ďťż

Mozolne dłubanie przy BMW e36

Haary x draco
Witam wszystkich.
Od jakiegoś czasu jeżdżę BMW E36 i w końcu zabrałem się za rozbudowę,
a w zasadzie budowę Car audio. Ponieważ samochód nie ma fabrycznych miejsc w drzwiach
wiedziałem, że nie będzie łatwo, ale tylu problemów się nie spodziewałem ;)

Klocki jakie są już w aucie to Alpine 9853 + Helix H500 Esprit
W nogach 13 Focala i jak się okazało po rozbiórce drzwi oryginalne gwizdki (BMW/Nokia),
w tylnej półce Hertz DSK 6x9. W takim zestawieniu nie gra to wcale.

Pierwsze kroki to zrobienie paneli i dystansów,
Boczki przed przeróbkami:


Mozolne prace nad panelami i dystansami








Przyszedł czas na odtłuszczenie i wyciszenie drzwi.



No i dziury pod głośniki.




Teraz walczę z zrobieniem jakiegoś mocowania pod głośnik w tych dziurach,
nie jest łatwo bo przeszkadza silnik podnośnika szyb i krzywizna blachy :(
Juz 2 dystanse z MDF połamałem, teraz zamówiłem stalowe pierścienie 2,5 mm
i zobaczymy może to da sie wyciąć na odpowiedni kształt.

Tylny zestaw wywalam. Na przód idzie zestawik DLS MS6A.
DLS'y maja 100W RMS a wzmacniacz ma 4 x 60 RMS + 170 RMS Sub.
Zastanawiam się czy puścić je w biampingu, wywalając oryginalną zwrotnicę a używać zwrotnicy w wzmacniaczu, czy zmostkować wzmacniacz (podobno stracę na jakości) ?

Jaki sub i jakie sygnałówki pod niego polecicie (wzmacniacz ma 170 RMS )? Chcę go zabudować w przegrodzie (taką mam lukę na narty ;) ) głośnikiem do wnętrza auta.

Do przedniego zestawu mam okablowanie QeD 2x2.5 + DLS Ultimate

Pozdro i dzięki za porady


Teraz walczę z zrobieniem jakiegoś mocowania pod głośnik w tych dziurach,
nie jest łatwo bo przeszkadza silnik podnośnika szyb i krzywizna blachy :(
Juz 2 dystanse z MDF połamałem, teraz zamówiłem stalowe pierścienie 2,5 mm
i zobaczymy może to da sie wyciąć na odpowiedni kształt.

Ja za zwyczaj zaczynam od paneli , po czym biore się za mocowanie . W e36 należy postąpic odwrotnie z racji właśnie tego silnika szyb , który daje bardzo małe pole manewru .

może to Ci pomoże

http://img465.imageshack....510/e367ow8.jpg
http://img465.imageshack....421/e368kb6.jpg
http://img465.imageshack....897/e369vt5.jpg
http://img376.imageshack....03/e3610sp2.jpg
http://img376.imageshack....49/e3611mv8.jpg
http://img376.imageshack....58/e3612qz2.jpg

Ja za zwyczaj zaczynam od paneli , po czym biore się za mocowanie . W e36 należy postąpic odwrotnie z racji właśnie tego silnika szyb , który daje bardzo małe pole manewru .

Dzięki za fotki, widziałem już na waszej stronce - profesjonalna robota.
Ja niestety skleiłem boczki, panele i dystanse :( i teraz wiem, że o był błąd, MDF jak teraz wycinam pod silnik to pęka, zamówiłem stalowy pierścień i zobaczymy.

Mam pytanie czym uzupełniałeś prześwity pomiędzy dystansem a nierówną w tym miejscu
blachą drzwi ?
Robiłeś ożebrowanie na "ślimaka" podnośnika szyb ? Na zdjęciach wygląda jak by "ślimak"
chodził z jednej strony nad dynamatem.

Ja zamierzam zrobić jakieś z płaskowników aluminiowych i dopiero na to dynamata,
by stworzyć jak najszczelniejszą komorę w drzwiach. Chyba, że ktoś mi coś innego
zasugeruje
pozdrawiam

Dzięki za fotki, widziałem już na waszej stronce - profesjonalna robota.

wybacz że się czepne ale ciągle muszę to powtarzać bo zalezy mi żeby ludzie o tym wiedzieli - caraudioreda zawsze była i jest firmą jedno-osobową :)

Mam pytanie czym uzupełniałeś prześwity pomiędzy dystansem a nierówną w tym miejscu
blachą drzwi ?

Robiłeś ożebrowanie na "ślimaka" podnośnika szyb ? Na zdjęciach wygląda jak by "ślimak"
chodził z jednej strony nad dynamatem.

generalnie prosta sprawa ale trochę pisania sie zrobi . Jak znajdziesz chwilke to dryndnij do mnie i chętnie Cie nakieruję .


Dzizass ale niewdzięczne wrota :/
A ja myślałem, że w Polo jest hardcore, tu widze że jest droga przez mękę ..

Respect za włożoną prace
Dzizass ale niewdzięczne wrota :/

BMki do audio zawsze były przekichane - zwłaszcza furtki .
Ale tym samym są to najlepsze auta do nauki ... ja zawsze mówię : jak ci się uda w bumie to ci się uda w kazdym :)
Chyba że trafisz potem na Reno Megane Nowe lub Nowego Leona ...... :P
Chyba że trafisz potem na Reno Megane Nowe

miałem już i buma jest mimo wszystko gorsza :P
Albo Fiata :]

wybacz że się czepne ale ciągle muszę to powtarzać bo zalezy mi żeby ludzie o tym wiedzieli - caraudioreda zawsze była i jest firmą jedno-osobową :)

Sorki za niedopatrzenie, tym bardziej SZACUNEK, tle projektów, wykonanych w tak
zawodowy sposób w pojedynkę ?! RAZ JESZCZE SZACUNEK

generalnie prosta sprawa ale trochę pisania sie zrobi . Jak znajdziesz chwilke to dryndnij do mnie i chętnie Cie nakieruję .

Dzięki za chęci, z przyjemnością pogadam z fachowcem
PZDR
Zawsze na poczatku sie narzeka, ale wystarczy dwa razy pomyslec i idzie jak po masle. Sam mam compacta i mocowanie woofera w drzwiach nie bylo trudne, pod warunkiem, ze najpierw wzielo sie pod uwage mocowanie panela do drzwi a dopiero potem sam ewentualny panel. Ja zaczalem od wyciecia otworu w tapicerce drzwi (analizujac polozenie silniczka of kors). Potem od tej dziury odrysowalem otwor w blasze. Do blachy dystanse, uszczelnienie szpar pomiedzy blacha a dystansem zrealizowane za pomoca kawalka maty i silikonu. Na sam koniec wyj...lem to wszystko na zbity pysk bo za cholere mi nic nie chcialo grac w tych wrotach i strugnalem sobie takie oto komory zamkniete:









Jedyne 3 tygodnie roboty. Obszycie skorka naturalna. Warto bylo, polecam, choc nie kazdy woofer tam zagra.
Mam jedno pytanie , co to jest za plyta w tym boczku ktora widac ze jest przykrecona wkretami? NIe mogles zrobic calosci na rowno boczka? Czy moze cos pod ta przykrywka jest?
Witam u mnie właśnie problem był z uszczelnieniem i uzupełnieniem miejsca pomiędzy blachą a dystansem. Ale dzięki podpowiedzią mehowa udało się to obejść. W ten weekend kończę
rusztowanie zasłaniające podnośnik szyb. Kable rozprowadzone, zostaje oklejenie dynamatem i montaż ale to już po urlopie :) fotki umieszczę.

W między czasie nastąpiła wymiana wzmacniacza na DLS A5 (wiwat niski kurs funta i ibej ;) )
i takie pytanie się jakie suba polecicie, wzmacniacz ma przy 2 omach 500W. Słucham głównie rocka i hip-hopu w roku zależy mi na perkusji i gitarze basowej a w hopie na zajściu.

Pozdrawiam i uciekam na urlop.
Mam jedno pytanie , co to jest za plyta w tym boczku ktora widac ze jest przykrecona wkretami? NIe mogles zrobic calosci na rowno boczka? Czy moze cos pod ta przykrywka jest?

Panel trzeba jakos przykrecic do drzwi, a zeby dostac sie do srub umieszczonych w centralnej czesci panela potrzebne jest zrobienie takiego "okienka". Na wkretach sa teraz zaslepki, wyglada to ok.
No w końcu znalazłem trochę czasu to parę fotek wstawię.

Na początek podziękowania dla kolegi Łukasz za włożoną ogromną pomoc.

No to mała fotorelacja
Kable w peszelki i do roboty:
przejście z bagażnika jest bardzo ładne po środku komory, obok kabelków idących do baku:



dodatkowy kabel zasilania do radia poprowadzony prawą strona auta:

Kable głośnikowe i sygnałowe środkiem auta. Głośnikowe w drzwi zmieściły się w
oryginalnej kostce


Przyszedł czas na ożebrowanie drzwi przed wygłuszeniem zewnętrznej części,
oraz zrobienie "kopyta" pod panel i głosnik



No i czas na oklejenie (dzięki Łukasz)


Słupki z tweeterami



Pozostało skręcić boczek i przykręcić głośniki mam nadzieje, że w tym tygodniu się
uda.
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Haary x draco