ďťż
Haary x draco
Panowie zamontowałem ostatnio sam amatorsko do BMW E36 Touring, diesel taki sprzęt:
nowe radio Alpine CDE 111R głośniki przód 130 mm Hifoncs TX 5.2c 100W RMS ze zwrotnicami i tweeterami tył głosniki seria 100mm wzmak Blaupunkt GT 4 special i skrzynia z jakimś głośnikiem no name no i przy odpalonym silniku słyszę chyba alternator w tweeterach, pisk wzrasta z dodawaniem gazu, przy zgaszonym silniku jest wszystko OK po lekturze forum już wiem że co najmniej 2 błędy zrobiłem - wsystkie kable pociągnąłem jednym progiem - masę do wzmaka dałęm z bagażnika nie z aku I teraz chciałbym się upewnić jak mam prawidłowo pociągnąć kable? z tego co czytałem to kable od radia do wzmaka -czincze (czy one się nazywają RCA?) muszą iść oddzielnie od kabla sterującego wzmakiem (cienki kabel wpięty w niebieski kabel w radiu) I teraz czy np lewym progiem puścić same te kable RCA i kable z od przedniego lewego woofera i tweetera a prawym kabel sterujący, kable głośnikowe prawe, + do wzmaka aha no i jeszcze masę do wzmaka? Napiszcie czy ja dobrze myślę czy może być takie ułożenie ewentualnie czy na coś jeszcze przy uładaniu kabli uważać No i jeszcze czasami słychać mi w CB radiu szumy i basy z audio dopóki nie skręce CB squeelchem na 3/4 skali może taki filterek przeciwzakłóceniowy z allegro by coś pomógł? *** Zakazany link do Allegro *** czy prąd maksymalny 10A będzie OK? dzięki za pomoc pozdrtawiam U mnie też piszczały, idzie się przyzwyczaić Z czasem można sobie wkręcić, że to turbo tak gwiżdże heh no tez miałem skojarzenia z turbiną ale przy cichszym słuchaniu muzyki na trasie to jednak wkurzające jest zrobiłęm tak: pociągnąłem kabelek remote lewą stroną auta, koło niego jest tylko kabel od przednich lewych głosników z resztą to i tak nic nie dawało bo po rozkopaniu kabli sprawdzałem różne możliwości i nie miało to wpływu na szumy masę do wzmaka pociągnąłem prosto z aku i też żadnych zmian teraz spróbuję dać kabelek od obudowy radia do masy wzmaka kolega na innym forum pisał że u niego pomogło ewentualnie spróbuję odciągnąć masę z czinczy do masy radia tylko nie ejstem pewnien jak to zrobić no i czytałem też że radio powinno brać masę z tego punktu co wzmak więc musiałbym podpiąć radio prosto do aku kupiłem też filtr przeciwzakłóceniowy ale też jeszcze nie wiem gdzie i na które kable go montować Prawdopodobnie uwalona masa na RCA. Tutaj masz więcej info: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1150430.html No więc połączenie masy radia do masy wzmaka nic nie dało także kabelek od obudowy radia do masy czinczy RCA nie ma wpływu na szumy czyli nie mam uwalonej masy ( z resztą radio Alpine mam nowe) chyba że źle to sprawdziłem bo przymocowałem kabelek do obudowy radia i stykałem z tą "zewnętrzną" metalową powierzchnią czincza (nie do środka) łączyłem też masę czinczy do masy w aku i też nic szumy jak były tak są nie jestem pewien czy + i - radia są podłączone bezpośrednio pod aku ale to sprawdzę jeszcze miernikiem no i jak odłączam czincze RCA od radia i zostaje sam kabelek 'remote' to szumów brak nie wiem co dalej robić bo już mi się opcje kończą czy kabelek remote musi być jakiś specjalny? ja mam zwykły cienki przewodzik może coś nie tak z tweeterami (chociaż nowe są) czy ich podłączeniem? pisków nie słychac w wooferach tylko w tweeterach no i może ktoś napisze jak ten filterek założyć tzn na który przewód i w którym miejscu teraz chyba z tym filtrem mi zostało kombinowanie bo juz nie mam pomysłu innego Jeżeli masa miałaby być uwalona to słyszałbyś w głośnikach pracę napędu CD i Bóg raczy wiedzieć co jeszcze włącznie z wycieraczkami. Napięcie idące przez remote jest filtrowane więc możesz je puścić przy RCA. Zwykle prąd płynący przez wyjście Remote na radiu nie przekracza 300mA więc zwykły cienki kabelek wystarczy. Jeżeli już kupiłeś filtr to zamontuj go na zasilaniu radia 12+ konstant. Niestety czeka Cie wybebeszenie instalacji RCA - u mnie co prawda bruździło CB ale po jego odłączeniu został terkot zapłonu. Poruszaj kablami na chodzącym silniku, może okazać się że leżą w pobliżu części fabrycznej instalacji i dlatego sieją. Jeżeli po odłączeniu RCA jest cisza to znaczy to ze zakłócenia indukują się przed wzmacniaczem co w pewnym stopniu ułatwia Ci sprawę. Pozdr. Kamyk GL 205 sinuslive - w 99% pomaga! kolego Kamyk tam wcześniej pisałem że niezależnie od ułożenia kabli RCA tzn nie ważne czy szły środkiem z lewej czy prawej strony auta zakłócenia cały czas były na razie spróbuję podmienić kable RCA i jak to nie pomoże to zamotować ten filterek na zasilanie radia (czyli na kabelek zasilający przy kostce?) czyli w dalszym ciągu szukam na ścieżce aku > radio > RCA, remote > wzmak jadąć na trasie zawsze zakładam CB i po instalacji audio też słyszałęm w CB szumy i basy z audio chyba że skręciłem CB squeelchem na 3/4 skali z tym że nie działo się to cały czas tylko w nieregularnych odstępach na razie Cb mam odłączone i tym się zajmę później jeśli zakładać jakiś filtr na CB to też na prewód zasilający ? dzięki za odpowiedzi jeśli zakładać jakiś filtr na CB to też na prewód zasilający ? Radia CB powinny mieć filtry ale mimo ( a może ponieważ?) tego że mam Inteka to siał mi dość mocno po instalce więc musiałem zainstalować na zasilaniu filtr i od tego czasu jest ok. sprawdziłem szumy na innym kablu RCA prowadzonym w różnych miejscach i nic założyłem też filterek na zasilanie radia (audio Alpine, nie CB) i też nie pomogło widziałem na allegro filtry wpinane na sam kabel RCA ale nie wiem czy jest sens to kupować i zakładać skoro wymiana i różne kombinacje z RCA nie pomogły Nie wiem już co teraz robic z tym szumem juz mi się skończyły pomysły może tak jak mówią i piszą niektórzy to sam alternator generuje takie duże zakłócenia? tyle że nie za bardzo mam ochotę na wyciąganie alternatora wymianę sczotek zakładanie jakichś kondensatorów itp. z powodu takiej pierdoły... jakby ktoś miał jeszcze jakiś pomysł to proszę się nie krępować Sie nie pierdziel, od lat filtr na RCA (taka beczka) załatwia temat od ręki nawet w ciężkich przypadkach, właśnie Sinus Live robi dobre. Zakładasz i po temacie, nic innego nei kombinuj. Ja w ostatni weekend walczyłem z zakłócaniami w systemie. Decydujące było położenie kabli RCA zaraz za radiem - tam spotyka się wiele wiązek kabli. W moim przypadku zmiana położenia kabli o 2cm niosła za sobą duuużą zmianę więc może i u Ciebie tak być. Musiałem się nieźle nagimnastykować żeby się pozbyć terkotu zapłonu w tweeterach ale teraz jest ok. Sprawdź jeszcze raz położenie RCA i zacznij od samego radia. Pozdr. Kamyk
|
Podobne
|