ďťż

Jak to się robi w PROA! Wygłuszanie...

Haary x draco
Nie podam firmy powiem tylko ze grupa PROA. Wersja pod tytułem "kompletne wygłuszenie drzwi... Po co? Jest pogląd ze są naj... heh






Moze popili jak kleili maty, bo innej mozliwosci nie widze
Zrobione na odpier... a pewnie kasy wzieli.....
A może to my wszyscy żle to robimy ?!
Daj zdjęcia po upalnym lecie - ciekawe, czy maty spłyną z drzwi. A może obliczyli, że w bass-reflex będzie lepiej grało??
Jestem ciekaw, jaka kasa za to wygłuszenie poszła. Specem nie jestem absolutnie, ale myślę, że Tytanem lepszy efekt byś wyciągnął i to za 100zł...


Nie ma co sie czarować, wygrzebali jakies skrawki mat ze starych montaży, poskładali puzzle i wykosili komuś portfel jak mokre żyto...
A po co wytlumienie do fabrycznego glosnika? :) Nawet jak bym tam byl Stinger czy Dynamat nic by to nie zmienilo:)
Lisek, IMO stworzenie odpowiednich warunków pracy pozwoli każdemu głośnikowi zagrać. Znaczą poprawę uzyskuje się nawet na fabrycznych głośnikach.
inną kwestią jest że nie ma to absolutnie sensu ;)

wychodzi zatem że wygłuszenie warto robić samodzielnie, lub też patrzeć montażyście na ręce?
Tak z czystej ciekawości ... ile Cię za to skasowali ?
1. zdjęcie przed sprzedaża po zamontowaniu fabrycznego sprzętu. Latał tam jakis Rainbow.
2. cena coś koło 350zł nie pamietam dokładnie
No niestety takie praktyki zaczynaja robic sie standardem na polskim rynku i nie dotyczy to tylko firm CarAudio - ale calosciowo jesli chodzi o motoryzacje. Coraz trudniej jest znalezc uczciwa firme, wiekszosc kombiuje jak tu tylko zrobic klienta w ..uja - aby jak najwiecej zarobic.
A ja sie pytam co za problem poprosić o dokumentację fotograficzną tego co zostało wykonane. Standardowo u mnie klient odbiera fure i otrzymuje cdr-a z fotami . Oczywiscie mowa o normalnej instacji a nie szybkiej wrzucie taniego stufu
Ja proponuje podać nazwę firmy ,co to zmienia,uważam ,że badziewiarze muszą być nazwani po imieniu, na starym forum nikt się nie powiedzieć np ze Extreme Car Audio to badziewiarze itd itp wiec w czym problem?
hehe Lisek Warto nie warto czy bedzie stinger czy dynamat moze to nic nie zmienie fakt ale fakt faktem kasa za "pełne" tłumienie drzwi zostala wzięta pisal kolega ze 350zł zgodzisz sie ze mna ze koszt tych mat APP na całosc roboty to okolo 50-70zł (chodz tu zaa skrawki ciezko to wyliczyc ) i czy uwazasz ze za 250-300zł za robocizme to leciutkaaaaaaa przesadaaaaza takie cus :) im sie nawet tam dobrze drzwi nie chcialo wysczyśćić po starej folii.

i tak jak pisze akustik Dkumentacja załatwila by sprawe mysle lub wczesniejsze pokazanie na czym polega kompletne tlumienie :)

pzdr. Łukasz
Ja proponuje podać nazwę firmy ......... na starym forum .......... to badziewiarze itd itp wiec w czym problem?

pokroiłem bo odpowiedź bedzie szybsza - teraz w IV RP wolno tylko mówić efekciarze
Maxcaraudio :)
No w końcu:)
akust!k => jak dajesz te cdrki to pisz na okładce że dla ludzi o mocnych nerwach ;)
płytka to żaden koszt a załatwia wiele spraw no i przy ew. zmianach sprzetu łatwo sobie przypomnieć co tam było dłubane
;P - scen hardcorowych niedaję a pornole mają czarny pasek z napisem CENZORED
Uff to nie mam co beczeć bo mnie za dynamat extreme + panele z mdf + robote skasowali chłopcy z Pro-Audio ( Tychy ) 500zł i musze powiedzić , że jestem zadowolony.Co prawda octavia idzie na dalszy szlif ( czasami coś mi tam pierdnie ) , wymiana spinek , zamknięcie tapicerki + ogólne dopieszczenie pastą itd .. koszty wstępnie wyliczony na 150zł.650zł i drzwi wytłumione na LUX.Z tego co sie orientowałem warsztaty CA kasują nawet 1000zł za pare drzwi.Uważam , że dobrze inwestuje prawie 650zł.
Jak narazie moge ich polecić bo z fazy pierwszej tłumienia jestem zadowolony.Podziele się wrażeniami jak już będzie wsio na lux.

Dopiero jak skończe drzwi na lux chce zastąpić oryginalne panele octavii ładnie obitymi z mdf'u , wyprowadzić głośnik na zewnątrz i odpowiednio ukierunkować ( trosze w góre bo standardowo gra w kostki :/ )

Z tego co do tej pory mi zrobili jestem zadowolony.Wszystko wg budżetu ...

EDIT : NIE JEST TO REKLAMA.Przedstawiłem fakty a firme polecił mi kolega z forum tuning.info
Uff to nie mam co beczeć bo mnie za dynamat extreme + panele z mdf + robote skasowali chłopcy z Pro-Audio ( Tychy ) 500zł i musze powiedzić , że jestem zadowolony.Co prawda octavia idzie na dalszy szlif ( czasami coś mi tam pierdnie ) , wymiana spinek , zamknięcie tapicerki + ogólne dopieszczenie pastą itd .. koszty wstępnie wyliczony na 150zł.650zł i drzwi wytłumione na LUX.Z tego co sie orientowałem warsztaty CA kasują nawet 1000zł za pare drzwi.Uważam , że dobrze inwestuje prawie 650zł.
Jak narazie moge ich polecić bo z fazy pierwszej tłumienia jestem zadowolony.Podziele się wrażeniami jak już będzie wsio na lux.

Dopiero jak skończe drzwi na lux chce zastąpić oryginalne panele octavii ładnie obitymi z mdf'u , wyprowadzić głośnik na zewnątrz i odpowiednio ukierunkować ( trosze w góre bo standardowo gra w kostki :/ )

Z tego co do tej pory mi zrobili jestem zadowolony.Wszystko wg budżetu ...

EDIT : NIE JEST TO REKLAMA.Przedstawiłem fakty a firme polecił mi kolega z forum tuning.info

jestes pewien ze dynamat extreme masz? siakos tanio i do tego jeszcze panele i robicizna hmm
to może jakas organizacja fundacja CA?!

A firmy PROA dawno budziły u mnie mieszane uczucia :)
@Ostrry

Tak ale wytłumiona jest tylko wewnętrzna część drzwi natomiast zewnętrzna częśc wytłumiopna jest tylko za głośnikiem.Na 100% jest to dynamat extreme ( pomacałem , pooglądałem )Z tego co wiem ostro promują dynamat więc ceny są bardzo atrakcyjne.Jest kolosalna różnica w głuszeniu które miałem zrobione poprzednio twardymi matami ( w firme x w bielsku -białej ) a tym , które mam teraz.Ale jak wspomniałem wcześniej to nie koniec.Teraz czeka mnie zamkniecie tapicerki , pasta , wymiana spinek , itd... więc na pięciu stówach się nie zamkne ... raczej na 700-800zł + panele ( koło 500zł ) + słupki 450zł ... studnia bez dna.
Raz a konkretnie.
Takie gadanie, że 300zł to dużo albo 500zł przy materiałach profi to mało nic nie znaczy.
Wszystko zależy od tego co się robiło, ile tego było, czym i jak było robione oraz jaki był końcowy efekt tej roboty. Licząc po cenach detalicznych, to wykonanie naprawdę profi wytłumienia-uszczelnienia pary drzwi środkami klasy Dynamat czy Stinger może kosztować nawet w granicach 2000-3000zł. I wcale nie jest to wynik osiągnięty na chama siłowym nawaleniem 10 warstw najdroższej maty.
Na średniej wielkości parę drzwi (o pow. ok.0,5mm2) spokojnie pójdzie cała paczka np. Dynamat Xtreme Bulk Pack (3,3m2) lub 9-10 arkuszy Stinger Expert z zestawu Trunk Kit. Wychodzi mniej wiecej tak - 1 warstwa na całą blachę wewnętrzną za głośnikiem (2 drzwi x 0,5m2) i 2 warstwy na tą "ważniejszą" dla muzy blachę, na której wisi głośnik - z jednej i z drugiej strony tej blachy (2 drzwi x 2 warstwy x 0,5m2). Już mamy ok. 3m2 czyli ok. 1000zł za samą matę. W rzeczywistości maty idzie trochę więcej na mijsca gdzie zakleja się otwory i dlatego że maty klei się na "szerszą" zakładkę. Do tego prawie cały arkusz Tac Mat do środka drzwi (340zł) + jakieś rozpraszaczo-pochłaniacze za głośnikiem (300zł za 2 paczki Dynaxorb, bo 1 to stanowczo za mała powierzchnia) i mamy już sumę ok. 1600-1700zł. No i na koniec przynajmniej ze 2 puszki paciary-błota Brax po jednej na kazda z 2 tapicerek (2x150zł) + jakieś drobiazgi, nowe klipsy, miękkie przekładki i watoliny pomiędzy tapicerą a wytłumioną blachą (aby nie rzęziło na stykających się powierzchniach), do tego ciągliwy i nigdy nie wysychający glut na dzwoniące cięgna, zamki, korbki, klamki i spinki + wcześniejsze załatanie-usztywnienie metalem dużych otworów w drzwiach przed naklejeniem mat, itp., itd.
Już mamy 2 tysiaki a jeszcze nie było kosztu solidnego mocowania wooferów (dystansów-paneli) ani żadnej robocizny, która przy takiej wersji wynosi prawie 2 dniówki dla dwóch chłopów. Oczywiście w trakcie roboty co chwilę foto dla klienta (chociaż u nas cały czas może być obecny podczas roboty), na finał złożenie tapicerek, test akustyczny w zakresie 25-800Hz, ponowne zdjęcie rtapicerek aby wyeliminować i tak zawsze pojawiający się jakiś mały rezonans lub zgrzyt, znowu montaż tapicerek, znowu test z czestotliwościami ale teraz przy nieco większym powerze, znowy demontaż, znowu punktowe wyczajenie i zaduszenie jakiegoś pierdnięcia, brzęknięcia i zgrzytnięcia, tym razem dla urozmaicenia w innym miejscu, np. przy klamce, wyłącznikach, w podnośniku szyb, itp., itd.
A na koniec po osiągnięciu zupełnej ciszy montaż nowych klipsów na "żywej gumie", naklejenie mocherowych miękkich uszczelek-przekładek w miejscu styku obrzeża tapicerki z lakierem drzwi, no i rachunek za całość wraz z robotą w wysokości przynajmniej 2600-2800zł za parę drzwi.
Takie coś można już nazywać wyższą półką spośród różnych rodzajów tłumienia lub jak kto woli wytłumieniem mocno profesjonalnym. Z racji nie małych kosztów nie jest to robota na codzień ale od czasu do czasu się zdaża i takie coś. Jak ktoś lubi sam dłubać, to może najwyżej oszczędzić te kilka końcowych stówek. Jednak i tak w 4-cyfrowej cenie 2 z przodu pozostaje. No i jest jeszcze to przyjemne dla ucha, lekkie kliknięcie, wręcz rozkoszne mlaśnięcie drzwi podczas ich zamykania, lepsze niż S-klasie i tylko kosztem o ok. 4kg większej wagi na 1 drzwi ;)
Przy Soudalach i innych tanich kominowych matach zbliżony efekt zaczyna się dopiero od ok. 10kg na drzwi (w zimie znacząco słabnie). I chyba właśnie w tym jest to PROFI. No ale też nie wszyscy przecież muszą jeżdzić klasą S :)
Ufff
2-3 tyś za takie tłumienie to i tak nie drogo. Biorąc pod uwagę pracę i materiały to koszt w sam raz. Na porządne panele schodzi co najmniej 2 dni roboty, a tłumienie drugie dwa dni. Można oczywiście taniej i na gorszych matach ale faktycznie zawiasy drzwi mogą tego nie wytrzymać. Poza tym proponuję nakleić kawałek zwykłej maty i kawałek Stinger/Dynamat na blachę i wystawić przy -10 na balkon. Po kilku godzinach będzie jasne dlaczego droższe jest w tym wypadku lepsze...
A ja sie pytam co za problem poprosić o dokumentację fotograficzną tego co zostało wykonane.

Bo nie wszędzie da się ją uzyskać?:)
Essa dzięki za wykład :) Z pewnością by się przydał niejednemu warsztatowi CA ...
Ja jednak nie mam wygórowanych potrzeb , więc przeznaczyłęm na głuszenie około 700-1000zł.myśle , że jak chłopaki zepną poślady to efekt końcowy powinien mnie zadowolić.

Jeśli możesz to prosze o rade :

Posiadam Skode Octavie 2000r
Po pierwszej fazie tłumienia ( opis powyżej ) dego mi pompuje pod tapicerke powietrze i strasznie mnie to wkurza bo jest to odczuwalne , do tego jak przyłoże ręke do oryginalnego panela czuje jak drży mi burta w kieszeniach ( nie grają plastiki ale czuje drgania , czasami coś pierdnie przy niskim zejściu )

1.Czy jak zastosuje dorabiane panele z mdf'u zamiast oryginalnych + wyciągne na nich głośnik na zewnątrz to przestanie mi pompować pod tapicerke ?

2.Czy po wyciągnięciu głośnika na zewnątrz będzie duża różnica w brzmieniu ?

2.Czy w pierwszej kolejności zająć się usztywnieniem tapicerki + aplikacją watoliny + pasta

pozdrawiam
Essa dzięki za wykład :) Z pewnością by się przydał niejednemu warsztatowi CA ...
Nie chodziło o wykład tylko o podanie przykładu że bez konktetnego opisu co, jak i czym było robione nie ma co jałowo dyskutować na temat czy dana usługa była tanio czy też drogo wykonana.

Cytat: Ja jednak nie mam wygórowanych potrzeb , więc przeznaczyłęm na głuszenie około 700-1000zł.myśle , że jak chłopaki zepną poślady to efekt końcowy powinien mnie zadowolić.
I tak i nie - wszystko zależy czego się oczekuje. Jedmak za tą kwotę już da radę w miarę przyzwoiie wytłumić ale w większości kominówką. Na pewno nie wszystko Dynamatą. Po jednej warstwie da radę obskoczyć. Sam Dynamat Door Kit to 360zł a wystarcza go na jedną warstwę w obu drzwiach. Pasta Brax to 150zł za puszkę 1,5kg - taka ilość zrobi odczuwalną robotę ale na jednej tapicerce. Jak ci jedną puszką obskoczą dwie tapicerki to w zasadzie tylko po to aby się zmienił jej kolor. Trzeba więc dwie puszki a to już 300zł. Mamy więc 660zł i ledwo co liźnięte blachy zewnetrzne (wewnątrz drzwi jeszcze wogóle) Do zalepienia otworów w drzwiach trzeba dać w tych miejscach przynajmiej 2-3 razy lub wcześniej zaślepić je blachą bo się mata wydyma i faluje w rytm muzyczki. To tak jakbyć tylną ściankę w domowej kolumnie miał nie z dechy ale z jednej warstwy wiotkiej maty. Ci co mają pełną blachę mają to z bańki.
A gdzie reszta?

Cytat: Posiadam Skode Octavie 2000r
Po pierwszej fazie tłumienia ( opis powyżej ) dego mi pompuje pod tapicerke powietrze i strasznie mnie to wkurza bo jest to odczuwalne , do tego jak przyłoże ręke do oryginalnego panela czuje jak drży mi burta w kieszeniach ( nie grają plastiki ale czuje drgania , czasami coś pierdnie przy niskim zejściu )
Skoro woofer pompuje pod tapicerę to nie ma się co dziwić że będzie ona drżała.
W Octavii jest trochę lipa z ukierunkowaniem woofera. Nie zawsze tam chce coś dobrze zagrać. Trzeba woofer trochę inaczej ustawić i wysunąć do przodu, a więc trzeba rżnąć deski.

Cytat: 1.Czy jak zastosuje dorabiane panele z mdf'u zamiast oryginalnych + wyciągne na nich głośnik na zewnątrz to przestanie mi pompować pod tapicerke ?
Musisz spytać jakiegoś wróża ;)
Skąd ja mam wiedzieć jaką masz wizję na ten panel? Jak chcesz strugać cały zewnętrzny to pasowałoby go solidnie przykręcić do blachy wraz z całą tapicerką a woofer montować od zewnątrz (może być zagłebiony na grubość maskownicy). Jednak musi on z tyłu swobodnie dmuchać do szczelnej komory drzwiowej a nie pod panel. No i znowu wracamy do solidnego wytłumienia. Jak panel przykręcisz do słabo wytłumionych blach to będzie dalej dyndał razem z nimi.

Cytat: 2.Czy po wyciągnięciu głośnika na zewnątrz będzie duża różnica w brzmieniu ?
Będzie i ile go jeszcze dobrze ukierunkujesz i stabilnie zamontujesz.

Cytat: 2.Czy w pierwszej kolejności zająć się usztywnieniem tapicerki + aplikacją watoliny + pasta
Raczej na końcu całej akcji.
Wytłumienie tapicerki to zabieg raczej podnoszący komfort słuchania, nadający ostatni szlif, likwidujący ewentualne trzeszczenia, drgania, pobrzękiwania itp. Na samo odtwarzanie dźwięku nie ma to aż tak dużego wpływu jak wytłumienie i ustabilizowanie powierzchni, do której jest mocowany woofer. Oczywiście chodzi o przypadek gdy woofer jest montowany pod tapicerką a nie trwale z nią związany.
A ja sie pytam co za problem poprosić o dokumentację fotograficzną tego co zostało wykonane.

Bo nie wszędzie da się ją uzyskać?:)

zasugeruję odpowiedź pytającą : -Omijać? wybrać konkurencję bo może tutaj jest coś do ukrycia ?
Ciekaw jestem, czy ktoś miał kiedyś problem z naprawą czegoś w drzwiach samochodu po solidnym ich wytłumieniu. Zwłaszcza oddając auto do firmowego serwisu, do tego jeszcze na gwarancji. Chciałbym widzieć minę mechanika, który rozbiera drzwi żeby klientowi naprawić gwarancyjnie powiedzmy zamek, a tu zamiast folii PCV - dwie warstwy Dynamatu! Co wtedy ? Da się to jakoś odkleić ?
Zresztą, co tu mówić o naprawach, każdy kto wozi ładne klocki w samochodzie narażony jest na zbicie bocznej szyby. Miał ktoś kiedyś wymienianą boczną szybę w porządnie zaklajstrowanych matami drzwiach? Jak szybiarz dostaje się do podnośnika? Mnie na razie jakoś omijały takie sytuacje, ale chętnie się dowiem co wtedy.
ZONK

pewnie wypadało by zerwać przed oddaniem do mechaniora. Przynajmniej ja bym to wolał zrobić osobiście niz dać komus.
ZONK
pewnie wypadało by zerwać przed oddaniem do mechaniora. Przynajmniej ja bym to wolał zrobić osobiście niz dać komus.
Dokładnie tak jak piszesz. Robi się samemu dostęp do mechanizmów. Często wystarczy tylko wyciąć niewielki kawałek maty zaklejajacej jakis otwór technologiczny. Przecież nigdy nie ma potrzeby zrywania wszystkiego.
Gdybanie w stylu coby było gdyby wybili szybę lub zepsuł się zamek jest sztucznym biciem piany. Równie dobrze można sobie pogadać czy wogóle jest sens wyjeżdżać autem na droge bo jakby go ktoś miał otrzeć lub w niego mocniej przydzwonić to też przecież szkoda fury. Ludzie uwolnijcie się od takich stresów. Auto ma Wam służyć i dostarczać przyjemnosci a nie być codziennym krzyżem.
No i właściwie racja. Ale dobrze jest o tym pogadać , ot chociażby Twoja rada żeby wyciąć dziury samemu niejednemu się może przydać w razie czego.
Ehh mnie się 3 tyg. temu zerwała linka od szyby kierowcy... i tak sobie jeździłem bo jak zawiozłem auto do mojego elektryka to oddzwonił po 30 minutach mówiąc:

"Panie Marcinie troszkę to skomplikowane bo te maty ciągnął się tak, że nie można ich odkleić. Z drugiej strony tak ładnie to wygląda, że szkoda rozcinać. Proponuję poszukać pasjonaty, który dwa dni będzie odklejał te srebra żeby dostać się do mechanizmu albo zrobić to samemu..."

Także mówiąc krótko troszkę lipa ale trzeba się z tym liczyć. Za pomoc mam zdjęcia przed montażem mat na których widać gdzie jest jaka śrubka i nie trzeba wszystkiego rwać.
Maxcaraudio :)

a to nie sa Ci co tak tobie z koksem jechali;)

taaaa
nie :) gdyby nawet to nie wiedzieli z kim maja do czynienia
Cytat: "Panie Marcinie troszkę to skomplikowane bo te maty ciągnął się tak, że nie można ich odkleić. Z drugiej strony tak ładnie to wygląda, że szkoda rozcinać. Proponuję poszukać pasjonaty, który dwa dni będzie odklejał te srebra żeby dostać się do mechanizmu albo zrobić to samemu..."

Miałeś dobrego mecha. Idę o zakład, że w ASO by Ci to pocięli i linkę zrobili, ale w zamian zapłaciłbyś za wszystko, bo panowie wspólnie by orzekli, że gwarancja poszła i linka zerwała się od mat ;-)
ESSA napisał :
Wytłumienie tapicerki to zabieg raczej podnoszący komfort słuchania, nadający ostatni szlif, likwidujący ewentualne trzeszczenia, drgania, pobrzękiwania itp. Na samo odtwarzanie dźwięku nie ma to aż tak dużego wpływu jak wytłumienie i ustabilizowanie powierzchni, do której jest mocowany woofer. Oczywiście chodzi o przypadek gdy woofer jest montowany pod tapicerką a nie trwale z nią związany.

A jak z przypadkiem woofera trwale związanym z tapicerką bo właśnie jestem przed taką operacją i byłbym rad za jakieś bliższe informacje.
Tak gadacie na PROA
Ja jestem z Włocławka i podjechałem kiedyś do nich - pracowali nad wygłuszaniem właśnie - parę razy podchodzili mierzyli, ocinali - efekt był (3 dni później) naprawdę rewelacyjny - koleś wybulił 600 (za parę drzwi) ale widać było, że chłopaki przykładają się do pracy.
PROA nie PROA - ważne jaka ekipa - skład osobowy, zaangażowanie, precyzja i chęć to bardzo indywidualne kwestie - więc nie ma co wrzucać kiczu do jednego wora pieczętując go PROA. NIe żeby mi płacili - chociaż - w sumie jeszcze nie mam żadnego sprzętu car audio - na razie tylko sobie marzę (mam w aucie alpine 7516 M - działa tylko radio ale i tak nie mam kaset:))
Ano dokładnie. Dlatego, w/g mnie, najlepiej robić w jednoosobowych zakładach albo u konkretnego (najczęściej właściciel) w przypadku kilkuosobowych ekip.
Ja z wrocławskiego PROA jestem bardzo zadowolony. Mimo tego kilku początkowych uwag okazało się, że finał prac idzie w kierunku, który na początku razem i wspólnie sobie wyznaczyliśmy.
Poza tym w tych kwestiach jestem strasznym upierdliwcem, więc dodatkowy plus dla Mirka za to, że ze mną wytrzymuje ;-)))
Witam
Panowie a jak radzicie sobie z uszczelnieniem wszystkich szpar wokół zamka(w samym zamku) i w okolicy klamek, tam jest ich od groma a kształty są bardzo nieregularne i jest sporo elementów które musza pracować :( ??
Pozrawiam
powciskaj pastę :0
Naprawdę sądzisz, że uda Ci się zrobić z drzwi prawdziwą obudowę zamkniętą ?
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Haary x draco