ďťż

Rozpoczynam poszukiwania dla focala KX27

Haary x draco
Przód już prawie gotowy, pozostało jedynie dopieszczenie drzwi.
Zaczynam powoli rozglądać się za czymś do suba (Focal KX27). Jako, że jestem teoretykiem, za co już mi się oberwało, poczytałem tu i ówdzie szukając kilku piecy do dalszego odsłuchu.
Biorąc pod uwagę za i przeciw na placu boju pozostały:
- JL Audio 500/1
- Hifonics Brutus BXi2006D
- Precision Power 500.2
- Steg K2.02
- DLS A6 lub A3

Czy macie jeszcze jakieś pomysły (audisona nie chcę, więc wątek nie powinien zbytnio rosnąć)?
Zastanawiam się, czy lepszym rozwiązaniem będzie monoblok, czy dual mono spięte w mostek (jakieś za i przeciw?) szczególnie w przypadku DLSa. A3 w mostku ma większą moc i chyba większą wydajność prądową od A6.
Od pieca oczekuję przede wszystkim szybkości (ale zachowując głębię głośnika) i doskonałej kontroli basu.
Na przedzie siedzieć będzie JL Audio 300/4 (docelowo do podmiany na 450/4).
Z góry dzięki za jakąś pomoc, chciałem to auto skończyć kiedyś :)


MCR, A co z orionem 1200d wiem ze nie lubisz cyfrówek ale focal ma 2 cewki po 2 ohm wiec pewnie bedzie tez dobry PP lub steg k2
Nie lubi cyfrowek a Slasha wymienia?:)
Ja bym obstawial przy jakims mono. I nie patrzac na roznie 100 rms w mostku 2 kan, mono sa przystosowane do subow, wspolczynnik tlumienia, odpowiednia wyposazenie:)
Hehe, lubi nie lubi. S;asha słuchałem w pewnej konfiguracji i był taki sobie. W każdym razie A6 wtedy bardziej mi się podobał (te ostatnie to chyba AB). Hifonicsa w ogóle nie słyszałem. Reszta nie pracuje w D więc...:)
Mimo wszystko chciałbym go jeszcze raz posłuchać :)))
Co do wyposażenia, co - poza potencjometrem - masz na myśli?

Co do Oriona, myślałem raczej nad 6002 albo 8002. A focal zdaje się ma jedną cewkę, a nie dwie?


Regulacja fazy (chyba tak to sie nazywa), filtry subsonic. Chyba, ze niemasz w ogole zamiaru tego uzywac.
Mam podobny problem
Nie chce cyfrówki a potrzebuje około 1000 rms i stabilny do 1 ohma
Mocna dwukanałówka dała by radę ale coś znaleźć ciekawego to nie bardzo.
Ja w przeciwieństwie do Ciebie chciałbym audisona vrxa ale troche chore pieniądze chcą za niego :) Ogólnie mówiąc to nie chciał bym wydać na wzmak do suba więcej niż na wzmak pod system ;)

Słuchałem bodajże hifonicsa zeusa i uważam że to wzmak do tłuczenia a nie do grania.
A6 mi się najbardziej podobał jak na wzmak za tą cenę.
Hmm, ale A3 zdaje się ma wsio to samo, co A6. Poza tym, to można na zwrotnicy sobie porobić ;-)
Wypadł mi całkowicie Xetec P2EVO. No i ze 400W by się przydało.
Zeus to zdaje się seria niższa od brutusa (choć te pierwsze to AB)?
niższa czy wyższa nie wiem
po producenta opisie różnie można stwierdzić
"Brutus BXi Series Super D-Class™ Champions"
"Zeus - King of the Sound Quality Gods!"
Tak czy inaczej mi się nie podobało.

Co do dlsa :
A3 – The Twin Mono
2 x 100W - 4 W, 2 x 270W - 2 ohm,
550 W zmostkowany przy 4 ohm
870 W zmostkowany przy 2 ohm
1000 W zmostkowany przy 1,33 ohm
Filtry HP 20-200Hz; LP 50-125 Hz,
Wyjście na went., przełącznik fazy
Czułość wejścia 0,2-7 V,
Wielkość 265 x 73 x 240 mm

A6 – The Mono Amp
1x 500W – 4ohm
2 ohm : 870 W
1 ohm : 1200 W
Wbudowany wentylator
Filtr LP 50-125 Hz,
Filtr subsonic 25Hz,
Regulacja fazy 0-180
Czułość wejścia 0,2-7 V
Sterownik poziomu subwoofera
Wielkość 410 x 73 x 240 mm

a3 ma hpf ale nie ma subsonica
I A6 ma regulacje fazy, a A3 tylko zmiane...
No tak, ale filtry można bez problemu (no, może z problemem, ale można) zrobić na zwrotnicy. Podobnie chyba z regulacją fazy. Fakt, że to kombinowanie bo oba kosztują tyle samo (około 390USD)
Ja w tym momencie widze pare opcji dla siebie.
Jeśli nowy wzmak to dls a6 lub phase opus 1 ( w końcu został stworzony pod aliante a prawdopodobnie ten głośnik u mnie zawita).
Inna opcja to pójść w old school i kupić soundstreama reference lub rubicon, w ostateczności rockford fosgate power jakiś by mógł być.
Czyli mimo wszystko idziesz w monobloki. Kurcze, zdecydowanie jest ich mniej niż dwukanałowek. Jest jeszcze Ground Zero seria GZUA, też fajne opinie zbiera. Jest i XTANT, w USA to legenda (ale obawiam się, że ciężko to będzie u nas gdzieś złapać).
Mogę dać ci adres - ale nie mój.
No tak, przeglądałem archiwum przed chwilą i doczytałem się o Twoich dwóch. Czy ten "adres" posiada 1001 do posłuchania?
Moich dwóch już dawno nie ma. Ale sentyment mam ogromny do nich. Tak myślę, że jest do posłuchania - odezwij się na gg do mnie.
focal jest 2 cewkowy MCR
27kx - 1 cewka 4 ohm
33kx i 40kx - 2x2ohm
sorki sugerowalem sie tym co ja raczej kupie 40kxŚlepy, dzieki za poprawe
Miałem okazję posłuchania w przeciągu ostatnich 2 dni kilku D klasówek i zdecydowanie odpadły. Czegoś im po prostu brak (choćby JL audio 500/1).
Ostatecznie celować będę chyba w dwukanałówki (mostek) AB i do tego zwrotka.
Dzięki Ślepy za przypomnienie o Soundstreamie. Znalazłem nawet kogoś, kto ma u siebie niedostępną już reference 500SX. 300W w mostku powinno wystarczyć francuzowi.
Jest jeszcze seria rubicon oraz van gogh, z tych ciekawszych oczywiście.
Pozostaje też "hippkowy" xtant 301. Porównać na dzień dzisiejszy mogę tylko Xtanta i 500SX (chyba, że ktoś wie gdzie dorwać można van gogh'a (VGA400.2 powinien wystarczyć) bądź rubicona.
Wciąż pamiętam o Orionie 6002, który chodzi za mną od pewnego czasu...
MCR, gdzie znalazles tyle zadko spotykanych wzmacholi
MCR myśle że wiem gdzie można posłuchać 1002 rubic'a:-)
maxvibe najczęściej mają je ludzie, którzy gdzieś kiedyś kupili je okazyjnie (przeważnie na allegro, za groszę) po czym okazywało się, że sprzedający to tylek (żeby dosadniej nie dopisać) bo nie wiedział, co ma ;-)

Raadek no tak, zapomniałem o największym fanie Soundstreama ;-)
Jak oni to mają w hierarchii? Pomijając Humana i Da Vinci to chyba
Reference
Van Gogh
Rubicon
?
Oczywiście pytam o te "klasyczne", bo te nowe to chyba reference -> tarantula

O ich moce pewnie martwić się nie ma co, Reference 500SX ma 300W w mostku, ten rubicon ma zdaje się 1000W przy 4 omach, więc to raczej SPL ;-) ale jest jeszcze 502, no ewentualnie 702.
Z odsłuchem oriona też nie powinno być problemu, bo one są dostępne w Polsce.
Bardzo zainteresował mnie też ten Xtant 301. To monobloczek z 300W z papierzysk i opinii wygląda na cudo. Zdaje się będę musiał się umówić _wiadomo_z_kim_ na jakiś krótki odsłuch.
Z europejskich klocków w grę wchodzi Steg K2.02 i DLS A6 (ew. A3).
Cytat: Reference
Van Gogh
Rubicon
skąd ta kolejność chyba przypadkowa:-)
To nie kolejność, to pytanie ;-)))
Przy obecnych seriach problemu nie ma, bo są posegregowane przez SS.
Jak więc układały się poprzednie seryjki?
Trudno powiedzieć jak to było z tymi seriami.
Najbardziej cenione są reference i rubicon.
Ich odmian było w cholere.
Reference 160
Reference 200/300/500
Reference 300 /sx
Reference 500s/sx 700s/sx 1000s/sx
Reference CA 3.0 /6.0
Reference CA 5.0 /10
Reference 404sx
Reference 414s
Reference 604
Reference 644sx
Reference Picasso
Reference 405
Reference 405s/sx
Reference 705
Reference 705s/sx

Rubicon 501
Rubicon102/202/302
Rubicon302 2000
Rubicon502 /702/1002
Rubicon Lil'Wonder
Angina
Rubicon CA 5.2/10.2
Rubicon 302/502/1002
Rubicon Renoir
Rubicon204 /404/604
Rubicon Picasso
LIL WONDER /4/5
Rubicon550-5
A4
Rubicon255 /355/555
Rubicon405 /805

Szukaj któregoś z tych - Reference 700s/sx 1000s/sx lub Rubicon502 /702/1002.
Znam kogoś kto jeszcze jakiś tydzień temu chciał sprzedać reference 700s.
Na ebay te piece są w śmiesznie niskich cenach. Gawędziłem sobie z Raadkiem i chyba faktycznie Reference 500SX może być za słaby. Pozostaje więc 700s (czym się różni s od sx????) albo rubicon 702.

Poszło do Ciebie zapytanko na priv.
Z talkaudio:

"The Reference series goes back about 6-8 years when SS had the Granite series and the Reference series only consisted of the Ref200, 300 and 500 and the Class A 3.0 and 6.0.

This then got replaced with the Reference S series that consisted of the 200, 300, 500, 700, 1000, 404, 604, 405, Class A 5.0, Class A 10.0 and Picasso and the Granite range was replaced by a range of 3 small amps (P205, P302 and P203 I think but am probably wrong).

This was then replaced with the Sx series where there were minor changes to the range (the 604 became the 644, the 200 was removed, the Continuum was introduced as a chromed limited edition amp and which then became the 805, the Renoir was introduced, the Class A 5.0 and 10.0 became the 5.2 and 10.2 etc.

Around this time the SS had major issues with the power supplies and replaced the range with the Rubicon range. These were the same as the Sx except for the modified power supplies and minor model changes in the range.

Around the time that the Rubicon range was introduced came the Lil' Wonder and Angina amps (the new budget range).

In the background to all of this the company was changed ownership a few times for various reasons which is why there were very few technological changes between the S, Sx and Rubicon."
Z tego wynika, że s i sx to to samo (??) co by w zasadzie było zgodne ze wspólnymi danymi technicznymi oraz instrukcjami na sounstream.com Rubicon 702 to następca reference 700sx (który był następcą 700s) różniący się torem zasilającym.
A co z van goghiem? Zdaje się, że obecnie jest on kontynuowany jako Reference (a chyba nie był następcą serii Rubicon).
Nadal twierdzę, że mają namieszane strasznie :)
A tak zupełnie offtopicznie, czy te fajne pajęcze grille na woofery to można gdzieś u nas w PL kupić?:))
MCR, VanGogh wszedł na 3 lata jako następca starej serii Reference'a,
a zsotał zastąpiony przez nową serię Reference'a
Dzięki Nexus6, ale chyba poprzednikiem VGA były Rubicony (tak wynika z tekstu Ślepego) a przed nimi były Reference :)
Tak czy inaczej posegregowaliście to jakoś :))
skoro jesteśmy przy soundstream'ach zapytam z ciekawosci, dlaczego SS reference 160S jest taki słaby na papierze?
skoro reference to wysoka linia to do czego nadaje sie on najlepiej, przecież z niego taki maluch?
wiem że przy 0,5ohm stabilny ale zeby uzyskać 0.5ohma też trzeba troszke kombinacji..
tutaj go można obejrzeć: http://ampguts.realmofexc...Reference_160s/
Hmm, do gwizdków?:)
Poza tym SS zdaje się podaje moce dla zasilania 12.5V.
Cytat: poprzednikiem VGA były Rubicony
to by tak spiepszyli robiąc nastepców:-)
Cytat: poprzednikiem VGA były Rubicony
to by tak spiepszyli robiąc nastepców:-)

Eee, coś nie tak z jednymi albo drugimi?:>
skoro jesteśmy przy soundstream'ach zapytam z ciekawosci, dlaczego SS reference 160S jest taki słaby na papierze?
skoro reference to wysoka linia to do czego nadaje sie on najlepiej, przecież z niego taki maluch?
wiem że przy 0,5ohm stabilny ale zeby uzyskać 0.5ohma też trzeba troszke kombinacji..
tutaj go można obejrzeć: http://ampguts.realmofexc...Reference_160s/

Poczkaj az sie zbiore zeby potestowac wzmaki po wygrzaniu glosnikow - znajdzie sie co nieco czasu na SS Ref. 160S Okaze sie, co on potrafi :D
Tak czy inaczej to zamotali troszkę:)
Pododbno warto kupować tylko te co mają napis handcrafted in usa :D

MCR, Pająka mogę załatwić jak nie znajdziesz w pl. Tanie to one nie są jednak.

I czy będzie któryś z nich pasował do focala 27kx ??? Chiba nie:P
Tak czy inaczej to zamotali troszkę:)
Pododbno warto kupować tylko te co mają napis handcrafted in usa :D

No to na pewno Reference 700 ma, Rubicon 702 i VGA tyż ;-)

MCR, Pająka mogę załatwić jak nie znajdziesz w pl. Tanie to one nie są jednak.

Hał macz?:)

I czy będzie któryś z nich pasował do focala 27kx ??? Chiba nie:P

Niby jedno i drugie ma 10"...:)))
Pasować będzie tylko czy wyglądem także?:D

W tej chwili z przesyłką to jest 30 funtów za 10".
Ewentualnie mogę poszukać w usa więc może być taniej.
Wyglądem będzie ;> srebrny do żółci jak najbardziej.
na [reklama] ibeju [/reklama] hamerykańskim są chyba ze 3 dziesięciocalaki, tam chyba powinno być taniej z przesyłką. 30 funciaków to ze 180zł, drugie tyle za sam grill, sporo :)
A jak to było z Tarantulą TR700.2? Kawał kloca z solidną dawką mocy, wyglądem wzbudza szacunek.
To chyba inna seria niż dzisiejszy średniak w postać TRXów?
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Haary x draco