ďťż

Seryjne radio i co dalej? ....... A może zestaw Helixa?

Haary x draco
Witam.

Jest to co prawda mój pierwszy post na tym forum, ale zanim napisałem go, dokładnie przejrzałem całe forum i nie znalazłem na moje pytanie odpowiedzi.

Kupiłem Renault Megane, które fabrycznie jest wyposażone w radio z 6 głośnikami. Nie ukrywam, że nawet byłem mile zaskoczony jakością w porównaniu np. do Focusa. Oczywiście audio nie zaspokoi audiofila. Już tłumacze o co mi chodzi. Chciałbym zostawić seryjne radio na swoim miejscu, ewentualnie w gre wchodzi wymiana na odmiane Cabasee Auditorium z wejście AUX, natomiast chciałbym wymienić głośniki. Z przodu są głosniki 13cm + wysokotonowe w desce rozdzielczej, z tyłu 10cm. Chciałbym na przód jakiś zestaw 16cm + wysokotonowy w słupki, z tylnich głosników zrezygnować na rzecz woofera w bagażniku i wzmacniacz 3 lub 4 kanałowy. Nie było by problemu gdyby nie to, że ani jedno ani drugie radio nie ma wyjścia na wzmacniacz. Jedyne co można to po wysokich High Input. Zdaje sobie sprawe, że dźwiek po High Input jest gorszej jakości niż po RCA. I teraz pytania.
1. Czy jest sens pakowania kasy przy takim wyjsciu? Na sprzęt chciałbym przeznaczyć około 2-2,5kzł.
2. Czy lepiej oddac radio do porządnej firmy CarAudio i niech wyprowadzą RCA? Tylko prosze nie nakłaniajcie mnie do zmiany radio. W poprzednim aucie miałem sterownik Alpine CTA 1505 + zmieniarke CHA-634 i miałem dość ciągłego wkładania i wyjmowania panela.
3. Czy zastosować wzmacniacz na wszystkie kanały czy tylko na woofer. Kolega podpowiada mi by kupic monoblocka, ale nie wydaje mi się dobrym pomysłem. Nie chodzi mi o to by było mnie słychac na kilometr. Chciałbym cieszyć sie każdym detalem. Jesli to w czymś pomoże to napiszę, że w domu korzystam z NADa i głośników B&W, także preferuję angielskie brzmienie. Średnica lekko do przodu, wysokie troche przytemperowane. Słucham wszystkiego poprzez techno, dance, jazz kończąc na muzyce poważnej.

Proszę o pomoc w wyborze. Proszę abyście podpowiedzieli jakie komponenty użyć. Drzwi oczywiście będą wygłuszone, a woofer chciałbym by był jak najmniejszy (8-10") umieszczny w koło albo zabudowany na boku bagażnika. Bagażnik w Megane to 330 litrów.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Krzysiek.


1 jest sens. Większy jeżeli poczytasz jeszcze trochę i sam weźmiesz się za instalacje.
2 oddać radio żeby wyprowadzili wyjście na wzmacniacz. Nie z dziw sie jak się okaże, że firmowe bardziej wędzą.
3 tak, zastosować wzmacniacz do napędzenia systemu przedniego jak i subwoofera. myśle że 10" w kole wystarczy.
Jak tak się upierasz nad firmowym radiem, to można coś tam zrobić aby podłączyć je do wzmaka ale efekt przynajmniej u mnie nie był powalający, po zmianie na radio niefabryczne dobrej firmy i starej szkoły z wyjściami rca ale o napięciu 2v dźwięk był duuuuużo lepszy.Co do pozostałych pomysłów z przodem i subem w bagażniku jak najbardziej oki - to standard.Montaż ważny i robienie drzwi.Na koniec czy ja wiem czy nie kradną fabrycznych radii, może trochę mniej jak firmowe.Wyjęcie panela dla mnie nie było jakimś problemem no ale coś za coś.Budżet jaki bo propozycji może paść naprawdę dużo albo żadna.
kolega nie chciał zeby go przekonywać nt wymiany radia.
Widocznie każdy musi to przejść, jedyny plus że wtopione będzie tylko tyle co wyprowadzenie wyjść.


Budżet jaki bo propozycji może paść naprawdę dużo albo żadna.
Chciałbym wydać około 2000 zł na zakup sprzętu + ok. 500zł pewnie wyjdzie na jakies przewody, bezpiecznik, maty itp. Stolarkę zrobi mi kolega stolarz, a montaż ja osobiście z bratem, który pracuje w ASO Renault. Nie chciałbym połamać jakiś zaczepów lub stracić gwarancję na auto.
kolega nie chciał zeby go przekonywać nt wymiany radia.
Widocznie każdy musi to przejść, jedyny plus że wtopione będzie tylko tyle co wyprowadzenie wyjść.

Dokładnie. Ja w Landzie dorobiłem nawet wyjścia RCA ale po podłączeniu 7893r odpuściłem sobie.
W Mazdzie miało lecieć po optyku i analogowo radio. Ja dałbym sobie radę - choć to mało wygodne ale jakby do auta wsiadł ktoś inny - np. żona to koniec.

Także niech sobie chłopak dorobi te wyjścia RCA. Wyda 50-150 zł. To i tak mało jak za naukę.
Nie chcę sie spierać, ale dla Renault radio robi Alpine. Z tego co czytałem na innych forach pasują zmieniarki z serii CHM. Wiadomo nie jest to seria A.

Jakie głośniki i wzmacniacz byscie mi polecili, by spełniło moje oczekiwania?
to radio to kupa taka sama jak to cabase....
najtańsze najprostsze oem-y okradzione z wszystkiego co można wyjąć i jeszcze bedzie grało .pugełoty mają "system JBL "- tyle że głosniki pochodzą z "made in ukraine" Cytat: Nie chcę sie spierać, ale dla Renault radio robi Alpine i co z tego? - mercedes robił smarta czy znaczy to że to jest mercdes? Alpina najtańsze radia też produkuje u kooperantów i niemają juz nic wspólnego z normalnymi radiami starej szkoły W renuffce rodziców dzień po gwarancji padła zębatka od mechanizmu wysuwania płyty - niestety częśc jest niedostepna - ale można kupić nowe radyjko za 800zł........
osiem stów za szajs na poziomie bazarowym?????

to samo robi ford - kupujesz auto za radio doliczają 3000zł!!!! to samo radio kupione jako częśc zamienna kosztuje teraz 680zł.........nowe u dealera...
taaa,
fordowskie to taki syf drewniany, że pogody i o krokach można słuchać.
Kumpela miała model 6000 i cieszyła sie tydzień. Szkoda ludziom dać 2500 tysia za radio i kupują na allegro albo giełdach w ten sposób nakręca sie rynek złodziejski.
Najtańszy alpine przy orginalnym radyjku to jak Stradivarius wśród skrzypiec, mmmiodzio.
Ale nikt Cię nie namawia.
Zejdźcie z chłopaka ;), za 2 koła można coś sobie skompletować, z nówek choćby zestaw dimensiona i pb np. pack 2 lub 3, do tego skrzynka.Co do montażu to bardzo ważna rzecz, jak nie czujesz się pewny lepiej zrobić to w dobrym warsztacie car audio, nie będzie kłopotow ani z graniem ani z autem.
Zdaję sobie sprawe z tego, że fabryczny zestaw to kupa, ale ma też plusy. Chociażby to że ładnie komponuje sie z deska, ten sam kolor podświetlania co zegary, raczej ich nie kradną (nawet złodziej wie, że to stolec), pilot pod kierownicą.

W poprzednim aucie miałem sterownik CTA-1505 ze zmieniarką CHA-634. Zapłaciłem za ten zestaw ponad 3.000zł. Miał super recenzję we wszystkich gazetach czy to polskich, czy niemieckich. Był głównie wsadzany do democarów itp. Kupiłem go z myślą, że kiedyś dokupię PHA 600, czego nigdy nie zrobiłem. Audio sprzedałem razem z autem, bo nie chciało mi się go wyjmować, a kupującemu dźwięk się podobał i dopłacił za sprzęt.

Zróbmy tak. Podpowiedzcie mi jakie mam kupić głośniki i wzmacniacz. Czy zmieszcze się w 2000zł. Ewentualnie mogę coś dodać lub chetnie kupie jakiegoś klasyka używanego. Jeśli rzeczywiście będzie kicha, to jako ostatni element CA to będzie zmiana radio. Pewnie zaraz ktoś napisze, że się tak nie da bo najpierw trzeba wiedzieć pod czym to będzie grało. Więc uprzedze od razu, że jeśli będzie potrzebna zmiana radio to zmienię na Alpinie'a (jakiś model CDA), głownie dlatego, że będzie chodzic pod fabrycznym pilotem i wyswietlaczem.

No to jakie to będą głośniki i wzmacniacz?
Propozycja kompletu padła ode mnie, na początek powinno być oki.
chyba najmniej kłopotliwym rozwiązaniem jest zakup pewnego zestawu głosników PB + u-dimension do tego można poprosić o kabelki i w 2000 sie powinno zamknąć.
Po otrzymaniu sprzętą odwiedzasz budowlany, kupujesz MDF, żywice poliestrową, szpachlówkę.
Przeciagasz kabelki prądowe (bezpiecznik przy aku), głosnikowe i sygnałowe (nie puszczaj razem z prądowymi)
Montujesz woofery - wygłuszasz drzwi
Robisz pudło z mdf pod subwoofer
robisz słupeczki - odwiedzasz tapicera, mozesz go od razu poprosic o materiał do oklejenia skrzynki subwoofera lub on Ci owinie.
podłaczasz radyjko z dorobionym wyjściem

W takim uproszczeniu
A więc tak. Poprzeglądałem sobie te wszystkie PB Pack'i i myślę że Pack 2 lub 3 by wystarczył, ale ja nie toleruję czegoś takiegoś jak "na początek". Znam siebie i wiem, że jak nie zrobię od razu to nie zrobie tego później. Przejrzałem chyba pół forum i znalazłem wypowiedź ESSY, który porównuje starą serie CK-6 do ES-6C
ES to znacznie bardziej dojrzałe brzmienie, znacznie lepiej zrównoważone tonalnie i ułożone. To głośniki dla tych, którzy już mają za sobą pierwsza techno-napierdalankę i powoli już zaczynają słuchać muzyki. Głośniki te mają niezłe średnie tony (woofer z celulozy) i całkiem niezły ale dobrze kontrolowany i zwarty basik. Oczywiście wszystko w granicach półki cenowej do ok. 600zł. Tweetery są inne niż w CK. W CK były kopułki 20mm a w ES są 25mm i z cieńszej skarpetki. W porównaniu z CK jest więcej slyszalnych detali w paśmie średnio-wysokotonowym. Jest też inna i lepsza barwa. ES mają też większą skuteczność i są wyraźnie głośniejsze. Jednak muszą być raczej zasilane zewnętrznym wzmakiem. Przy niektórych ukierunkowaniach tweetera trzeba go przytłumić (w zwrotnicy jest regulacja -3dB / 0 / +3dB). Woofery mają miekkie gumowe górne zawieszenie, dolne i już fajnie zaczynają mruczeć przy cichym słuchaniu. Wytrzymują jednak też dużo większe wychylenia. Można nimi nieźle przywalić do dosyć wysokiego poziomu głośności bez słyszalnego pierdzenia. Jednak wszystko do czasu i dla poprawy jakości średniego basu lepiej używać filtrów HP. Zwrotka łagodnie i bez "zapaści klei" pasmo średnie z wysokim. Specjalnie nie czuć wielkich zawirowań fazy. Zwrotka ma nachylenie 6dB/okt dla tweetera i 12dB/okt. dla woofera. Kondensatory dla tweetera są typu MKT.
Ogólnie jest to już całkiem przyzwoicie brzmiący system w tej chwili za jeszcze bardziej przyzwoitą kasę.
Z tego opisu wnioskuję, że te głośniki spełnią moje oczekiwania. W związku z czym byłbym zainteresowany PB Pack'iem Number 5 (głośniki ES-6C, wzmacniacz GLOW-4075, woofer S-10).
1. Co powiecie o tej konfiguracji?
2. Wzmacniacz dużo lepszy od Jr. 4-300?
3. Czy woofer będzie dobry do hatchbacka z bagażnikiem 330 litrów?
Aha jest jeszcze jeden problem. Podłoga bagażnika w Megane jest z plastiku.
4. Czy w tym wypadku wsadzać woofer w koło, czy może lepiej z boku na ściance?
5. Czy głośnik S-10 jest dedykowany do tego wzmacniacza, czy poprostu Przedstawiciel chce sprzedać zestaw? Może coś innego proponujecie? Jak coś proszę podac co.

Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Krzysiek
Uważam że zestawy są nieźle dobrane, dla każdego coś dobrego zestaw 2 i 3 moim zdaniem lepsza mały wyjątek mogą stanowić właśnie głośniki es6c.
zamiast S10 brałbym Jr 1004

byłbym zainteresowany PB Pack'iem Number 5 (głośniki ES-6C, wzmacniacz GLOW-4075, woofer S-10).

Troche Ci pogmatwam:P
Wzmacniacz jest dużo lepszy, ale nie GLOW tylko właśnie ten Jr. 4-300!:) Jego minusem jest mała moc, a reszta wszystko na +... Co do głośników to dobrze rozkminiłeś z tymi ES-6C ale jak to teraz pogodzić :P
S-10 nie słyszałem... a w połączeniu z juniorem tym bardziej, ale na mój gust jeśli chodzi o ilość basu w megance to nie trzeba sie martwić o jakieś super mocne i duże głośniki bo nawet mały 8" głośnik tam robi robote. U mnie (to samo auto - megane) grają 2x IT mds08 w zamkniętej i z wyrównaniem poziomów przodu i suba nawet na jednym głośniku nie ma problemu. Ale to tylko mój gust i moje zdanie.
Tak więc dalej jesteś w kropce bo przez forum nigdy sie nie dowiesz czy Ci sie bedzie podobało czy nie:(
akust!k, Umek, robox, posłucham Was i zdecyduje się na Jr. 4-300. Do tego woofer Jr. 1004 i głośniki.... . No właśnie dziś zdjąłem maskownice i powiem szczerze, że będzie rzeźba w gównie żeby tam upchnąć 16 cm. Chyba się zdecyduję na 13 cm wersję, tj. ES-5C. Czy to będzie dobry wybór, czy w 13-ce macie innego faworyta?

Druga sprawa to taka, że nie będę tego montował sam. Niech to zrobi ktoś kto się na tym zna. Powiedźcie mi jakie przewody użyć do instalacji? Jakie maty do wygłuszenia?
Jak długo taka instalacja trwa. Mogę podjechac do Warszawy (1 dzień) lub do Wrocławia (sobota-niedziela). I najważniejsze ile wydam na montaż (co w tej cenie jest).

Z góry wielkie dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
Krzysiek.
Czy w Warszawie czy we Wrocławiu jest co najmniej kilka firm, które godne są uwagi. Ze względu na swój charakter i zróżnicowanie pod względem cenowym proponuję rozesłać mail z zapytaniem ile kosztowałby montaż w Twoim samochodzie. Sprecyzuj czy ma to być sama robocizna czy również akcesoria i okablowanie, tłumienie itd. Na pewno robili Megane już nie raz i będą posiadać rozeznania ile może to kosztować.
Nikt nie będzie podawać konkretnych adresów.
Cytat: Jak długo taka instalacja trwa. Mogę podjechac do Warszawy (1 dzień) lub do Wrocławia (sobota-niedziela). I najważniejsze ile wydam na montaż (co w tej cenie jest).

tego niestety nie określi nikt poza tym co będzie to robił .zbyt wiele czynników ma wpływ zarówno na końcowa cenę jak i czas montażu .
taniej nie znaczy szybciej ,wiecej nie oznacza lepiej.......... wiec powtarzam co napisał hippek. Dobry montaz jest niestety czaso i finansochłonny szybką wrzutę głosników pod tapcerkę i jakieś tam wytłumienie zrobia w jeden dzień ale już wyciągniecie woofera spod tapicerki i zabawa ze słupkami może trwać od2-3 dni w górę
Jak wybrałeś już klocki warto aby dobrze zagrały, jak już pisałem dobry montaż to fundamentalna sprawa, co do kabli i mat archiwum wskazane było tego sporo.
Witam po weekendzie.

W sobotę wybrałem się do komórki i odgrzebałem moje archiwum Car & HiFi z lat 99-02 i pare niemieckich gazet Auto HiFi, i przypomniałem sobie o takiej firmie jak HELIX. A konkretnie o wzmacniaczu HXA 400. Z tego co pamiętam to był jeden z lepiej grających wzmacniaczy w swojej cenie.

Czy nie lepiej było by kupić ten wzmacniacz używany i do niego głośniczki 13tki HXS 135 Esprit lub nawet HXS 235 Precision. Do tego woofer W8 lub W10Competition. Co powiecie na taką konfigurację? Spokojnie się zmieszcze w 2000zł, a sprzęt chyba o klase wyżej.

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
Krzysiek
Czy naprawde nikt nic nie wie.
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Haary x draco