ďťż

instalacja - problemy ze spadkami napięcia (?)

Haary x draco
Witam serdecznie,

mój pierwszy post po okresie czytania, więc przede wszystkim chciałem się przywitać na forum ze wszystkimi audiomotofilami :) . Przed właściwym tematem też dwa słowa nt. mojego audio, a nuż pomoże przy problemie: radio clarion 788, z przodu morele tempo 6 oraz Audio Art 200.2, z tyłu DLS W310 w closed pędzony crunchem v-1200. Nie ma kondka.

Problem którego szukam rozwiązania (w szukajce nie znalazłem) dotyczy dziwnego zachowania przedniego wzmaka przy wyłączonym silniku. Przy zimnym silniku (np. po nocnym postoju), radio włączone bez wkładania kluczyka do stacyjki normalnie uruchamia się i oba wzmaki również, pojawia się dźwięk bez większych zakłóceń. Podobnie dzieje się po włożeniu kluczyka do stacyjki, lecz bez jego przekręcania. Po przekręceniu natomiast (do stanu podświetlenia kontrolek, nadal bez włączania silnika) praktycznie natychmiast z moreli dobiegają zakłócenia, zanikające stopniowo wraz z dźwiękiem - wzmak się po prostu wyłącza :-? Co ciekawe, w tym czasie tył gra normalnie. Szukając przyczyny, sprawdziłem zachowanie na wyłączonym ale ciepłym silniku (min 5-10 minut jazdy) - okazało się, że przy włączonych kontrolkach przód działa ok. 5-8 minut (zapewne zależnie od głośności), po czym wyłącza się w opisany powyżej sposób (tył cały czas działający). Wystarczy potem przekręcić kluczyk tak, aby zgasić kontrolki, od razu AA włącza się z powrotem. Miernikiem przy wyłączonym silniku sprawdzono napięcie na remote oraz zaciskach kabli prądowych wyłączającego się wzmaka - niezależnie od położenia kluczyka, pojawia się ok. 13 - 13,5V...
Co więcej? Nie mam problemów z odpalaniem auta, aku ma 3 lata. Bez kluczyka audio spokojnie chodzi do pół godziny (więcej się nie odważyłem). Masa od obu wzmaków idzie do karoserii, plusowy 20mm od aku, za rozdzielaczem 10mm idzie do AA a 20mm dalej do cruncha. Żadne biezpieczniki się oczywiście nie palą. Problemu wyżej opisanego nie zaobserwowałem na poprzednim wzmaku od przodów (xm-3026).
Czy ktoś może spotkał się z podobnym przypadkiem? Będę wdzięczny za pomoc.

pozdrawiam,
bor


Jak radio Ci idzie bez kluczyka to pewnie zwarłeś ACC i + z aku przy radiu. Kto wie co w tym momencie spiąłeś ... Kiedyś kolega miał porobny problem w VW T4. U niego pomogło podpięcie radia jak nakazuje, można tez przy kostce podpiąć ACC pod +. Kilka razy widziałem, że te dwa kabelki były po prostu zwarte. Sprawdź u siebie.
Jak radio Ci idzie bez kluczyka to pewnie zwarłeś ACC i + z aku przy radiu nie, nie są zwarte. Jeden kabelek w kostce ISO idzie bezpośrednio +12v z aku, drugi idzie ze stacyjki i napięcie sterujące pojawia się po przekręceniu kluczyka (zmierzone, więc nie ma mowy o pomyłce).

pomogło podpięcie radia jak instrukcja nakazuje, można tez przy kostce podpiąć ACC pod +. Kilka razy widziałem, że te dwa kabelki były po prostu zwarte. Sprawdź u siebie. sprawdzałem dziś przy obu wersjach (tj. sterowanie włączaniem poprzez stacyjkę i bezpośrednio z aku) - przy obu problem nadal się pojawia... :(
any other suggestions?
A jakbys wziął wzmaka i u kogoś innego podłączył? Może to z nim coś jest nie tak?

Albo co mi się jeszcze nasuwa na myśl to może w instalacji elektrycznej coś masz nie tak, dajesz rozumiem kluczyk na pozycję zapłon to się jaja zaczynają na wzmaku? Może instalacja samochodu powoduje jakieś zakłócenia w instalcji elektrycznej i to jakoś wpływa na wzmaka?

A próbowałeś kable zasilające pozamieniać między wzmakami??

Nie mam więcej pomysłów, ale zmieniałbym co się da i szukał w ten sposób przyczyny...
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Haary x draco