ďťż
Haary x draco
czy ktos z was wie jak sie to ma w porownaniu do profesjonalnych mat i do zwyklej dekarskiej?
Vibroplast to jest profesjonalna mata:) Swoją drogą b.dobra. a tak w porownaniu to dynamata i stingera to dużo gorsza? Paweł Kilian nie ma ograniczonych w zadnym stopniu funduszy, wiec roznica cenowa miedzy dynamatem i stingerem, ktore zreszta kladzie bardzo czesto w samochodach, nie miala znaczenia i jak dotychczas z tego wynika, ze stp wcale nie ustepuje dynamatom i stingerowi, skoro polozyl je w swoim wlasnym samochochodzie :) Ja tez bede kladl stp, bo kladac 10-12m2 Stp wyjdzie mnie to max 1500zł, a kladac 10-12m2 Dynamata/Stingera wyszloby mnie to jakies 3000-3500zł, a roznicy w jakosci wykonania/skutecznosci dzialania/grubosci warstwy aluminium i maty/odpornosci na temperature i wilgoc raczej nie ma, zatem po co przeplacac ? :) Paweł Kilian nie ma ograniczonych w zadnym stopniu funduszy, wiec roznica cenowa miedzy dynamatem i stingerem, ktore zreszta kladzie bardzo czesto w samochodach, nie miala znaczenia i jak dotychczas z tego wynika, ze stp wcale nie ustepuje dynamatom i stingerowi, skoro polozyl je w swoim wlasnym samochochodzie :) Ja tez bede kladl stp, bo kladac 10-12m2 Stp wyjdzie mnie to max 1500zł, a kladac 10-12m2 Dynamata/Stingera wyszloby mnie to jakies 3000-3500zł, a roznicy w jakosci wykonania/skutecznosci dzialania/grubosci warstwy aluminium i maty/odpornosci na temperature i wilgoc raczej nie ma, zatem po co przeplacac ? :) Skoro nie ma różnicy to dlaczego wspomniany przez Ciebie Paweł nie pokleił STP także drzwi przednich?? To może Paweł się wypowie na ten temat, bo ja też na dniach będę chciał zakupić STP. Chętnie poznam opinie osoby, która ma porónanie z pozostałymi matami. Paweł Kilian nie ma ograniczonych w zadnym stopniu funduszy, wiec roznica cenowa miedzy dynamatem i stingerem, ktore zreszta kladzie bardzo czesto w samochodach, nie miala znaczenia i jak dotychczas z tego wynika, ze stp wcale nie ustepuje dynamatom i stingerowi, skoro polozyl je w swoim wlasnym samochochodzie :) Ja tez bede kladl stp, bo kladac 10-12m2 Stp wyjdzie mnie to max 1500zł, a kladac 10-12m2 Dynamata/Stingera wyszloby mnie to jakies 3000-3500zł, a roznicy w jakosci wykonania/skutecznosci dzialania/grubosci warstwy aluminium i maty/odpornosci na temperature i wilgoc raczej nie ma, zatem po co przeplacac ? :) Antonio mam u siebie w aucie dynamata ex i macalem stp, stwierdzenie, ze miedzy stp a dynamatem extreme nie ma roznicy jest lekko przestrzelone ... warstwa alu w stp jest o wiele lichsza niz w Dynamacie dodatkowo masy tlumiacej tez jest mniej. Nie spotkalem sie jeszcze z mata, która byla by sztywniejsza od Dynamata extreme. Jezeli chodzi o zalepienie otworow technologicznych to dynamat zjada STP na starcie Moje subiektywne odczucia Pozdr. w przypadku Dynamat nie bez przypadku został zasosowany właśnie taki materiał, ponadto aluminium tez ma określoną grubość nie bez przyczyny. Istotna jest także waga. Inna sprawa to ewentualne usunięcie maty. Co do Stingera to nie do końca wiem bo mało miałem do czynienia, aczkolwiek nie sądzę by była to jakaś gorsza oferta. Vibroplastu nie znam w ogóle, aczkolwiek przed położeniem proponuję choćby zwrócić uwagę na ciężar - szczególnie w przypadku drzwi. Dynamat się ceni, aczkolwiek wiadomo czemu. To jest towar zza wielkiej wody, więc transport jest bardzo drogi, a do tego opanowali technologię - można rzec - do perfekcji. W USA nie istnieje określenie mata bitumiczna, czy też mata tłumiąca - mówi się Dynamat. Wydaje mi się, że to coś znaczy. Jeśli ktoś ma ograniczony budżet to nie ma co wlepiać gały w drogą matę, a jeśli ktoś ma zasoby finansowe to myślę, że może żałować akurat tej oszczędności. Paweł Kilian nie ma ograniczonych w zadnym stopniu funduszy No, to jak nic kolejny projekt to będzie Maybach :lol: Witam, pozwole sobie na male sprostowanie, chociaz jako dystrybutor STP staram sie nie pisac w tematach zwiazanych z matami aby nie byc posadzonym o reklame na sile i stronniczosc :) Vibroplast to najprostszy i najtanszy model maty jaki STP ma w ofercie. Jego cena jest moim zdaniem dosyc atrakcyjna szczegolnie jezeli wezmiemy pod uwage stosunek ceny do jakosci i ceny mat konkurencji. Chociaz moim zdaniem ona spokojnie daje rade w wiekszosci przypadkow (instalacje budzetowe, amatorskie, polprofesjonalne) prosze pamietac, ze sa jeszcze bimast standart oraz bimast BOMB czyli materialy z wyzszej polki. Szczegolnie ten ostatni bije na glowe Dynamata Extreme (BOMB ma calkowita grubosc 6mm :) ) Bartektopki, jezeli piszesz, ze nie spotkales maty sztywniejszej od Dynamata do podeslemy Ci probke BOMBA ;) Pamietaj tylko, ze wieksza sztywnosc i grubosc powoduje wieksze problemy z polozeniem maty (wiekszy naklad pracy i czasu). Tyle, zeby nie przedluzac. Pozdrawiam! Antonio mam u siebie w aucie dynamata ex i macalem stp, stwierdzenie, ze miedzy stp a dynamatem extreme nie ma roznicy jest lekko przestrzelone ... warstwa alu w stp jest o wiele lichsza niz w Dynamacie dodatkowo masy tlumiacej tez jest mniej. Nie spotkalem sie jeszcze z mata, która byla by sztywniejsza od Dynamata extreme. Jezeli chodzi o zalepienie otworow technologicznych to dynamat zjada STP na starcie Moje subiektywne odczucia Pozdr. [ Dodano: 2009-03-10, 15:12 ] Wolf, moze dlatego, ze nie chcialo mu sie wytlumic drzwi Bombem ;) Skoro nie ma różnicy to dlaczego wspomniany przez Ciebie Paweł nie pokleił STP także drzwi przednich?? barieradzwieku, masz racje, bomba nie macalem wiec sie nie wypowiem ale jezeli chodzi o dynamat ex to jest to sprawdzony material jezeli chodzi o zamkniecie otworow technologicznych :) i jezeli chodzi o porownanie z vibroplastem to raczej nie ma co porownywac Pozdr Skoro nie ma różnicy to dlaczego wspomniany przez Ciebie Paweł nie pokleił STP także drzwi przednich?? [ Dodano: 2009-03-10, 15:12 ] Wolf, moze dlatego, ze nie chcialo mu sie wytlumic drzwi Bombem ;) heh ;) może i tak ;) Generalnie Bomb mam całą paczkę i wyląduje ona u mnie w aucie (pewnie jeszcze dokupię żeby jednym rodzajem polecieć podłogę, nadkola, bagażnik, pewnie dach cho niewiem czy bdzie sens). Bimast Bomb sprawia wrażenie naprawdę fajnej maty - gruba, "mięsista". Wrzucałem ją testowo na mróz - nie sztywniała, złamać się jej niedało, bez problemu pracowała przy wyginaniu. Ale uważam że jak na drzwi jest zbyt ciężka - ja już w polo odczułem na zawiasach ciężkie maty i w nowym aucie tego nie powtórzę (Bimast BOMB waży dwa razy więcej od Vibroplasta). Jeszcze niewiem co wyląduje w drzwiach ale na pewno nie Bomb - może Vibroplast, a może Dyn. Extreme, a może Stinger. Ciekawa dyskusja Jako jeden z pierwszych tutaj mialem okazje wyprobowac material STP Vibroplast M1, jeszcze kiedy nie byl dostepny w Polsce i mam nim poklejone niemal cale auto. Oprocz paru miejsc gdzie poszedl STP Bimast Super. Mialem bezposrednie porownanie do Dynamat Extreme ktory to zastosowal kumpel do takiego samego auta wiec konstrukcja drzwi byla identyczna. Obie kleja sie rewelacyjnie, nie wymagaja podgrzewania. Dynamat ze wzgledu na sporo grubsza warstwe ALU wymaga lepszego docisku do blachy - stad lepiej zaopatrzyc sie w rolke dociskajaca. Robilismy tez porownanie organoleptyczne :) polegajace na opukiwaniu oklejonych blach - i tutaj roznice na korzysc Dynamata sa niewielkie. Ja dodatkowo dolozylem do srodka jeszcze jedna warstwe STP M1 i odglos po opukiwaniu stal sie bardzo przygluszony czyli mata spelnia swoja role bdb. Nie chce tutaj uprawiac reklamy, ale wystarczy spojrzec na instalcje w furkach u naszych zachodnich sasiadow gdzie stosuja przewaznie materialy STP, przy bardzo wysokim poziomie klockow. Poza tym sama fotorelacja z ME 2008 pokazala ze material ten jest bardzo rozpowszechniony Ja ze swojej strony polecam jako duzo tansza alternatywe dla Dynamata (oczywiscie rozpatrujac ten aspekt w polskich warunkach) Wolf, jezeli przeszkadza Ci waga warto stosowac bimast bomb w miejscach newralgicznych (np otwory technologiczne), a reszte wytlumic mata vibroplast + splen i bitoplast. W sumie nikt tutaj nie pisal, ze maty STP sa zle bo nie sa. Sam mam osobiscie zamiar poleciec podloge w furce matami STP w tym, ze w drzwi polecial dynamat bo sie niezle sprawdza wg. mnie wlasnie na otwory technologiczne gdzie w mojej furce jest ich troszku :) bartektopki do zalepiania otworów technologicznych służy blacha :) Moze M1 wychodzi jeszcze atrakcyjnie cenowo o tyle Bomb to juz ta sama polka cenowa co Dynamat... Jeśli można to zadam pytanie trochę "obok" tematu. Która z tych 3 opcji będzie najlepsza do budżetowego wygluszenia drzwi: 1. Dynamat - Original Door Kit 2. 2x Standartplast Vibroplast Shop Package 3. 2x Standartplast Bimast Standart Shop Package Koszta wychodzą podobnie. W moim przypadku(kadett 5d, wygłuszać będę tylko przednie drzwi, przynajmniej narazie) każda z tych opcji powinna wystarczy do wygłuszenia obu drzwi. Wg was, która opcja będzie lepsza? Zależy mi na skutecznym wygłuszeniu. Waga to temat drugorzędny(i tak przyjdą nowe bolce w zawiasy) greg-si, nie zawsze :) Polka cenowa taka sama, ale maty zupelnie inne... Dynamat Extreme to mata 2-warstwowa o niewielkiej grubosci, Bimast Bomb to mata 3-warstwowa trzykrotnie grubsza od konkurenta. Moze M1 wychodzi jeszcze atrakcyjnie cenowo o tyle Bomb to juz ta sama polka cenowa co Dynamat... barieradzwieku, Posiadasz jakies specyfikacje? chodzi mi o cos w stylu porownania do innych mat jak to np. jest w przypadku tabelki z dynamatem i stingerem i innymi matami ? Paweł Kilian nie ma ograniczonych w zadnym stopniu funduszy, wiec roznica cenowa miedzy dynamatem i stingerem, ktore zreszta kladzie bardzo czesto w samochodach, nie miala znaczenia i jak dotychczas z tego wynika, ze stp wcale nie ustepuje dynamatom i stingerowi, skoro polozyl je w swoim wlasnym samochochodzie :) Więc ... W samochodzie mam STP - jeśli chodzi o wytłumienie całości oprócz - drzwi przednich. Tutaj postawiłem na sprawdzony materiał który znam. Zrobienie fury stp - pod względem podłogi boczków, dachu i tp pierdół - to swoisty test. Na razie STP - pod tym względem zachowało się ok. Na drzwiach nie chciałem testować - ponieważ nie chciało by mi się ich robić drugi raz. Teraz kończymy brykę Kombinerka - i tu również STP poszło wszędzie a do drzwi definitywnie pakujemy Dynamat'a No ale co to znaczy to " Na razie STP - pod tym względem zachowało się ok" ? Po prostu robi dobrą robotę. Jednak - nie wykorzystywałem go do tłumienia drzwi. Na pewno w krótkim czasie znajdzie się klient - którego nie będzie stać na Dynamat i będzie chciał wytłumić drzwi czymś tańszym - wtedy przetestuję STP na dorsach i będę miał zdanie na ten temat..... Na swoich nie chciałem testować - ponieważ w poprzednim samochodzie - zrywałem 2 krotnie maty i od nowa tłumiłem doorsy. Nie jest to miła zabawa więc postawiłem to co sprawdzone i pewne .... prosze pamietac, ze sa jeszcze bimast standart oraz bimast BOMB czyli materialy z wyzszej polki. A jak jest z wodoodpornością Standardu i Super? Widzę, że ten pierwszy to Cytat: 3-warstwowa mata składająca się z kompozytu polimerowego, bitumicznego oraz warstwy tkaniny a drugi Cytat: 3-warstwowa mata składająca się z kompozytu polimerowego, bitumicznego oraz warstwy metalizowanego papieru Chodzi mi o tę tkaninę i papier, jak to się będzie w drzwiach zachowywać? To ja zadam takie pytanie.. Skoro Vibroplast sprawdził się w aucie oprócz drzwi ( nie przetestowano ).. To może ktoś bezpośrednio porównał w " drzwiach" Bimast BOMB i dyna extream ? Kolega Bariera dźwięku stwierdził, że jest to ta sama półka lub nawet nieco lepsza.. Nie wyobrażam sobie porównania dwóch materiałów w 1 drzwiach No chyba że ktoś pokusi się o test - lewe tłumimy Vibro - a prawe Dynamatem Bimast super moze spokojnie zostac uzyty w drzwiach, poniewaz papier jest pokryty jakims konserwantem (jest "sliski") i dodatkowo jest na niego napylona warstwa aluminium. Bimast standart ma bardzo cienka warstwe tkaniny i chociaz ja mam go u siebie w drzwiach od 1,5 roku i nic sie nie dzieje to rozsadek podpowiada stosowanie go np w bagazniku, na podlodze itp. Mnie skusilo wlasnie to, ze jest ten material na wierzchu i zawsze to lepiej niz gole aluminium za glosnikiem (przy zalozeniu ze juz nic wiecej tam nie dajemy). :) prosze pamietac, ze sa jeszcze bimast standart oraz bimast BOMB czyli materialy z wyzszej polki. A jak jest z wodoodpornością Standardu i Super? Widzę, że ten pierwszy to Cytat: 3-warstwowa mata składająca się z kompozytu polimerowego, bitumicznego oraz warstwy tkaniny a drugi Cytat: 3-warstwowa mata składająca się z kompozytu polimerowego, bitumicznego oraz warstwy metalizowanego papieru Chodzi mi o tę tkaninę i papier, jak to się będzie w drzwiach zachowywać? A jak jest z wodoodpornością Standardu i Super? Ja mam BOMBe (ta z materialem) w rynience na podszybiu i po 8 miesiacach nic zlego sie z tym materialem nie dzieje no a przeciez tam pada czesciej i wiecej niz do drzwi :) Witam Mam małe pytanko bo na innym forum nie mogę uzyskać konkretnej odpowiedzi na jeden temat: Zdecydowałem się na maty STP i chcę wygłuszyć drzwi przednie (auto to kombi, średniej klasy - wielkości) i teraz dylemat: 1. kupić dwie paczki Vibroplast 16 arkuszy - na pewno starczy... 2. kupić jedną paczkę vibroplast 8 arkuszy i jedną paczkę bimast standard (6 arkuszy) 3. vibroplast (8 arkuszy) i bimast super (5 arkuszy) czy przy konfiguracji 2 i 3 nie braknie mi maty? Bo o różnicy miedzy matami STP nie mogę znaleść informacji, czym się charakteryzują..... I jeśli wybiorę vibroplast i bimat, to która do wewnątrz drzwi a która na zewnątrz szkieletu?? Pozdrawiam Ja na swoje przednie drzwi (pug 406 ) zużyłem 3 paczki Vibroplast czyli 24 arkusze + twarde maty do zamknięcia otworów technologicznych BTW . masa tych mat na stronach dystrybutora jest trochę zawyżona , na opakowaniu z tego co pamiętam jest opisane 2.2 kg/m2 Witam, poniewaz otrzymalismy juz kilka podobnych pytan na PW pozwole sobie napisac jak my uzywamy mat Standartplast. wersja eco: do srodka drzwi - Vibroplast poszycie wewnetrzne (tam gdzie otwory technologiczne, pod boczkiem) - Vibroplast wersja std: do srodka drzwi - Vibroplast na to SPLEN 3008 poszycie wewnetrzne - do zamkniecia otworow Bimast Super na to i reszte powierzchni Vibroplast na boczek - bitoplast A10 wersja "lux" :) : do srodka drzwi - Bimast Bomb + SPLEN 3008 poszycie wew - Bimast Bomb + Bitoplast A5 boczek - bitoplast A10 Mat Bimast Standart uzywamy najczesciej do wygluszania/wyciszania bagaznikow, podlogi itp. W tej chwili powoli wycofujemy model Super z oferty poniewaz producent juz jej nie wytwarza. Witam Mam małe pytanko bo na innym forum nie mogę uzyskać konkretnej odpowiedzi na jeden temat: Zdecydowałem się na maty STP i chcę wygłuszyć drzwi przednie (auto to kombi, średniej klasy - wielkości) i teraz dylemat: 1. kupić dwie paczki Vibroplast 16 arkuszy - na pewno starczy... 2. kupić jedną paczkę vibroplast 8 arkuszy i jedną paczkę bimast standard (6 arkuszy) 3. vibroplast (8 arkuszy) i bimast super (5 arkuszy) czy przy konfiguracji 2 i 3 nie braknie mi maty? Bo o różnicy miedzy matami STP nie mogę znaleść informacji, czym się charakteryzują..... I jeśli wybiorę vibroplast i bimat, to która do wewnątrz drzwi a która na zewnątrz szkieletu?? Pozdrawiam Dzięki za info... teraz coś już wiem... Tylko ten splen 3008 daje się na całą powierzchnię drzwi, czy najlepiej w pobliżu głosnika??? Pozdrawiam Oczywiscie im wiecej go bedzie tym lepiej :) Ja mam te maty na przód i jestem zadowolony. Przydało by się opakowanie więcej ale nie narzekam. barieradzwieku, Załóżmy, że mamy zrobiony kontener 3m x 3m x 3m z blachy jak samochodowa. Jest on szczelny. Stawiamy go w centrum miasta przy liniach tramwaju, autobusu i tym całym hałasie ulicznym. Wiadomo, że jak wejde do niego to tam zwariuje. Powiedz jaka kombinacja materiałów stp jest w stanie zrobić tam w nim fajnie i miło? Najlepiej by ten hałas z zewnątrz nie dochodził wcale. Oczywiście nie wymagam efektu komory bezechowej strojonej do 20Hz. : ) dr mul4tu, zawsze mozesz zakleic szyby... efekt bedzie z pewnoscia bardzo odczuwalny... Może ten link będzie pomocny - strona producenta Standardplast: http://www.standartplast.lv/index.php?navig=400 Nie rozumiem tylko dlaczego się nie stosuje Bitoplastu jako ostatnią (wierzchnią) mate wewnątrz drzwi... Splen napewno bardzo dużo daje, ale nie wygłuszy akustycznie komory drzwi czyli pojawia się echo, odbicia. Bitoplast wystarczająco dobrze chłonie dźwięk, a dzięki temu w drzwiach nie będziemy mieli odbijających się dźwięków.... Czy dobrze rozumuję :] ? dr mul4tu, myślę że mój post jest odpowiedzią na Twoje pytanie... Czyli w.g. mnie złota myśl na zrobienie drzwi: 1. Vibroplast - usztywni, ograniczy wibrację blachy 2. Splen - Dzięki niemu zwiększymy grubość "ścianki" drzwi, lepsza izolacja na wibrację 3. Bitoplast - Wygłuszy wnętrzę. Mogłaby być wersja z małymi piramidkami jak w studiach (niewiem jak to się profesjonalnie nazywa) - wtedy byłoby lepiej. Ogólnie jest to tylko moja myśl, ale sądze że ma pokrycie w praktyce... piotrzesaincie, to co przechodzi przez szyby to pikuś przy tym co przechodzi przez szpary przy uszczelkach przy szybach i przez blache ;p może kontener mieć okna ; ) bartek-pl, wszystko git tylko ja nie pytam o przygotowanie drzwi jako warunki/miejsce pracy głośnika lecz o wyciszenie samochodu. czyli nie musze zaklejać niczym sztywnym otworów montażowych itp, itd. poprostu chciałoby się powiedzieć wszelkim szumom i wybracjom wyp.....j! Cytat: poprostu chciałoby się powiedzieć wszelkim szumom i wybracjom najłatwiej spełnić takie żądanie zmieniając auto .. są wozy w które można wsadzic taczkę banknotów w tłumieniu a i tak w ruchu będą miały klimat czołgu . Niestety tam gdzie producent popełnił babola albo oszczedził przy projektowaniu my polegniemy . Albo bedziemy experymentować wymieniając uszczelki okien doklejając kolejne uszczelki na drzwi itp moze nam sie udac albo się narobimy i nic z tego nie będzie- loteria dlubałem niedawno vectre A od klienta z wioseczki -prawdziwy pasjonat na drzwiach naklejone 3 uszczelki od man-a ( sprzedają na metry są bardzo miękkie) wymienione uszczelki okien , auto wyklejone 8 warstwami róznych mat . Przerost formy można by powiedziec ale przy 140km/h w tym starociu jest cisza ! głupia zmiana opon może poprawić albo kompletnie posuć efekt( czeskie barum należą do jednych z najgłosniejszych ) akustyk, Co do cz1 to jestem świadom i jednak będe próbował. znam źródło dużego hałasu - moze uda sie cos wykombinować. Jak dam audio na konkretny poziom i wyjde z fury, zamkne ją to dobrze można obadać gdzie daje czadu. np. dach to taka membrana bierna że hoho... W cz2 napisałeś, że wymienione uszczelki okien. ale wymienione na takie same tylko nowe czy na coś bardziej skutecznego? i gdzie na drzwi nakleił dodatkowe uszczelki (od mana) jak na to są przeznaczone odpowiednie miejsca? Cz3, ...oczywiście mam czeskie barum, haha. uszczelki okienne z tego co wiem wymieniał do skutku az trafiłale widać ze są nieoryginalne bo wystają poza ramkę . co do uszczelek drzwi to jedna jest naklejona na superluta na obwodzi drzwi i likwiduje szparę wkoło drzwidruga nieco dalej tak ze zamyka przestrzeń pomiedzy blachami i trzecia jest doklejona na zywca do oryginalnej dr mul4tu, spoko spoko uszczelki, okna, papierowe blachy itp itd, u mnie konkretnei w Berlingo takie pierdoly jak zmiana pior wycieraczek juz duzo dalo... niby pierdola, a jednak. Tak samo plyta pod silnik, bez niej zawirowania powietrza sa bardzo slyszalne. Antena radiowa, relingi, a opony to juz duuuuza roznica, mialem Micheliny i bylo spoko, ale na Toyo jest ciszej... Polecam takze wybierac dobre drogi :D Ja polecam wygluszenie dachu i podlogi bo u mnie w malym dostawczaku roznica jest masakryczna, problem mam z komora silnikowa, jak to na maxa wygluszyc bo diesel klekocze... Panowie jak wygłuszałem to zaklejałem tylko otwory technologiczne. Mam jednak zamiar wygłuszyć tą część pod nimi czyli same wnętrze. Jak jednak się dostać do całej powierzchni? Jest tylko dostęp tego kawałka jaka jest dziura technologiczna. Czy może tylko ten kawałek wytłumić? barieradzwieku, Posiadasz jakies specyfikacje? chodzi mi o cos w stylu porownania do innych mat jak to np. jest w przypadku tabelki z dynamatem i stingerem i innymi matami ? Też jestem ciekaw - jakieś współczynniki straty akustycznej by się przydały :) Kupilem 2 paczki STP vibroplast m1. I teraz braknie mi na 2 pary drzwi 2-3 mat. Postanowilem domowic 1 mate Dynamata z paczki bullpacka. I teraz pytanko. Czy dobrze mysle zeby dac za glosniki np. 30x30, reszta zakleic otwory techn. a na reszte dac STP. Czy to bedzie dobre rozwiazanie. I mam jeszcze pianke o strukturze zamknietej, jaka sie stosuje w klimatyzacjach do oklejania rur, na dotyk bardzo podobny do splenu. Czy to tez ladowac do drzwi czy raczej juz nie bedzie sensu? Kupilem 2 paczki STP vibroplast m1. I teraz braknie mi na 2 pary drzwi 2-3 mat. Postanowilem domowic 1 mate Dynamata z paczki bullpacka. I teraz pytanko. Czy dobrze mysle zeby dac za glosniki np. 30x30, reszta zakleic otwory techn. a na reszte dac STP. Czy to bedzie dobre rozwiazanie. I mam jeszcze pianke o strukturze zamknietej, jaka sie stosuje w klimatyzacjach do oklejania rur, na dotyk bardzo podobny do splenu. Czy to tez ladowac do drzwi czy raczej juz nie bedzie sensu? Ja u siebie zrobiłem tak... Miałem dwie paczki vibroplastu i paczkę dynamatu... Wewnątrz drzwi poszło vibroplast a na to splen 3004, a na stelaż drzwi poszedł najpierw vibroplast w miejsce dziur technologicznych, a potem wszystko jeszcze pokryłem dynamatem.... Nic nie trzeszczy, nic nie stuka, jakoś dziwięku rewelacyjna :) Dynamatu zostało mi się dwa arkusze i vibroplastu też... A więc spokojnie Ci starczy Pozdrawiam Wlasnie, a co "robi" splen w drzwiach. Za co jest odpowiedzialny i co zmienia w brzmieniu muzyki?
|