ďťż

Moje car audio BMW E38. BUILT NOT BOUGHT

Haary x draco
Chce na samym początku zaznaczyć ze cala zabudowa została zaprojektowana i wykonana przeze mnie i dodam ze całość wykonałem bez garażu czyli prace wykonywałem albo przed domem albo w ogrodzie co znacznie utrudniało szybkie zakończenie . Zacznę od początku .
Wiec auto to BMW E38 z końca roku 2001 czyli ostatni wypust. Wyposażenie to co widac czyli pelna elektryka lacznie z elektrycznymi fotelami z pamiecia,podwojny klimatronik czy podświetlanymi klamkami na zewnatrz plus dodatkowo M pakiet . Kilka fotek

Zacznę od opisu sprzętu i pokazania go bo już w sumie wszystko jest skompletowane tylko czeka na dalszy rozwój , z czasem będę dodawał resztę prac jakie wykonałem .
jednostka sterująca to DVD Alpine IVA 105 .

Przedni system woofery FOCALA z serii UTOPIA z zestawu 6W2. , poniżej fotki

Połączone one są z wysokotonowymi Teca w chwili obecnej ale jestem w trakcie poszukiwań konkretnych głośniczków do utopi najlepiej cos z systemów domowych bo moje słupki są dość spore i można tam zadoptowac spore wysokotonowce a jak wiadomo systemy domowe są dużo tańsze . Zestaw ten był już w rożnych konfiguracjach podlanczany aż w końcu jest na chwile obecna na zwrotnicach od systemu Focal Polyglas slim ale jak będę w Polsce chciałbym aby system przedni bym w aktywce. Sam trochę zaczolem próbować ale efekt nie był wystarczający dla mnie i w Polsce będę chciał podjechać do jakiegoś profesjonalnego zakładu i zakończyć nierówna walkę już z nowymi wysokotonowymi Całość będzie zamontowana (woofery) na specjalnie dorobionych panelach i dystansach z mdfu plus wygłuszenie stingera będzie o tym w dalszej części a wysokie albo w plastikach od lusterek albo na słupkach zabudowane.
Drugi zestaw w tylne drzwi to również firma Focal ale z serii Polyglas model V2 slim ze względu na małą powierzchnie montażowa. Chciałem uzyskać dźwięk 5.1 ale zostanę przy standardzie czyli scena z przodu plus bas tył wiec raczej nie wiadomo czy zostaną zamontowana ale zakupione już są. Poniżej foty ( zdiecja są pudelka bo jeszcze nie zdążyłem wyjąc ( NA SPRZEDAZ )

Wzmacniacz który mam do napędzania tego to JL 300/4

Co do sprzętu odpowiadającego za bas to będzie dużo za duży wzmak który zakupiłem wcześniej do robienia cisnienia a mianowicie US Amps 3000 wzmacniacz ten legitymuje się mocą przy 1 ohm 3600w rms a jest stabilny od 0.5 ohma . Będzie on pracował w 4 ohmach co spowoduje ze jego zniekształcenia będą najmniejsze oraz lepsza dynamika i kontrola glosnikow czyli 1200w rms. ( na ostatnim zdieciu porównanie go z moim bylym Orionem 2500)

Co do głośników to jedna z najlepszych serii Rockforda czyli seria POWER model T1. w bagażniku będą dwie 12 T1 z konfiguracja każdy 2x4 ohm czyli po mostku będą pracować w 4 ohmach łącznie. Głośniki będą w zamkniętych skrzyniach bo chce aby grały szybko a nie zamulały w szybkiej muzie. W pierwszym planie miały być 3 ale problem nastąpił bo 3 obok siebie żeby mogły się zmieścić w E38 w bagażniku brakuje min 10 cm i w taki sposób pozostaną dwa plus wycięta górna metalowa polka żeby bas się dostawał lepiej do środka. Oba głośniki maja po 600w rms czyli łącznie będą miały tyle co wzmacniacz przy 4 ohm czyli 1.2 kw rms

W aucie zamontowane już są w zagłówkach dwa 9” monitory które połączone są z jednostką sterującą

W tylnym zderzaku zamontowana jest kamera cofania która załancza się po włączeniu wstecznego biegu lub można ja tez włączyć podczas jazdy do przodu i na postoju .

Nie zabrakło również bardzo popularnego w ostatnim czasie gadżetu jakim jest ipoad. Kabel do podlanczania ipoda jest zamontowany w kratce na desce rozdzielczej, teraz wystarcza tylko włożyć ipoda na wtyczkę i można się cieszyć muzyka w aucie. Ja z tego nie korzystam bo jakość zawsze robi się gorsza ale czasami moja żona wlancza sobie ipoda bo ma na nim swoja muzyke.
Cale okablowanie jest w plecionkach. Okablowanie to produkty SPL Dynamics oraz stinger .Kable zasilające to 50mm2 głośnikowe to 2x2.5 do przednich i tylnych głośników oraz 2x4 do wooferow

W aucie zamontowany jest również zestaw glosnomowiacy firmy Parot

W najbliższym czasie będzie prawdopodobnie zakupiona navi do radia ale to na razie dalsze plany

Teraz trochę o tym co zrobiłem i co zamierzam
Na początek pokaże to co zajęło mi trochę czasu a dokładnie położenie odpowiednie kabli sygnałowych, od kamery cofania , i sterującego remote. Żeby wykluczyć jakiekolwiek zaklucenia postanowiłem pociagnoc kable środkiem auta tuz przy tunelu . Żeby to uczynić musiałem rozebrać cały środek łącznie ze środkowa konsola . Jak już wszystko wyjolem postanowiłem uporządkować kable za radiem żeby po dołożeniu dodatkowych kabli cincz wkoncu włożyć jakość radio do końca kieszeni. Po rozebraniu centralnej konsoli okazało się ze auto miało chyba ze 3 rożne zestawy glosnomowiace łącznie z oryginalnym i to co przede wszystkim blokowało radio i nie mogło doisc do końca to zestaw od noki który był na końcu otworu montażowego. Postanowiłem zrobić porządek i powyzucac wszystkie zbędne kable a kable od radia przedłużyć żeby kostka ta główna bmw co łączy się z radiem nie znajdowała się tez w tunelu na radio bo zajmuje dużo miejsca . W skroceie pokaże efekt moich prac


Druga rzeczą która zajęła mi zarówno czasu jak i zdrowia to budowanie przednich paneli pod głośniki 6.5 . Panele wykonane są z żywicy na podbudowie oryginalnych kieszeni. Pierwszy pomysł był ze będzie to zabudowa na dwa woofery z każdej strony na drzwi ale potem jednak się rozmyśliłem i stwierdziłem ze jeden a konkretny zestaw w zupełności wystarczy. Prace łącznie trwały ok. 4 dni z demontażem i 3 warstwami żywicy i 3 warstwami szpachli i oczywiście schniecie. Panele zostaną obłożone jeszcze skorą . Specjalnie dorobione są otwory na jak największe dziury tak żeby głośnik z dystansami był jak najbardziej wysunięty na zewnątrz Poniżej krotka foto relacja


II ETAP

. Prace są już blisko końca ale nie było łatwo. Poniżej zdjęcia opiszą wszystko. Zabudowanie i wygłuszenie drzwi zajęło mi sporo czasu . Drzwi zostały do wygłuszania rozebrane na maxa łącznie z szyba i całym mechanizmem do podnoszenia ich w celu dobrego dojsca . Drzwi zostały wygłuszone najpierw matami Stingera a następnie jeszcze całość została pokryta matami cos na styl dekarskich w celu jeszcze większej sztywności i szczelności. Do wygłuszania bardzo przydał mi się wałeczek który widać na jednym z załączonych zdjęć, dzięki niemu wszystko dobrze dochodziło i nie ma mat w powietrzu co można nieraz zobaczyć w innych autach gdy nie są dobrze odtłuszczone drzwi i nie dociśnięte maty, z czasem mogą zacząć odchodzić. Co do paneli na drzwi to zostały one w fazie końcowej pokryte skora. Głośniki są zamontowane na zaprojektowanych od nowa mocowaniach i dystansach z mdfu które zostały zaimpregnowane przed wilgocią i woda .Teraz trochę zdjęć z kończenia drzwi i wygłuszania oraz efekt końcowy a potem przejdę do bagażnika bo zaszły tam tez poważne zmiany.

Dla porównania jedna para drzwi skończona po przeróbkach na głośniki 6.5 a drugie drzwi jeszcze nie tknięte w oryginale



Tutaj wykonana z żywicy wzmocnienie żeby zakryło otwór w drzwiach i wzmocniło drzwi. Problem jest dość spory bo musi się jeszcze zmieścić duża kieszeń która znajduje się w tapicerce.


Tutaj prace nad obiciem panela skora. Do tego musiałem użyć kleju w spray-u do klejenia wykładzin, tkanin.

Głośniki wysokotonowe na razie powędrowały w miejsce oryginalnych ale trochę nakierunkowane i na maxa oddalone. Niedługo albo będą nowe i pójdą w słupki .

Tu już skonczone drzwi kierowcy i pasazera skrecone na gotowo

Teraz bagażnik, tutaj nastąpiło również wiele zmian. Zaczolem od dołożenia drugiego akumulatora a co za tym idzie trzeba było wywalić górną cześć bocznej pokrywki która zakrywa lewarek i akumulator. Kable zasilające są oczywiście jak reszta w plecionkach a ich rozmiar to 50mm2. Oryginalnie bagażnik wyglądał u mnie tak jak na pierwszym zdjęciu potem doszły zmiany.

Gdy już zasilanie było podłączone to musiałem podnieść podłogę o 7.5 cm w gore w celu upchnięcia pod nią dwóch wzmacniaczy z których jeden będzie pod dość spora pleksa bo ok. 70cmx30cm ,Tutaj początkowy plan podstawek do podniesienia podłogi. Cala podłoga wykonana jest z płyty 18mm

Tu już docięta cala podłoga i podniesiona o 7.5 cm

Gdy podłoga została już podniesiona stwierdziłem ze będzie spory problem żeby bas dostawał się do środka auta wiec w tym celu wyciorem dwa otwory w polce w podszybiu w blasze ( nie jest łatwo i trzeba uważać jeszcze na szybę ) żeby bas spokojnie mógł się dostawać do środka bez najmniejszych problemów. Otwory wkoło i najbliższe odcinki zostały wygłuszone w celu usztywnienia Żeby było jak najmniej barier z przechodzeniem basu do środka również polka ta co jest na podszybiu została przerobiona a dokładnie sciaglem z niej materiał obiciowy i narobiłem jak najwięcej dziur żeby bas szedł jak najmocniej do środka a następnie od nowa naciaglem i przykleiłem matereial. Efekt widać na zdjęciach.

Po dłuższych przemyśleniach bagażnik znowu uległ zmianom a mianowicie w miejscu gdzie będzie skrzynia podloga nie jest podniesiona o 7.5 cm jak było na początku a jest podniesiona tylko o 1.2cm żeby kable miały luźno pod skrzynka co idą do wzmacniaczy a skrzynia jest zrobiona do samej podłogi oryginalnej. Skrzynia jest dzielona i zamknięta .Litraż na każdy głośnik to 35litrow czyli łącznie ma 70 plus dodatkowo kosze i przedziałka co daja łącznie ok. 77-78litrow.

Z racji tego ze trochę nie zaspecialnie wyglądała skrzynia sama połączona z podłoga na cala skrzynie została zaprojektowana płyta która zakrywa wszystkie otwory o grubosci12mm i jest dokręcona do skrzyni. Teraz całość dużo lepiej się prezentuje .



A tak wygląda całość po podniesieniu podłogi razem ze skrzynia .Na zdjęciach nie widać dobrze ale na żywo doklsadnosc plyt jest naprawdę na wysokim poziomie, nic nie odstaje i nie ma żadnych dziur. Pozostaje mi tylko jeszcze zakończenie bocznej ścianki która zakrywa akumulatory i wycięcie otworu na plekse.

W chwili obecnej jestem na etapie zmiany koloru calutkiego bagażnika łącznie z oryginalnymi boczkami. Całość pokrywam czarnym materiałem , jest sporo roboty z boczkami bo maja wiele kształtów, wypukłości a nie jest to sztywny materiał i dlatego trzeba bardzo delikatnie a jednocześnie mocno przykleić nowy materiał żeby się trzymał.


To na tyle. Na calosc teraz przyjdzie dorobiona już płyta z pleksa która trzeba wstawić oraz 4 wiatraczki.
Nie jest ona jeszcze skończona ale dorobiona jest już i obita płyta na cala podłogę oraz pleksa i otwory na wentylatory , dwa mniejsze dla monobloka a dwa dla JL. Musiałem takie rozwiązanie zastosować bo każdy wzmacniacz jest w oddzielnych komorach. Na wentylatory pójdą jeszcze maskownice z drutu chromowanego .Zarówno pod pleksa jak i pod wentylatorami jest frez żeby równo wszystko dochodziło i nie było jakiś dziur. Poniżej parę fotek które przedstawia ostatnie prace.



Prace jeszcze nie skończone do końca ale myślę ze w ciągu najbliższego tygodnia skończę . Proszę o sugestie co jest źle oraz ocenę . Również o polecenie jakiś niedrogich wysokich z systemów domowych do Utopi i JL


Mam jedno zastrzeżenie, co do auta :(
Jest zepsute!

Kierownica po prawej stronie
Brak pedału sprzęgła
Lewarek biegów działa tylko w dwie strony

Jak tym można jeździć?

:)
Sprzęcik spoxik
Co do lewarka to sie nie zgodze bo dzwignia chodzi nie tylko w dwie strony , bo ma jeszcze przelaczenie w bok na tiptronic i rowniez w bok na przelozenia sport. Co do sprzegla to wyszlo z mody . Kiedys tez bylem zwolennikiem tylko manuali ale po jezdzie tym autem zmienilem zdanie he he .
Dla mnie bomba, pełen podziw dla Ciebie i pozostałych osob, które maja zdolności manualne do takich rzeczy. Co do samego auta, do kierownicy po prawej stronie nie umial bym sie za cholere przyzwyczaic ;)


Jak mawia ojciec prowadzący:" To Pięknie". :)

Powodzenia.

I jeszcze jedno:

Zdetronizowałeś Pawła (CASKP) z pozycji pierwszego wklejacza zdjęć na tym forum.Jeszcze chyba nie było tak obszernej relacji z prac (fotek chyba też) :)))

Pozdro
Po długich rozmyślaniach w końcu zabrałem się za kończenie zabudowy. Problem polegał ze nie wiedziałem jak zabudować i z czego wykonać boczek który zakrywa akumulatory. Ale w końcu skończyłem go i zabudowa jest prawie skończona. Zostały jeszcze drobne elementy dokończyć jak montaż drugiej maskownicy na wiatrak czy zamontowanie przekaźnika do zasilania wentylatorków, zamontowanie maskownic na głośniki w bagażniku . Ale to już takie kosmetyczne sprawy . Zamontowałem tez zmieniarke na 10 cd żeby nie trzeba było co chwila zmieniać płyt . Poniżej zdjęcia z efektu prawie końcowego.

ORGINAL


TERAZ


Reszta fotek

A jest mozliwosc odluchu bo jestem ciekaw jak to gra i akurat przebywam w tym samym miescie:)
Jasne ze jest.Chwilowo wyjeta jest Alpine ale mysle ze na dniach cos nowego zagosci a puki co sprzet gra pod sama zmieniarka .
Jarecki szacunek za kawał roboty tylko jako uzytkownik bmw błagam Cie - nigdy nie było i nie ma czegos takiego jak m-pakiet dla 7ki !!!
Ja nie napisalem ze mam M7 a to roznica tylko M pakiet. W ktorego wsklad wchodzi to co montowali do M5 czy M3 . CZyli sa to siedzenia z tego pakietu,kierownica,felgi cala czarna podsufitka a jak sie orientujesz to tylko w modelach M power i w M pakietach byly montowane , oczywiscie zderzakow sa normalne bo nie ma innych, jak wiadomo nie bylo M7. Wiec jak nazwiesz to .
Jarecki a gdzie ja cos piszę o M7 ? :) Ty masz środek , czyli fotele i kiere "M-kowe" ale nie jest to m-pakiet .
M-pakiet , jak sama nazwa mówi , to jest po prostu wszystko łącznie z progami i zderzakami których jak sam wiesz nigdy nie było dla 7ki .

sorka za offtop , powróćmy do ca :)
Jarecki a gdzie ja cos piszę o M7 ? :) Ty masz środek , czyli fotele i kiere "M-kowe" ale nie jest to m-pakiet .
M-pakiet , jak sama nazwa mówi , to jest po prostu wszystko łącznie z progami i zderzakami których jak sam wiesz nigdy nie było dla 7ki .

sorka za offtop , powróćmy do ca :)

Musze cie zmartwic kolego bo M pakiet to nie jak w twoim wyobrazeniu tylko zderzaki i progi ale duzo wiecej zmian o ktorych chyba nie masz pojecia. Rozkodowalem swoj pelny VIN i jest WYRAZNIE napisane M pakiet i jesli chcesz to moge ci przeslac na pw moj vin i sam sobie sprawdzisz. Rozmawialem z chlopakami z servisu BMW i M pakiet dla 7 byl tylko cena byla duzo wieksza niz do 3 czy 5 i dlatego jest tak malo spotykany. W sklad wchodzi oprocz czarnego srodka ktory wystepuje tylko w M power i w M pakietach ,kiera, siedzenia, felgi ,rowniez mam zaciski hamulcowe 4 tloczkowe ktore nie wystepowaly nawet w 4.4 oraz mam tez inne zawieszenie . Wiec to na tyle co do M pakietu dla 7 .

A teraz do rzeczy trochę ostatnio się nie odzywałem z braku czasu ale moje CA cały czas się zmienia. Z komponentów które doszły i się zmieniły to mój wzmak JL300/4 zamieniłem na dwukanałowy JL 300/2 , następnie w końcu zakupiłem nowe głośniki wysokotonowe a wybór padł na Vifa XT25 TG-30-04 i zastąpiły one moje stare TEC-i . Zakupiłem również zwrotnice aktywna firmy Sony model XEC 700 . Do tweeterow wyzezbilem już słupki po długich odsluhach ale problem pojawił się z ich obszyciem, Próbowałem zrobić to samemu za pomocą skory naturalnej ale są bardzo wyprofilowane i z jednego kawałka nie dało rady, potem cale jeszcze raz dobrze wyszpachlowalem i położyłem czarny lakier ale do środka BMW 7 to nie pasowało wcale wiec na chwile obecna są one obłożone czarnym materiałem ale docelowo poszukuje podsufitki z M pakietów jak mój żeby z niej wziąśc materiał na słupki wtedy będzie wyglądało jak orginał całość .Jest jeszcze możliwość ze oddam gdzieś do tapicera jak będę w Polsce w październiku ale ceny są naprawdę zabójcze ok. 250-300zl za slupek. W chwili obecnej jestem na etapie poszukiwań nowego wzmaka do głośników wysokotonowych. W miedzy czasie skończyłem zabudowę bagażnika czyli założone są już maskownice na głośniki oraz wygłuszona skrzynia gąbka czopową, zamontowane wentylatory i instalacja do nich oraz wygłuszyłem przednie tapicerki od drzwi które naprawdę dużo dały, ucichły wszystkie trzaski i piski. Poniżej krotka fotorelacjia.


widze, ze temat vifki podchwycilo wiecej osob :) ja wlasnie u siebie zamontowalem.
Tweetery super jak za ta cene, ale faktycznie do montazu trzeba sie przylozyc... i miejsce znalesc :)
pawelkwiatek, ja też bym posłuchał będziesz na spocie?
postaram sie byc. Slupki musze jeszcze dopiescic, ale cos juz napewno zagra ;)
Witam!
Wow -naprawde ogrom pracy,czasu i nakladu finansowego wlozony w bete!! Gratuluje!! Sam wiem ile trudu sprawia jakakolwiek czynnosc zwiazana z ca na dworze bez garazu itp. szczegolnie w Londynie . W ostatnie lato tez w mojej e36 montowalem z lepszym i gorszym skutkiem ca - i nadal nie skonczone tak jakbym sobie tego zyczyl :( Praca,dom,wakacje,wydatki i wogole milion innych spraw na glowie :)) Miny sasiadow - bezcenne :)) Czy materialy (maty,kable itp) + sprzet ca kupowalas w PL czy tu w UK ??
Pozdrawiam
Kuba
Czy materialy (maty,kable itp) + sprzet ca kupowalas w PL czy tu w UK ??
Pozdrawiam
Kuba

W sumie wszystko oprocz plecionek pochodzi z UK lub z USA.
Pozdro
Jestem pod wrażeniem, sam mierze się z instalką w E31, i jeszcze daleka droga przede mną.
Powiedz czy wygłuszałeś kabinę? Mam co prawda starsze autko ale myślę, że poziom techniczny podobny, zamierzam całość wytłumić, dynamatem, dynapadem i dynalinerem, no i kanały nadmuchu chcę wytłumić bo słychać jak pracują. Jak się sprawują rockfordy? Ja będę montował T2 15" w miejscu po kole zapasowym, ale musi być wentylowana wedle zaleceń producenta.
Widzę że konkretny projekt. MDFu trochę poszło co? Będzie czas i pomysł to sam coś ogarnę.
szac!
Jestem pod wrażeniem, sam mierze się z instalką w E31, i jeszcze daleka droga przede mną.
Powiedz czy wygłuszałeś kabinę? Mam co prawda starsze autko ale myślę, że poziom techniczny podobny, zamierzam całość wytłumić, dynamatem, dynapadem i dynalinerem, no i kanały nadmuchu chcę wytłumić bo słychać jak pracują. Jak się sprawują rockfordy? Ja będę montował T2 15" w miejscu po kole zapasowym, ale musi być wentylowana wedle zaleceń producenta.

Nie wiem jak to wyglada u ciebie ale w E38 jest naprawde super wygluszona podloga i komora silnika . Uwazam ze to juz wiecej by nie pomoglo , wkoncu to flagowe komfortowe auto BMW. Napewno duzo dalo wygluszenie drzwi , zrobilo sie ciszej przy duzych predkosciach. Tutaj nalezy nie oszczedzac. Co do Rockfordow to nie narzekam , sa naprawde udana konstrukcjia. U mnie graja w zamknietej skrzyni w litrazu podanym przez producenta a potrafia zrobic maly masaz plecow jak sie podkreci na wysterowaniu suba.
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Haary x draco