ďťż

Samochód HIPPK'a - SoundKombi

Haary x draco
Zgodnie z obietnicą zdjęcia nowego projektu - Mazda 6 SoundKombi.

Zdjęcia będą dodawane etapami.

1. Drzwi:


















2. .... wkrótce ....


nic nie widze ale to chyba nadmiar alkoholu we krwi ;)

juz widze chyba faktycznie alkohol odparowal :)))))

No kurde dla mnie bomba wszystko tak jak ma byc bez zadnych kompromisow.

Po prostu " GRUBO" :)
patrząc na te zdjęcia gratuluję sobię wyboru Pawła na wykonawcę instalacji CA w moim aucie
A dystanse gdzie? :)


patrząc na te zdjęcia gratuluję sobię wyboru Pawła na wykonawcę instalacji CA w moim aucie

Możesz jaśniej ?
patrząc na te zdjęcia gratuluję sobię wyboru Pawła na wykonawcę instalacji CA w moim aucie

Możesz jaśniej ?

popatrz na wykonanie wytłumienia na drzwiach Twoje auta, a jak to wyglada w moim aucie (zdjęcia na forum i w dziale montaże);
hint - montazyści nie mieli nic do cięcia mat ?
Trochę się różnią Twoje i moje drzwi. Jak zapewne widać element zamykający drzwi jest wykonany z plastiku. Ze względu na jego strukturę maty położone są jako element dociążający z obu stron, na maty poszło na jedną parę drzwi - 2 puszki pasty Dietz i dwie puszki pasty Brax. Dzięki temu obecnie ten plastik jest twardszy, wytrzymalszy i szczelniejszy niż każde drzwi z "dziurami" choćbyś łatał je i zaklejał 2 razy. Całe okablowanie idzie po boczku i nic nie wchodzi do środka. Jedyna rzecz jaka mnie obecnie martwi to zawiasy...
Uważam, że robota Pawła jest świetna. Jednak bałbym się porównać drzwi ze Skody i drzwi z Mazdy - to trochę inne konstrukcje - inna więc technika pracy.
...
Uważam, że robota Pawła jest świetna. Jednak bałbym się porównać drzwi ze Skody i drzwi z Mazdy - to trochę inne konstrukcje - inna więc technika pracy.

nie widzę żebym gdzieś pisał o konstrukcji drzwi, chodzi mi jedynie o JAKOŚĆ wykonania wytłumienia

btw. ponieważ jestem na etapie zabudowy bagażnika, jestem ciekawy wykonania Twoje
nie widzę żebym gdzieś pisał o konstrukcji drzwi, chodzi mi jedynie o JAKOŚĆ wykonania wytłumienia

btw. ponieważ jestem na etapie zabudowy bagażnika, jestem ciekawy wykonania Twoje

Więc proszę napisz w jakim miejscu o jakość Ci chodzi - bo może coś zrobiliśmy źle i o tym nie wiemy. Wole znać najgorszą prawdę niż żyć w nieświadomości...

Co do bagażnika to jeszcze chwila. Jest już ukończony ale na razie jego zdjęć nie będę umieszczać.
Coś mi się wydaje, że nie myślicie o tej samej osobie (wykonawcy). I stąd te wszyskie nieporozumienia ...

Edit:
To jednak ja nie zauważyłem pewnych niuansów w wypowiedzi ;). Tak jest gdy czyta się dyskusję, w których pełno jest półsłówek.
Przepraszam i przechodzę na nasłuch.

Więc proszę napisz w jakim miejscu o jakość Ci chodzi - bo może coś zrobiliśmy źle i o tym nie wiemy. Wole znać najgorszą prawdę niż żyć w nieświadomości...

nie wiem czy dobrze, czy źle natomiast popatrz na zdjęcia:



instalatorom nożyki się pokończyły, że maty rwali w ręku ??
instalatorom nożyki się pokończyły, że maty rwali w ręku ??

A to faktycznie masz rację. Jutro rozkuje boczek, przykleję ładnie matę - najlepiej zużyje do tego 3 x Bulk Pack tak żeby było widać napisy i znowu nałożę na to pastę x 2.
Mój bagażnik wygląda tak:



a piece tak:


Hipek, daj fotke drzwi po zalozeniuy tapicerki
Wyglądają normalnie... Jak wszystkie inne drzwi ;-)
Za jakiś tydzień dwa zamieszcze normalne zdjęcia całego samochodu - będzie już zamontowane radio i powinny się ukazać tweetery.
To głosnik gra pod tapicerką ??
Więc proszę napisz w jakim miejscu o jakość Ci chodzi - bo może coś zrobiliśmy źle i o tym nie wiemy. Wole znać najgorszą prawdę niż żyć w nieświadomości...

Co do bagażnika to jeszcze chwila. Jest już ukończony ale na razie jego zdjęć nie będę umieszczać.

skoro nie boisz się "słów prawdy" wrzuć materiał zdjęciowy z montażu w bagażniku ...
skoro nie boisz się "słów prawdy" wrzuć materiał zdjęciowy z montażu w bagażniku ...

Wiesz co akurat Twoja opinia mnie najmniej interesuje... Zdjęcia tak jak napisałem będą w odpowiednim czasie. Bliżej imprezy w Lublinie.

Z chęcią porównałbym Twój samochód z moim dźwiękowo - bo to jest najważniejsze. Ciekawe czy wtedy też dokonałbyś takich wyborów jakich dokonałeś do tej pory i czy ten Dynamat na podłodze coś by pomógł ...
A w sumie to proszę:









skoro nie boisz się "słów prawdy" wrzuć materiał zdjęciowy z montażu w bagażniku ...

Wiesz co akurat Twoja opinia mnie najmniej interesuje... Zdjęcia tak jak napisałem będą w odpowiednim czasie. Bliżej imprezy w Lublinie.

urzekła mnie Twoja historia ... ale "no offence"

Z chęcią porównałbym Twój samochód z moim dźwiękowo - bo to jest najważniejsze. Ciekawe czy wtedy też dokonałbyś takich wyborów jakich dokonałeś do tej pory i czy ten Dynamat na podłodze coś by pomógł ...

w swoim czasie porównamy - też jestem bardzo ciekawy "legendy" Brax'a,
szczególnie w takiej aplikacji, sam miałem jeszcze 2 lata temu GE w planach, ale po odsłuchach zwątpiłem, więc bardzo chętnie dam się wyprowadzić z błędu ;]

Tak więc Brax już był w moich planach i poległ.

Dynamat na podłodze pomógł i to bardzo - przynajmniej można słuchać muzyki w trakcie jazdy,
jak nie wiesz o czym mówię to przejedź się seryjną O1 :]
Ty masz octavie 1gen -bo chyba to oznacza O1??
Wolf, bravo - zgadłeś ...
hippku calkiem ladnie i zgrabnie to jest ukryte :) ale zmartwie cie niestety gdyz wg nowego regulaminu dostanie sie do jakiegokolwiek bezpoiecznika w instalacji CARAUDIO nie moze zajac wiecej niz 1min a czas zmiany 5 min :] na szkoleniu mowili podobnie jak sporo innych ciekawych uwag. :)

pzdr. Łukasz
Wolf, bravo - zgadłeś ...

Ty no myślałem że masztą nową....
ps. chyba nie wiesz co to jest głośno w aucie - musisz się moim polo przejechać ;P
Co wy wiecie o "głośności" - przejedzcie się moją RAV 4 - to jest wyzwanie
hippku calkiem ladnie i zgrabnie to jest ukryte :) ale zmartwie cie niestety gdyz wg nowego regulaminu dostanie sie do jakiegokolwiek bezpoiecznika w instalacji CARAUDIO nie moze zajac wiecej niz 1min a czas zmiany 5 min :] na szkoleniu mowili podobnie jak sporo innych ciekawych uwag. :)

pzdr. Łukasz

Sęk w tym, że ja regulaminowi się nie poddaje i auto nie jest robione pod regulamin. Są tam jeszcze pewne rzeczy - np. wpięcie kondensatora przed bezpiecznikami, które ulegną zmianie zaraz po zestrojeniu systemu. Póki co względy praktyczne są ważniejsze.
Dynamat na podłodze pomógł i to bardzo - przynajmniej można słuchać muzyki w trakcie jazdy,
jak nie wiesz o czym mówię to przejedź się seryjną O1 :]

Wiem ale na szczęście ja tego problemu nie mam. W Landzie owszem ale teraz nie. Dlatego tłumienie jest dość znikome.

Z mojej strony również "no offence". Inny samochód inne wymagania. Instalacja ma być jak najprostsza w formie. I jeszcze jedno - samochód jest robiony od 5 marca ... Więc jeszcze dużo w nim roboty - stąd brak wszystkich zdjęć.

A co do odsłuchu - służę na wszystkich zawodach w sezonie jak również przy okazji wizyty u Pawła.
hippku calkiem ladnie i zgrabnie to jest ukryte :) ale zmartwie cie niestety gdyz wg nowego regulaminu dostanie sie do jakiegokolwiek bezpoiecznika w instalacji CARAUDIO nie moze zajac wiecej niz 1min a czas zmiany 5 min :] na szkoleniu mowili podobnie jak sporo innych ciekawych uwag. :)

pzdr. Łukasz

Sęk w tym, że ja regulaminowi się nie poddaje i auto nie jest robione pod regulamin. Są tam jeszcze pewne rzeczy - np. wpięcie kondensatora przed bezpiecznikami, które ulegną zmianie zaraz po zestrojeniu systemu. Póki co względy praktyczne są ważniejsze.

no ok mi chodziło o inny sęk. z tego co sie deklarowales to robiles auto pod zawody więc szczerze nie widze problemu ze przy montarzu i puszczaniu kabli nie dalo sie tych bezpieczników dac gdzies na gornej pułce. wzgledy praktyczne by pozostaly nawet wiecj powiekszyly by sie o dostep do bezpieczników.

pzdr. Łukasz[/scroll]

A co do odsłuchu - służę na wszystkich zawodach w sezonie jak również przy okazji wizyty u Pawła.

jestem pod wrażeniem ... trzymam za słowo ;)
ech panowie...oba auta jeszcze rozgrzebane a juz toczycie walkę na słowa,wstrzymajcie się do 15 kwietnia:-)
Co racja to racja. Chyba w tym roku bedzie wysyp furmanek na zawodach. Ja w Lublinie raczej będę kibicował (nie powiem komu :> ).
Trzeba wziąć pod uwage, że Hippek na własnym boisku wiec nexusa gole x2 ;)
Fajnie marcin zrobiles sobie ten kuferek.Naprawde fajnie

Dynamat na podłodze pomógł i to bardzo - przynajmniej można słuchać muzyki w trakcie jazdy,
jak nie wiesz o czym mówię to przejedź się seryjną O1 :]

wiesz co nie obraz sie ,ale bylem swiadkiem robienia jednej octavi...i powiem Ci tylko tyle bardzo ciezko jest z gowna bat ukrecic.Czytalem twoje wypowiedzi na innym forum nt.budowy tamtego auta.Powiem Ci tyle masz slabych informatorow albo bujna wyobraznie.A to auto jest naprawde duzym wyzwaniem.
...A to auto jest naprawde duzym wyzwaniem.

nikt nie mówi, że jest lekko
Radio skończone ;-)))





Subik też ;-)))



Do zobaczenia w Lublinie...

nie wiem czy dobrze, czy źle natomiast popatrz na zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
instalatorom nożyki się pokończyły, że maty rwali w ręku ??

Tak pokończyły się i to na pewno odbije się podczas słuchania basu.
Zauważ przyjacielu że ta wyklejana plastikowa powierzchnia ma dołki i górki sięgające nawet do 7-8cm, które były wyklejane mniejszymi kawałkami nakładanymi na zakładkę w kilku warstwach. Jeżeli jesteś w stanie takie pofalowane coś pokryć jednym równym kawałkiem z folią alu, tak aby wszędzie mata idealnie przylegała do podłoża, to chylę czoła i współczuje zarazem z powodu osiągnięcia słabszego efektu działania wytłumienia kosztem lepszej optyki. Nie wiem o co ci chodzi ale jeżeli najważniejsze dla Ciebie jest równiutkie przycinanie i idealnie równe naklejanie obok siebie mat, które w końcowym efekcie i tak będę pokryte dosyć grubo kilkoma warstwami pasty, to powiem Ci tyle, że na skuteczności tłumienia nie znasz sie wogóle i kupujesz to wszystko jedynie oczami.
Zauważ również, że w końcowym efekcie otrzymasz tym wyższy współczynnik absorbcji energii drgań (ALF) im na wytłumianej powierzchni zastosujesz większy haos i nieregularność nakładanych materiałów i ich płaszczyzn. Klei się więc kawałki mat w różnych i najlepiej przypadkowych kierunkach, przy ich zachodzeniu wzajemnie na siebie w różnej proporcji. Z tego powstaje jednolita ale zarazem kilkuwarstwowa płaszczyzna gdzie pojedyncze mniejsze paski "zazębiają" się ze sobą w różnych a najlepiej przypadkowo rożnych kierunkach. W sumie nie ma miejsca gdzie nie byłoby nałożonych na siebie 3 warstw maty. Dzięki temu otrzymujemy lepsze rozproszenie energii drgań.
Uwierz (lub nie) ale jakość tłumienia nie polega na ładnym wyglądzie, równiutko przyciętych i głodko połyskujacych aluminiowych powierzchniach. To jest dobrze działa na widza widza ale nie na likwidowane drgania. Maty Stingera są mocno przetłaczane w swej strukturze wygniatanymi logosami. To tworzy z nich pofalowaną, harmonijkową i nieregularną powierzchnię. Jakby mocno pogniecioną. I o to właśnie chodzi. Im większy haos i wizualny bałagan tym lepiej. Oczywiście pod warunkiem że wszystko jest dobrze pokryte. Ja wiem że łądny i równy napis Dynamat w internecie wygląda bardziej smakowicie. Jednak jeżeli po tym oceniasz jakość i skuteczność tłumienia, nawet nie wiedząc co i ile jeszcze na to było nakładane i co z tego wyszło na końcu, to sorry.
I jeszcze jedno - nałóż sobie na tą pięknie, równo i gładko wywałkowaną matę trochę pasty lub innych "mazistych" środków tłumiących o innej niż mata charakterystyce tłumienia. Wówczas pogadamy komu, ile i po jakim czasie coś odpadło od tej aluminiowej powierzchni.
Tak więc bez urazy i naprawdę nie złośliwie, ale już na tym etapie, nawet nie widząc Twoich drzwi moge z całą odpowioedzialnością stwierdzić że ostateczny efekt tłumiący w Mazdzie jest przynajmniej 2 razy lepszy niż u Ciebie. Nie z racji jakości samego wykonania (bo tu Paweł dobrze wie jak robić) lecz wyłącznie z ilości i różnorodności nakładania samych materiałów tam zastosowanych. W Mazdzie jest gruuuubo. Duuuużo grubiej niż u Ciebie. Tak w samej ilości jaki w cenie materiałów. A końcowy efekt po nałożeniu żywic z pyłem metalowym (mikro-opiłkami) jest chyba nieco lepszy niż połyskujący goły Dynamat.
Pozdrawiam
Po prostu czasami pewnych rzeczy nie widać i warto spytać - Jurek nie stresuj się i tak pierwszy lepszy PB rozjebałby drzwi w strzępy ;-P

Ostatni wrzut :





Widze Audiofilskie gąbeczki ;]
hippek - szyba ;)
Widze Audiofilskie gąbeczki ;]

Ta jest mało audiofilska bo do mycia samochodu .... ;-P
Po prostu czasami pewnych rzeczy nie widać i warto spytać - Jurek nie stresuj się i tak pierwszy lepszy PB rozjebałby drzwi w strzępy ;-P
Nie o to chodzi.
Nie stresuje się, bo wiem że gdzie jak gdzie ale w drzwiach to lipy nie ma. Wkurza mnie tylko czepianie się byle czego i pieprzenie bzdetów tylko dla samego pieprzenia nawet nie widząc na żywo końcowego efektu tylko kawałek rozbabranej roboty w trakcie jej trwania.
Tak jakby najważniejsze dla brzmienia były równiutko cięte i naklejane maty pod tą i tak później zacementowaną na beton powierzchnią. To tak jakby gadać o wpływie czystości wnętrza komory drzwiowej na rezonans przy 269,42Hz.
Dobra. Najważniejsze że w aucie już coś bangla i to całkiem grubo. Widać że jednak stępione nożyki do mat nie zepsuły basu.
Widze Audiofilskie gąbeczki ;]
Bez tego ani rusz.
Jeszcze by się sławny ręczniczek przydał. ;))
Cytat: Dobra. Najważniejsze że w aucie już coś bangla i to całkiem grubo. Widać że jednak stępione nożyki do mat nie zepsuły basu.

Nie. Ale lusterko wsteczne skrzypi ... od basu. Muszę jutro sprawdzić czy nie zrobiliście zdjęć TT1, a po cichaczu wkręciliście jakiegoś PB bo napierdala niemiłosiernie ;-)
Recznik - to moze kiedy indziej ;]
fajnie zaczyna wyglądać ten samochodzik ! jedna rzecz mi tylko przeszkadza, dlaczego ta ramka jest taka ciemna, do czegoś to pasuje w aucie ? bo nie wiem jak tam reszta deski wygląda ...
jeśli będzie grać jak wygląda to chyle czoła ;)
Ramka jest zrobiona na razie ze specjalnego materiału, który dość łatwo i szybko poddaje się obróbce. Kolor nawiązuje do fabrycznego radia Mazdy. Zamysłem była i jest nadal zabudowa typu stock. Fabryczne malowanie centralnego panela jest w strukturze szarpanego aluminium - niestety nie da się pomalować ramki w taki sam sposób. Dość ograniczony czas, który upłynął od momentu rozpoczęcia prac nad samochodem oraz ilość czasu, który ja mogę na to poświęcić nie pozwolił na przygotowanie auta "pod klamkę" na Lublin ale z biegiem czasu auto będzie nabierać szlachetności.
Jeżeli się uda to na Poznań ramka będzie wykonana z tytanu bądź szarpanej stali nierdzewnej - nie polerowanej ;-)
A co do grania - nie mnie oceniać - będzie można posłuchać w Lublinie. Długa droga przede mną ale na szczęście materiał do rzeźby jest dość zacny. Sub i wzmak do suba są świeże - podłączone pierwszy raz - to samo wszystkie kable. System przedni, wzmacniacz 4 kanałowy oraz radio grały już w Landzie. Na chwile obecną po 5 h grania zapowiada się conajmniej interesująco ... O ile za każdym razem pierwsze odpalenie jest wielkim niepowodzeniem to dzisiaj dało się słyszeć klasę systemu. Pod względem akustycznym wnętrze jest więcej niż poprawne - nie ma żadnych rezonansów i problemów z kickbasem. Na najbliższy czas system jest całkowicie aktywny, gdyż daje to przede wszystkim wygodę w trakcie dostrajania i szukania najlepszych ustawień zwrotnicy jak i samych głośników. Jednak to z czasem ulegnie zmianie.
Co wy wiecie o "głośności" - przejedzcie się moją RAV 4 - to jest wyzwanie

he he a co ja mam powiedzieć :) jak mój wydech powyżej 3000obr zaczyna nieźle szaleć, a jak jeszcze nacisnę to dochodzi do 110dB :)
Zapowiada się bardzo interesująco... Mam nadzieję, że w Poznaniu będzie już ukończone i będę mógł osobiście posłuchać niezłego sprzętu...

OT: Mam nadzieję, że kolejne zdjęcia autor będzie robił na postoju, bo inaczej możemy nie ujrzeć efektu końcowego...
no i pozbyłes sie Degusa?:O
Niestety subwoofer Dego posiada 2 cewki po 4 Ohm więc musi być połączony jako głośnik 2 lub 8 Ohm. Wzmacniacz Brax nie jest stabilny przy tej impendancji. Oczywiście da się podłączyć ten głośnik wykorzystując oba kanały wzmacniacza - oddzielne zasilanie każdej cewki - jednak wiąże się to z zmianą okablowania no i niestety niebezpieczeństwem, że pewnego dnia ustawienie w procu może się przestawić z mono na stereo i może być nieciekawie. Ponoć mają się pojawić subwoofery Dego jedno cewkowe.
mozesz zdradzić jakiego okablowania użyłeś ?
fajne te warkoczyki :)
mozesz zdradzić jakiego okablowania użyłeś ?
fajne te warkoczyki :)

DLS'y...
Głośnikowe to 2,5 mm kw DLS SCP dla wooferów i 3 mm kw DLS SCK dla tweeterów. Sygnałowe to na razie Monster Cable 301XLN dla basu i XLN Pro dla przodu. W następnym tygodniu zamienię na Monster Cable M1001 i zobaczymy co się stanie ;-P
Niestety subwoofer Dego posiada 2 cewki po 4 Ohm więc musi być połączony jako głośnik 2 lub 8 Ohm. Wzmacniacz Brax nie jest stabilny przy tej impendancji. Oczywiście da się podłączyć ten głośnik wykorzystując oba kanały wzmacniacza - oddzielne zasilanie każdej cewki - jednak wiąże się to z zmianą okablowania no i niestety niebezpieczeństwem, że pewnego dnia ustawienie w procu może się przestawić z mono na stereo i może być nieciekawie. Ponoć mają się pojawić subwoofery Dego jedno cewkowe.

:) no racja

Ale zawsze można 2 dego pchac :P pozdro Hipek
Co wy wiecie o "głośności" - przejedzcie się moją RAV 4 - to jest wyzwanie

Ha Ha ha.... Mi nawet dynamat na podłodze nie pomoże heheheh
Hmm z lekka nieaktualne te zdjęcia ... Po finałach zrobię nową galerię z nowymi zdjęciami z instalacji.
Hippek fajna zabudowa ale ten materiał, którym była obita był beznadziejny jeśli chodzi o jego trwałość :)
Jeżeli mówisz o materiale to faktycznie był tragiczny choć był dość drogi i w sumie dobrej firmy ale mechacił się strasznie. Teraz zostało to już zmienione i dałem inny materiał.
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Haary x draco