ďťż

Toyota Corolla E12 TS - zabudowa wlasnymi silami

Haary x draco
================== etap I - kable + drzwi ======================


do zasialania uzylem KnuKonceptz 4GA plus i minus od klemy (4 GA to ok 21mm2)
do sygnalu MonsterCable XLN Interkonekty 4 CH
do dzwieku MonsterCable XLN 2x16GA (to jest jakos 2x 1,3mm2)
maty bitumiczne- dekarskie - sprawdzily sie w poprzednich rozwiazaniach
tasma "parcianka" + peszel ciety wzdluznie + opaski zaciskowe itp.


zasialajace powedrowaly do peszla


z komory do wnetrza przebilem sie przez gumowy pierscien po stronie pasazera


nastepnie po sciance przegrody na druga strone komory do baterii


kable zasilajace wyszly za schowkiem...


...a potem prawym progiem powedrowaly do bagaznika


glosnikowy byl juz w gumowej rurce dlatego nie wkladalem go dodatkowo w peszel ale owinalem "parcinka"



Tunelem razem z interkonektem poszly do bagaznika


w bagazniku zgodnie z zasadami prad jak najdalej od sygnalu ;) wyszly: po prawej prad po lewej sygnal i dzwiek.


"surowe" drzwi po zdjeciu tapicerki potem folii i porosa


drzwi w trakcie wyklejania


skonczone drzwi. Kable glosnikowe przeszly wzdluz wiazki w srodku gumowego lacznika. wszystkie kable do szyb lusterek zamka i linki od otwierania drzwi owiniete tesma parcianka i przymocowane opaskami. Nic nie ma prawa ruszyc sie z miejsca albo wpasc w rezonans ;)

================== ETAP II - radio + glosniki w drzwiach ==============


Wybebeszona konsola srodkowa, zostala tylko ramka srodkowa, w sumie nie tak duzo rozkrecania ale trzeba byc twardym i sie nie bac ;)


to wydlubalem z w/w ramy - ale tylko na czas remontu ;)


Troche ciecia jezeli chodzi o zaplecze schowka nad popielniczka i mozna (dosc prowizorycznie ale wystarczajaco) zamontowac radyjko


Potem jak sie juz wszystko zlozy i schowa na przyszlosc elementy i srubki ktore jakos dziwnie zostaly nie uzyte ;) Mozna konsole wpasowac z powrotem na miejsce. Schowek zamyka sie calkowicie tak jak w oryginale.


A w srodku chowa sie radyjko. caly wyswietlacz jest bardzo dobrze widoczny z pozycji kierownika -a obawialem sie ze nie bedzie. Na przyszlosc radze uzywac radia ze szpara, bo te z pelnym panelem slabo sie otwieaja, ale plyte zmienic moge. poza tym mam przeciez USB - wystawione w schowku.


Problem byl ze zwrotnicami, jak i gdzie je przymocowac. poczatkowo mialy byc w drzwiach ale koncepcja sie zmienila i prawe sa za schowkiem pasazera, a lewe po lewej stronie od bezpiecznikow miedzy kierownica a schowkiem kolo bezpiecznikow.


W drzwi przykrecone pierscionki z MDF oklejone mata od srodka. z maty zrobilem rowniez "daszek" nad glosnikiem wewnatrz komory drzwi.


Kable przylutowane do glosnika, zabezpieczone gumka :lol:


Z porosa kolnierz wokol glosnikow zeby cisnienie szlo do kabiny lub do wnetrza drzwi. Nie ma nic gorszego jak cisnienie pod tapicerka zawsze cos wpadnie w rezonans. Pomiedzy tapicerke i blache tez poszla warstwa porosa.

================== ETAP III - wykończenie ==============


przylaczenie do akumulatora. kable pradowe 4GA plus przez bezpiecznik 40A. dodatkowo 2x1mm2 do radia przez bezpiecznik 10A - czyli radio ciagnie prad bezposrendio z akku. RMT do radia poszlo koncowo od zapalniczki, czyli radio dziala tylko z kluczykiem.


wpasowanie radia juz bylo opisywane wyzej. pojawil sie problem bo po podlaczeniu RCA radio nie wchodzilo na miejsce (za male zaplecze schowka) musialem interkonekty podlaczyc przez zlaczki katowe (Stinger - PRO)


tak wyglada moje "kolo zapasowe"...


a w srodku jest wzmak, kondensator i bloki dystrybucyjne dla pradu.


poniewaz tapicerka pod ktora na calej powierzchni podlozylem poroso nie lezala ladnie na drzwiach musialem wkleic poroso tylko wmiejsca gdzie byla wolna przestrzen.




tak wyglada zabudowa miesca kola zapasowego "od kuchni" - bloki dystrybucji pradu, wzmacniacz, kondensator

=================================================

no i tak... wreszcie po dlugim czasie przygotowan sprzet zagral... i musze powiedziec ze zagral calkiem ladnie. do bagaznika tymczasowo wrzucilem skrzynke zamknieta z glosnikiem Hertz HS165 - zostal mi z yarka. Glowny etap budowy mozna uznac za zakonczony. sprzet gra i wszystko sie trzyma ;)

Na przyszlosc planuje jeszcze droba rozbudowe i modyfikacje:
- sub 8' do bagaznika (chba intertechnik)
- mechanizm zeby pilot z kierownicy obslugiwal radio Alpine
- porzadne kelmy + i -
i pewnie jeszcze cos mi przyjdzie do glowy ;)

dzieki uzytkownikom tego forum za podpowiedzi i sugestie ktore uzyskalem w czasie budowy ;)

co do zabudowy... prosze o uwagi i komentarze ;)


no mi sie podoba chociaz drzwi mogles lepiej wygluszyc :) ale pomysly masz dobre ... podoba mi sie
drzwi trzeba poprawić a jeśli dekraska to tylko z tytana srebrna jest na moje sztywniejsza

STOŻEK :D 5 koni wiecej
drzwi trzeba poprawić a jeśli dekraska to tylko z tytana srebrna jest na moje sztywniejsza

STOŻEK :D 5 koni wiecej

co macie na mysli piszac "poprawic" wymienic maty na firmowe, czy dokleic?

... stozek... producent pisze ze 5-12KM wiecej ale przy takiej mocy kazdy 1KM to kupa modow :( na moje oko ani jednego kuca wiecej ;) ale jaki dzwiek... silnik oddycha ;)


Jeśli Intertechnik MDS 08 to tylko w br i to jak zaleceł Mehow membrana do góry i br szczelinowy. Sprawdzone daje rade.

Wykleiłbym wszystkie miejsca pod tapicerką. Jeśli chodzi o sam plastik to czy te twoje "gąbki" nie będą "chlały" wody?\

Jeśli chodzi o dolot to łatwiej z powietrzem ale dużo gorzej z temperaturą powietrza które się ogrzewa w komorze. Dla przykładu Honda Civic VTi na seryjnym dolocie z wkładką K&N była lepszym rozwiązaniem niż stożkowy filtr z dedykowanym orurowaniem.
Jeśli chodzi o sam plastik to czy te twoje "gąbki" nie będą "chlały" wody?\

Jakie gabki? ;) nie beda bo tam gdzie sie znajduja nie ma prawa byc wody. orygnalnie tez pylo poroso tyle ze ciensze i mniejsze.

Jeśli chodzi o dolot to łatwiej z powietrzem ale dużo gorzej z temperaturą powietrza które się ogrzewa w komorze. Dla przykładu Honda Civic VTi na seryjnym dolocie z wkładką K&N była lepszym rozwiązaniem niż stożkowy filtr z dedykowanym orurowaniem.

Chopaki z corolla klubu testowali tego K&N'a i wychodzilo ze cos daje na plus, co do powietrza to zostala rura od oryginalu ktora dochodzi zimne powietrze. Najlepszym rozwiazaniem bylby CAI i moze sie na niego skusze na wiosne tylko trzeba lewa lampe troche wyciac :(
Dla mnie w moim aucie najlepszym rozwiazaniem bylo turbo :) jest tyle tlenu ile trzeba zeby jechac :D pozdrawiam
Dla mnie w moim aucie najlepszym rozwiazaniem bylo turbo :)

dmuchane silniki to juz nie to samo... tzw latwizna ;) dmuchnac mozesz w kazdy silnik i poki material wytrzyma zwiekszac moc bez wysilku... ale to juz na inne forum sorry za OT
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Haary x draco