ďťż
Haary x draco
Witam
Postanowiłem zamontować instalację car-audio w swoim wiekowym już BMW. Auto jak na swoje lata jest w bardzo dobrej kondycji, z zewnątrz utrzymane w stylu Cult czy jak to woli Retro. Jednak wszystkie modyfikacje oparte są o fabryczne części BMW. System audio ma być podzielony na trzy sekcje: 1.Przednią Zestaw trójdrożny, głośniki niskotonowe 20cm Morel Elate 9 SW lub DLS Iridium. Wysokotonowe to Morel Supremo Picollo, średniotonowe to albo DLS Iridium 3 lub Morel CDM 54 lub 88. Zwrotnice maja być wykonane na zamówienie pod konkretne głośniki, ich rozmieszczenie i samochód. Wzmacniacz to Genesis 4-Chanel, zmostkowany na dwa kanały. 2.Tylną W tylnej półce zestaw dwudrożny HERTZ ESK 165, rozszerzony o dodatkowy woofer EV 165. Wzmacniacz to Genesis Stereo 60. Zwrotnice seryjne Hertz. 3.Bagażnik Tu niestety nie mam sprecyzowanych planów waham się na produktami firmy DLS i Morel, również nie jestem pewnie czy powinien zastosować dwa głośnik basowe czy tylko jeden a jaka powinna być ich średnica. Skrzynia może mieć maksymalna pojemność około 200 litrów. chciałbym zachować funkcjonalność bagażnika. Wzmacniacz Genesis Dual Mono. Całym zestawem ma zarządzać procesor dźwięku Alpine 3362 , radioodtwarzacz to BMW RDS z połowy lat 90'. W przednich drzwiach zostały zamontowane panele z MDF mieszczące 20 cm głośniki, ich pojemność to około 4 litrów. Czy warto wycinać w ich dnie otwór tak by zwiększyć pojemność tych paneli o pojemność samych drzwi? W tylnej półce nie chciałem wiercić otworów w blasze dlatego tez zbudowałem Z MDF specjalny panel mieszczący po dwa głośniki 16 cm na stronę i udało mi się nawet upchnąć tam roletę szyby tylnej. Przednie słupki to mój największy problem w tych latach nie dbano tak o ich grubość więc bardzo ciż ko mi jest zmieścić tam dwa głośniki o średnicach po około 80mm, słupek ma 50mm grubości. Bagażnik na szczęście jest dość pojemny, w końcu to czterodrzwiowy sedan i skrzynia się zmieści choć to jedyny element zabudowy którego jeszcze nie wykonałem, wzmacniacze panuje położyć na podłodze bagażnika i przykryć płytą MDF z szybami z Plexi, całość podświetlić na pomarańczowo. Całość wykonać chce tak by był dostęp do koła zapasowego. Wszystkie elementy we wnętrzu wykonane z MDF, planuję obić brązową skórą. Proszę o sugestie i komentarze... Niebawem dołączę zdjęcia gotowych już elementów zabudowy z MDF. Po co chcesz montowac zestaw z tylu i to w dodatku tak niskich lotow?? Mikulak, popieram kolegi Piotrsaint, czy nie lepiej byloby odpuscic sobie ten tyl i dac ten wzmak na przod? by kazda para glosnikow miala swoj naped? Właśnie czekałem na tego typu sugestie... Chciałbym by coś z tyłu grało, fakt nie chciałbym by był to zestaw, który zepsuje cały efekt i tu powstaje pytanie co tam wrzucić? Chodzi mi bardziej o komfort pasażerów siedzących z tyłu, chciałbym aby scena była bardziej po środku co moglibyście polecić, Morel Tempo, DLS UP6? Dodam, że oczywiście mogę w każdej chwili odpowiednio wyciszyć tył przy użyciu procesora... Drugie pytanie to czy w przednich panelach o pojemności około 4 litrów wiercić otwory na wylot tak by powiększyć ich objętość o wnętrze drzwi? Mikulak, a jak czesto jezdzisz z pasazerami z tylu? jak na przodzie bedziesz mial taki dobry zestaw jak planujesz to obojetnie co dasz na tyl co zepsuje wrazenia odsluchowe, a skoro chcesz tyl wygluszac to jaki jest sens pakowac tam sprzet? pozadny przod + porzadny subb i bedzie hulalo Nie przesadzaj z tym tyłem, u mnie nigdy pasażerka nie narzekała na braki w nagłośnieniu, a wręcz wprost przeciwnie Zrobisz przód jak należy to i z tyłu usłyszą. Witam po dłuższej przerwie znów namnożyły się pytania... 1.Czy do systemu trójdrożnego z procesorem dźwięku warto dobierać pasywne zwrotnice? 2.Czy zasilać ten system z jednego wzmacniacza czy z kilku i albo z jednego ale np; do każdego kanału przypisać jedną sekcję? Głośniki jakie kupiłem jako średeniotonowe to DLS Iridium 3, reszta chyba będzie Morel'a. 3.Jaki głośnik basowy, jeden czy dwa, zastanawiam się nad Morel Ultimo 12?
|
Podobne
|