ďťż
Haary x draco
witam! mam problem wyglada tak jakby sie resetowalo radio tak jak podczas odpalania wystepuje on podczas gdy obroty nie sa zbyt wysokie(ok 1500-1800rpm)lub na biegu jalowym kiedy slucham glosniej. mam radio JVC kd-g162 instalacje sam robilem zima i do teraz bylo oki... takie jaja zaczely sie jakis miesiac temu i zdarza sie to sporadycznie i nie zawsze... a dodam jeszcze ze jak przycisze podczas tego samoczynnego resetowania podczas jazdy to problem ustaje co to moze byc i jak temu zaradzic??? z gory dzieki za odp...
Autko Skoda favorit pewnie zasilanie radia trzyma sie tylko na włosku:) jak napisał brati - przypadłoscią skodzin jest drastyczna oszczędność na drutach inna sprawa często przewody masowe są zbyt mocno zaciskane na oczkach konektora co powoduje podciecie kabla -zbyt sztywne konektory w stosunku do plastyczności kabla pewnie zasilanie radia trzyma sie tylko na włosku:) Hmmm, ale Gawor06 pisze, że to dzieje się podczas słuchania na biegu jałowym lub też przy wolnych obrotach, może więc powodem jest walnięty alternator lub też układ ładowania akumulatora ( integralna cześć alternatora), być może dodatkowo jest już też trochę wymęczony aku i zwyczajnie siada napięcie w instalacji. Miałem podobny efekt, kiedy skończyły mi się szczotki w alternatorze, nie było dobrego styku i odpowiedniego prądu ładowania. Przy wyższych obrotach jeszcze jakoś szło, bo wtedy alternator ma większą wydajność, ale na wolnych przy większym obciążeniu instalacji prądem to zaświecała się nawet na moment kontrolka ładowania. Proponowałbym sprawdzić te elementy. W zasadzie to można to zrobić na oko, będą przygasać kontrolki, światła. A dokładniej jakimś miernikiem napięcia lub w stacji diagnostycznej. może masz po prostu za mało elektrolitu w aku za czym idzie spadek jego wydajności. Sprawdź stan elektrolitu. Podładuj aku prostownikiem i sprawdź wtedy. Jeżeli problem będzie występował nadal to posłuchaj rad czarodzieja. jesli by zachodzila sytuacja o ktorej pisze czarodziej i rooski to tych obrotow silnika nie bylo by zadnych, bo najzwyklej w swiecie autko by nie odpalilo dokładnie -resetowanie się radia jest spowodowane tylko jednym -zanikiem napięcia zasilającego napisałeś : Cytat: a dodam jeszcze ze jak przycisze podczas tego samoczynnego resetowania podczas jazdy to problem ustaje kto wie czy niezadziałały zabezpieczenia i któryś z kabli głosnikowych ma zwarcie do masy - bezpiecznik niewylatuje podczas zwarcia ale wywołuje to spadek napiecia na cienkim kabelkiu poniżej 8V co już daje reset radia . najpierw sprawdził bym cały obwód zasilania w moim autku nie bylo wcale instalacji i jest nowa z aku pociagnieta... do tej pory tak sie nie dzialo... nawet jak auto bylo wylaczone to sluchalem muzy az szyby chodzily i bylo oki...a zastanawiam sie czy to moze byc slaby aku??? jak wspomnialem radio bylo robione zima a ja nie ladowalem ani razu aku... wyciagnij radio z kieszeni montazowej, włącz, poszarp troche za kabelki zasilajace, jesli sie resetuje, przejzyj dokladnie zasilanie a w szczegolnosci łączenia i kostki, jesli nie posprawdzaj kable glosnikowe. jesli by zachodzila sytuacja o ktorej pisze czarodziej i rooski to tych obrotow silnika nie bylo by zadnych, bo najzwyklej w swiecie autko by nie odpalilo No nie do końca się zgodzę, akurat u mnie było tak, że auto jakoś jeszcze paliło, ale na wolnych obrotach siadało napięcie w instalacji, bo było słabe ładowanie, a obciążenie sieci spore ( światła, radio, dmuchawa itd) No nic, nie ma co gdybać tylko brać się do roboty, bo powodów mogą być setki. Gawor06, łap miernik w ręce, badaj, kable, aku , alternator, bo tak to tylko wróżenie z fusów. I pisz co się dzieje :D witam! niestety nie mialem czasu zeby zobaczyc w czym tkwi problem ale zauwazylem ze przereywanie ustalo dzis robilem test : jechalem z pracy do domu 40 minut i caly czas glosno luchalem muzyki i ani razu radyjko sie nie zresetowalo...dodam ze podczas tej jazdy wiekszosc stalem w korku bo cala Łódź rozkopana... co moze sie dziac ze raz sie resetuje a teraz juz nie???
|
Podobne
|