ďťż

Problem z U-Glow 4075 oraz Hertzem ES 250

Haary x draco
Mam problem z moim nowym nabytkiem - wzmacniaczem μ-Glow 4075 :-(
Może najpierw opisze jak mam to podłączone:
+ pociągnięty od aku 5m kablem 20mm2
- kablem 1m 20mm2 od karoserii (oczko przykręcone grubą śrubą; oczywiście zdrapałem farbę w miejscu styku)

Póki co z braku funduszy przedni zestaw gra pod radiem, natomiast μ-Glow 4075 ze zmostkowanego kanału 3 i 4 napędza Hertza ES 250.
Niestety nie ma sterowania suba z radia, dlatego radio mam na FLAT z wyłączonymi wszelkimi podbiciami itp żeby przedni zestaw fabryczny sie wyrabiał.

W zmaku 1 i 2 kanał (póki co nie używany) Gain na Min, B. Boost na 0dB
Kanał 3 i 4 (podpięty sub) Gain na MAX, B.Boost na 9dB

I problem w tym, że gdy w radiu dam na ok 2/3 mocy (moc powyżej 20 na 30 MAX) to przy mocniejszym basie zapala się czerwona kontrolka PROTECTION. Sub oczywiście przestaje grac (przód pod radiem gra normalnie)

Jeżeli jeszcze podkręcę głośność to praktycznie przy każdym mocniejszym uderzeniu subwoofer milknie i zapala sie PROTECTION.

Przy niższej głośności wszystko jest ok i sub/wzmacniacz gra normalnie

Wzmacniacz sie nie wyłącza jedynie na czas uderzenia basu (1-2 sek) zapala się czarowna lampka i sub nie gra. Jak już np wchodzi wokal albo mniejszy bas to wzmacniacz pracuje normalnie aż do kolejnego mocniejszego uderzenia.

W czym jest problem?? Czy wzmak jest uszkodzony?? Przecież wzmacniacz nie jest tak mocny, żeby potrzebował kondensatora - światła w aucie nie przygasają w rytm basu.

Proszę o jakąś wskazówkę, bo się z lekka zdenerwowałem i zmartwiłem ;(


Po pierwsze primo skręć trochę ten gain i tego bass coś tam.
Po drugie primo wyłącz wszystkie podbicia basu itp. na radiu.
Po trzecie primo daj kabel masowy od akumulatora do masy pod maską.
Po czwarte primo zobacz czy nie poluzował się żaden kabelek od głośnika w skrzynce.
1. OK (bass coś tam = podbicie basu)
2. Pisałem wyżej, że wszystko wyłączone :)
3. Mam tylko 1m kabelka więc nie wiem jak ro zrobię ;-(
4. Jutro sprawdzę i napiszę co i jak
nie jestem ekspertem, ale przyszla mi do glowy taka mysl - sprawdz czy omy głośnika zgadzają się z omami wzmaka

pozdro


Dodajmy by sprawdził multimetrem a nie na naklejce na głośniku .
Cytat: Kanał 3 i 4 (podpięty sub) Gain na MAX, B.Boost na 9dB

Jeśli na tych kanałach masz ustawione tak jak napisałeś podbijasz zakres subbasu dziesięciokrotnie do tego czułość wzmacniacza ustawiona na maximum czyli 200mV
Tylko bardzo stare radyjka dawały tak niskie napięcie na wyjściu . W pierwszej kolejności obstawiam własnie tą opcję czyli przesterowany wzmacniacz który nie jest w stanie pchnąć tak dużego sygnału -jesli masz starsze radyjko to standardem były napięcia na wyjsciu przedwzmacniacza rzędu 500-700mV czyli mówiąc obrazowo niewcisniesz kija od miotły w kieszeń od spodni bo jednego za dużo a drugiego zamało..
Wzmacniacz powinien myć tak ustawiony by niedoszło do przesterowania na pełnej głośności
Cytat: Póki co z braku funduszy przedni zestaw gra pod radiem, natomiast μ-Glow 4075 ze zmostkowanego kanału 3 i 4 napędza Hertza ES 250.
Niby to brak jakich funduszy? ,,pare zlotych'' na kabelki?! z tego co wiem 4075 to piecyk czterokanalowy. Chyba, ze maja byc siakies hajendowe . Jak tak to nic nie pisalem.
Wzmak jest za bardzo "rozkręcony"

Kanały "wolne" - nie podpięte powinny być ściszone na maxa .

Kanał subwoofer'a nie powinien być rozkręcony "na maxa".

Jak masz ustawione radio ???
Radio to stary Pioneer DEH-P3590MP
Equalizer mam na Flat, podbicie basu wyłączone.
Do radia podpięty jest fabryczny zestaw przedni (35W dlatego nie podłączam go pod wzmacniacz)

Radio nie ma sterowania subem ani filtrów HP, LP dlatego podbicie basu dla suba ustawiłem na wzmacniaczu.

W Car Audio jestem dopiero początkującym i myślałem, że skoro można ustawić tak jak to ustawiłem to powinno grać - takie ustawienia jak mam teraz są według mnie najbardziej optymalne do posiadanego sprzętu (przód dostaje niewielki bass przez to w miarę ładnie i czysto gra) a bass w subie jest wzmocniony na wzmacniaczu.

Nieużywany kanał 1 i 2 jest wyciszony.

Po pracy pobawię sie jeszcze Gainem i B.Boost i zobaczę, czy nadal będzie występował ten problem.
Popieram przedmówców i też uważam że jak dajesz głośniej to wzmak nie wyrabia i masz protect.Jeżeli skręcisz te gainy i podbicia, to wtedy pokombinuj z częstotliwością grania suba na przykład bo coś czuję że chodzi o to aby basik był wyraźne słyszalny.
A na ile mam ustawić FREQ. dla suba (Hertz ES 250)??
Min to 40Hz a max 250Hz?? Jak już pisałem nie znam się na tym ;-(
Próbuj pomiedzy 60-90 Hz
A na ile mam ustawić FREQ. dla suba (Hertz ES 250)??
Min to 40Hz a max 250Hz?? Jak już pisałem nie znam się na tym ;-(

można dawać zielone maskotki zamiast czerwonych ?- to ja bym mu przydzielił jako chcącemu coś zrobic a nie szukajacemu poparcia dla swoich własnych wyborów
Gaina ustawiłem na 50%, podbicie basu na 40% a Freq 80Hz - problem występuje nadal a sub wcale głośno nie gra :-(
a ten głosnik nowy czy uzywka? dla własnego spokoju weź miernik -nawet najprostszy chiński multimetr i zamierz oporność cewki > niezapomnij przed pomiarem zewrzeć kabelków miernika i sprawdzic jaką opornośc mają one same ...
A więc tak - Hertz ES 250 w skrzyni + u-dimension + kable Dietza 25mm2 = 1500 zł w jednym z profesjonalnych zakładów Car Audio.
Hertz jest nowy - jedynie wzmak używany.

Dzisiaj trochę dłużej bawiłem się z tymi ustawieniami i... odkryłem, że skrzynia pierdzi tzn jest nieszczelna. Rozkręciłem więc skrzynie i oto co ujrzałem:
(proszę klikać na miniaturki)



Tutaj w rogu widać dziurę od wkręta (czyżby port bass reflex?? ;-) )



Cały głośnik oraz skrzynia w środku jest pokryta pyłem:



"Wykończenie" skrzyni (pełno zszywek, odcisków od kleju, każda śrubka przykręcona w inną stronę)



Skrzynia nie ma żadnego frezu:



Kable "przykręcone" na amen:



Proszę obejrzyjcie zdjęcia i powiedźcie co ja mam zrobić ;-( Za głośnik ze skrzynia zapłaciłem 450 zł :-( Czy ten wszędzie obecny pył może uszkodzić głośnik?? Czy skrzynię da sie jakoś uszczelnić, czy trza zrobić nową (największym problemem jest chyba ta dziura (na wylot) w jednym z rogów - na dodatek klej którym była klejona tak śmierdzi, że codziennie muszę wietrzyc auto :-( Czy w skrzyni zamknętej powinno byc jakieś wygłuszenie (tu go brakuje ;-(

Naturalnie nie jestem zadowolony z grania tego głośnika i juz chyba wiem dlaczego ;-(
fajnie ... podaj nazwę firmy - wielu może to zaciekawić ...
A tak bardziej merytorycznie to skrzynia do wyrzucenia ... Głośnik podejrzewam również. Ale pojedź tam gdzie kupiłeś, pokaż rachunek i żądaj zwrotu pieniędzy bądź wymiany na nowy wolny od wad.
O rzesz qrna - wziąłem to na raty (podjechać tam nie mogę bo kupowałem telefonicznie/mailowo i mam daleko)

Brałem to w znanym zakładzie Car Audio bo bałem się szajsu z allegro...
Jako, że mieszkam w "dziurze" gdzie nie ma w promilu 100km zakładu Car Audio wybrałem taką drogę zakupów - kto by przypuszczał, że dostanę taki shit :-(

Zaraz napiszę maila a jutro będę dzwonił do tej firmy - jeżeli nic nie wskóram to dopiero publicznie (chyba na każdym możliwym forum Car Audio) podam jej nazwę!!

BTW naprawdę jest tak źle, że głośnik może być uszkodzony i przez to mam problemy z tym wzmacniaczem?? Może spróbować ten głośnik jakoś wyczyścić??
Źle nie jest ten pył nie przeszkadza a pierdzenie skrzyni (zniekształcenia) jest spowodowane właśnie jej złej jakości wykonaniem i materiałem. Te 450 to z wysyłką? Sam robiłem skrzynkę i o wiele mi to lepiej wyszło niż u ciebie.
Cytat: Te 450 to z wysyłką?
A ma to jakieś znaczenie.....
Za całość dałem 1500zł z wysyłka rozłożone na 6 rat...
Cytat: Te 450 to z wysyłką?
A ma to jakieś znaczenie.....
Za całość dałem 1500zł z wysyłka rozłożone na 6 rat...

W sumie ma bo widziałem u mnie w mieście za 400 ze skrzynią zrobioną z mdf na klejenie kturej poszła butla wikolu a nie jakiegoś kleju ktury trzeba wietrzyć.
Człowieku dawaj nazwę tej firmy bo takie buble trzeba tępić.
Pył w żaden sposób nie rzutuje na uszkodzenie głośnika - oczywiście w racjonalnych ilościach. Co do szczelności skrzyni to z tego co widzę nie jest za bogato. Już sam sposób przykręcenia głośnika dobrze nie wróży, a ten wkręt to już lekkie przegięcie.
Taker był dość mocno używany i te zszywki od spodu po prostu wyglądają tragicznie. Może ich nie widać jak skrzynka stoi ale....
Najprościej sprawdzić szczelność skrzyni poprzez "wduszenie" membrany głośnika do środka. Jeżeli słychać jakieś świsty albo głośnik wraca od razu to skrzynia jest nieszczelna. Powinno być bez świstów, a membrana powinna po woli wracać na swoje miejsce.
Może faktycznie najpierw wyjaśnij sobie sprawę z firmą montażową.
Kupno na raty nie ma w tym momencie żadnego znaczenia. Jeżeli są to "raty - raty" czyli takie na boku bez paragonu czy faktury to są inne sposoby przyciśnięcia sprzedawcy.
Cytat: Jako, że mieszkam w "dziurze" gdzie nie ma w promilu 100km zakładu Car Audio wybrałem taką drogę zakupów - kto by przypuszczał, że dostanę taki shit :-(

sorry ale masz napisane wlkp - bez obrazy ale kopa bym ci zasadził... i napewno znalazł bym conajmiej kilka zakładów w promieniu 100km....

za skrzynkę pod 12" musiałbyś u mnie zapłacić około 300zł -pustą skrzynkę bez głosnika ale napewno była by odkurzona ,sklejona na amen i pod wymiar ...
najpierw zdecydowanie porozmawiaj ze sprzedwcą w końcu brał kase to niech weźmie tez odpowiedzialność...zadziwia mnie pęd za złotówką......... potem trzeba sie tłumaczyć z wkręta czy innych niedoróbek... jak widać są tacy co nie znają siły dobrej marki
co do głosnika to wypadało by go też odkurzyć -wyczyścić za pomocą spreżonego powietrza w sprayu ale nic sam niedłub bo nie uznają reklamacji...
Cytat: sorry ale masz napisane wlkp - bez obrazy ale kopa bym ci zasadził... i napewno znalazł bym conajmiej kilka zakładów w promieniu 100km....
No ok - przyznaję się bez tego kopa, że do Poznania mam 80km ale ciężko mi było znaleźć czas żeby jechać - wolałem, żeby klocki przyjechały do mnie...
Kupowałem w zakładzie CA bo chciałem mieć pewność, że nie dostanę shitu - widocznie już nikomu nie można ufać...

A skrzynia jest bardzo nieszczelna - przez tą dziurę (albo nieszczelne ścianki) słychać bardzo głośny świst powietrza - nie słyszałem tego wcześniej bo słychać to dopiero przy głośnym graniu, a wtedy siedzę na fotelu kierowcy a nie przy subwooferze - dlatego wcześniej tego nie zauważyłem.

Z głośnikiem i skrzynią póki co nic nie robię tylko czekam na odzew sprzedawcy.
Cytat: A tak bardziej merytorycznie to skrzynia do wyrzucenia ... Głośnik podejrzewam również.
@hippek a mógłbyś bardziej rozwinąć myśl??
Skrzynia to rozumiem, ale dlaczego głośnik skoro pył go nie mógł uszkodzić??
Cytat: A tak bardziej merytorycznie to skrzynia do wyrzucenia ... Głośnik podejrzewam również.
@hippek a mógłbyś bardziej rozwinąć myśl??
Skrzynia to rozumiem, ale dlaczego głośnik skoro pył go nie mógł uszkodzić??

moze głosnik to nie dokońca ale skrzynia zasadniczo niepowinna byc naprawiana.

zdażyło mi sie kiedyś w dzikim pędzie wziąśc jeszcze jedną robotę do kompletu- w pospiechu walnałem się z jednym wymiarem o jakies 8mm ......... skutek był taki że zmierzyłem wykonana skrzynkę potem wypiłem piwo dla uspokojenia i całą noc strugałem druga sztukę bo tamta by nie wlazła w auto. Jeśli obudowa jest wykonana porzadnie to ma w sobie tyle kleju i wkretów że nikt normalnie myślacy nie podejmie się poprawiania takiej skrzynki. Poprostu szybciej jest wykonać drugą sztukę.............
Jak się nie uda, to możesz spróbować odkurzyć dokładnie skrzynkę, uszczelnić od środka silikonem, obkleić ścianki (prócz czołowej) gąbką a do środka napchać materiału wygłuszającego (watoliny, może być też normalna wata, tak z 200g - 400g, trzeba przetestować.) Sprawdzić czy nie ma więcej przedmuchów. MOże coś da, aczkolwiek ja bym składał reklamację na tą skrzynkę...

Opisz co dalej z tematem
Gwarancja została przyjęta - sprzedawca przeprosił (podwykonawca spartolił robotę) i zadeklarował, że osobiście zrobi nową skrzynkę.
Jako rekompensatę otrzymam dodatkowo dystanse oraz pierścienie z MDFu robione pod wymiar do moich drzwi. (dystanse dzięki którym w otwory 5x7 zamontuje głośniki 165)
Jak skrzynka już do mnie dotrze to naturalnie wrzucę foty żeby szanowni forumowicze napisali mi, czy skrzynka jest prawidłowo zrobiona ;-)
Myślę, że w czwartek/piątek paczka będzie u mnie.
Powyżej masz napisane jak to sprawdzić...
szynaboss, no i zapraszam na forum mazdy :)
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Haary x draco