ďťż

mata boll + żywica w drzwi ?

Haary x draco
Mam pytanie odnisnie wygluszenia drzwi. Autko to Opel astra F. Mam już cały sprzęt, kable częściowo pociągnąłem ale większym problemem jest dla mnie wygłuszenie drzwi. Nigdy wcześniej się za to nie brałem, ale kiedyś musi być ten pierwszy raz ;) Oczywiście ściane drzwi, która znajduje się za głośnikiem wykleje tam gdzie to tylko możliwe matą i to wydaje się logiczne. Jednak ta ścianka, na której znajduje się głośnik ma otwory konstrukcyjne tak jak w większości aut. Nie są one male, więc po ich zaklejeniu mata będzie się ruszać, przez co strace troche jakości bassu. Zastanawiam się nad zalaminatowaniem mat od zewnątrz (od tej strony, na którą przychodzi boczek) w celu ich usztywnienia. Czy takie rozwiązanie jest dobre? Wiem, ze moge to usztywnic plaskownikami z aluminium i soudalem ale to rozwiazanie więcej waży i wymaga więcej pracy. Co sądzicie o wersji z żywica i mata? Z góry dzięki za odpowiedź.


jak chcesz oszczędzic na masie to lepszy będzie papier....................żywice w 90% sa oparte na styrenie a ten rozpuszcza zwiazki bitumiczne . twój wybór . ale skoro ludzie ładują aluminium to coś w tym musi być .
nie rozumiem z tym papierem :/ Ale jak rozumiem żywica odpada, bo rozpuści mate?
Ja mam właśnie tak zrobione. Żywica + mata. Ogólnie wydaje mi się to fajnym rozwiązaniem.
Początkowo miałem samą matę i drzwi były bardzo ciężkie. W obawie o zawiasy postanowiłem zastosować coś innego....wybór padł na żywicę.
Otwory technologiczne zakryte są żywicą a na to przykleiłem matę.
Oczywiście od wewnątrz (zewnetrzna blacha na drzwiach) również dałem maty.

W drzwiach mam jeden głośnik 165mm i basik jest wg mnie b. przyjemny.
Ogólnie polecam.
Aluminium - OK - ale tu również może być problem ze zbyt dużą wagą drzwi.


Wolf ma w drzwiach żywicę i na to maty Stinger'a.Jeśli byłoby coś nie tak na pewno by coś kombinował.
Ja tez mam dorobione na otwory w drzwiach zakrycia z zywicy i na to maty Stingera i nie ma najmniejszego problemu.
Wolf ma zywicę i nietylko .... sam nawet kiedyś to komentował
ja też miałem zamkniętą wielką dziure żywicą i na to dynamat i nic sie nie działo :P

edit : se nawet zostawiłem na pamiątke tą "klapke" ... wisi u mnie w garażu , codziennie na to patrze i nie zauważam zeby sie tam coś działo , rozpuszczało , kapało itp
Wolf ma zywicę i nietylko .... sam nawet kiedyś to komentował
no ciekawe ja tam widziałem samą żywice pod matami.
czy ja mówię tylko o tym?
paciał tez braxem...... na ten przykład .. jacyś podminowani jesteście jakbyście rok byli bez dziewczyn hihi
Między stingerem a żywicą rzeczywiście nic nie mam - kleiłem maty bezpośrednio na żywicę. Nie wiem na ile to moc kleju w stingerach a na ile np. "spojenie" się mat z żywicą ale ostatnio poprawiałem co nieco i musiałem oderwać po kawałku maty z każdej strony - masakra, odrywałem po kilkucentymetrowych kawałeczkach - na szczęście dużo tego niebyło.
chyba nie do konca rozumiem... otwor zaklejacie zywica i na to dajecie mate, tak, ze mata jest od strony boczka? Ja myślałem o zaklejeniu otworow mata i daniu na to żywicy.
ja z lenistwa dalem 3 warstwy dynamata i 1 stingera na wielki otwor technologiczny i daje rade. Troche w pierwszej chwili bylo nie tak, na boczek poszlo 3kg pasty i teraz jest spoko. Problem sie zrobil jak trzeba to bylo potem poskladac do qpy. Sam chyba bede przerabial bo... trzeba kombinowac... ewoluowac... uczyc sie... a dzis odebralem auto od blacharza wiec moge sie do pracy zabierac po wlamie....
Ja, jak już wcześniej pisałem - zakleiłem otwory żywicą a na to dałem matę. W ten sposób na pewno to zadziałało. Oczywiście odwrotna kombinacja jest również akceptowalna bowiem ile na tym świecie ludzi, tyle pomysłów.
Jedno mogę powiedzieć, że klejąc matę za pierwszym razem trochę nie chciała się ona trzymać żywicy. Musiałem ją b. dobrze odtłuścić - akurat miałem fajną benzynkę lotniczą - i wtedy chwyciło jak ta lala.
Trzyma do dzisiaj i za nic nie chce odpaść.
trzymać będzie jak od poczatku podłoże było przygotowane .
istnieje ryzyko trafienia na nieprzyspieszoną żywicę ortoftalową która w reakcji z matami BITUMICZNYMI może nie tylko sie nieutwardzic ale i zrobić masę pracy bo wszystko zamieni sie w wielkiego gluta.
Samej kombinacji nie krytykuję ale nie powinno byc kontaktu nieutwardzonej żywicy z bitumitami . dobrym rozdzielaczem jest wosk i chyba najtańszym -np zwykła pasta do podłóg wazne by pokryć tylko matę a jeśli żywica ma przylegać do blachy tam musi być juz czysto i zero zatłuszczeń .
Cytat: nie powinno byc kontaktu nieutwardzonej żywicy z bitumitami .
nie wiem jak to rozumujesz ale kto by kleił maty na świeżą żywice.
Radek, zaklejajac otwor technologiczny matą masz przeciez czesc maty nie przylegajacej do niczego. Mozna na to przykleic mate szklana i posmarowac żywicą no nie?
Ja tak zrobilem na dynamat extreme (na strone czarna z klejem), ktory nie jest bitumiczny i nic sie chemicznie nie popsulo za to fizycznie kamien :)
PS. A co do bitumicznego badziewnia to nie chce miec tego ani cm^2 w aucie wiecej.
Raz uzywalem plaskownikow aluminiowych.

Teraz mam poporostu cieniutka sklejke wycieta idealnie na rozmiar otworu (po 1-2mm "szpary" z kazdej strony. Sklejka trzyma sie... maty. poprostu przypasowujesz, trzymasz od spodu i naklejasz mate ktora trzyma sie bachy a sklejka jej - lekkie, nie trzeba dodatkowo mocowac, a nie pracuje.
Cytat: nie powinno byc kontaktu nieutwardzonej żywicy z bitumitami .
nie wiem jak to rozumujesz ale kto by kleił maty na świeżą żywice.

ludzka pomysłowośc nie zna granic i nie maty na zywicę ale odwrotnię - żywicę na maty ..
mógłbym wskazać kilku ale po co robic dym na forum hihi
Cytat: mógłbym wskazać kilku ale po co robic dym na forum hihi
nie nie tego nie chcemy:-)
...muszę przyznać że na to bym chyba nie wpadł.Uważam że żywica(twarda) i na to maty to bardzo dobre rozwiązanie.

nie nie tego nie chcemy:-)

Mów za siebie :P
spokój - i tak sie ukrywam ile mogę ............... zaczęto mnie traktowac jak pogotowie ratunkowe co skutecznie zniechęciło mnie do komunikatora
ja nie w temacie?
Raz uzywalem plaskownikow aluminiowych.

Teraz mam poporostu cieniutka sklejke wycieta idealnie na rozmiar otworu (po 1-2mm "szpary" z kazdej strony. Sklejka trzyma sie... maty. poprostu przypasowujesz, trzymasz od spodu i naklejasz mate ktora trzyma sie bachy a sklejka jej - lekkie, nie trzeba dodatkowo mocowac, a nie pracuje.

Dlaczego sądzisz że nie pracuje?

Nie zamocowane - musi pracować. Czy mata wg Ciebie porusza się w trakcie oddziaływania na nią niskimi częstotliwościami? Nie? To w jaki sposób tłumione są drgania?

Też mam zrobione wzmocnienia na sklejkę, impregnowaną, ale solidnie przykręconą wkrętami do drewna(korzystając z oryginalnych otworów na śruby) , moim zdaniem to całkiem dobre rozwiązanie.

żywicą i włóknem, owszem powalczyć można, jednak zajmuje to znacznie więcej czasu - a i teoretyczny demontaż(a nóż widelec) jest prawie nie możliwy bez zniszczenia elementu usztywniającego.

żywicą i włóknem, owszem powalczyć można, jednak zajmuje to znacznie więcej czasu .

To akurat zależy mocno od danego autka . Ja powiedziałbym że w wiekszości samochodów zamknięcie profili drewnopochodnymi materiałami jest prawie niemozliwe , albo inaczej mówiąc na tyle utrudnione z powodu nierównych powierzchni ze żywicą szybciej i łatwiej .

- a i teoretyczny demontaż(a nóż widelec) jest prawie nie możliwy bez zniszczenia elementu usztywniającego.

a to czemu ?

zobacz to :




wystarczy okleic brzegi rozdzielaczem - np zwykła taśma malarska w 2-3 warstwach i można laminowac . czasem lepiej wykorzystać do tego nie drzwi ale boczek tapicerki .........
więcej niepodpowiem ....
mam dzis dobry dzień to sie udzieliłem ...
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Haary x draco