ďťż

Kabel zasilający

Haary x draco
witam wszystkich. jestem nowy na forum i mam takie pytanie? czy jesli chce podlaczyc dwa wzmaki to czy moge poprowadzic dwa osobne kable plusowe od akumulatora?


Możesz nawet 10, ale możesz też 1 i użyć rozdzielacza. Ta druga opcja jest wg mnie lepsza i tańsza
oki wiem ze moge tak zrobic.. tylko chodzi mi o to czy jak tak zrobie czy moze to doprowadzic do czegos takie jak pozar auta.. poniewaz slyszalem taka opinie o tym
moze ktos mi pomuc bo jutro chce montowac sprzed w auto i czekam na wasze opinie w tych kablach?


Bezpiecznik (odpowiednio dobrany do wzmacniacza) na kablu (odpowiednio dobranym do wzmacniacza i jego odległości od akumulatora) musi być nie dalej niż pół metra od akumulatora. Jak zwarcia nie zrobisz to sie może auto nie sfajczy :]
oki rozumiem. ale czemu piszesz ze moze sie nie zchajczy? przeciez jesli kable sa calutkie bez zadnych dziur itp, to czemu ma sie zapalic?
Nic się niezapali. Spokojnie możesz dac dwa równoległe kable. Tylko odpowiednie bezpieczniki dobierz do nich żeby niebyło tak że przy zwarciu izolacja z kabla juz zcieka a bezpiecznik cały ;P
wiec powiem ci jakie mam wzmaki jeden to Focal fp 2.150 ktory ma 2 razy 40A a drugi to earthquakesound TNT T1000W/2 ktory ma 2 razy 25A? co ty myslisz jakie tam dac bezpieczniki kolo akumulatora?
do focala 100A a do TNT 60A
A policz sobie ;P

(tabelka z regulaminu sound off)

A przed rozpoczęciem instalacji polecam przestudiowanie regulaminu instalacji sound off na http://www.pasca.org.pl/regsoff.php - bynajmniej nie po to żebyś startował w zawodach - raczej dla twojego (i sprzętu) bezpieczeństwa.
taraz w aucie mam glosniki, chodzi o przod orginalne od producenta, podpiete pod firmowy wzmak Nokia jakis tam. i chodzi o to ze on ten wzmak ma osobne zasilanie. a oprucz tego mam suba na tym TNT i tez ma osobne zasilanie i dziala poprawnie tylko ze przod jest slaby i stary dlatego to wymieniam.......
do focala 100A a do TNT 60A

Bezpieczniki montowane na przewodach nie mają nic wspólnego z bezpiecznikami we wzmacniaczu. To jaki bezpiecznik ma być zamontowany na kablu zależy od jego przekroju. Ten bezpiecznik ma zabezpieczać auto na wypadek przetarcia izolacji i zwarcia kabla do masy, w takim wypadku bezpieczniki we wzmacniaczu nie mają z tym nic wspólnego, one zabezpieczają wzmacniacz sam w sobie na wypadek jakiegoś zwarcia wewnątrz ustrojstwa.
Zerknij sobie do tej tabelki, policz ile pobierają wzmacniacze prądu, jaki długi jest przewód i odczytaj przekrój, daj pewną rezerwę w górę i dopiero do tego dodstosuj bezpiecznik.
[quote="czarodziej"] do focala 100A a do TNT 60A

" To jaki bezpiecznik ma być zamontowany na kablu zależy od jego przekroju. " a nie od mocy wzmacniacza i liczby kanalów w nim?
monobloki pomine bo tam przekroj kabla musi byc spory jak i bezpiecznik ale do 5 kanolowego mocnego wzm nie dalbym 40A
a pytam dlatego bo mialem kiedys pare zestawów CCA po 40A i 60A i to byla jedyna roznica przkroje kabli byly takie same ...
jak chcesz wymienic same glosniki z przodu to luz jezeli jest to seryjny wzm to chyba zadnej rewelacji z tego nie bedzie ale brzmienie bedzie napewno lepsze niz z seryjnych glosnikow a ten tnt to ile kanalow? to tez seryjny? jak nie to 60 A styknie
jak chcesz wymienic same glosniki z przodu to luz jezeli jest to seryjny wzm to chyba zadnej rewelacji z tego nie bedzie ale brzmienie bedzie napewno lepsze niz z seryjnych glosnikow a ten tnt to ile kanalow? to tez seryjny? jak nie to 60 A styknie

Witamy na forum !
Zachęcam do zapoznania się z archiwum forum, z FAQ Nazar'a oraz wyciąganiem wniosków z tekstu pisanego. Nie zachęcamy do występowania w charakterze "wujka dobra rada" bi można komuś źle coś podpowiedzieć i zrobić nie dość, że przykrość to jeszcze dziurę w budżecie ...
Zabezpieczenie na kablu zasilającym daje się w celu zabezpieczenia TEGO kabla jak również instalacji samochodu, w przypadku, gdy ten kabel np. spowoduje spięcie. Zabezpieczenie wzmacniacza jest zabezpieczeniem TEGO wzmacniacza i jego wartość została ustalona przez producenta sprzętu.
Jak dla mnie w swojej instalacji możesz dać bezpiecznik 300A na kabel 8 mm kw. bo taką moc podaje producent na pudełku wzmacniacza jednakże w przypadku udzielania PORAD innym publicznie należy robić to zgodnie z prawami fizyki i matematyki.

Pozdrawiam i jeszcze raz serdecznie witam.
dzieki bardzo za podpowiedzi w tej calej sprawie, ale zapomnialem podac grubosci kabli sa to 2 razy po 25mm2, i plan mam taki za pod focala dam przod a TNT suba. wzmaczniacz TNT po nie firmowy tylko to jest earthquakesound t1000/2, oby dwa po dwa kanały a wlasnie czym najpiepiej zaizolowac kable i czy wogule to zrobic?
Co masz na myśli pisząc zaizolować kable??
czarodziej, no chodzi mi o to czy te kable plusowe ktore puszcze od akumulatora do bagaznika to czyms zaizolowac, jakas tasma czy rurki?
karol1981, z tego co widzialem na wielu fotorelejszon z profi instalek CA to wszystgkie kable byly otulone w czarny material, ale raczej nie izolujacy, bo izolowac ich nie ma potrzeby. Ja u siebie puscilem kable bez niczego, przy mojej instalce nie ma mozliwosci na mechaniczne uszkodzenie kabli, a wilgoc pod maska nie powinna im przeszkodzic, w koncu kable sa w miare dobre.
Fleishmachine, aha dzieki bardzo za odpowiedz.
Końcówki, to już standardowo, warto dać koszulki termokurczliwe.



A sam kabel warto puścić w peszlu.....jest tani, albo w takiej plecionce.....ale to już większy wydatek. Ja u siebie dałem peszel, ale tylko w miejscach, gdzie przewód jest narażony na jakieś uszkodzenia lub przepalenie izolacji. komora silnikowa, przepusty. W kabinie jest przypięty zwyczajnie do bocznej strony tunelu, pod wykładziną, tam mu nic nie grozi, więc leci luzem.



W przewodach przeznaczonych do CA izolacja jest bardzo gruba i wytrzymała, ciężko ją uszkodzić, ale ostrożności nigdy za wiele, więc w newralgicznych miejscach warto ją zabezpieczyć, choćby tym peszlem, jak wspomniałem jest bardzo tani i dodatkowo zabezpieczy kabelek.
karol1981, no ja bralem pod uwage moja instalke ( kabel puscilem komora wraz z innymi kablami zasilajacymi ktore ida z aku do kabiny samochodu, fajnie jest to u mnie rozwiazane ), ale czarodziej oczywiscie ma racje jesli kabel u Ciebie jest narazony na przegrzanie badz uszkodzenia mechaniczne - wszystko zalezy od tego jak puszczasz kabel w komorze silnika
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Haary x draco