ďťż
Haary x draco
Witam wszystkich,
Usprawniam właśnie swój system w Insigni i natrafiłem na kilka problemów. Opisże je zwięźle w formie pytań ale bęzę wdzięczny za szerszą odpowiedź. 1) Czy wie ktos jak spowodować, aby centralny głośnik w zestawie Infinity wydobywał z siebie jedynie komunikaty nawigacji i telefonu a nie brał udziału w otwazaniu muzyki? 2) czy jest możliwośc wyciągnięćia sygnału stereo z przed końcówki mocy wzmacniacza. Jakiej jest on jakości (da się go bezpośrednio puścić do wzmacniacza? 3) Czy tam rzeczywiście siedzi procesor dźwięku, czy jest to jedynie korekcja barwy szumnie zwana cyfrowym procesorem? ( Jest ona robiona po stronie cyfrowej, czy analogowej sygnału?) 4) Czy to jest rzeczywiście wzmacniacz cyrowy (klasy D czy jedynie przetwornica we wzmacniaczu jest impulsowa)? Dziękuję za pomoc JG 1. Navi i telefon w Insigni gadają głównie z drzwi. Raczej nie ma możliwości aby przez centralny leciały bez muzyki tylko same komunikaty i sygnały akustyczne z auta (tykanie kierunków, info o zjechaniu z pasa drogowego, i inne pikawki). A może się i da, ale raczej na etapie softu niż przepinania przewodów. Obecnie nie wiem, ale ten sam problem przedemną. W wersji Infinity oryginalne głośniki mają impedancję 2 Ohm. Jeżeli Ci "Wasza Objętość" już wymieniała głośniki przednie, to po takiej operacji trzeba też przyciszyć głośnik centralny, bo prawdopodobnie za bardzo drze japę w stosunku do drzwi (po wymianie jest już 4 Ohm, a central ma nadal 2 Ohm). 2. Tylko po co wyważać już otwarte drzwi? Jeżeli masz auto z Infinity, to masz radio-navi DVD800. Oznacza to, że w wersji Infinity, radio nie ma wbudowanych końcówki mocy, bo wzmacniacze są w bagażniku. Masz więc już teraz wyjście z przedwzmacniacza i właśnie to wchodzi do fabrycznych wzmaków. W wersji bez Infinity, radio-navi DVD800 ma wbudowane własne końcówki mocy na scalaczkach. 3. Ci, którzy się jarają muzą z komórki, mówią na to cyfrowy procesor dźwięku. A zresztą, przecież to Ty masz auto, więc dlaczego sobie sam nie sprawdzisz lub sam nie posłuchasz co robi ten niby procesor? Ten "procek" najlepiej brzmi przy ustawieniu OFF. Przełącz na normalną 3 punktową regulację barwy dźwięku i będzie lepiej. 4. Czyli gdyby wzmaki były cyfrowe, to niby byłoby lepiej? Jest ich dwa. Na szczęście i jak na fabrykę to nawet całkiem, całkiem OK analogowa 5-kanałowka (drzwi + central) i mono dla subwoofera (w niektórych wersjach 2-kanałówka w zależności ile jest subwooferów). Dla suba jest chyba digitalny wzmak, ale nie mam pewności bo jeszcze nie dobierałem się do niego na żywo, bo zimno mokro i robić się nie chce. Dzięki ESSA, Rozumiem, że to ty jesteś ta szarą eminencją z "telefonu do przyjaciela" ;-) P1 Zgadza sie. Głośniki wymienione. 4ohmy wyraźnie dobrze przysłużyły się końcówkom we wzmacniaczu. Gra o wiele delikatniej (o ile czapka leży oczywiście na centralnym :-) ) Opcja przyciszenia centralnego , wymienienia go na 4 lub więcej Ohm jest brana przeze mnie pod uwagę, jednak szukam możliwości wyeliminowania go zupełnie z odtwarzania muzyki. Rozumiem, że bęzie ciężko. MOże jakiś stromy filtr pasmowo przepustowy puszczający sygnał od 1 do 2 KHz i nieco go tłumiący? Pytanie za 100 punktów: w którym miejscu sygnał z czujników parkowania wraz z komunikatami jest sumowany z muzyką. Może tam powalczyć. Mam nadzieję, że to wszystko nie powstaje w jednym procesorze bo wtedy rzeczywiście tylko programowo można by coś wskórać. Jeżeli jest to robione analogowo, można by w tym momencie sygnał komunikatów "przepiąć "na inny tor i jesteśmy w domu. P2 Chodziło mi raczej, czy sygnał od radia do wzmaka jest analogowy czy cyfrowy i dopiero we wzmaku idzie na przetwornik C/A. Rozumiem, że jest on analogowy. Super. Mam tylko nadzieję, że nadaje się bezpośrednio do wzmaka i nie trzena budowac przedwzmacniacza. P3 Chodziło mi właśnie o usunięcie ewentualnego procka całkowicie z toru sygnału. Opel szumnie podaje , że jest cyfrowy procesor dźwięku. Bardzo się obawiałem, czy jest tak rzeczywiście. Rozumiem, że ten "procek" nie jest prawdziwym DSP i nie dodaje wiele od siebie a jego funkcje ograniczają się jedynie do predefiniowania nastawów korektora. P4 W dość zaewaluowany sposób próbowałem dowiedzieć się,czy te wzmacniacze sa cokolwiek warte i być może na głośniki zstawić je, a zamontować zewnętrzny tylko do suba. Chyba muszę rozebrac boczki i zobaczyć co tam rzeczywiście w nich siedzi. Essa jeszcze raz dzięki za podpowiedzi. Będę wdzięczny, za wszelkie uwagi i pomysły, które nasuną Ci się podczas pracy nad własnym autkiem. PS. Przepraszam wszystkich zaangażowanych w moje auto, ze walczę o informacje również na własną rękę ;-) Ja nie mam za bardzo rozpracowanego tego auta, bo konkretnie jeszcze nic w nim nie dłubałem. Tylko na szybko kiedyś trochę porozkręcałem aby z ciekawości z grubsza obczaić co i jak. Sygnał z radia do wzmaka masz na bank analogowy, powinien być na poziomie RCA. To co Ci wcześniej podałem było częściowo w oparciu o schemat, a częściowo na bazie tego co do tej pory rozkręciłem, ale jeszcze nie wszędzie doszedłem. Żeby dalej coś wydumać z tym kanałem centralnym, to trzeba zaglądnąć chociaż do złącza wzmaka. Ja będę rozkręcał grubiej, gdy się trochę ociepli, bo teraz nie mam weny do roboty i też nie idzie jeździć bez tapicerek. Problem jest taki, że chyba w tym aucie może być 3 wersje wzmacniaczy i w związku z tym 3 różne układy ich połączeń. Mam schematy, ale są tak zamotane i w kilkunastu kawałkach, że pewne sprawy pasuje sprawdzić "na oko", bo nawet po pijaku nie idzie tego rozkminić. Może być system (nazwy producenta) "Infinity ze wzmacniaczem", potem jest "Wyższej klasy system głośnikowy ze wzmacniaczem" oraz "Firmowy system głośnikowy Premium Audio z/lub bez wzmacniacza/głośników typu Surround". Mogą więc być wzmaki: 5-kan (2xprzód/2xtył/1xcentral) + wzmak mono dla suba, lub 7-kan. (2xprzód/2xtył/1xcentral/2xsub) - i tutaj w wersji z dwoma subami (np. sedan) każdy kanał jest dla każdego suba, a w wersji z jednym subem oba kanały idą do 2-cewkowego suba, no i jeszcze jeden wariant surround 8-kanałów, tak jak poprzednio przy wzmaku 7-kan + 1 kan. surround, bo oba głośniki surround są napędzane z jednego kanału wzmaka i są podpięte szeregowo grając chyba "pomiędzykanałową różnicą" . No i weź to teraz bez rozebrania auta rozkmiń, co w którym aucie jest zamontowane. W każdym razie, w torze wejściowym (sygnałowym) dwóch z tych wersji jest szansa na osobne analogowe wejście kanału centralnego. Ogólnie jest tak - albo dwie pary skrętki we wspólnym ekranie dla przednich kanałów + tak samo dla tyłu (czyli 4 kanały), albo w innej wersji jest to samo co przedtem + dwie pary skrętki (4 żyły) we wspólnym ekranie (czyli 2 kanały) + Remote (chyba, bo jest luzem) i to może być ślad, że tą wiązką jest osobno prowadzony sygnał dla kanału centralnego i kanału surround bo jest on jeden. Przy wzmaku wtyk X3, piny:7-15 - jedna skrętka, 8-16 - druga skrętka + to wszystko w jednym wspólnym ekranie zmasowanym w pinie 17 (ale tylko od strony radia). Jedna z tych par musi być kanałem centralnym, a druga surroundem, bo subwoofery zbierają sygnał wewnątrz wzmaka z 4 kanałów wejściowych (chyba). Musisz tylko sprawdzić, czy w ogóle masz taką wersję systemu i wzmaka w swoim aucie. Oby tylko tym wejściowym kanałem centralnym leciały same sygnały i pikawki z auta (bez muzyki) a dopiero mix muzy następował we wzmaku. Wówczas jesteśmy uratowani i sam kanał centralny podłączamy do małego wzmaka mono i będzie on tylko dla samych dzwonków, pipczyków i innych dupereli. No to walcz i daj sygnał co i jak.
|
Podobne
|