ďťż
Haary x draco
Siema!
Postepy w kompletowaniu pelnego active jakos sie posuwaja:-) Martwi mnie teraz kwestia cykaczkow. Jada sobie Pro XT2 na Audio Art 120.X. Korzystam na razie ze zwrotki we wzmaku (swoja droga zostac przy tym czy korzystac z ew. zwroty w radyjcu???) Na razie podlaczone sa bezposrednio pod wzmaka, slyszalem jednak, ze tweeter nawet obciety aktywnie, idacy samodzielnie po kanale najlepiej ma jesli jest "puszczony przez kondensator". Zastanawia mnie wiec co z tym fantem zrobic? Czy sklecic jakas zwrotke? Mam fabryczna zwrotke od Focala V1 ( ma bardzo wysokie ciecie 4,5KHz - czy warto cos z niej wykorzystac? Co tutaj najlepiej wstawic? Jak cos takiego zbudowac? Dodam ze wooferki beda zmieniane ale wyladuja pewnie W600 tudziez Dotech. nienapisałeś jakie cięcie masz ustawione na wzmacniaczu . jeśli chcesz zabezpieczyć tweeter to częstotliwość podziału na zwrotnicy /kondensatorze MUSI wypadać niżej niż masz ustawione na wzmacniaczu . Np-wzmacniacz czy radyjko ustawiasz na 3kHz zwrotnica obowiązkowo od 2kHz. W odwrotej sytuacji -wzmak na 3kHz a zwrotka na 4 kHz - robisz dziurę w paśmie Poprawnie powinno tez być strojone z pomiarem ze wzgledu na usytuowanie głośników ,fazy , zmianę efektywności wzgl.częstotliwosci .....ale to juz w innej bajce Np-wzmacniacz czy radyjko ustawiasz na 3kHz zwrotnica obowiązkowo od 2kHz A dlaczego obowiazkowo? W odwrotej sytuacji -wzmak na 3kHz a zwrotka na 4 kHz - robisz dziurę w paśmie. Z tego akurat zdaje sobie sprawe Na wzmaczku mam na razie ustawione okolo 4.5 bo taka jest oryginalna zwrotka od Foki V1, przez ktora to chwilowo jeszcze (z innych niezaleznych wzgledow) leci midbas. Chodzi mi o to, ze moj system z pewnoscia bedzie ewoluowal zanim dojde do jako tako dobranych pod moje ucho klockow i ich odpowiedzniej aplikacji, a wtedy wybiore sie na strojenie PurePassive. Poza tym teraz wlasnie chcialbym sie pobawic aktywka co by nabrac troche doswiadczenia Z Twojej wypowiedzi wnioskuje, ze passive HP okolo 2kHz zalatwi tutaj sprawe i bedzie pole do manewru aktywnymi zwrotkami. Jaki w takim razie rodzaj filtra HP 2kHz zastosowac? Jak takowy skonstruowac? Jakich komponentow uzyc? Dodam ponownie, ze mam te od Focala (byc moze wystarczy wprowadzic w nich jakies modyfikacje i ło - gotowe) P.S. Tak BTW to moze orientuje sie ktos jak najlepiej uciac Pro XT2 z jego (nie aplikacji i warunkow akustycznych wnetrza) punktu widzenia??? [ Chodzi mi o to, ze moj system z pewnoscia bedzie ewoluowal zanim dojde do jako tako dobranych pod moje ucho klockow i ich odpowiedzniej aplikacji, a wtedy wybiore sie na strojenie PurePassive. Poza tym teraz wlasnie chcialbym sie pobawic aktywka co by nabrac troche doswiadczenia no zeby bylop pure passiv to dla przodu wszelkie ciecia i filtry na wzmaku musisz miec OFF w radio wszystko w pozycji neutralnej, no i z radia leci tylko jeden kabelek rca:)) To tak dla wyjasnienia jak bedziesz budowal system pod pure passiv;) jedna para RCA? Nyny mówiłeś ostatnio, że 2 pary. Więc jak :) PP - Pojedynczy Przewod Dobra - bez OT. Doczytalem (essa.com) ze XT2 mozna pociac swobodnie do 1.8kHz przy zwrotce 3go rzedu. Czy takie rozwiazanie (i pozniejsza ewentualna zabawa z filtrem aktywnym wyzej) zda egzamin? Tzn. Czy taka zwrotka nie bedzie zaklocac pracy ewentualnie wlaczonej zwrotki aktywnej i pozwoli mi to na zabawe? Jak taka zwrotke zrobic? A moze 2giego rzedu ale wyzej cieta bedzie lepiej/prosciej/taniej/bezpieczniej??? Cytat: Tzn. Czy taka zwrotka nie bedzie zaklocac pracy ewentualnie wlaczonej zwrotki aktywnej i pozwoli mi to na zabawe? przeczytaj to co napisałem jeszcze raz i bedziesz miał odpowiedź Cytat: Doczytalem (essa.com) ze XT2 mozna pociac swobodnie do 1.8kHz przy zwrotce 3go rzedu. większość wzmacniaczy ma filtry o wypadkowej 9dB/oct choć są opisane jako filtry 2 rzedu -12dB . Filtry 3go rzedu we wzmakach to juz na palcach jednej ręki Cytat: Czy taka zwrotka nie bedzie zaklocac pracy ewentualnie wlaczonej zwrotki aktywnej i pozwoli mi to na zabawe? -zawsze będzie! dlaczego? ano dlatego że obie charakterystyki się nałożą to raz ,dwa - w szereg z głosnikiem masz wpiety minimum kondensator , kondensator oraz cewkę równolegle (itd..) a każdy element pasywny to jakiś tam psuj w torze audio - tutaj pole do popisu albo ewentualnej załamki nerwowej jest olbrzymie -kto składał naprawdę dobre kolumny ten pewnie sie spotkał z tym że potencjalnie lepszy kondensator spowodował tylko uwypuklenie wad głośnika idealnym wyjściem była by zwrotka 3-rz. zrobiona oktawę -dwie poniżej punktu cięcia na wzmaku - odstęp bedzie na tyle duży by teoretycznie niby nie mieć wpływu na przebieg charakterystyki -ale niestety ten wpływ będzie zawsze. zastanowił bym się czy koniecznie musisz ciąć tak nisko tweeter- jaki będzie woofer -grzebanie na średnich tonach to potencjalne deptanie się w gównie . ato pojawi sie nosowość a to znów nadmiar sybilantów badź uwypuklenie mikrodetali albo oststecznie rozmycie wysokich gdy membrana tweetera bedzie musiała robić zdyt wiele naraz. zadajmy wiec sobie pytanie - po co robić pure passive i wstawiac zwrotnicę? - pojawiają się same kłopoty - teoretyczny plus to zabezpieczenie twetera ale już zauwazalnym kosztem bez złośliwości - może niewpuszczać zjebów do auta to głośnik bedzie cały? w końcu zwrotkami po ustawieniu nikt juz się bawił nie będzie jedna para RCA? Nyny mówiłeś ostatnio, że 2 pary. Więc jak :) sie nie zrozumielismy chyba na co dzien jezdze z podlaczonymi 2xrca plus na wzmaku filtr dla przodu hpf na 72hz na zawody wjezdzam z 1xrca i na wzmaku filtry dla przodu off.... Jasne? a wszystko przez to ze plyty roznie nagrywaja i w codziennym uzytkownaniu wole jednak miec mozliwosc sciszania suba bez potrzeby gonienia do kufra..... no dobra :) ale skoro masz jeden RCA to jak roździelasz sygnał? Roździelacz RCA? Słucha tylko lewej strony... Mowa o parze RCA - L i P kanał. niee-słucha w mono to jest prawdziwy pure passiv p; i wtedy wszystko gra nam ładnie taksamo -płaska charka..
|
Podobne
|