ďťż
Haary x draco
Witam wszystkich.
Od jakiegoś czasu jeżdżę BMW E36 i w końcu zabrałem się za rozbudowę, a w zasadzie budowę Car audio. Ponieważ samochód nie ma fabrycznych miejsc w drzwiach wiedziałem, że nie będzie łatwo, ale tylu problemów się nie spodziewałem ;) Klocki jakie są już w aucie to Alpine 9853 + Helix H500 Esprit W nogach 13 Focala i jak się okazało po rozbiórce drzwi oryginalne gwizdki (BMW/Nokia), w tylnej półce Hertz DSK 6x9. W takim zestawieniu nie gra to wcale. Pierwsze kroki to zrobienie paneli i dystansów, Boczki przed przeróbkami: ![]() Mozolne prace nad panelami i dystansami ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Przyszedł czas na odtłuszczenie i wyciszenie drzwi. ![]() ![]() No i dziury pod głośniki. ![]() ![]() ![]() Teraz walczę z zrobieniem jakiegoś mocowania pod głośnik w tych dziurach, nie jest łatwo bo przeszkadza silnik podnośnika szyb i krzywizna blachy :( Juz 2 dystanse z MDF połamałem, teraz zamówiłem stalowe pierścienie 2,5 mm i zobaczymy może to da sie wyciąć na odpowiedni kształt. Tylny zestaw wywalam. Na przód idzie zestawik DLS MS6A. DLS'y maja 100W RMS a wzmacniacz ma 4 x 60 RMS + 170 RMS Sub. Zastanawiam się czy puścić je w biampingu, wywalając oryginalną zwrotnicę a używać zwrotnicy w wzmacniaczu, czy zmostkować wzmacniacz (podobno stracę na jakości) ? Jaki sub i jakie sygnałówki pod niego polecicie (wzmacniacz ma 170 RMS )? Chcę go zabudować w przegrodzie (taką mam lukę na narty ;) ) głośnikiem do wnętrza auta. Do przedniego zestawu mam okablowanie QeD 2x2.5 + DLS Ultimate Pozdro i dzięki za porady Teraz walczę z zrobieniem jakiegoś mocowania pod głośnik w tych dziurach, nie jest łatwo bo przeszkadza silnik podnośnika szyb i krzywizna blachy :( Juz 2 dystanse z MDF połamałem, teraz zamówiłem stalowe pierścienie 2,5 mm i zobaczymy może to da sie wyciąć na odpowiedni kształt. Ja za zwyczaj zaczynam od paneli , po czym biore się za mocowanie . W e36 należy postąpic odwrotnie z racji właśnie tego silnika szyb , który daje bardzo małe pole manewru . może to Ci pomoże http://img465.imageshack....510/e367ow8.jpg http://img465.imageshack....421/e368kb6.jpg http://img465.imageshack....897/e369vt5.jpg http://img376.imageshack....03/e3610sp2.jpg http://img376.imageshack....49/e3611mv8.jpg http://img376.imageshack....58/e3612qz2.jpg Ja za zwyczaj zaczynam od paneli , po czym biore się za mocowanie . W e36 należy postąpic odwrotnie z racji właśnie tego silnika szyb , który daje bardzo małe pole manewru . Dzięki za fotki, widziałem już na waszej stronce - profesjonalna robota. Ja niestety skleiłem boczki, panele i dystanse :( i teraz wiem, że o był błąd, MDF jak teraz wycinam pod silnik to pęka, zamówiłem stalowy pierścień i zobaczymy. Mam pytanie czym uzupełniałeś prześwity pomiędzy dystansem a nierówną w tym miejscu blachą drzwi ? Robiłeś ożebrowanie na "ślimaka" podnośnika szyb ? Na zdjęciach wygląda jak by "ślimak" chodził z jednej strony nad dynamatem. Ja zamierzam zrobić jakieś z płaskowników aluminiowych i dopiero na to dynamata, by stworzyć jak najszczelniejszą komorę w drzwiach. Chyba, że ktoś mi coś innego zasugeruje pozdrawiam Dzięki za fotki, widziałem już na waszej stronce - profesjonalna robota. wybacz że się czepne ale ciągle muszę to powtarzać bo zalezy mi żeby ludzie o tym wiedzieli - caraudioreda zawsze była i jest firmą jedno-osobową :) Mam pytanie czym uzupełniałeś prześwity pomiędzy dystansem a nierówną w tym miejscu blachą drzwi ? Robiłeś ożebrowanie na "ślimaka" podnośnika szyb ? Na zdjęciach wygląda jak by "ślimak" chodził z jednej strony nad dynamatem. generalnie prosta sprawa ale trochę pisania sie zrobi . Jak znajdziesz chwilke to dryndnij do mnie i chętnie Cie nakieruję . Dzizass ale niewdzięczne wrota :/ A ja myślałem, że w Polo jest hardcore, tu widze że jest droga przez mękę .. Respect za włożoną prace Dzizass ale niewdzięczne wrota :/ BMki do audio zawsze były przekichane - zwłaszcza furtki . Ale tym samym są to najlepsze auta do nauki ... ja zawsze mówię : jak ci się uda w bumie to ci się uda w kazdym :) Chyba że trafisz potem na Reno Megane Nowe lub Nowego Leona ...... :P Chyba że trafisz potem na Reno Megane Nowe miałem już i buma jest mimo wszystko gorsza :P Albo Fiata :] wybacz że się czepne ale ciągle muszę to powtarzać bo zalezy mi żeby ludzie o tym wiedzieli - caraudioreda zawsze była i jest firmą jedno-osobową :) Sorki za niedopatrzenie, tym bardziej SZACUNEK, tle projektów, wykonanych w tak zawodowy sposób w pojedynkę ?! RAZ JESZCZE SZACUNEK generalnie prosta sprawa ale trochę pisania sie zrobi . Jak znajdziesz chwilke to dryndnij do mnie i chętnie Cie nakieruję . Dzięki za chęci, z przyjemnością pogadam z fachowcem PZDR Zawsze na poczatku sie narzeka, ale wystarczy dwa razy pomyslec i idzie jak po masle. Sam mam compacta i mocowanie woofera w drzwiach nie bylo trudne, pod warunkiem, ze najpierw wzielo sie pod uwage mocowanie panela do drzwi a dopiero potem sam ewentualny panel. Ja zaczalem od wyciecia otworu w tapicerce drzwi (analizujac polozenie silniczka of kors). Potem od tej dziury odrysowalem otwor w blasze. Do blachy dystanse, uszczelnienie szpar pomiedzy blacha a dystansem zrealizowane za pomoca kawalka maty i silikonu. Na sam koniec wyj...lem to wszystko na zbity pysk bo za cholere mi nic nie chcialo grac w tych wrotach i strugnalem sobie takie oto komory zamkniete: ![]() ![]() ![]() ![]() Jedyne 3 tygodnie roboty. Obszycie skorka naturalna. Warto bylo, polecam, choc nie kazdy woofer tam zagra. Mam jedno pytanie , co to jest za plyta w tym boczku ktora widac ze jest przykrecona wkretami? NIe mogles zrobic calosci na rowno boczka? Czy moze cos pod ta przykrywka jest? Witam u mnie właśnie problem był z uszczelnieniem i uzupełnieniem miejsca pomiędzy blachą a dystansem. Ale dzięki podpowiedzią mehowa udało się to obejść. W ten weekend kończę rusztowanie zasłaniające podnośnik szyb. Kable rozprowadzone, zostaje oklejenie dynamatem i montaż ale to już po urlopie :) fotki umieszczę. W między czasie nastąpiła wymiana wzmacniacza na DLS A5 (wiwat niski kurs funta i ibej ;) ) i takie pytanie się jakie suba polecicie, wzmacniacz ma przy 2 omach 500W. Słucham głównie rocka i hip-hopu w roku zależy mi na perkusji i gitarze basowej a w hopie na zajściu. Pozdrawiam i uciekam na urlop. Mam jedno pytanie , co to jest za plyta w tym boczku ktora widac ze jest przykrecona wkretami? NIe mogles zrobic calosci na rowno boczka? Czy moze cos pod ta przykrywka jest? Panel trzeba jakos przykrecic do drzwi, a zeby dostac sie do srub umieszczonych w centralnej czesci panela potrzebne jest zrobienie takiego "okienka". Na wkretach sa teraz zaslepki, wyglada to ok. No w końcu znalazłem trochę czasu to parę fotek wstawię. Na początek podziękowania dla kolegi Łukasz za włożoną ogromną pomoc. No to mała fotorelacja Kable w peszelki i do roboty: przejście z bagażnika jest bardzo ładne po środku komory, obok kabelków idących do baku: ![]() ![]() dodatkowy kabel zasilania do radia poprowadzony prawą strona auta: ![]() Kable głośnikowe i sygnałowe środkiem auta. Głośnikowe w drzwi zmieściły się w oryginalnej kostce ![]() Przyszedł czas na ożebrowanie drzwi przed wygłuszeniem zewnętrznej części, oraz zrobienie "kopyta" pod panel i głosnik ![]() ![]() No i czas na oklejenie (dzięki Łukasz) ![]() Słupki z tweeterami ![]() ![]() Pozostało skręcić boczek i przykręcić głośniki mam nadzieje, że w tym tygodniu się uda.
|
Podobne
|