dźwięków zbyt mocno i zobaczę jak się prezentuje wtedy dźwięk... Wracając do tych oryginalnych boxów... W nich zawsze gra dobrze... Nawet jak leżą w góre na desce wykierowane w szybę... Oczywiście w tym wypadku nie pod względem sceny, ale tonalnie.... A jak wkładasz go w ten plastikowy adapter to czyms go w srodku tlumisz czy taki golas zostawiasz? Bo ja tez mam podbicia na srednicy i albo sa poprzez odbicia albo przez zla komore... Watoliną wykładam, ale CASKP mówi że te zwrotki krx3 na starcie średnice mają za głośną, tylko może w komorach które mają 0,5L i w nich prowdopodobnie gra to w miare liniowo to dźwięk się podoba, schodzą niżej może bardziej z wooferem się zgrywają... Niewiem... Moja komora ma 0,34L. Na dniach wmontuje jescze raz średniaki w te oryginalne komory i sprawdze dokładnie jak się prezentują średnie... Bo ja poprostu opieram się na tym że tam mi się podobał dźwięk, a teraz porównam szczegółowo pod względem tego co zaopserwowałem na swoich komorach... Co do odbić, może też to jest przyczyną ale jak na szybę kładę coś co mniej odbija dźwięki to nic się nie zmienia... Sprawdzę to jeszcze lepszym materiałem, ale tutaj chyba niema przyczyny... UPDATE: Wsadziłem średniaki w te boxy i wcale nie jest tak super... Oczywiście niżej schodzi, jest nieco więcej głębi, ale i stają się głośniejsze... Odbicia od szyby stanowią lekki problem, ale prawdopodobnie jest to do zaakceptowania... Pozostaje ingerencja w zwrotnice, musze się dowiedzieć który rezystor odpowiada za tłumienie średniaka... Dodatkowo można pomyśleć o większych komorach, bo w 0,5L fajnie zgrywa się z wooferem... Ale musisz wiedziec co jest problemem. Wczesniej pisales, że masz wrazenie ze masz piki na niektorych czestotliwościach srednich. Wiec problem to piki czy tylko glosnosc calego pasma odtwarzanego przez sredniaka? Zeby sprawdzic czy na srednich nie masz podbic to zrob sobie sampla miedzy 10kilo a 200hz i pusc go przy zakrytych czyms wysokich. Jak bedzie gladko to jest ok i tylko musisz dobrze ustawic potem wysoki ton. Ustawic wysoki ton w sensie lokalizacji poniewaz masz czestotliwosc podzialu pomiedzy wysokim a srednim juz wybrana i tego na zwrotce zmieniac nie mozesz. A w takim przypadku nie mozesz sobie na betona wrzucic sredniego tam gdzie masz i wysokiego tam gdzie masz bo nie bedzie zgrania w fazie. Zrobie tak jak mówisz, po ostatnich testach wychodzi na to że mam troche odbić, wsadziłem średniaka w tą komory od producenta i odpowiednio kierunkowałem, bardziej w strone szyby i bardziej w strone słuchacza, jak był bardziej na mnie lepiej słyszałem niższe średnie, gdy był wykierowany bardziej w szybe było ich troszke mniej i pojawiał się taki delikatny zamęt w wyższych średnich, ale różnice nie są duże. Być może dopiero to jest istotne gdy słucha się przez 20min lub dłużej albumu... Też istotną kwestią jest to czy warto robić nowy panel, zyskałbym mniej odbić od szyby i odrazu zrobiłbym litrarz 0,5... Wtedy średniak ładnie zgrywa się z wooferem, słychać więcej przestrzeni niż w 0,3L, brzmienie nie jest takie suche. Ale ja nie jestem specem i może właśnie teraz gra bardziej neutralnie... Potwierdzeniem moich przemyśleń może być też to że jak puszczam syg. lecący od 50hz do 1khz to w 0,3L słychać dołek w pewnym miejscu w częstotliwośćiach prawdopodobnie gdzie może być podział na zwrotce... Jeszce sprawdzę jak to wygląda komorze w 0,5L... Bo jak trzeba to niema co iść na kompromisy tylko działać... Teraz jakbym robił na nowo panelik dałbym większą warstwe żywicy, na to szpachle bo ma mniejszą częstotliwość rezonansową (użyłbym tej z włośem) to miałbym chropowate ścianki, później te błoto dietza, wszystko to co mi zostało... Teoretycznie byłaby porządna ścianka :] Chciałbym jeszcze dodać że w 0,5L średniak gra głośniej, czyli może dzięki temu przestawienie na zwrotnicy z niby -3dB na niby -6dB byłoby zadowalające... Wszystko posprawdzam, bo aktualnie w 0,3L średniak potrzebuje u mnie coś pomiędzy tymi opcjami zwrotki... Sądze że w całym paśmie gra za głośno... Muszę się dowiedzieć informacji na temat przerabiania zwrotek... Jeśli nie będzie innego ratunku to pojechać na pomiar i dobrać odpowiednio wartości... Czy jest jakaś metoda, aby sprawdzić zgranie w fazie? Np. jakbym nagrał sampla np. od 10khz do 500hz to chyba łatwo bym poznał czy nie ma przesunięcia? Trochę bawiłem się z kierunkowaniem średniaków i jeśli miałbym jeszcze raz robić te panele tak, aby nie były aż tak wykierowane w szybe to i wykierowałbym je bardziej tak jak średniaki są wykierowane... Miałeś wpaść na spota może coś by się wyjasniło dan124 tak miałem, ale tak jak napisałem już gdzieś na tym forum, w tym czasie okablowanie zmieniałem, więc sprzęt był nie sprawny :] Może by tak jeszcze przed Lublinem się spiknąć ? Można tylko teraz będe robił nowe komory pod średniaki, więc jeśli chciałbyś posłuchać to tylko na tych oryginalnych boxach... Komory postaram się zrobić jak najszybciej (narazie bez wykończenia), więc myśle że wtedy możnaby się spotkać jeśli chciałbyś posłuchać już na nowych komorach :] Dzisiaj był u mnie brat, który jest muzykiem i powiedział że na tych komorach producenta, które tymczasowo podpiołem już nie ma tej wybitej wyższej średnicy, czyli wychodzi na to że spore ograniczenie odbicia od szyby oraz większy litraż komory mają razem kolosalne znaczenie... Oczywiście wszystkich problemów to nie załatwia, ale sądze że na początek tą drogą trzeba iść... No musisz popróbować bartek-pl, trochę trzeba napedałować pod górkę by potem wiatr ci ochłodził ryja pędząc w dól. ; ] A jak masz dolek na cięciu między wooferem a średnim to np. możesz spróbować przy zwrotce zmienic + i - dla sredniaka. Tylko nie przy głośniku bo lepiej go nie ruszać z miejsca. Może się coś zmieni. ; ) dr mul4tu, na lepsze zgranie średniaka z wooferem zastosuje większą komore... Czekam tylko na te maskownice oryginalne bo na nich tak jak wcześniej będe bazować, a to co teraz jest wylatuje... Niewiem jak to wyjdzie bo z tej maskownicy kokpitu będe chciał wyciągnąć średniaka tak, aby zmieścił się pod takim kątem jakim jest tweeter (mniej więcej) mam nadzieje że nie będzie to wyglądać jak jakiś wulkan... No ale nawet jak będzie wyglądać gorzej to trudno... To ma grać :] aby tylko nie wyglądało jak bubel... Wcześniej jak jeszcze nie miałem zrobionych tych słupków myślałem, aby od słupka zrobić konstrukcje zachodzącą trochę na deske rozdzielczą, tak aby średniak się zmieścił pod tweeterem bo normalnie to mam za wąski słupek na średniaka, no ale jest jak jest... Myśle że będzie spoko... Bartek a jakim wzmakiem napedzasz ten system focal krx3 ? i pod woffera bedziesz robil jakas komore ala kickpanel , bo producent pisze ze woffer potrzebuje od 20 do 50 litrow Wzmak: Genesis dual mono. Producent podaje że woofer wymaga do 50L dlatego bo ten głośnik jest do tego, aby grał w drzwiach, nie mało kiedy można uzyskać 20L zamkniętą komore pod woofer... Kiedyś zrobiłem powiedzmy 8L pod k2p woofer, a później się dowiedziałem że to nie miało możliwości zagrać... W drzwi poszło tyle materiałów że ważą jak drzwi ekskluzywnej limuzyny :] Dziś oczywiście jeszcze inaczej zrobiłbym je, no ale już raz je przerabiałem i więcej nie będe... Kiedyś zrobiłem powiedzmy 8L pod k2p woofer, a później się dowiedziałem że to nie miało możliwości zagrać... To "później" to znaczy, po uruchomieniu sprzetu czy ktoś ci wytłumaczył kiedy dziwiłeś się ze nie gra ? Edit: Aha i jak średniaki i ich osadzanie? dr mul4tu, jej :] Odpaliłem radioodtwarzacz i usłyszałem super kick, pojawiło się więcej średnich, ale zejścia nic nie było.... Było mineło, mało istotne. Co do aktualnych średniaków: osadzone na pierścieniu z mdf. Aktualnie nakładam szpachle na panele pod średniaki - chce jej dać dość sporo, aby ścianki były grube i sztywne... Później dam błoto Dietza do wew. i watolinę... Widzisz bo ja mam odwrotne doświaczenia z bratem tego k2p - tym w wersji do 3waya (6k3p). Zupełny brak zejścia w pełnych drzwiach i zupełnie wystarczające zejście w komorach. Tylko nie 8 litrowych. : ) Jeśli dałeś komore 15L czy 20L to nie dziwie się :] Coś koło 15, hehe. Jakby mi miała wyjść taka komora 8L to bym nie zaczynał nawet bo to robota do porzygania, a mógłby być problem z doborem woofera a już na pewno konieczna byłaby zmiana - tego chciałem uniknąc za wszelką cenę i może się udało a może nie. PS. Mi się granie w full wrotach (zakładając chęc osiągniecia zadowalajacego efektu) nie podoba - nigdy. no to ten 6k3p woffer ja tez go mam to jest ten z czarnym srodkiem , ile podaja dla niego w instriukcji ze lepiej zagra w 15litrowej komorze ? bo podaja od 30 litrow do 50 litrow . wiec czegos tu nierozumie juz zupelnie W instrukcji wyraźnie podane jest 30 litrów. no to ten 6k3p woffer ja tez go mam to jest ten z czarnym srodkiem , ile podaja dla niego w instriukcji ze lepiej zagra w 15litrowej komorze ? bo podaja od 30 litrow do 50 litrow . wiec czegos tu nierozumie juz zupelnie Bo w przedziale 30-50 litrów mieszczą się objetości drzwi praktycznie większości smochodów. Wniosek - trzeba w instrukcji podać tak, aby wszystkim spasowało (czytaj - aby opchnąć najwięcej). Nie oznacza to, że w tym zakresie objętości zagrają źle, jednak na pewno inaczej przy 30L, inaczej przy 50L, a jeszcze inaczej przy 15L. O tym co wybrać przeważnie decyduje cała kupa innych czynników + praktyka i doświadczenie, a nie uniwersalna instrukcja. Na tym polega cała sztuka budowania poprawnych i indywidualnie dopasowanych systemów audio bez gotowców i szablonowych instrukcji. To jest chyba to, czego jak sam piszesz, jeszcze nie rozumiesz.
|
Podobne
|