ďťż
Haary x draco
Witam,
Jako iż choroba wciąga coraz bardziej główkuję nad zrobieniem komór zamkniętych. W planach była tylko wymiana pierścienia na dokładniejszy, później poprawa wytłumienia, później zrobienie mini panela, następnie zamkniecie żywicą z mata szklana otworów technologicznych, aż w końcu klamka zapadła - komory zamknięte dla wooferów. Woofery to Powerbass ES-6c. Ile litrów? Ma ktoś może parametry T-S? Następne pytanie to ile warstw 350'tki? Trzy? Cztery? No i ostatnie. Czy ktoś gdzieś kiedyś widział jakąś fotorelację z robienia komór zamkniętych? Pozdrawiam, Marcin ja też sie podłączam do pytania z tym że mam W600, ma ktoś z nimi jakieś doświadczenia w takiej właśnie komorze zamkniętej ? czy jest sens ? Obawiam się ze się napracujecie i wyjdzie wam kupa kału ale to moje zdanie. U mnie i tak woofery nie dają pełni i czegoś im brakuje, myślę, ze to kwestia przygotowania drzwi, a więc liczę na znaczny rezultat i dużą satysfakcję;P. Ja mam podobne zdanie co Raadek, efekt będzie niewspółmierny do włożonej pracy. Sam posiadam VW Polo IV gen. gdzie jak to mówią wrota są trudne do opanowania, zanim zaznałem tzw. kicka minęło sporo czasu - dokladnie rok. Przez ten czas były fabryczne mocowania, wzmacnianie ich żywicą, szpachlówką, bolle, dekarska. Było źle, wręcz tragicznie... Później zrywanie tego wszystkiego i planowanie całej pracy od początku. Czas, pieniądze jakie włożyłem w przygotowanie drzwi poszedł na marne, ale nauczyło mnie to jednego - dobra aplikacja woofera i pancerne wrota to podstawa - na wewn. blache przyszły 2 warstwy maty Zealum, następnie przygotowany został panel z blachy alu 2mm, zakrywający olbrzymi otwor technolog, mniejsze otwory zostały również potraktowane blachą. Całość przytwierdzona została kilkunastoma śrubami a następnie zaklejona obustronnie 2 warstwami wspomnianej maty Zealum oraz specjalnej pianki do izolacji firmy Armaflex (często przy instalacjach klimatyzacji stosuje się ten materiał do izolacji rurek). Zostały utoczone dystanse z MDF , a w nich zagościły AD W600 które wyprowadziłem przed tapicerkę. Dopiero po tych zabiegach pojawił się kick, jakiego sam się nie spodziewałem, średnica ładnie wycofana, dźwięk wręcz odkleja się od głośników. Niestety radość została szybko rozwiana...o ile wcześniej nie było z tym problemów, teraz zaczęły wpadać w wibracje inne elementy drzwi jak cięgna, które pomimo owiniecia taśmą parcianką dalej sobie pogrywają, klamki, o zgrozo lusterka zewnętrzne - konkretnie wkłady lusterek drżą niemiłosiernie. Pomysłów nie mam jak na razie jak z tym walczyć,.... Poza tym pewne rejestry niskich tonów są jakby rozlazłe , kick nie jest do końca punktowy tak jakbym tego chciał. Myślę że winę za to ponosi płaska przestrzeń za samym głośnikiem, myślę nad Dynaxorbem lub innym patentem. W moim wypadku jest to mało opłacalne. Planuję za rok zmianę auta więc kompletnie nowe wygłuszenie nie wchodzi w grę, aczkolwiek jestem świadomy o jego konieczności. Teraz mam wygłuszenie tanimi matami i chcę to jedynie trochę poprawić. Jeśli zrobię komory, to w drzwiach nie będzie ciśnienia, przez co rozumiem drgania będą mniejsze a co za tym idzie - wygłuszenie mniej istotne, poza tym.... Drzwi nigdy nie będą do końca szczelne, a ich objętość nigdy nie będzie dopasowana do potrzeb głośnika, dlatego myślę, ze tanim eksperymentem będą komory i może to dać pozytywny efekt. Jeśli nie.. pozostanie czysta satysfakcja i odrobina doświadczenia. Więc jak z litrażem? Pozdrawiam, Marcin Ja mam podobne zdanie co Raadek, efekt będzie niewspółmierny do włożonej pracy. Sam posiadam VW Polo IV gen. gdzie jak to mówią wrota są trudne do opanowania, zanim zaznałem tzw. kicka minęło sporo czasu - dokladnie rok. Przez ten czas były fabryczne mocowania, wzmacnianie ich żywicą, szpachlówką, bolle, dekarska. Było źle, wręcz tragicznie... Później zrywanie tego wszystkiego i planowanie całej pracy od początku. Czas, pieniądze jakie włożyłem w przygotowanie drzwi poszedł na marne, ale nauczyło mnie to jednego - dobra aplikacja woofera i pancerne wrota to podstawa - na wewn. blache przyszły 2 warstwy maty Zealum, następnie przygotowany został panel z blachy alu 2mm, zakrywający olbrzymi otwor technolog, mniejsze otwory zostały również potraktowane blachą. Całość przytwierdzona została kilkunastoma śrubami a następnie zaklejona obustronnie 2 warstwami wspomnianej maty Zealum oraz specjalnej pianki do izolacji firmy Armaflex (często przy instalacjach klimatyzacji stosuje się ten materiał do izolacji rurek). Zostały utoczone dystanse z MDF , a w nich zagościły AD W600 które wyprowadziłem przed tapicerkę. Dopiero po tych zabiegach pojawił się kick, jakiego sam się nie spodziewałem, średnica ładnie wycofana, dźwięk wręcz odkleja się od głośników. Niestety radość została szybko rozwiana...o ile wcześniej nie było z tym problemów, teraz zaczęły wpadać w wibracje inne elementy drzwi jak cięgna, które pomimo owiniecia taśmą parcianką dalej sobie pogrywają, klamki, o zgrozo lusterka zewnętrzne - konkretnie wkłady lusterek drżą niemiłosiernie. Pomysłów nie mam jak na razie jak z tym walczyć,.... Poza tym pewne rejestry niskich tonów są jakby rozlazłe , kick nie jest do końca punktowy tak jakbym tego chciał. Myślę że winę za to ponosi płaska przestrzeń za samym głośnikiem, myślę nad Dynaxorbem lub innym patentem. Skoro efekty są niewspołmierne do roboty to ja odpuszczam... Na brak kicka nie narzekam a bardziej chodzi właśnie o buczenie w niektorych rejestrach (spowodowane rezonansem blachy?) no i to szczyrkanie niektorych elementow zżera mnie poprostu! (większość chyba sie łączy ze mną w bólach:( ) Też jestem tego zdania że aplikacja czyni cuda :), także pozostaje chyba tylko porządne opancerzenie :) drzwi żywicą, blachą, jeszcze jedną warstwą mat, - zrywać dekare z wew blachy drzwi czy naklejać na nią dynamata? pozniej metalowy pierścień... - podobno ważne i dla Ciebie turzol - sprobuj z gąbką akustyczną za głośnikami albo tak jak mowisz dynaxorbem bo to faktycznie pomaga Skoro efekty są niewspołmierne do roboty to ja odpuszczam... Tzn takie jest moje zdanie i nie każdy musi je podzielać :) Na brak kicka nie narzekam a bardziej chodzi właśnie o buczenie w niektorych rejestrach (spowodowane rezonansem blachy?) no i to szczyrkanie niektorych elementow zżera mnie poprostu! (większość chyba sie łączy ze mną w bólach:( ) Z ciekawosci czym gonisz AD? Masz wersje 4 czy 2 Ohm? - zrywać dekare z wew blachy drzwi czy naklejać na nią dynamata? Ja zrywałem, ale u mnie wewnątrz było sporo bolla który skutecznie dociążał drzwi a efekt tłumienia blachy był wg mnie słaby. i dla Ciebie turzol - sprobuj z gąbką akustyczną za głośnikami albo tak jak mowisz dynaxorbem bo to faktycznie pomaga Dynaxorb już zamówiony :) ta dynaxorb to podstawa od razu tak jak by cieplej sie robi hehehe panowie troszke przeceniacie tego dynaxorba.... Sylwek - gdzie ci się cieplej robi po tym dynaxorbie?? Bo mi to w protfelu przedewszystkim się cieplej zrobiło jak kilka stówek uleciało ;P A tak na serio dynaxorb został przetestowany w pewnym aucie - z tego co słyszałem to różnica była in plus ale tylko kosmetyczna i to nie na średnicy a na kickbasie, i napewno po tym zabiegu dźwięk niezrobił się cieplejszy. Z tymi gąbkami to też różnie - przedewszystkim jesli jakieś gąbki to tylko te niechłonące wody i tez znam ludzi którzy wydzierali tacmata tak szybko jak go wkładali w drzwi bo było znacznie gorzej niż bez niego. Turzol - niewiem dlaczego Ci to wszystko tak drży - cięgna, lusterka. Ja niemam tego problemu i w żaden sposób niezajmowałem się ani lusterkami, ani klamkami ani cięgnami. Może ty poprostu za nisko woofery tniesz?? Kickbas w moim wypadku był rozlazły, własnie mało punktowy w momencie jak ciąłem woofery na jaies 60-70Hz od dołu - dopiero podniesienie punktu ciecia w okolice ponad 80Hz dało rezultat, kilc zrobił się bardziej własnie punktowy, bez problemu oderwał sie od głośników i wcale niejest go mało i niejest zły. Pewna osoba posłuchała sobie ostatnio mojego auta i powiedziała nawet że to własnie kickbas jest najlepszy u mnie w aucie (tak na marginesie niechwaląc się oczywiscie hehehehehhe ;P). Umek - dynamata mozesz nakleić na dekare - ja tak zrobiłem. Natomiast jak niezabardzo się trzyma ta dekara to rwij ją i tyle bo spadnie razem z dynamatem. Co do gąbek akustycznych - looknij na temat pawła w galerii o poprawkach - z gąbkami to raczej z dala od drzwi chyba że wody niepiją wogóle. Co do stali pod głośnik - tu też byłbym sceptyczny i znam pare autek robionych prawie bez ograniczen kasy i ze stalą pod glosnikami i wieloma innymi patentami - i niejednokrotnie ta stal wylatywała szybciej niż była wkręcana, więc z tym też ostroznie. jak całe auto byś wykleił to moze nie tylko w kieszeni ;) Cytat: Turzol - niewiem dlaczego Ci to wszystko tak drży - cięgna, lusterka. Ja niemam tego problemu i w żaden sposób niezajmowałem się ani lusterkami, ani klamkami ani cięgnami. Może ty poprostu za nisko woofery tniesz?? ee raczej zależy od konstrukcji auta eXTrim - chyba niewiesz że mam takie same auto jak Turzol.... fakt, tego nie wiedziałem ;) Z ciekawosci czym gonisz AD? Masz wersje 4 czy 2 Ohm? AD wersja 4Ohm. Był na Helixie Dark Blue do wczoraj, dlatego że nie miałem zwrotki pasywnej a dzisiaj (po wczorajszych mobilizacjach na forum do pracy:) zmieniłem kabelek z lipnego dietza na stingera (jakiegoś za około stowke nie pamiętam modelu) i wzmaka na Proxa 500.24 ktory byl wcześniej na basie... efektow słuchałem tylko chwile ale nie ma wątpliwości że wokal sie zrobil bardziej klarowny i w dużym stopniu buczenie ktore mnie denerwowało zmieniło sie na ładne zwarte brzmienie uff był bananek :) Przy poprawianiu drzwi jednak zostaje bo wierze że wyeliminowanie tych drżeń ktore czuć od drzwi też może dużo zmienić. Dynaxorb już zamówiony :) Widze że szybko podjąłeś decyzje :) ciekawe czy też forum Cie tak zmobilizowało :P Ja sie tam nie wypowiadam o dynaxorbie bo nigdy go nie testowałem tylko powtarzam to co usłyszałem raczej z zaufanego źrodła: że warto wstawić gąbkę akustyczną taką 30x30cm i pierścień metalowy (lub stabilne umocowanie) w przypadku W600 daje dobre rezultaty... hmm z gąbką i z pierścieniem można poprobować, na dynaxorba narazie mnie nie stać i może turzol zda relacje ktora coś nam powie :) Turzol - niewiem dlaczego Ci to wszystko tak drży - cięgna, lusterka. Mi też drżą klamki, drżała listwa na zewnątrz z ktorą już się uporałem i ostatnio zaczeło coś koło głośnika ale kompletnie nie wiem co to jest i drży tylko przy basie w techniawkach. Umek - dynamata mozesz nakleić na dekare Raczej starannie kleiłem także nie powinno odlecieć więc chyba tak zrobie jak mowisz. A co z litrażem do ES-6C????? Czym zasilacie te powerbassy? pozdrawiam A co z litrażem do ES-6C????? jeżeli masz parametry głośników to łatwo można wyliczyć :] A co z litrażem do ES-6C????? jeżeli masz parametry głośników to łatwo można wyliczyć :] Ha, tutaj mały zonk, przejrzałem stronkę producenta i tam nawet do głośników niskotonowych nie podają parametrów T-S, porażka. W nagrodę natomiast można obejrzeć filmik jak to głupia blondyna o świńskiej mordce reklamuje głośniki PB. Trzeba by chyba do producenta napisać, żeby podesłali te parametry, jeśli je w ogóle znają ;) W najgorszym wypadku można te parametry pomierzyć samemu, ale trzeba mieć niestety stosowny sprzęcik. :( Ja mam podobne zdanie co Raadek, efekt będzie niewspółmierny do włożonej pracy. Sam posiadam VW Polo IV gen. gdzie jak to mówią wrota są trudne do opanowania, zanim zaznałem tzw. kicka minęło sporo czasu - dokladnie rok. Przez ten czas były fabryczne mocowania, wzmacnianie ich żywicą, szpachlówką, bolle, dekarska. Było źle, wręcz tragicznie... Później zrywanie tego wszystkiego i planowanie całej pracy od początku. Czas, pieniądze jakie włożyłem w przygotowanie drzwi poszedł na marne, ale nauczyło mnie to jednego - dobra aplikacja woofera i pancerne wrota to podstawa - na wewn. blache przyszły 2 warstwy maty Zealum, następnie przygotowany został panel z blachy alu 2mm, zakrywający olbrzymi otwor technolog, mniejsze otwory zostały również potraktowane blachą. Całość przytwierdzona została kilkunastoma śrubami a następnie zaklejona obustronnie 2 warstwami wspomnianej maty Zealum oraz specjalnej pianki do izolacji firmy Armaflex (często przy instalacjach klimatyzacji stosuje się ten materiał do izolacji rurek). Zostały utoczone dystanse z MDF , a w nich zagościły AD W600 które wyprowadziłem przed tapicerkę. Dopiero po tych zabiegach pojawił się kick, jakiego sam się nie spodziewałem, średnica ładnie wycofana, dźwięk wręcz odkleja się od głośników. Niestety radość została szybko rozwiana...o ile wcześniej nie było z tym problemów, teraz zaczęły wpadać w wibracje inne elementy drzwi jak cięgna, które pomimo owiniecia taśmą parcianką dalej sobie pogrywają, klamki, o zgrozo lusterka zewnętrzne - konkretnie wkłady lusterek drżą niemiłosiernie. Pomysłów nie mam jak na razie jak z tym walczyć,.... Poza tym pewne rejestry niskich tonów są jakby rozlazłe , kick nie jest do końca punktowy tak jakbym tego chciał. Myślę że winę za to ponosi płaska przestrzeń za samym głośnikiem, myślę nad Dynaxorbem lub innym patentem. masz nalepsze polo do muzki w dodatku w krotkich drzwiach...tam nawet wrzuty calkiem niezle graly.. Czym zasilacie te powerbassy? pozdrawiam Ja zasilam Carpowerem HPB-604, ale nie jest to najlepszy wybór. Te głośniki stać na więcej więc lepiej dołożyć. Dobrze szukać czegoś z miękką i łagodną górą, bo przy Carpowerze strasznie walą po uszach.. no chyba ze moja aplikacja wooferów powoduje, że ich nie słychać;) Ha, tutaj mały zonk, przejrzałem stronkę producenta i tam nawet do głośników niskotonowych nie podają parametrów T-S, porażka. Parametry T/S subwooferów są dołączone do każdego opakowania, a jak chcesz wszystkie w kupie, to sobie przejrzyj również tą tronkę a będziesz miał nawet co nieco po polsku: http://essa.com.pl/gfx/st...erow_PB2006.pdf Cytat: Trzeba by chyba do producenta napisać, żeby podesłali te parametry, jeśli je w ogóle znają ;) Nie wiem czy zdążyłeś również załapać, że seria ES pochodzi z poprzedniej linni i od grubo ponad roku nie ma już jej w ofercie producenta, więc raczej byłoby dziwne aby cokolwiek na ten temat jeszcze wisiało na ich stronie. Sprawa druga - same woofery od ES-6C nie są i nigdy nie były dostępne "luzem" lecz tylko i wyłącznie jako gotowe zestawy 2-drożne przeznaczone do bezpośredniego montażu w pełnych drzwiach a nie do audiofilskiego brendzlowania w skomplikowanych komorach i aplikacjach głośników za niewiele ponad trzy stówki złotych polskich. Nie widzę więc sensu aby w tej budrzetowej klasie miałby ktoś podawać parametry T/S każdego przetwornika. Podobnie robi zdecydowana większość innych producentów, o czym nieśmiało chciałbym Ci przypomnieć. Spotkałem już kikka opini, które delikatnie mówiąc odradzały taki typ montażu, a że jestem uparty, to decyzja padła, na zrobienie obódów zamknietych o objętości takiej pi razy oko jaką jestem w stanie zagospodarować w drzwiach. Jak zagra in pluss komory bedę rzeźbił, jesli nie, to walka z matami;] Pozdrawiam, Marcin P.S. Z parametrami T-S wooferów spotkałem się tylko w wooferach PROA, a znać to pewnie je zna każdy producent, z tym, że do normalnej aplikacji sa zbędne, dlatego tez logiczne, że nie są dołączane. Zresztą pytałem już o nie PL dystrubutora, notabene autora powyższej wypowiedzi, więc jak dla mnie sprawa jasna i zakończona. Ja nie mam nic przeciwko komorom w drzwiach, sam takowe posiadam i głośniki grają lepiej niż w pełnych drzwiach, choć przyznam, że mam w nich zamontowane głosniki strikte domowe, choć te same głośniki są sprzedawane przez niektórych producentów jako samochodówki (już niektórzy domyślą się jakie ;)). Co do PB to nie miałem z nimi styczności, ale zrób sobie skrzynki z przesówną jedną ścianką tak abyś mógł sobie zmieniać w ten sposób objętość i testuj, testuj i jeszcze raz testuj :) Czym zasilacie te powerbassy? pozdrawiam Ja zasilam Carpowerem HPB-604, ale nie jest to najlepszy wybór. Te głośniki stać na więcej więc lepiej dołożyć. Dobrze szukać czegoś z miękką i łagodną górą, bo przy Carpowerze strasznie walą po uszach.. no chyba ze moja aplikacja wooferów powoduje, że ich nie słychać;) Narazie mam te powerbassy pod samym radyjkem . Jest odczuwalna roznica ja sie podepnie jepod wzmacniacz?Graja mocniej? O wygluszeniu drzwi tez mysle ale matami dekarskimi :) pozdrawiam Sprawa druga - same woofery od ES-6C nie są i nigdy nie były dostępne "luzem" lecz tylko i wyłącznie jako gotowe zestawy 2-drożne przeznaczone do bezpośredniego montażu w pełnych drzwiach a nie do audiofilskiego brendzlowania w skomplikowanych komorach i aplikacjach głośników za niewiele ponad trzy stówki złotych polskich. Nie widzę więc sensu aby w tej budrzetowej klasie miałby ktoś podawać parametry T/S każdego przetwornika. Podobnie robi zdecydowana większość innych producentów, o czym nieśmiało chciałbym Ci przypomnieć. Wiesz, nie to żebym się czepiał, ale skoro znaleźli tyle samozaparcia, żeby na stronę wrzucić kretyński filmik, to mile widziane byłoby też wrzucenie parametrów głośnika ( to akurat zajęłoby zdecydowanie mniej czasu ;) ). Takie głośniki przecież posiadają swoje parametry i niech użytkownik sam zdecyduje czy wrzucać je ( głośniki) hurtem w drzwi., czy też bawić się z nimi. Zresztą jak wynika z wątku taka potrzeba zaszła i pojawił się problem, bo producent parametrów nie podał. Nie wiem czy zdążyłeś również załapać, że seria ES pochodzi z poprzedniej linni i od grubo ponad roku nie ma już jej w ofercie producenta, więc raczej byłoby dziwne aby cokolwiek na ten temat jeszcze wisiało na ich stronie. W dzisiejszych czasach, kiedy internet jest tani, a terabajt powierzchni dyskowej dla dużej firmy to jak splunąć, umieszczenie zakładki archiwum to też nie problem. Ale jak wspomniałem, czepiam się ;) Narazie mam te powerbassy pod samym radyjkem . Jest odczuwalna roznica ja sie podepnie jepod wzmacniacz?Graja mocniej? O wygluszeniu drzwi tez mysle ale matami dekarskimi :) pozdrawiam Mocniej... hmm. Na pewno, ale wiesz coś za coś. Jak ich nie potniesz na filtrach i zagrają całym pasmem, to dużo zatracisz na jakości kicku i średnicy. W mojej aplikacji kick pojawia się dopiero (choć i tak jest słaby za sprawą konieczności poprawy drzwi) przy cięciu na 63 lub 80 Hz. Poniżej już robi się pierdolnik. Więc podsumowując nie są to głośniki do przetwarzania najniższych rejestrów z dużym poziomem głośności. Sens wzmacniacza oczywiście jest. Początkowo tez miałem pod radiem i po podłączeniu wzmacniacza (zwykłego, prostego Carpowera HPB-604 uśmiech się pojawił. Jednak apetyt rośnie w miare jedzenia i Carpower już jest na sprzedaż;] Acha... myślę, że rozsądniej i bardziej efektywnie będzie jeśli wpierw zrobisz na prawdę solidne tłumienie. i nie wystarczy tank na odwal sie zrobić byle jak, tylko warto się przyłożyć i zrobić to solidnie i dokładnie. Pozdrawiam, Marcin
|
Podobne
|