ďťż
Haary x draco
Witajcie,
Zamontowałem sprzęt, który niedawno kupiłem do mojego Audi A3 Sportback, przód Focal Access A1 165, wzmacniacz DLS CA31 i do tego skrzynia DLS W312B. Dodam, że kable są położone jak trzeba, zasilanie lewą stroną auta, sygnałowe prawą, kable głośnikowej słusznej grubości itd. Pierwszy objaw - kiedy podłączałem kable głośnikowe z prawej strony (chciałem schować zwrotnicę za schowkiem) usłyszałem brzęczenie w gwizdku (Tylko na odpalonym aucie), pomimo tego, że głośniki nie były jeszcze podłączone do wzmacniacza, ani wzmacniacz do radia (sic!). W następny dzień montażu okryłem, że jeśli przeniosę zwrotnicę o ok. 10 cm bardziej w stronę fotela pasażera (czyli w miejscu gdzie normalnie znajduje się zdemontowany na potrzeby instalacji schowek) - brzęczenie znika. A więc podjąłem szybką decyzję, że coś najwyraźniej za schowkiem sieje i trzeba przenieść zwrotnicę do schowka. Jak zadecydowałem tak zrobiłem, po zamontowaniu wszystkiego zrobiłem krótki test na zgaszonym aucie, wszystko grało normalnie (chociaż wydaje mi się, że szum słyszalny między utworami jest zbyt głośny, ale może to wina niezbyt porządnego radia (Pioneer DEH-P7000UB). Jakież było moje zdziwienie kiedy po odpaleniu auta zacząłem słyszeć cichy pisk z prawego gwizdka, a po włączeniu świateł głośne brzęczenie. Jestem totalnie zaskoczony tym faktem, nie wiem co poradzić. Oprócz tego w gwizdku "słychać" migacze, silnik, światła stopu etc... No i nasuwa się kilka pytań: - Wiadomo, że "Coś" sieje po kablach, ale co? - Skoro sieje, to dlaczego nie było to słyszalne na fabrycznych gwizdkach? - Jak to możliwe, że było słychać jakieś zakłócenia jeszcze kiedy do głośników nie docierał żaden prąd? (w trakcie montażu) - Dlaczego sieje tylko z prawej strony? - I co do cholery ciężkiej mają do tego światła? Domyślam się, że chodzi o jakieś zmiany w zasilaniu, ale o co... Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi, bo ja po tygodniu przesiadywania kilka godzin dziennie wieczorami i w nocy przy aucie jestem już tak sfrustrowany tym co usłyszałem po niby ukończonym montażu że nie jestem chyba w stanie trzeźwo pomyśleć i wpaść na jakiś pomysł. Proszę o sugestie. Ja też miałem problemy z gwizdem, i nawet kondensator nie pomógł. Okazało się że mi kable sygnałowe z prądowymi szły równolegle w jednym miejscu i to wszystko przez to się działo. Jak odsunąłem kable od siebie i teraz się tylko przecinają to gwizd zniknął ( no jest taki minimalny, ale nie mogę dać inaczej kabli) a przedtem był naprawdę znaczny. Pochodził on z alternatora i jak włączyłem coś co dużo prądu pobiera to gwizd był głośniejszy (światła, ogrzewanie tylnej szyby) Może akurat za schowkiem masz w audi jakieś bezpieczniki albo sporo kabli i ich pole pole elektryczne albo magnetyczne oddziałuje na zwrotke i powoduje to w niej indukowanie się jakiegoś sygnału, skoro dzieje się to tylko na odpalonym silniku. Ewentualnie jeszcze trzeba sprawdzić masę na radiu czy nie jest uwalona... Dzięki za sugestię, spróbuję znowu zdjąć schowek, a zwrotnicę z kablami wyciągnę poza auto, jeśli efekt ustąpi to będę szukał gdzie powstaje problem. Wpadło mi też do głowy, żeby spróbować jakoś ekranować kable głośnikowe i zwrotnicę, ale nie mam pomysłu jak... Ruszaj na boki i okręcaj zwrotką. Jak pisał dejv, pewnie może to być problem z cewką w zwrotnicy. Jak sobie nie poradzisz sam to akurat tam skąd pochodzisz znajdziesz odpowiedniego kocura. ;] Temat się trochę zmienił, bo zamieniłem lewy/prawy kabel sygnałowy przy wzmacniaczu i teraz brzęczy lewy gwizdek. Czyli nie jest to problem zakłóceń auto<->kable czy zwrotnica prawego zestawu. Jest to zadziwiające o tyle, że występowały podobne zakłócenia w prawym zestawie zanim był on podłączony do wzmacniacza a ten do radia. Domyślam się, że w takim razie chodzi o słabą masę kabla sygnałowego lub radia, masę wzmacniacza wstępnie wykluczam, ponieważ jest podłączona kablem 20mm2 do karoserii. Będę testował podłączenie masy do radia z innego źródła niż fabryczna instalacja. Może brzęczenie gwizdka zniknie i być może zniknie też szum podczas ciszy w utworze. Chyba, że macie może jakieś inne pomysły? pozdr. Hmm co mogę powiedzieć, u mnie jeszcze jak wzmak przez metalową obudoe był przykręcony do oparcia siedzenia (blacha) to też delikatnie gwizdało... przekręciłem na deske i się uspokoiło nieco :) więc przyczyn może być kilka, A masę miałem ciągniętą prosto z aku Stała się jeszcze ciekawsza rzecz, wsiadam dzisiaj do auta po pracy, odpalam auto, włączam radio - nic nie brzęczy! Totalne zaskoczenie, co to mogło być? bo jakoś przeczuwam, że temat powróci... Jeszcze jedna rzecz mnie intryguje, dlaczego jest taki wysoki poziom szumu, tzn. leci utwór, pauzuję go, a z głośników ciche ale słyszalne "szzzzzzz" (nie jest tu mowa o brzęczeniu i piskach z postów wyżej), jak temu zapobiec? U mnie w glosnikach wysokotonowych slysze takie pyk pyk pyk pyk ok 3 razy na sek cichuteenkie ale wqrzajace. Myslalem, ze moze problem masy ale mam z aku do blach 50mm2 i dalej tez 50mm2 do blachy. Pykalo jak mialem bezposrenio mase z aku do pieca takze. Pyka tylko jak mam przekrecony zaplon lub jak fura ma wlaczony silnik, Czastotliwosc tego pykania jest identyczna jak pykanie z silnika, nie wiem czy z wtrysku czy co bo nie jestem mechanikiem, bynajmniej jak przekrecam kluczyk to slysze ze cos tak pyka w silniku, jak wylacze zaplon to po ok 10sek. przestaje. Podmienilem sygnalowki takze pyka, mimo ze xln'y pro to dobre kabelki, terz posiagne jeszcze zasilanie do radia od nowa bo mam seryjne, kondzio tez jest i pyka jak pykalo... Nie ma zadnych innych odglosow nie swista jak daje gazu, jak mam swiatla takze nic nie ma tylko to pykanie juz mnie cholera bierze. A może dmuchawa? nie wiem jak u Ciebie ale u mnie jest ona ulokowana właśnie za schowkiem... nie tłumaczy to jednak dlaczego po zamienieniu kanałów gwizdy/szumy również zmieniły miejsca. Jest tam dmuchawa, w każdym razie brzęczenie dziwnym trafem ustało, teraz chciałbym zawalczyć z cichym szumem...:( a może masz np kabelek sygnałowy gdzieś naderwany i nie wiesz o tym, i gdzieś nim ruszyłeś (np przy wtyczce) i przez to troche te szumy czy tam gwizdy ustały? Głośne brzęczenie, gwizdy i piski ustały samoistnie, może jak zamieniałem lewy z prawym, żeby sprawdzić, a potem z powrotem to coś było wcześniej zgięte - nie wiem. W każdym razie jest dobrze. Idę podpiąć inne radio, żeby sprawdzić dlaczego szumi..... Cytat: teraz chciałbym zawalczyć z cichym szumem...:( szum wzmacniacza oraz źródła Po zamontowaniu filtra (izolatora masy) na kabel sygnałowy, cichy szum nie zniknął. Za sugestią kolegów z innych for poprowadzę + i masę z akku prosto do radia, ponoć to ma pomóc, jak tylko to zrobię to napiszę. EDIT: Przeprowadzenie tej operacji również nie pomogło, cichy szum pozostał. Chyba pozostaje jedynie oddanie radia do serwisu celem sprawdzenia bezpiecznika masy wyjść RCA - chociaż dziwi mnie to bardzo, bo radio jest praktycznie nowe, kupiłem je w czerwcu br.! Szum na pewno nie pochodzi ze wzmacniacza, ponieważ gdy radio się włącza (a tym samym na remote pojawia się 12+ i włącza się wzmacniacz) do momentu gdy radio zczyta pendrive'a jest absolutna cisza, potem szumi. do momentu gdy radio zczyta pendrive'a jest absolutna cisza, potem szumi. kolego a przy płycie Audio też szumi?? Tak, nawet na oryginałach. Każdy sprzęt generuje szumy - większe lub mniejsze. Jeśli w innych systemach zauważyłeś zdecydowanie mniej szumów to być może rzeczywiście o co innego chodzi. W poprzednim aucie miałem Pioneer'a DEH-P88RS podłączonego prosto pod zestaw przedni (bez wzmacniacza), jedynie skrzynia była zasilana wzmacniaczem, szumów nie było. Muszę podłączyć pod mój system radio innej marki (bo próbowałem już starego kasetowego KEH-P8600 i efekt był ten sam) i zobaczyć czy też taki efekt występuje. No chyba, że to ten bezpiecznik masy wyjść RCA... Tak czy owak, celem jest brak szumów i koniec. Nie po to kupowałem sprzęt Focal+DLS żeby mi szumiało, gdybym miał się pogodzić z szumieniem to bym sobie Buszmena kupił :) pozdr. Przedtem Ci nie szumiało bo skrzynia była pod wzmakiem a przód nie. Sub Ci przecież nie będzie szumiał... Ja i tak obstawiam, że masz coś z masą. 1. Wzmak jaką ma obudowę i jak jest przykręcony (chodzi mi o sytuacje że na jego obudowie jest masa i przez obudowę jest przykręcony do jakiejś blachy w samochodzie). Jeśli taka sytuacja Ci wystąpi to robisz drugą masę i dzieją się jaja... przynajmniej u mnie się działy. 2. Sygnałówki Gdzieś z zasilaniem Ci się nie przecinają?? Weź je odsuń od siebie i sprawdź. 3. Może któraś końcówka RCA jest naderwana?? Od strony wzmaka albo od strony radia. Poruszaj, posłuchaj i daj znać. Kotlet, ale mój, więc odgrzewam. Wymieniłem końcówki RCA od strony wzmacniacza, wszystkie; i zmieniłem radio na Alpine CDA-9886R i teraz dźwięk jest krystalicznie czysty i pozbawiony jakichkolwiek niepokojących mnie szumów czy brzęczenia. Dziękuję wszystkim, którzy udzielali się w temacie. Pozdrawiam U mnie w glosnikach wysokotonowych slysze takie pyk pyk pyk pyk ok 3 razy na sek cichuteenkie ale wqrzajace. ... Pyka tylko jak mam przekrecony zaplon lub jak fura ma wlaczony silnik... Jak po wyłączeniu kluczyka jeszcze przez chwilę pyka, to prawdopodobnie sieje Ci CAN lub inna magistrala do komunikacyji pomiędzy fabrycznymi urządzeniami auta, w zależności co tam w nim jest. Czasem może być ciężko to zadusić, co nie oznacza że się nie da. Tak czy owak, celem jest brak szumów i koniec. Nie po to kupowałem sprzęt Focal+DLS żeby mi szumiało, gdybym miał się pogodzić z szumieniem to bym sobie Buszmena kupił :) pozdr. Niewiem jak głośny był u Ciebie ten szum, ale jeśli piszesz że jest cichy to w czym masz problem? Szum jest elementem muzyki. Na większości płytach jest go sporo na samym CD. U mnie wcześniej szumiało dość wyraźnie to troche mi to przeszkadzało, ale nie na tyle, aby coś z tym robić. Teraz po pewnych zmianach mozna powiedziec ze nie szumi - troszke - ale to normalne i mi zupelnie nie przeszkadza. Druga sprawa to to że rozmawiamy o audio w samochodzie, na postoju słucha się tylko czasami, a podczas jazdy mamy dużo większy szum, doły i wiele innych zakłuceń. essa, jest dokladnie jak piszesz, po wylaczeniu kluczyka pyka jeszcze z 15 sekund i nagle krystaliczna cisza... Nie wiem co z tym fantem zrobic... Przenieś zwrotnicę w inne miejsce - najprawdopodobniej zbierają ci cewki szynę CAN jaka zwrotnice? Ja piszę o 1 poście kolegi ... sorry za offtop... moze ktos wie co mi doradzic??
|
Podobne
|