ďťż
Haary x draco
Mam pytanko do tych co wyklejali cale auto dynamatem. Ile przecietnie idzie mat na wyklejenie sredniej wielkosci auta. Wiem wiem mozna policzyc ;) Ale to troche roboty zwlaszcza uwzgledniajac wszelkie nierownosci (tunel, wneka na kolo zapasowe itp.) - a na dodatek auto stoi u lakiernika i mam do niego troche daleko...
Mam do kupienia okazyjnie w dobrej cenie (znajomy likwiduje zaklad CA) Dynamat Xtreme Bulk Pak i nie wiem czy brac jeden czy dwa... Choc 2 szt. jak by nie patrzyc to mimo wszystko nadal troche kasy... jednym bulck packiem nie wykleisz całego samochodu dwoma też może być ciężko jeśli mówimy także o wygłuszeniu drzwi 2 bulk packi na podłogę 1 bulk pack na drzwi 1 bulkpack na sufit, sciane grodziową Tom - tak jak napisał adamu - inaczej sie nie da :P Do tego jeśli masz mieć zrobione top - dolicz przynajmniej 2 paczki tac-mat'a na drzwi przednie i tylne. Będzie bajka ;] a tac mat jest jeszcze dostępny? Jeszcze jest 2 bulk packi na podłogę 1 bulk pack na drzwi 1 bulkpack na sufit, sciane grodziową heh :( w sumie drzwi jako tako mam zrobione, ale sprzydalo by sie je poprawic i zrobic profi... TAC MAT tez fajna sprawa :) Najbardziej zalezy mi na wytlomieniu dzwiekow z podlogi i chyba na tym sie skupie... Qrcze niestety ale na taki komplet z 4xbulk + TAC MAT x 2 musial bym wywalic z 3500zl :( ... choc i tak wychodzi mi to duzo taniej niz w sklepie... z drugiej strony za ta kwote wole sobie prawde mowiac jakies fajne tweeterki kupic... A jeszcze pytanko odnosnie TAC MAT - cos slyszalem (ale nie wiem czy to prawda), ze TAC MAT nie ma warstwy kleju i trzeba go kleic jakims innym klejem. Jesli to prawda jaki klej polecacie ??? No i oczywiscie czy warto pakowac TAC MAT jesli bym nie tlumil calego auta ?? Sa wyrazne zmiany w pracy glosnikow ?? Nic bedzie trzeba wszystko dokladnie przemyslec. Jeszcze raz dzieki za pomoc... A jeszcze pytanko odnosnie TAC MAT - cos slyszalem (ale nie wiem czy to prawda), ze TAC MAT nie ma warstwy kleju i trzeba go kleic jakims innym klejem. Jesli to prawda jaki klej polecacie ??? tac mat nie ma kleju, dobrze kleji sie go butaprenem No i oczywiscie czy warto pakowac TAC MAT jesli bym nie tlumil calego auta ?? Sa wyrazne zmiany w pracy glosnikow? To zalezy gdzie w drzwi chcial bys go zaaplikowac, producent zaleca stosowanie tac mat'a pomiedzy poszycie drzwi a tapicerke. Niektorzy stosuja ten material tez w komorze w ktorej pracuje glosnik. Ja w swoim aucie eksperymentalnie tez tak zrobilem i powiem Ci tylko ze predzej go z tamtad wyrywalem peseta niz wkladalem dlaczego Brati?? No właśnie - why ? Ano dlatego ze czar tego wszystkiego co sprawialo mi przyjemnosc w moim systemie prysl. Ja lubie przejrzyste, nie zamulone systemy, i generalnie tak mialem (Ci ktorzy sluchali mojego auta mysle ze potwierdza) do czasu az nie postanowilem sobie "polepszyc" tac mat'em. Niestety efekt byl odwrotny, dzwiek stracil na precyzji i przejrzystosci, kicbas sie zmulil i stal sie dudniący. Opisana z grubsza sytuacja dotyczy mojego systemu i mojego auta, czyli audi a6, dlatego nie twierdze ze podobnie moze byc w innych systemach, natomiast uwazam ze z tym materialem w komorze glosnika trzeba eksperymentowac, poniewaz moze przyniesc efekt odwrotny do zamierzonego. Czyba ze pytacie dlaczego wyrywalem peseta :P Ano dlatego ze czar tego wszystkiego co sprawialo mi przyjemnosc w moim systemie prysl. Ja lubie przejrzyste, nie zamulone systemy, i generalnie tak mialem (Ci ktorzy sluchali mojego auta mysle ze potwierdza) do czasu az nie postanowilem sobie "polepszyc" tac mat'em. Niestety efekt byl odwrotny, dzwiek stracil na precyzji i przejrzystosci, kicbas sie zmulil i stal sie dudniący. Opisana z grubsza sytuacja dotyczy mojego systemu i mojego auta, czyli audi a6, dlatego nie twierdze ze podobnie moze byc w innych systemach, natomiast uwazam ze z tym materialem w komorze glosnika trzeba eksperymentowac, poniewaz moze przyniesc efekt odwrotny do zamierzonego. Czyba ze pytacie dlaczego wyrywalem peseta :P Potwierdzam - w poprzednim samochodzie też sobie chciałem zrobić dobrze Tac Matem i zmuliłem bas - ogólnie dźwięk stracił dynamikę. Sorry, że tak lakonicznie, ale wpadłem tylko na chwilkę na forum ... heh to dzieki za info :) szkoda by mi bylo paznokci na zrywanie tego :) choc i tak czeka mnie walka z Bolem :) ale chyba zostanie i na to poleci dynamat :) A co do pogorszenia to jak z kazda obudowa zamknieta, jak sie przesadzi z wytlumieniem to tez nie za dobrze... Tak jak u mnie - nie było czasu ani ochoty na zrywanie Bolla. I teraz jest Boll + Dynamat ;) Moze sie okaze odmieńcem ale nie jestem przekonany czy jest sens wyklejac cale auto Dynamitem? Drzwi to sprawa oczywista,tylna klape tez mozna wykleic ale reszte? Inaczej mowiac czy placac 2-3-4 tys za wyklejenie auta efekt bedzie wspolmierny do kosztow a takze ja stosunek ceny Dynamitu do reszty komponentu.Mi udalo sie sie kupic wiele komponentow w cenach bardzo niskich (sprzet jest w 100%) sprawny i odnoszac cene wytlumienia sporego auta jakim jest Forester uwazam ze nie mialo by to zbytniego sensu. Mam wytlumione drzwi przednie,tylna klape i troche za subwooferem i to wszystko. Nie wszystkie odglosy mozna wyeliminowac ,wiadomo ze po wytlumieniu bedzie roznica ale czy az taka znaczaca? Wydaje mi sie ze jest bardziej odczuwalna gdy auto stoi a z tego co wiem to jest przeznaczone do jazdy :) Inna sprawa jest ze wytlumienie wazy sporo,CASKP kiedys mowil ze wytlumienie Skody Nexusa to 24 kg ,do tego niech dojda za 2-3 wzmaki,obudowa do suba ,elementy zabudowy,ew dodatkowy aku ,kondzioly i masa auta znaczaca sie zwieksza. Reasumujac ,tlumic nalezy ale z rosadkiem:) Kiedys uczestniczyłem w szkoleniu prowadzonym przez dyrektoa handlowego Dynamat na Europe Lucca Urizio. Jako ze spotkanie mialo dosc luzny charakter i przewidywalo takze czesc praktyczna zaproponowalem abysmy przeszli do mojego auta celem weryfikacji i ewentualnych sugestii dotyczacych tłumienia ze strony Lucca. Sprawa byla o tyle prosta gdyz Dynamat robil dla wlasnych potrzeb pomiary własnie w takim aucie jak moje. Jedyna rzecz ktora mnie zaskoczyla i ktorej do tej pory nie potrafie sobie wytłumaczyc byla sugestia, ze gdyby chcial startowac w profesjonalnych zawodach CA dobrze by bylo wytłumic przednie blotniki- ot taka ciekawostka. Ja tam wpakowałem dwie rolki dekary na podłoge i bagażnik, na nadkola dałem tylko stingera, a teraz wszystko przykryje gąbką dzwiękochłonną i to wsio co robie jeśli chodzi o wytłumianie. Na dach teraz też będę przyklejał maty i właśnie się zastanawiam czy jest sens wyklejania dachu dynamatem extreme + gąbka (np. dynaliner) czy też styknie jak dam dekarską lub APP i np. wspomniany wyżej dynaliner)?? Ja teraz napewno nakleje dekarska + coś a'la dynaliner i podziele się moimi subiektywnymi wnioskami co do efektu. Ja na drzwiach mam dynamit, w bagażniku Boll, na podłodze Boll twardy + dekara na wierzch, na błotnikach tylnych Boll "miękki", na ścianie grodziowej i w okolicach Boll miękki. Nadkola od strony silnika poleciane dekarą. Dodatkowo, na podłodze chuda gąbka, a na ścianie grodziowej po stronie pasażera oraz wewnątrz tylnych błotnikówsiedzi sobie poroso. Efekt wytłumienia podłogi i błotników... żaden. Przynajmniej ja nie słyszę (a straciłem na tą goownianą zabawę 4 dni). Może po dynamicie bym usłyszał różnicę. Ja na drzwiach mam dynamit, w bagażniku Boll, na podłodze Boll twardy + dekara na wierzch, na błotnikach tylnych Boll "miękki", na ścianie grodziowej i w okolicach Boll miękki. Nadkola od strony silnika poleciane dekarą. Dodatkowo, na podłodze chuda gąbka, a na ścianie grodziowej po stronie pasażera oraz wewnątrz tylnych błotnikówsiedzi sobie poroso. Efekt wytłumienia podłogi i błotników... żaden. Przynajmniej ja nie słyszę (a straciłem na tą goownianą zabawę 4 dni). Może po dynamicie bym usłyszał różnicę. Nie ma efektu tłumienia podłogi i błotników bo dałeś zły materiał .... Ot i co . Jak chce sie zrobić tanio - to szkoda wogóle robić takie wytłumienie bo to nic nie daje a tylko trzeba sie opracować niepotrzebnie. no właśnie mówię - może po dynamicie usłyszałbym różnicę ;) Chociaż łudziłem się, że gorsze materiały zapewnią mi gorszy - ale jednak jakiś - efekt. A tutaj kompletne nic, różnica, jeśli nawet jest, jest niewyczuwalna moim gumowym uchem. Chciałem też puścić dynamat na ścianę grodziową - ale nikt w pobliżu nie chciał mi pojedyńczego kawałka dynamitu sprzedać (a liczył się czas) :(. No i poszedł tam miękki Boll. Hm.. to ja mam pytanie do tuzow - czy podklejenie plastikow gabka tapicerska da jakikolwiek efekt wygluszenia? Chodzi mi tu o plastiki z deski rozdzielczej + te ze slupkow B,C i D. W poprzednim aucie powyklejalem troche taka gabka akustyczna (piramidki) i roznica byla slyszalna. A moze lepiej watolina? Mowie o miejscach ktore nie sa narazone bezposrednio na zmoczenie np przez snieg z butow itp. A moze lepiej wrocic do gabki akustycznej? Pozdrawiam Kamyk Gąbka akustyczna jest ok . Ja również część plastików mam tak powyklejanych i jest definitywnie lepiej Cytat: kody Nexusa to 24 kg ,do tego niech dojda za 2-3 wzmaki,obudowa do suba ,elementy zabudowy,ew dodatkowy aku ,kondzioly i masa auta znaczaca sie zwieksza. Reasumujac ,tlumic nalezy ale z rosadkiem:) No ja mam pewien problem bo lubie tuning (mechaniczny) i dobra muzyke. Wiec CA jest niejako zaprzeczeniem calosci bo zwiekszam wage auta. Jednak przy przelotowym wydechu (3 na 2.5 cala) jazda w trasie staje sie bardzo meczaca i mysle bardziej pod tym katem niz CA. Obecnie kombinuje z przelotowymi tlumikami tak by nie przytkac wydechu, ale nie wiem na ile uda sie zjechac. Wiec niejako ze nadazyla sie okazja kupic relatywnie tanio dynamat pomyslalem ze zrobie sobie profi drzwi i wycisze ile sie da reszte auta. Odnosnie wagi to niestety kompromis, ale mysle ze nie zaszkodzi :) seryjnie auto mialo 176KM teraz ma w okolicach 300KM wiec pare KG nie jest tragedia, zreszta i tak szykuje silnik gdzie bedzie duzo wiecej konikow :) Myślę że dynamat będzie świetny w tej roli. Ja z własnych doświadczeń wiem że extremeliner w roli bariery dla niskich częstrotliwości (silnik, tłumiki) sprawdza się OK. Po wyklejeniu auta dekarą i wstawkami stingera i dodatkowym zaaplikowaniu właśnie extremelinera w przedniej części auta mniej wiecej w miejscu gdzie grodź przechodzi w podłogę, czyli troche materiału na grodzi i troche na podłodze, właśnie dzwięk silnika został fajnie wytłumiony, choć nadal jest głośno - jak to w polo sdi ;) Nie wszystkie odglosy mozna wyeliminowac ,wiadomo ze po wytlumieniu bedzie roznica ale czy az taka znaczaca? Wydaje mi sie ze jest bardziej odczuwalna gdy auto stoi a z tego co wiem to jest przeznaczone do jazdy :) mając porównanie do Octavi I z wytłumieniem "fabrycznym" i "customowym" mogę stwierdzić, że różnica jest bardziej niż znacząca, do tego bardziej odczuwalna im szybciej się jedzie :] Inna sprawa jest ze wytlumienie wazy sporo,CASKP kiedys mowil ze wytlumienie Skody Nexusa to 24 kg ,do tego niech dojda za 2-3 wzmaki,obudowa do suba ,elementy zabudowy,ew dodatkowy aku ,kondzioly i masa auta znaczaca sie zwieksza. Reasumujac ,tlumic nalezy ale z rosadkiem:) sorry, ale ciężar dodatkowego wyposażenia do jakiego zaliczam wytłumienie jest pomijalnie mały nawet przy mojej wadze, o ładowności auta nie wspominając; poza tym zanim zabrałem się za zabudowę CA w tym aucie zadbałem najpierw o poprawę parametrów trakcyjnych, więc "taka" masa jest dla mnie zupełnie nieodczuwalna, natomiast radość ze słuchania muzyki w trakcie jazdy wzrosła niewspółmiernie
|
Podobne
|