ďťż
Haary x draco
pali mi się over current- wg instrukcji jest to zwarcie na przewodach głośnikowych.
zaczęło się tak że wysokotonowe zaczęły czasem przy muzyce (jadąc) trzaskać pojedynczymi trzaskami. Ogółem w jednym miejscu jeszcze wisiał mi przewód od głośników więc przy zgaszonym aucie i radiu schowałem przewody pod tapicerke, no a po wlaczeniu radia byl dosc glosny trzask w lewym tweeterze i cisza. na wzmaku od wtedy pali sie over current. a ja zdjąłem lewy tweeter i tam jest wszystko oki. jak znależć skutecznie zwarcie-czytałem że jakimś próbnikiem na piszczenie, ale jak skoro interesuje mnie np. na którym przewodzie to jest? wiecie, chyba zdecyduje sie zmienic przewody na grubsze, moze to wina przewodow, a na przyszlosc jak zabezpieczyc nowe przewody aby nie stało się podobnie? wszystkie kładziecie w peszelach? aktualnie mam 1,5mm2 (tyle ze nie jest to OFC) a chce zmienic na 2,5mm2 OFC. zmien kable zmien :) widzisz oszczednosci nie zawsze sa dobre :) kable albo w peszle albo w plecionki pozdro Nie uwazasz ze na tweeter 2,5mm2 to troszke za duzo....:) wiem ze 1,5 na tweeter i 2,5 na woofer. wiem wiem. zastanawialem sie czy wziac te 1,5 mm i 2,5 mm dobrej firmy (niewiem jakich można polecić), czy może 4mm i 2,5 po prostu OFC polskiej produkcji? a czy podanie cienszego przewodu na tweeter sprawia że jest on cichszy? czy to żadna różnica i możnaby dać 2,5 i tu i tu? Chciałłem was zapytać czy jeśli wzmacniacz 4 kanałowy jest chwilowo przeze mnie używany tylko na 2 kanałach a na pozostałych w mostku jest przewód ale czeka na suba, to czy to nie niszczy wzmaka? można tak słuchać? czy może od pozostałych nieużywanych kanałów nie powinno być wtedy przewodu? Mam sporo takich koszulek termokurczliwych metrowych do przewodów czy to spełni funkcje ochrony przewodów głośnikowych? czy wystarczy że w 1 plecionke wrzuce wszystkie przewody czy lepiej każdy w osobną? Wiecie poprzednie przewody wziałem takie jakie są ponieważ niemam tych konektorków i nigdzie nie mogłem ich dostać ani niemam zaciskarki do nich i było dla mnie nie możliwe podłączyć przewody do wooferów w drzwiach bez tych konektorków (jeśli to ich poprawna nazwa), no i dostałem przewód jedynie taki który miał już fabrycznie zaciskane gniazda na (+) i (-). Tym razem chyba pojade do car audio w toruniu żeby mi założyli końcówki a przewód położe sobie sam. Apropo końcówek lutujecie je? np. te do tweeterów? niestety po odłączeniu przewodów głośnikowych od wzmaka dalej pali się over current. po świętach idzie do naprawy. jak myślicie co to może być?
|
Podobne
|