ďťż

zestaw gotowy - jakie zrodło nabyc?

Haary x draco
Siemka,

dzisiaj własnie zakonczyłem juz etap mojego 1-szego CA, wszystko jest juz złozone do kupy.

głosniki przód: Hertz HSK 165
wzmacniacz: ESX Vision V-900.4
subwoofer: RE-Audio SR-10D2 (4Ohm)

radio: Pioneer DEH-3600MP

no i własnie radio, w moim temacie nikt nic nie doradził wiec idac dalej tym tokiem myslenia, najpierw zarzuciłem "szukajke" wpisujac konkretne modele, pozniej po prostu na piechote przegladałem forum od najswiezszych do najstarszych zwiazanych tematów z radyjkami w cenie od 800 PLN w góre..... i doszedłem na razie do 30 zakładki i nie wiem czy jest sens isc dalej bo juz mam tyle informacji w glowie najeb****** ze tym bardziej nie wiem co kupic.
Kwota 1000 PLN uzywka tez moze byc z wysokich serii:

Pioneer DEH-P88RS
Clarion 788RUSB
Kenwood KD-W7541UY
Alpine ?????

Nie mam na razie zadnych uprzedzen do powyzszych radyjek jak i firm, bo po prostu jedynym radiem jakie miałem do tej pory był w/w Pioneer. Muzyka Techno/Dance troche HH. Dzwiek CDA jak i mp3. Co byscie mi doradzili, sadze ze kazde bedzie lepsze od obecnie posiadanego ale nie wiem co wziasc. Wszystko na razie jest podłaczone fabrycznie za pomoca dołaczonych zwrotnic (głosniki przód) i na razie nie zamierzam tego zmierzac. Poza tym zastanawiam sie czy faktycznie potrzebuje korekcji czasu, czy przypadkiem bede mogł sie zadowolic dzwiekiem i bez tego.
No w cholere nie wiem co wybrac, mam taki mentlik w głowie ze masakra. Prace domowa odrobiłem archiwum prawie całe przewertowałem w weekend wiec nie odsyłajcie mnie tam tylko zaproponujcie cos konkretnego, bo teraz jeszcze bardziej mam watpliowosci. Na razie nie mam zamiaru zmieniac nic w samochodzie tylko tak jak jest teraz, wiec powiedzmy ze radio chciałbym kupic na chwila obecna a nie pod katem rozwoju.

Pozdrawiam z nadzieja na pomoc
disaster3


W tej klasie radyjków jakie wypisałeś to może z Alpinek 9855r byłaby na miejscu.

Jeśli nie mam racji to wszędzie tylko nie po nosie

A co do tego modelu to kupisz bez problemu używkę na ... wiesz gdzie
dzieki kolego za pomoc :-) piwo ale juz kupiłem sprzeta DXZ778 i jak na razie nie narzekam.

Na razie mam problem z nagłosnieniem, bo suba nie słychac z bagaznika.
Mostek jest na maxa i jest k*pa.

Diagnoza z ESSA - sedan i tylko 1 głosnik w bagaju w 20L clozet, jaki bym tam wzmacniacz nie wsadził (moc) to i tak nie bedzie dobrze grało.

2 rozwiazania:

1-sze - dokupic 2 taki sam głosnik i wtedy bedze baglac ale jeszcze wzmacniacz do tego (pomysł ESSA)
2-ie - z forum strefy maniakow CA od kolegi maxtz - zmienic skrzynie na BR strojona wg. ESSY na 28L (netto)/35 Hz nie strace az tak bardzo na dynamice a cisnienie sie polepszy i kilka db w kabinie i do tego (moj pomysł) ESX Vision idzie na sprzedaz a na przod 2 kanałowka US Amps XT800.2 a do suba albo US.Amps XT1600.2 lub GZTA 2.500TX (monoblock)
Cytat: juz kupiłem sprzeta DXZ778 i jak na razie nie narzekam.
z mocnym akcentem na "jak na razie"
Cytat: Na razie mam problem z nagłosnieniem, bo suba nie słychac z bagaznika.
Mostek jest na maxa i jest k*pa.

Może nie we wzmacniaczu jest problem.Jak podłączony jest ten głośnik?
Cytat: Diagnoza z ESSA - sedan i tylko 1 głosnik w bagaju w 20L clozet, jaki bym tam wzmacniacz nie wsadził (moc) to i tak nie bedzie dobrze grało.
Nie wiem dokładnie o co chodziło ale z budżetowego głośnika faktycznie nie będzie dobrze grało.Z dwoma będzie głośniej ale czy lepiej


Jestem świeżo po odsłuchach tego clarka, i powiem tak: do takiego grania jak znalazł i póki nie będzie zapędów na dużo lepsze granie będzie oki.
Co do suba/ów dobry pomysł z tym bass-reflexem, jednak ja bym potestował to najpierw jak masz okazję.Może się okazać, że znowu nie będzie dobrze.
Z dwoma potrzebaby już lepszego wzmaka.Może jakieś mono-typu giezet 2500?
Testuj przed zakupem ile się da - to moja naczelna zasada.
778 mają słabe wysterowanie na suba . Spróbuj dać ,,gainy'' na minimum a mocniej podkręcić gałę w radiu i jak już ustawisz przód to próbuj z gainem na suba .

Cytat: Na razie mam problem z nagłosnieniem, bo suba nie słychac z bagaznika.
Mostek jest na maxa i jest k*pa.

Może nie we wzmacniaczu jest problem.Jak podłączony jest ten głośnik?

sprawdzałem w weekend, mostek jest prawidłowo zrobiony, zamieniałem koncowki RCA na wzmacniaczniu miejscami, kable do skrzynki i jest to samo. Głosnik jest zrobiony na 4ohm.

Cytat: Diagnoza z ESSA - sedan i tylko 1 głosnik w bagaju w 20L clozet, jaki bym tam wzmacniacz nie wsadził (moc) to i tak nie bedzie dobrze grało.
Nie wiem dokładnie o co chodziło ale z budżetowego głośnika faktycznie nie będzie dobrze grało.Z dwoma będzie głośniej ale czy lepiej :roll:

Wiesz nie jest to seria RE, ktora w porownaniu do innych przetworników i tak gra niezle tylko seria wyzej SR i moim zdaniem dla mnie powinno to wystarczyc. Na zawody sie nie szykuje wiec nie oczekuje zeby mi blache w samochodzie prostowało ale chciałbym miec bass, ktory dotrze do srodka, pocisnie delikatnie ale zeby go było słychac, bo mam wrazenie ze na razie jest go albo bardzo duzo, albo go całkowicie brakuje a miał byc uzupełnieniem przodu.....

Jestem świeżo po odsłuchach tego clarka, i powiem tak: do takiego grania jak znalazł i póki nie będzie zapędów na dużo lepsze granie będzie oki.
Co do suba/ów dobry pomysł z tym bass-reflexem, jednak ja bym potestował to najpierw jak masz okazję.Może się okazać, że znowu nie będzie dobrze.
Z dwoma potrzebaby już lepszego wzmaka.Może jakieś mono-typu giezet 2500?
Testuj przed zakupem ile się da - to moja naczelna zasada.

no wiem wlasnie, dla mnie wystarcza, nie miałem jeszcze doczynienia z tak rozbudowanym radiem ale na moje potrzeby w zupełnosci wystarcza. Odnosnie wzmaków to wiesz jakie jest moje stanowisko, tak czy siak zmienie ta jedna 4-kanałówke i wsadze tam albo 2ch + mono lub 2 x 2ch.
Zawsze to bedzie bardziej elastyczne rozwiazanie, w razie zmian niz z jedna 4-kanałowka. Poza kazdy z wzmacniaczy bedzie miał swoje zadania, a nie 1 wzmacniacz do wszystkiego.

778 mają słabe wysterowanie na suba . Spróbuj dać ,,gainy'' na minimum a mocniej podkręcić gałę w radiu i jak już ustawisz przód to próbuj z gainem na suba .

tak tez porobiłem, poprzez to udało mi na wzamcniaczu zjechac z "bass boostem" na 0db a wczesniej mialem max czyli +18db i GAIN na mostku tez max. Teraz mam GAIN na mostku na max ale bass boost na 0db, za to w radiu S-W Level jest na +4 (max jest +6), treble +4 lub +5 a bass +2, HPF 125 HZ, SW LPF na 125 Hz no i zaczałem cos kombinowac z tym T.Allignment:

Wiem na czym ta funkcja ma polegac tylko nie wiem czy dobrze rozumujac to ustawiłem. Z default'u mialem poustawiane wszystko Front L, Front R, Sub L, Sub R na 0 (w cm). Rozumiem ze dla kazdego z w/w głosnika mam mniej wiecej ustawic odległosc w "cm" jaka mnie dzieli od niego z miejsca kierowcy (oczywiscie T.Allignment-> All Seats jest na OFF). W tym momencie dzwiek bedzie uzwgledniajac podana przeze mnie odległosc napływał z kazdego głosnika do mnie mniej wiecej w tym samym czasie. Czy dobrze kumam o co chodzi z tym? Czy cos pokreciłem?

Pozdrawiam
disaster3
Dobrze kumasz :)
dzieki Herdi :-)

HPF 125 HZ, SW LPF na 125 Hz no i zaczałem cos kombinowac z tym T.Allignment:

Spróbuj pobawić się tą częstotliwością, wg mnie jest nieco za wysoka i wymagania względem suba zbyt duże. Obniżając ją "przenosisz" część zakresu basowego z suba na przody. Ja u siebie mam cięcie HPF 63 Hz, LPF 50 Hz (przody DLS R6A).

tak tez porobiłem, poprzez to udało mi na wzamcniaczu zjechac z "bass boostem" na 0db a wczesniej mialem max czyli +18db i GAIN na mostku tez max. Teraz mam GAIN na mostku na max ale bass boost na 0db, za to w radiu S-W Level jest na +4 (max jest +6), treble +4 lub +5 a bass +2, HPF 125 HZ, SW LPF na 125 Hz no i zaczałem cos kombinowac z tym T.Allignment:

disaster3

Polecam zostawić sobie na później zabawy ze sceną (opóźnienia) a najpierw wyzeruj sobie ten equalizer i popracuj nad ukierunkowaniem tweeterów, albo bardziej nad ich poziomem głośności w stosunku do woofera (zwrotka), dalej montaż wooferów, który też pewnie się domaga poprawek skoro tniesz je na 125 hz i podbijasz...
Subwoofer może wymagać tylko odpowiedniego ustawienia w bagażniku (głośnik bokiem, w tył, przód, skosem w góre, prosto itd.) trzeba pokombinować i wtedy może sie okazać że bass boost wystarczy na 0 i gain na połowe ;P druga sprawa nie tnie sie zazwyczaj basu powyżej 80hz bo to właśnie powoduje lokalizowanie go z bagażnika a to nie jest oczekiwane. Powinien grać przód z przodu, a sub to tylko, wypełnienie, soczystość brzmienia, wielkość instrumentów i vokali, power dla tego przodu ;]
Woofer od 100hz to też taka górna granica.
Nie powinno się podbijać pasma equalizerem bo wtedy niedostatki w strojeniu głośników jeszcze bardziej się uwydatniają i np podbicie basu i sopranu wycofuje średnicę która jest bardzo ważna.
Pomyśl nad tym co napisałem albo pobaw sie teraz w scene a za roczek zabawy może sam zrozumiesz że to nie było najważniejsze :P
o widzisz, no faktycznie. W sumie te Hertze HSK maja czym tupnac a wg. specyfikacji ich zakres jest od 50Hz d0 20kHz, wiec faktycznie moze je uciałem za wysoko.
Wiec w teorii moga zagrac "full pass" lub od 50Hz a suba zrobie zobacze jeszcze jak bo w radiu mam kilka opcji za to na subie jest płynna regulacja ciecia. W tym momencie troche bass bedzie gral z przodu i bedzie go wiecej :)

Dzieki kolego ;-)

BTW. Dzisiaj rano czekajac na zone do pracy pobawiłem sie jeszcze tym T.Allignment i w koncu zaczałem słyszec jak zmieniałem wartosci (FRONT L/R) scena zaczeła sie przesuwac przede mna to do centralnej konsoli to z powrotem do mnie. WYPAS :)
Czasami lepiej na drugi na swiezo posłuchac bo wtedy przy ustawianiu byłem troche przygnebiony tym bassem i ze sie tak wyraze dawało znac juz po sobie zmeczenie materiału.

pozdrawiam,
disaster3

[ Dodano: 2009-02-24, 12:02 ]

tak tez porobiłem, poprzez to udało mi na wzamcniaczu zjechac z "bass boostem" na 0db a wczesniej mialem max czyli +18db i GAIN na mostku tez max. Teraz mam GAIN na mostku na max ale bass boost na 0db, za to w radiu S-W Level jest na +4 (max jest +6), treble +4 lub +5 a bass +2, HPF 125 HZ, SW LPF na 125 Hz no i zaczałem cos kombinowac z tym T.Allignment:

disaster3

Polecam zostawić sobie na później zabawy ze sceną (opóźnienia) a najpierw wyzeruj sobie ten equalizer i popracuj nad ukierunkowaniem tweeterów, albo bardziej nad ich poziomem głośności w stosunku do woofera (zwrotka), dalej montaż wooferów, który też pewnie się domaga poprawek skoro tniesz je na 125 hz i podbijasz...
Subwoofer może wymagać tylko odpowiedniego ustawienia w bagażniku (głośnik bokiem, w tył, przód, skosem w góre, prosto itd.) trzeba pokombinować i wtedy może sie okazać że bass boost wystarczy na 0 i gain na połowe ;P druga sprawa nie tnie sie zazwyczaj basu powyżej 80hz bo to właśnie powoduje lokalizowanie go z bagażnika a to nie jest oczekiwane. Powinien grać przód z przodu, a sub to tylko, wypełnienie, soczystość brzmienia, wielkość instrumentów i vokali, power dla tego przodu ;]
Woofer od 100hz to też taka górna granica.
Nie powinno się podbijać pasma equalizerem bo wtedy niedostatki w strojeniu głośników jeszcze bardziej się uwydatniają i np podbicie basu i sopranu wycofuje średnicę która jest bardzo ważna.
Pomyśl nad tym co napisałem albo pobaw sie teraz w scene a za roczek zabawy może sam zrozumiesz że to nie było najważniejsze :P

o gitara, no wlasnie człowiek sie cały czas uczy a ja jestem na razie zielony takze tym bardziej cenie sobie Wasze uwagi :) Na pewno sie tym pobawie co wyzej napisałes, poza tym wybiore sie na spocika w W-wie na 8 marca, moze tam sie znajdzie ktos kto bedzie chciał posłuchac tego co mam i czy sobie cos wymyslam czy faktycznie cos jest nie halo :)

[ Dodano: 2009-02-24, 14:32 ]
byłem przed chwila w samochodzie. (jestem teraz w pracy ale nie mogłem wytrzymac i musiałem to teraz pozmieniac :-) )

Radio:
EQ (BASS i TREBLE) = 0
T.Allignment = 0
HPF w radiu = 50 Hz
S-W LPF w radiu = 80Hz
S-W Level w radiu = +4db (max +6)

Wzmacniacz:
Kanały zasilajace przod:
X-Over = Full Pass (w radiu tne)
Gain = 50% (było tylko ok 30-35%)

Mostek dla suba:
X-Over = Full Pass (w radiu tne)
Gain = 100%
Bass Boost = 0dB (zakres od -18dB do +18db)

No i powiem ze to teraz gra mocniej. Faktycznie nogawki zaczeły delikatnie fruwac :-) ale zdecydowanie jest za mało tweetera. Niestety nie ma go jak za bardzo ukierunkowac bo mam go w trojkotach przy lusterku ale na zwrotnicy jest fabrycznie na 0 wiec czeka mnie zdjecie boczków i podgłosnienie ze zwrotnic tweeterów.

Po pracy lub w weekend czeka mnie jeszcze zabawa z ustawieniem tego suba bo teraz skrzynka stoi tyłem do kanapy. Wiec faktycznie moze trzeba ja poobracac.
Te tweetery masz w trójkątach zasłonięte maskownicą?
Chłopaki dobrze gadają o strojeniu.
Te tweetery masz w trójkątach zasłonięte maskownicą?
tak, powyzej napisałem jak to ustawiłem (radio, wzmak) na razie sam i co moge powiedziec jest lepiej ale szału nie ma.
Niestety wg. mnie wysokich jest za mało i musze treble dac na +3. Wiec zdecydowanie czeka mnie demontaż drzwi i podciagnac tweeter na zwrotce (obecnie jest ustawiony na 0 ) i moze wtedy zjade z treble do 0. Poza tym maskownice z trojkatem tworza całosc wiec nie moge ich wyjać ;/ A słupków raczej nie bede zmieniał, wiec z góry skazany jestem na takie rozwiazanie. Mam nadzieje ze na zwrotce da sie jeszcze podciagnac.
Kolejna rzecz to nie wiem czy nie ma za duzej odległosci miedzy wooferem a boczkiem drzwi i przez to dzwiek moze sie dusic, wiec sprawa do sprawdzenia. Grubszy mdf zeby maksymalnie woofer do maskownicy od boczka przyblizyc.

Dzisiaj sprawdziłem skrzynka w bagaju jest ustawiona głosnikiem do przodu tyłem do kanapy. Niestety wszedzie dookoła jest blacha (doł, bok, gora). Ustawiłem skrzynke bokiem głosnik jest prostopadle do kanapy, wydaje sie ze słychac go wiecej w srodku.

To tyle z placu boju.

Chłopaki dobrze gadają o strojeniu.

załatwie sprawe ze wzmakami i podjade tam gdzie mi podałes namiar Zobaczymy jak to wyjdzie z tym strojeniem i moze skrzynka BR :) Mimo wszsytko delikatny progress jest, dzieki Wam wszystkim służącym mądrą radą
Wszystkim
No problemos ;).
Widzę że troszkę cię już wciągnęło, a miała być szybka wrzutka i granie ;).

p.s 7.03.09 będzie tam mały spocik i trochę furek do posłuchania, parę ciekawych klocków.Wpadnij i posłuchasz, może będzie większy progress ;).
no zwykle tak jest. 1-sze CA funduszy moze az tak duzo nie było (jak na ta dziedzine sportu :) ale malo tez w sumie nie) juz chyba 4k PLN poszło a spodziewałem sie czegos lepszego. Jednak widze ze wszystko ma wpływ. Drzwi wygluszone Dynamatem ale od wewn. boczek seria i przy niektorych kawałków (Volume UP) słychac delikatne brzeczenie..... ;/ ech wiedziałem ze tak bedzie (a powiedziałem zonie ze to juz wszystko ;-) )...... chyba jednak nie.

ps. Na spota obowiazkowo wpadam jestem na miejscu wiec nie musze nie wiadomo ile km grzać takze zobacze co tam słychac ;-)

[ Dodano: 2009-02-25, 16:15 ]
hejka koledzy moglibyscie mi łopatologicznie napisac o co chodzi z ta przeciwfaza.
Przeczytałem raz jeszcze poradnik Nazara (juz go prawie znam na pamiec :P ) i tam znalazłem taka rzecz cyt.:

"pkt. 10.6
Najczęsciej chodzi o problemy z fazą głosników - prawdopodobnie ktoryś z wooferów gra odwrotnie niz ten z drugiego kanału, bądź subwoofer gra w przeciwfazie do systemu przedniego. Jeżeli to nie pomoże to warto zmienić ustawienie subwoofera lub sprawdzić jak ustawione sa ciecia na wzmacniaczu"

Gdzie mozna znalezc/ustawic tą faze/przeciwfaze suba do systemu przedniego?

Generalnie z glosników przednich basik płynie, wiec jeden w stosunku do drugiego raczej nie jest zle podłaczony ale nie wiem jak to sie ma w stosunku do sub, jak to sprawdzic/gdzie przełaczac zeby zobaczyc czy cos sie zmieni.

Filtry na wzmaku X-OVER sa na FUll pass (czyli wyłaczone) ale na w radiu mam je ustawione:

HPF - 50 Hz
LPF - 80 Hz
Gdzie mozna znalezc/ustawic tą faze/przeciwfaze suba do systemu przedniego?

778/788 ma w opcjach "PHASE" tam, gdzie ustawiasz HPF i LPF. Do suba też najczęściej można ustawić na wzmaku. Lepsze wzmaki mają płynną regulację fazy, pokrętłem. Na koniec można po prostu przełożyć kabelki miejscami "+" na "-".
faza suba z przodem jak jest źle ust. to bas jest rozlazły, buczący lub tworzy się rozonans, natomiast jeśli bas się znosi wtedy mamy przeciw fazę i wystarczy odwrócić kabelki albo tak jak pisał kolega przede mną użyć opcji "PHASE" w radyjku.

ustawienie suba w bagażniku zmienia barwę dźwięku jak i właśnie fazę którą bez płynnej regulacji na wzmaku raczej ciężko ustawić :/

co do HPF 50hz to nie jest to natychmiastowe odcięcie pasma tylko płynne dlatego częstotliwości lekko powyżej 50hz też będą przyciszone a poniżej 40 hz są puszczane ze zmniejszoną głośnością... weź to pod uwage.
dzieki chłopaki, jeszcze popatrze w radiu ale wydaje mi sie ze opcja "PHASE" jest dostepna w tym radiu jak zrobie ustawienie głosnikow "2-way Speakers" lub "3-way Speakers" a ja mam wybrana opcje "NORMAL" i tego nie widziałem ale moge sie mylic. Co do zamieniania kabelków + i - w skrzynce to robiłem juz to.

Ale, ale pewien sukces juz jest osiagniety. WYdaje mi sie ze to juz "gra" wczoraj po powrocie z pracy jadac z małzonka (przy takiej temp.) wygrzewałem delikatnie wszystko, zeby jak dojade do domu moc zajać sie ustawieniam dokładnym a nie na zimnym sprzecie przy takiej temp na zewn no i faktycznie gra to to :)

Wyłaczyłem w radiu filtry i sprobowałem ustawic jest na wzmaku:
HPF - dla przodu w ok. 50 Hz
Gain dla przodu jakies 55%

Gain na 90%
Bass Boost dla suba na wzmaku =0-1dB
LPF - dla suba w ok. 80 Hz

w radiu zostawiłem Treble=1 Bass=0, Fader/Balance=0, S-W Level = +4 (max.+6)

I odwrociłem skrzynke w strone kanapy.

Zaczałem puszczac kawałki z płytki CD (orginal) i bawiłem sie Opcja SW (OFF/Mono/ST) i faktycznie przy takim właczaniu i wyłaczaniu SUB'a bass zanikał a po właczeniu sie pojawiał i nie był natarczywy ładnie uzupełniajac przod. Banan na twarzy mi sie pojawił

Tylko jeszcze jedna rzecz mnie zaczeła zastanawiac max głosnosc w radiu jest do 33 ale jak dochodziłem do 20-21 w kawałkach takich dynamiczniejszych z mocnym Bassem to słyszałem (bo uchyliłem kanape) ze z SUB'a zaczeło dochodzic nie regularne ale w niektorych momentach takie krotkie "charczenie" nie wiem jak to nazwac cos jak przestery itp.
Co to moze byc?

Czy to znaczy ze GAIN na subie jest za bardzo wykrecony czy jak suba dostawie wiecej pradu/Watt'ow to wystepuje takie zjawisko ze wzmacniacz jest za słaby dla głosnika i głosnik zaczyna "charczec" Aha i własnie im wyzej z VOL UP tym bardziej widze ze podstawietlenia zegarów, klimy zaczyna migac. Czy to znaczy ze jednak trzeba sie zapotrzyc w kondensator? Przypomne ze jutro bede montował jeszcze mocniejsze wzmaki zamiast tej jednej 4 kanałowki wiec moze od razu warto sie zapotrzyc np w Dietz'a niebieskiego 1F?

Pozdrawiam,
disaster3
kable zasilające o jakim przekroju ? akumulator sprawny ? kondensator napewno nie zaszkodzi ale ważne są kable i sam akumulator
kable 2.5mm Dietz (przod) , Subwoofer jakis Macrom (sa grubsze od tych co z przodu, 3.5 Dietz zasilajace

kable chyba sa OK. akumulator wymieniony w zeszłym roku w ASO przez poprzedniego własciciela
Michałowi chodziło o przewody od akumulatora .. Jaki przekrój , długość , skąd masa czy z budy , jaki przekrój masy >>>>
Dietz 35mm2 od akumulatora (czerwony), masa z bagaznika ze sruby niebieski taka sama grubosc
a od akumulatora do masy
wiem ze sie tak powinno zrobic i pewnie jakbym sam to robił to bym zrobił, ale nie chciałem wchodzic w kompetencje fachowców (rookie jestem), bo dopuszczalne jest pociagniecie masy ze sruby np. bagaznika, ale lepiej jak idzie z jednego zrodła czyli z Aku.

Czy to to moze miec az takie duzo znaczenie?
Chodziło mi o to że w twoim wypadku powinien być również zmieniony przewód między zaciskiem ujemnym akumulatora a masą samochodu ten który jest w oryginalnej instalacji na przynajmniej 35 mm .
warto sie zapotrzyc np w Dietz'a niebieskiego 1F?
Nie warto poszukaj lepszego kondzia :)
za pozno ;(, no nic jutro Tomku do Ciebie wpadne, tak jak gadalismy na GG moze cos zerkniesz. Tak to Ja z Toba dzisiaj gadałem a powyzej jest cała moja smutna :-( historia :-P
za pozno ;(, no nic jutro Tomku do Ciebie wpadne, tak jak gadalismy na GG moze cos zerkniesz. Tak to Ja z Toba dzisiaj gadałem a powyzej jest cała moja smutna :-( historia :-P
Ciekawe kto Ci go polecił :mrgreen:
siemano winowajca znaleziony to radio jest tego przyczyna :(

Byłem u Herdiego 2 razy cudowalismy ze wszystkim.

Radio poprawnie ustawione:

Tryb : NORMAL
Subwoofer: MONO/STERO (czyli wlaczony)
LPF w radiu: THROUGH (na wzmaku jest ustawiony 80Hz)
HPF w radiu: 50Hz lub 80Hz (zmienialismy) na wzmaku zostawiony na Through
S-W LEVEL: na maxa czyli +6db

wszystkie ulepszacze typu BASS i TREBLE na 0

subwoofer RE Audio SR-10D2 podłaczony w mostku do US AMPS'a 1600.2 XT (czyli watów az nadto)

i gra beznadziejnie. Sprawdzilismy jeszcze czy RCA nie jest uwalone podlaczajac suba pod RCA przodu (ktory gra bardzo poprawnie) i dalej to samo.

Ale Tomek wpadł na pomysł zeby podłaczyc pod instalacje jakies stara Alpine a pozniej Kenwood'a PS909 to szczeka mi opadła i szukałem jej z 15 min pod fotelem, jak zaczeło telepac bassem z bagaznika przy zamknietej kanapie. Przerzucilismy jeszcze tego suba do innego samochodu i bylo to samo. Blacha na dachu sie prostowała.

Czy miał ktos takie jaja z tym radiem (Clarion DXZ778RUSB), czy moze mam jakas uwalona sztuke?
Z kilkoma osobami rozmawiałem, ktorzy mieli takie radio ba czesc z nich nawet pod US.Ampsem nawet slabszym 800.2 i z takim samym glosnikiem jak ja to podobno rowniez nie dało sie wysiedziec?
Pls o info w tym temacie, bo moze powinienem to radio reklamowac??? Moze z ta konkretna sztuka jest cos nie tak?

A moze Czesiek mogłby cos powiedzieć na ten temat? Czy mieli takie przypadki? I czy mam je zawozic do media na reklamacje?
Szkoda, ze nie bylo innej sztuki Clarion DXZ778RUSB do porownania...
skoro jesteś z W-wy to zapraszam na Puławską 403 i na miejscu sprawdzimy
badanie na odległość jest zwykle mało skuteczne
ok wpadne w przyszłym tygodniu, bo zanim napisałem tego posta zawiozłem juz suba do goscia, ktory mi zrobi skrzynke BR zeby troche podniesc jego skutecznosc w stosunku do zamknietej, bo przy tej konfiguracji i wydaniu prawie 5 kilo złotych to az mi sie płakac chciało ze to nie gra, albo ze to tak gra.
A miałem nadzieje jeszcze dzisiaj rano ze skrzynka u niego lezy nie ruszona bo jest zarobiony ale niestety głosnik juz wykrecił . Takze jak bede miał skrzynke w sumie juz nowa to wtedy wpadne i sprawdzimy.

Ps. Czesiek mogłbys mi jeszcze na PW wysłac Twoje namiary o kogo pytac jak do Was przyjade. (Nie chciałbym mowic ze szukam Czeska z forum audiocar.pl )

[ Dodano: 2009-03-13, 09:24 ]
Panowie,

pls jeszcze podpowiedzcie czy jest sens a moze nie ma a juz za bardzo wymyslam, zeby przerobic delikatnie instalacje zgodnie juz w 100% (chyba) zasadami CA, tzn.,

1. Puscic mase z akumulatora do wzmacniacza (obecnie mam ze sruby przykreconej w bagaju miejsce styku sruby z bagajem wyczyszczone i starte do gołej blachy)
2. Zasilanie radia puscic bezposrednio z aku (jakimis cienkimi kablami)
3. Oczyszczyc koncowki od akumulatora i załozyc jakies lepsze klemy.

Generalnie to wydaje sie na 100% wyeliminowanie problemow mogacych sie pojawic przy instalce prądowej.

Wiem ze to co napisałem powyzej to jest max. chociaz obecne podpiecie rowniez jest dopuszczalne i podpiecie innych radyjek nie wykazywało braków instalacji?
disaster3, pisz co będzie dalej.Może faktycznie radio walnięte?
Szkoda że disaster3 nie odpowiedział czy poradził sobie z tym problemem.
Mam podobny z tym Clarionem. Instalacja jest OK. Na innych radyjkach mam spory bas na subwooferze lecz jak podepnę Clarka 778 to jakby coś obcinał niskie częstotliwości.
Sub gra do 50Hz, muszę podbijać go na +5, gain na wzmaku prawie max. Wówczas jest ten bas ale jakiś niewydarzony.
W instrukcji jest podane, że naciśnięcie przycisku SOUND i przetrzymanie przez min. 1 sekundę pozwoli włączyć lub wyłączyć Magna Bass Ex. W rzeczywistości po tej operacji wchodzi się w inne ustawienia i nie mogę się doszukać tej funkcji przy naciśnięciu go na krótko czy przytrzymaniu dłużej.
Szkoda że disaster3 nie odpowiedział czy poradził sobie z tym problemem.
Mam podobny z tym Clarionem. Instalacja jest OK. Na innych radyjkach mam spory bas na subwooferze lecz jak podepnę Clarka 778 to jakby coś obcinał niskie częstotliwości.
Sub gra do 50Hz, muszę podbijać go na +5, gain na wzmaku prawie max. Wówczas jest ten bas ale jakiś niewydarzony.
W instrukcji jest podane, że naciśnięcie przycisku SOUND i przetrzymanie przez min. 1 sekundę pozwoli włączyć lub wyłączyć Magna Bass Ex. W rzeczywistości po tej operacji wchodzi się w inne ustawienia i nie mogę się doszukać tej funkcji przy naciśnięciu go na krótko czy przytrzymaniu dłużej.

a widzisz wyleciało mi z głowy, tak poradziłem sobie....... kupiłem ALpine CDA-7894r

A tak na powaznie, jestem na tyle niecierpliwą osobą ze zmieniłem głosnik na 2 mocniejszy (RE Audio SE-10 D2) i wsadziłem go w BR no i na Clarionie w koncu zaczeło grac, ale ze pozniej nic sie nie działo to w 1-szej kolejnosci poszedl na odstrzał i kupiłem wlasnie w/w Alpine'ke (bardziej dzwiekowo mi odpowiada alpine'a)

Poprostu ten Clarion tak gra. Jedni to lubia inni nie. Napisz jeszcze jaka muza, samochod i sub'a masz?
Przy takich 2szt SE-10 nie brakło by mi basu Dźwięk Clariona 778/788 jest subtelny może nawet za bardzo jak dla mnie. Coś czuję, że go wymienię za jakiś czas na którąś Alpinkę. Sub (Alcone Acoustic AC10He + RM-V41) służy mi do uzupełnienia przodów bez większego wybijania się na 1 plan. Autko to Seat Alhambra, muza różna - głównie ciężki rok/metal, czasem żeńskie wokale i Jazz z pogranicza muzyki eksperymentalnej.
Przy takich 2szt SE-10 nie brakło by mi basu ;-) Dźwięk Clariona 778/788 jest subtelny może nawet za bardzo jak dla mnie. Coś czuję, że go wymienię za jakiś czas na którąś Alpinkę. Sub (Alcone Acoustic AC10He + RM-V41) służy mi do uzupełnienia przodów bez większego wybijania się na 1 plan. Autko to Seat Alhambra, muza różna - głównie ciężki rok/metal, czasem żeńskie wokale i Jazz z pogranicza muzyki eksperymentalnej.

nie zrozumiałes mnie (ja w sumie zle to napisałem) - 2 (czyt. drugi) mocniejszy. Mam tylko jednego RE Audio SE-10D2 w br i po zmianie wzmaka i zrodla jest dobrze. Ja tez go kupiłem nie po to ze go katowac i miec problem z oddychaniem w samochodzie, tylko po to zeby uzupelniał mi przod. Nie wybija sie na 1-szy plan ale lubie bass w muzyce, generalnie dance, hh, techno jest go bardzo sporo ale wszystko mozna ustawic tak zeby bylo dobrze dla wlasciciela.

Druga sprawa ten sub ma 150W w RMS a Alhambra do małego samochodu nie należy. Powiem Ci szczerze ze za wiele Ci nie pomoge bo to nie moj rodzaj muzyki i jestem jeszcze za cienki w tym temacie zeby słuzyc juz taka konkretna radą.

Wzmak twoj w mostku ma 225W, potrzebujesz takiego glosnika, ktoremu tyle wstarczy a jednoczesnie bedzie szybki i precyzyjny (rock/metal) bedzie uzupełnił przodu w tak sporym samochodzie

Ja Ci nie pomoge niestety ale jest sporo osob, ktore taka wiedzą posiadaja i mogliby pomoc.
Pytanie tylko czy im sie bedzie chciało????
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Haary x draco