ďťż

niewyjmowalne firmowe radio - co robic???

Haary x draco
Witam.
Zachorowalem na nowy samochod (Subaru Tribeca '08) - i wszystko bylo by pieknie gdyby nie to ze w dzisiejszych czasach wszedzie montuja zintegrowane radia z deska rozdzielcza. Nie ma juz otworu przypominajacego 1/2 DIN, w ktory po wymontowaniu firmowego gniota mozna wlozyc normalne radio.

No i nie wiem co z tym fantem zrobic?
W aktualnym autku, pierwsze co zrobilem to wywalilem firmowke i wsadzilem Alpine... Z czasem obudowalem piecykiem, 3 droznym zestawem glosnikow, podlaczeniem do IPOD'a, sterowaniem z kierownicy czy obsluga bluetootha.. Ciezko mi sie z tym wszystkim pozegnac..

Wdl. schematow z manuali Subaru firmowe radio (ktore jak twierdzi dealer jest made by keenwood), ma normalne wyjscia na glosniki (4 pary srednio-niskotonowe + gwizdek o sredniej jakosci, podlaczone rownolegle do kazdego wyjscia - co ciekawe na schemacie nie ma zadnej zwrotnicy - moze w glosnikach sa filtry ????!) + co jest pewnym ewenementem wyjscie na woofer (juz wzmocnione)..

Calosc wdl. producenta ma 160 wat'ow (liczac z wooferem, w najtanszej wersji samochodu jest audio bez woofera na 100watow - co daje 25 watow na kanal i 60 watow na woofer)... Niestety na schematach nie udalo mi sie namierzyc wyjsc niskiej mocy - aby podlaczyc piecyk - jest tylko wejscie AUX (wyprowadzone notabene na zewnatrz) - co daje jakies mozliwosci podlaczenia ipoda (niestety bez sterowania :-(

I teraz pytanie co robic?

- wymienic firmowe glosniki na cos bardziej dobranego zostawiajac firmowe radio i nie montujac piecyka?

- podlaczyc piecyk do wyjsc na glosniki (???),

- na sile wyprowadzac sygnal niskiego napiecia z plyty glownej i do piecyka - efekt moze tu byc dosc biedny no i szlag bierze gwarancje...

- moze jest jakis inny myk (na stronach alpine wyczytalem o jakims module do wspolpracy z firmowymi radiami/nawigacjami co sie nazywa VehicleHub - ale nie wiem czy ide tu dobrym tropem, pozatym nie ma tam wymienionego Subaru jako marki z ktora wspolpracuje)

- zrezygnowac calkowicie z firmowego radia i przerobic sobie schowek przy nogach pasazera na kieszen do radia + inne bajery (dosc szatanski pomysl :)

Podpowiem ze niezalezy mi na super mega basie i wielkich mocach a jedynie na czystym rozprowadzeniu dzwieku w samochodzie (audiofilskie ucho). Firmowa instalacja mi tego nie zapewnia - dzwiek jest plaski, z wycietym srodkiem i emulacja basu...


Moim zdaniem masz kilka wyjść.
1. Możesz kupić zmieniarkę ze specjalnym , niewelkim sterownikiem, który montujesz gdzieś w kabinie. Taki sterownik ma też dodatkowe wejście na urządzenia zewnętrzne, na przykład na firmowy radioodtwarzacz . Słuchasz więc płyt ze zmieniarki, a radia - z firmowego radyjka Subaru. Wady : Sterownik jest mały i bardzo niewygodny. Zmieniarki to też żaden high -end, ale grają napewno lepiej niż firmowe radio.
2. Możesz podłączyć firmowe radyjko do wzmacniacza jedną z kilku metod.
Najtańsza i najgorsza to adapter High - Low. Efekt mierny. Najdroższa i najlepsza to dorobienie wyjśćia cyfrowego do firmowego odtwarzacza i użycie zewnętrznego przetwornika/procesora. Wady : nie zawsze da się zrobić, wymaga wiedzy i doświaczenia.
Jest też wyjście pośrednie : Clean Sweep firmy JL Audio. To taki automatyczny procesor/equalizer,który służy specjalnie do obróbki sygnału z firmowego radioodtwarzacza i podłączenia go do wyższej klasy reszty urządzeń. Po prostu robi w miarę płaską charakterystykę przenoszenia . Tu masz linka do strony producenta:
http://mobile.jlaudio.com....php?page_id=94
Akurat z tym aparacikiem ostatnio miałem kilka doświadczeń, jak chcesz to więcej na maila lub pw.

Zdecydowanie odradzam Ci pomysły typu " wymienię same głośniki i już " . To nic nie daje.
Pozdr
Wiesz powiem tak - w Mazdzie mojej też radio jest niewyjmowalne i zintegrowane z klimą itd. Ale udało się wyjąć. A notabene jest deckiem z 3 V wyjściami RCA.

Zasada jest jedna - przynajmniej według mnie.

Albo robisz muzykę i nie idziesz na żadne kompromisy - albo zostaw fabryczny system.
jak napisał hippek - ja zostawiałem oryginała a jednostka sterująca chodziła oddzielnie .


Masz jeszcze 3 wyjscie, zmieniasz "bebechy" pod oryginalnym panelem :-)) ale wtedy koszty rosną jeszcze bardziej
Witam serdecznie widzialem ostatnio tribece w warszawskiej firmie BEMOCAR i tam wypruli doslownie fabryczne radio przerobili cala konsole i wstawili bodajze Kenwooda DNX 7200 wygladalo to jak fabryczne rozwiazanie, wiec proponuje Ci sie z nimi skontaktowac to podesla ci kilka fotek i sam zdecydujesz
Jescze tak na marginesie, rozumiem ze masz jakis zasob finansowy kupujac takie autko, ja tez tak na poczatku podchodzilem do tematu car audio. Majac nowa T5 Carawelle zinstalowalem nawigacje fabryczna od Touarega potem dodalem DVD fantastycznej firmy Phantom ;-). Calosc brzmiala tak gowniano ze postanowilem zmienic glosniki wrzucic pare wzmakow.
I co z tego wyszlo?
Nadmienie ze wedlug niektorych ta nawigacja uchodzi za najlepsza ktora gra.

Potwierdzila sie stara zasada budując swój system zacznij od jednostki źródłowej. Ja zaczolem od dupy strony i wpedzilem sie w niepotrzebne koszty. 2 spalone srednice Focal BE.

Wiem ze co niektozy rżą ze smiechu czytajac to (focal be - - phantom??)Ale chce cie przestrzec przed zlym posunieciem.

Moja rada

Zainwestuj w dobra 2-dinowke i przerobienie kokpitu a potem dokladaj w miare checi i mozliwosci

Pozdrawiam
Wiesz powiem tak - w Mazdzie mojej też radio jest niewyjmowalne i zintegrowane z klimą itd. Ale udało się wyjąć. A notabene jest deckiem z 3 V wyjściami RCA.

gdzie to wyjscie? trzeba wyprowadzic z plyty czy jest w ktorejs z kostek? radio miales zwykle, nie BOSE?
myslalem o tym adapterze high-low ale widze ze to chlam
Deck jest tylko w Bose. Jak coś to pisz na PM bo szkoda tu zaśmiecać.
Jak coś to pisz na PM bo szkoda tu zaśmiecać.
napisalem i czekam na schemacik :)
a jak wyglada sprawa dopasowania do M6 radia 2DIN? podoba mi sie Clarion WXZ 468 RMP z tym ze w Mazdzie 6 radio jest w ksztalcie trapezu :(
W galerii są zdjęcia ramki, którą zrobiłem. Nie ma żadnego problemu żeby zamontować tam radio 2DIN.
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Haary x draco