ďťż
Haary x draco
================== etap I - kable + drzwi ======================
![]() do zasialania uzylem KnuKonceptz 4GA plus i minus od klemy (4 GA to ok 21mm2) do sygnalu MonsterCable XLN Interkonekty 4 CH do dzwieku MonsterCable XLN 2x16GA (to jest jakos 2x 1,3mm2) maty bitumiczne- dekarskie - sprawdzily sie w poprzednich rozwiazaniach tasma "parcianka" + peszel ciety wzdluznie + opaski zaciskowe itp. ![]() zasialajace powedrowaly do peszla ![]() z komory do wnetrza przebilem sie przez gumowy pierscien po stronie pasazera ![]() nastepnie po sciance przegrody na druga strone komory do baterii ![]() kable zasilajace wyszly za schowkiem... ![]() ...a potem prawym progiem powedrowaly do bagaznika ![]() glosnikowy byl juz w gumowej rurce dlatego nie wkladalem go dodatkowo w peszel ale owinalem "parcinka" ![]() ![]() Tunelem razem z interkonektem poszly do bagaznika ![]() w bagazniku zgodnie z zasadami prad jak najdalej od sygnalu ;) wyszly: po prawej prad po lewej sygnal i dzwiek. ![]() "surowe" drzwi po zdjeciu tapicerki potem folii i porosa ![]() drzwi w trakcie wyklejania ![]() skonczone drzwi. Kable glosnikowe przeszly wzdluz wiazki w srodku gumowego lacznika. wszystkie kable do szyb lusterek zamka i linki od otwierania drzwi owiniete tesma parcianka i przymocowane opaskami. Nic nie ma prawa ruszyc sie z miejsca albo wpasc w rezonans ;) ================== ETAP II - radio + glosniki w drzwiach ============== ![]() Wybebeszona konsola srodkowa, zostala tylko ramka srodkowa, w sumie nie tak duzo rozkrecania ale trzeba byc twardym i sie nie bac ;) ![]() to wydlubalem z w/w ramy - ale tylko na czas remontu ;) ![]() Troche ciecia jezeli chodzi o zaplecze schowka nad popielniczka i mozna (dosc prowizorycznie ale wystarczajaco) zamontowac radyjko ![]() Potem jak sie juz wszystko zlozy i schowa na przyszlosc elementy i srubki ktore jakos dziwnie zostaly nie uzyte ;) Mozna konsole wpasowac z powrotem na miejsce. Schowek zamyka sie calkowicie tak jak w oryginale. ![]() A w srodku chowa sie radyjko. caly wyswietlacz jest bardzo dobrze widoczny z pozycji kierownika -a obawialem sie ze nie bedzie. Na przyszlosc radze uzywac radia ze szpara, bo te z pelnym panelem slabo sie otwieaja, ale plyte zmienic moge. poza tym mam przeciez USB - wystawione w schowku. ![]() Problem byl ze zwrotnicami, jak i gdzie je przymocowac. poczatkowo mialy byc w drzwiach ale koncepcja sie zmienila i prawe sa za schowkiem pasazera, a lewe po lewej stronie od bezpiecznikow miedzy kierownica a schowkiem kolo bezpiecznikow. ![]() W drzwi przykrecone pierscionki z MDF oklejone mata od srodka. z maty zrobilem rowniez "daszek" nad glosnikiem wewnatrz komory drzwi. ![]() Kable przylutowane do glosnika, zabezpieczone gumka :lol: ![]() Z porosa kolnierz wokol glosnikow zeby cisnienie szlo do kabiny lub do wnetrza drzwi. Nie ma nic gorszego jak cisnienie pod tapicerka zawsze cos wpadnie w rezonans. Pomiedzy tapicerke i blache tez poszla warstwa porosa. ================== ETAP III - wykończenie ============== ![]() przylaczenie do akumulatora. kable pradowe 4GA plus przez bezpiecznik 40A. dodatkowo 2x1mm2 do radia przez bezpiecznik 10A - czyli radio ciagnie prad bezposrendio z akku. RMT do radia poszlo koncowo od zapalniczki, czyli radio dziala tylko z kluczykiem. ![]() wpasowanie radia juz bylo opisywane wyzej. pojawil sie problem bo po podlaczeniu RCA radio nie wchodzilo na miejsce (za male zaplecze schowka) musialem interkonekty podlaczyc przez zlaczki katowe (Stinger - PRO) ![]() tak wyglada moje "kolo zapasowe"... ![]() a w srodku jest wzmak, kondensator i bloki dystrybucyjne dla pradu. ![]() poniewaz tapicerka pod ktora na calej powierzchni podlozylem poroso nie lezala ladnie na drzwiach musialem wkleic poroso tylko wmiejsca gdzie byla wolna przestrzen. ![]() ![]() ![]() tak wyglada zabudowa miesca kola zapasowego "od kuchni" - bloki dystrybucji pradu, wzmacniacz, kondensator ================================================= no i tak... wreszcie po dlugim czasie przygotowan sprzet zagral... i musze powiedziec ze zagral calkiem ladnie. do bagaznika tymczasowo wrzucilem skrzynke zamknieta z glosnikiem Hertz HS165 - zostal mi z yarka. Glowny etap budowy mozna uznac za zakonczony. sprzet gra i wszystko sie trzyma ;) Na przyszlosc planuje jeszcze droba rozbudowe i modyfikacje: - sub 8' do bagaznika (chba intertechnik) - mechanizm zeby pilot z kierownicy obslugiwal radio Alpine - porzadne kelmy + i - i pewnie jeszcze cos mi przyjdzie do glowy ;) dzieki uzytkownikom tego forum za podpowiedzi i sugestie ktore uzyskalem w czasie budowy ;) co do zabudowy... prosze o uwagi i komentarze ;) no mi sie podoba chociaz drzwi mogles lepiej wygluszyc :) ale pomysly masz dobre ... podoba mi sie drzwi trzeba poprawić a jeśli dekraska to tylko z tytana srebrna jest na moje sztywniejsza STOŻEK :D 5 koni wiecej drzwi trzeba poprawić a jeśli dekraska to tylko z tytana srebrna jest na moje sztywniejsza STOŻEK :D 5 koni wiecej co macie na mysli piszac "poprawic" wymienic maty na firmowe, czy dokleic? ... stozek... producent pisze ze 5-12KM wiecej ale przy takiej mocy kazdy 1KM to kupa modow :( na moje oko ani jednego kuca wiecej ;) ale jaki dzwiek... silnik oddycha ;) Jeśli Intertechnik MDS 08 to tylko w br i to jak zaleceł Mehow membrana do góry i br szczelinowy. Sprawdzone daje rade. Wykleiłbym wszystkie miejsca pod tapicerką. Jeśli chodzi o sam plastik to czy te twoje "gąbki" nie będą "chlały" wody?\ Jeśli chodzi o dolot to łatwiej z powietrzem ale dużo gorzej z temperaturą powietrza które się ogrzewa w komorze. Dla przykładu Honda Civic VTi na seryjnym dolocie z wkładką K&N była lepszym rozwiązaniem niż stożkowy filtr z dedykowanym orurowaniem. Jeśli chodzi o sam plastik to czy te twoje "gąbki" nie będą "chlały" wody?\ Jakie gabki? ;) nie beda bo tam gdzie sie znajduja nie ma prawa byc wody. orygnalnie tez pylo poroso tyle ze ciensze i mniejsze. Jeśli chodzi o dolot to łatwiej z powietrzem ale dużo gorzej z temperaturą powietrza które się ogrzewa w komorze. Dla przykładu Honda Civic VTi na seryjnym dolocie z wkładką K&N była lepszym rozwiązaniem niż stożkowy filtr z dedykowanym orurowaniem. Chopaki z corolla klubu testowali tego K&N'a i wychodzilo ze cos daje na plus, co do powietrza to zostala rura od oryginalu ktora dochodzi zimne powietrze. Najlepszym rozwiazaniem bylby CAI i moze sie na niego skusze na wiosne tylko trzeba lewa lampe troche wyciac :( Dla mnie w moim aucie najlepszym rozwiazaniem bylo turbo :) jest tyle tlenu ile trzeba zeby jechac :D pozdrawiam Dla mnie w moim aucie najlepszym rozwiazaniem bylo turbo :) dmuchane silniki to juz nie to samo... tzw latwizna ;) dmuchnac mozesz w kazdy silnik i poki material wytrzyma zwiekszac moc bez wysilku... ale to juz na inne forum sorry za OT
|
Podobne
|