ďťż

problem z zasilaniem - przygasajace swiatla :/

Haary x draco
witam
mam problem z zasilaniem w aucie znajomego, a dokladniej przygasaja swiatla przy wyzszych poziomach glosnosci - w bagazniku jest sub 25 cm. instalacja jest oparta na kablach 35 mm2, oprocz tego poprawilem mase do aku, dokladajac przewod 20 mm2 do cienkiego kabelka fabrycznego, co jednak sytuacji wcale nie zmienilo. glownym podejrzanym jest teraz sam akumulator, ktorego historia jest nieznana (auto niedawno sprowadzone). dodam, ze same spadki napiecia na akumulatorze nie sa znaczne, choc pewnie w samej instalacji wieksze, jednak swiatla bardzo przygasaja. pytanie czy leciwy aku moze byc tego przyczyna i jakie moga byc ewentualnie jeszcze inne powody?


Nic zatem prostszego - zmień akumulator (choćby na chwilę) na jakiś inny - sprawny - i zobacz co będzie.
Być może masz jakieś zwarcie na akumulatorze i to jest powodem.
nie mapisałeś co masz za wzmacniacz\e moze masz małą elektrownie a mały alternator-co to za auto?
na moje oko wystarczy zmienić akumulator, jak już masz kupowac to wybierz Maxime Exide, są w cenach ok 250 zł a podobno są lepsze niż zwykłe bezmarkowe które kosztują prawie tak samo


Kable zasilające 35 mm2 - są to Plus oraz Minus ? Ciągnięte bezpośrednio z akku ??
Problem może tkwić nie w akumulatorze lecz w instalacji. A co do akumulatora Exide Maxxima byłbym bardzo ostrożny. Miałem taki 900 ah - miał żyć lata - przetrwał 10 miesięcy - nie polecam.
900 Ah - oswietlales miasto? :D Aku nic nie pomoze, wlasnie zalozylem nowego Molla i wciaz w rytm suba mi przygasaja swiatla. Musze sie w koncu zmusic do pociagniecia dodatkowej masy z aku do karoserii (do wzmakow masa idzie z budy).
900 Ah - oswietlales miasto? :D Aku nic nie pomoze, wlasnie zalozylem nowego Molla i wciaz w rytm suba mi przygasaja swiatla. Musze sie w koncu zmusic do pociagniecia dodatkowej masy z aku do karoserii (do wzmakow masa idzie z budy).

Ehh 900 A oczywiście - co nie zmienia faktu, że to kiepski akumulator.
wit007, zmuś sie do pożyczenia i wypróbownia kondensatora ;)
wit007, zmuś sie do pożyczenia i wypróbownia kondensatora ;)

Niestety kondensator za wiele tu nie pomoże ...
wit007, zmuś sie do pożyczenia i wypróbownia kondensatora ;)

Niestety kondensator za wiele tu nie pomoże ...
ja bym spróbował bo orajony sporo ciągną prądu:-)
wit007, zmuś sie do pożyczenia i wypróbownia kondensatora ;)

Tak się składa że Wituś nawet niemusi go pożyczać bo już mu z rok taki jeden leży 0,5F (jak i mi zresztą) - leń jest z niego poprostu i tyle ;P Chciałem żeby się zabrał ze mną na dłubanie w autach to wykręca się jak nic ;P
hippek, czemu nie pomoże?
Moim zdaniem pomoże :)
nie podejrzewam Witka o brzydkie baboły w instalacji..
oriony kupe prądu ciągną na bank..
Wolf naprawde czasu brak :) Ale moze w koncu sie zbiore by lezace od roku (chyba z okladem ;p) 0,5 F zainstalowac :D Tez mi sie wydaje, ze to moze pomoc, zwlaszcza ze przygasa w rytm basu - da sie przed wzmakiem na suba i juz.
Musze sie w koncu zmusic do pociagniecia dodatkowej masy z aku do karoserii (do wzmakow masa idzie z budy).

To bardziej pomoże ...
ja mam to samo moje auto jest u elektryka powiem ci jak odbiore ale podobno jest to wina akumulatora. ale bede wiedzial w srode
maxvibe napisalem, ze mam nowy akumulator a tez mi przygasaja. Wiec to chyba nie do konca prawda :) A juz na pewno nie zawsze :P
maxvibe napisalem, ze mam nowy akumulator a tez mi przygasaja. Wiec to chyba nie do konca prawda :) A juz na pewno nie zawsze :P
"Nowy" nie zawsze musi oznaczać "wydajny".
Czasem różnie z tym bywa.
Mysle, ze akumulator Moll nalezy do czolowki "zwyklych" baterii :) Dam mu szanse i sprawdze inne mozliwosci :D
Akumulator akumulatorem, a problem może leżeć po stronie instalacji elektrycznej w samochodzie albo np. padającego regulatora napięcia ...
Mysle, ze akumulator Moll nalezy do czolowki "zwyklych" baterii :) Dam mu szanse i sprawdze inne mozliwosci :D
Nic przecież nie neguję. ;)
Jest jednak różnica pomiędzy dobrymi akumulatorami przeznaczonymi bardziej do wydajnej długotrwałej pracy z umiarkowanym prądem a takimi, które są bardziej nastawione na krótsze ale za to bardzo głębokie cykle rozładowujace (w impulsie).
Pierwszy może ciągnąć długo ale przy nagłym pierdyknięciu dużej dawki prądu może dostać zadyszki a tego drugiego takie głebokie, krótkie "piki" nie są w stanie odczuwalnie zadusić, przymulić i skrócić tym jego żywotności. Tak więc sama duża pojemność i wartość prądu rozruchowego to jedno, a zdolność do "Deep Cycle Operation" to inna bajka i wcaje jedno nie musi iść w parze z drugim.
a wiec tak, akumulator podmienic to problem, gdyz auto to japonczyk (civic) i nie ma za bardzo skad wziac takiego nietypowego akumulatora (waski i wysoki), zeby sprawdzic czy wina nie jest po jego stronie. alternator 70A, regulator napiecia w porzadku, ladowanie w normie (ok. 14,5 V), wzmaki to alpine na przod i monoblok hifonicsa na suba (hertz es 250) - elektrownia to to nie jest, plus i masa 35 mm2, masa z budy, natomiast sprawdzalem biorac mase z dwoch "dobrych" miejsc, bez efektu. mi wychodzi, ze to chyba aku (niepewny, "niemarkowy"), chyba ze ogolnie masa jest kiepska..
Mase pociagnij od akku... Podstawa
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Haary x draco