ďťż
Haary x draco
![]() Witam! Chcialym aby ktos z tuzow zweryfikowal poprawnosc instalacji ktora mam zamiar popelnic w ten weekend Nie wiem czy sposob lokalizacji kondzow jest poprawny - czy moze byc tak jak jest teraz tzn. kazdy "obsluguje" jeden wzmacniacz? W internecie nie spotkalem sie z takim rozwiazaniem , zwykle montuje kilka z bloku z ktorego czerpia wzmacniacze. Pozdrawiam Kamyk Hop do gory -> szukam juz ladne kilka dni odp na internecie ale nic nie znalazlem, ponawiam apel :D Ogólnie może być. Kędziorki podepnij pod jeden wspólny punkt masy. przy akku zrób dodatkową masę do karoserii takiej grubości jak kabel zasilający główny. Dziekuje za odp -> kwestie dot. masy o ktorych wspomniales zrobilem juz tydzien temu ale mialem pewne watpliwosci co do kondziolkow. Swoja droga dobra masa czyni cuda -> wzmacniaczyk 2x160RMS i zadnego mrugania swiatel itp. zobacze jak bedzie gdy dojdzie wzmak suba. Jeszcze raz dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam Kamyk No właśnie.. przygasanie świateł. Może to być kwestia brudnych klem lub starego akumulatora, czy przyczyna leży głębiej tzn. w braku kondensatora? Który to juz raz... Najlepiej narysować sobie uproszczony schemat elektryczny. Jeżeli pobór prądu w obwodzie A ( powiedzmy, w instalacji CA ) wpływa na napięcie w obwodzie B (powiedzmy, oświetlenie samochodu ), to może tak się dziać wyłącznie wskutek spadków napięć na rezystancjach w częściach wspólnych obu obwodów. A więc akumulator, klemy, przewód masowy akumulatora. Na pewno przygasania oświetlenia nie wyeliminujemy poprawą jakiejkolwiek części obwodu służącego wyłącznie zasilaniu CA (a więc np. zwiększając średnicę przewodu zasilającego wzmacniacz ). Zastosowanie kondensatora może przynieść pozytywny efekt jeżeli chodzi o przygasanie oświetlenia bo zmniejszy ( uśredni ) chwilowy pobór prądu z aku. Taki trik, leczy skutek a nie przyczynę. Jednakże , jeżeli problemem jest przygasanie świateł, najlepiej znależć przyczynę, a więc większy aku, lepsze klemy i.t.p. Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie akumulatora. Czy wsadzając większy nic nie zaszkodzi, skoro alternator przystosowany jest do ładowania akumulatora o pojemności niższej? Pozdrawiam, Marcin Sam sobie odpowiedziales na pytanie. Pewnie ze nie ma mozna wlozyc np. akumulatora od stara do samochodu osobowego bo alternator nie jest w stanie go naladowac. BTW mrygania - moj kolega mial grube przewody od aku do wzmacniacza, odpowiednie klemy, kondensator itd a swiatla i tak mrugaly. Przyczyna tego byl alternator, cos w nim wymienil (nie pamietam co to bylo, byc moze mostek z diodami) i problem zniknal. Po prostu nareszcie miał naładowany akumulator. Jeżeli chodzi o wymianę akumulatora na większy, to niestety nie ma tak łatwo. Można zamienić nie tyle na większy , co na lepszy , o mniejszej rezystancji wewnętrznej, większym prądzie chwilowym i.t.p. Albo po prostu na nowy, nie zużyty. Cudów jednak nie ma. Jak ktoś ma gigantyczną instalację 1000W RMS w Tico na oryginalnym aku, to jedyną metodą jest....przyciszyć radio ! Po prostu nareszcie miał naładowany akumulator. Jeżeli chodzi o wymianę akumulatora na większy, to niestety nie ma tak łatwo. Można zamienić nie tyle na większy , co na lepszy , o mniejszej rezystancji wewnętrznej, większym prądzie chwilowym i.t.p. Albo po prostu na nowy, nie zużyty. Cudów jednak nie ma. Jak ktoś ma gigantyczną instalację 1000W RMS w Tico na oryginalnym aku, to jedyną metodą jest....przyciszyć radio ! Ja osobiscie polecam wymiane klem i kabli masowych. Klemy to wydatek ok 12-13zl/szt + do tego troche kabla o duzym przekroju. Do tego dobre konektory i mowiac szczerze to w sumie nie wiem po co tego drugiego kondzia kupilem? :D Jezeli chodzi o kondycje aku to moj nie jest w super stanie a mimo to daje rade wiec chyba nie jest to az w tak duzym stopniu decydujace o sukcesie przeprowadzonych zmian. Pozdrawiam Kamyk
|
Podobne
|