ďťż
Haary x draco
Wszystko bylo OK. Kupilem uzywke clariona 958 i nagle zaczął sie cyrk z zakluceniami. Po przekreceniu stacyjki jest pisk. Pozatym słychac na sciszonym radiu jakies pyrkanie i cykanie szum jeczenie. Pozatym jak wylanczam i wylanczam to strzela w glosnikach Radio jest dobre bo sprawdzilem u kumpla. Moja laguna cos tu miesza.
Pociągnolem kabel (taki najzwyklejszy) do klemy + akumulatora i dalej to samo. Co ja mam robić , zalozyc jakii filtr ale sie na tym nieznam. pomózcie plizzzzzzzzz :-/ Masz wzmacniacz ? jak jest wzmacniacz to sprawdz czy kable sygnalowe i zasilanie nie biegna w tym samym progu a jak niema to ja niewiem niestety To raczej wygląda na problem z pętlą masy bądź złym ustawieniem wzmacniacza. jak radio bylo sprawdzane gdzie indziej to masa w nim spalona chyba racze nie bedzie ? To już zostało wyjaśnione, że radio jest sprawne, problem leży po stronie instalacji elektrycznej samochodu i tu zazwyczaj występuje pętla masy ... ....i tu zazwyczaj występuje pętla masy ... Może ktoś wyjaśnić co to dokładnie jest petla masy i jak sobie z nią radzić?? Panowie, na pionierku bylo ok , teraz sie cyrki dzieją. Gdyby sie kable zaklucaly to na pionierku tez by tak bylo. Znieksztalcenia są doslownie ze wszystkiego, nawet jak wyjme kluczyk. Pociagnolem osobne zasilanie z tego samego aku i nic. Pociagnolem z innego aku zasilanie do radia i bylo OK ale tragicznie cicho sie zrobilo. Prawym progiem idą sygnalówki i kabelek sterujący do wzmaka, obeszlem ten kabelek dając na skruty inny i to samo. Ale mi zadnych znieksztalcen wczesniej nie zbieralo ! Wyglada jakby byl zły prąd bo z obcego aku jest ok ale prawie niegra - ktos wie dlaczego jest tak cicho ? Sa jakies antyzaklucacze na zasilanie ? Kondensatory co kolwiek ? ps. wzmak ustawiony jest ok, GEIN;y ustawione po środku , co jeszcze moge tam ustawic, ale to dzialalo na pionierku :-/// no to jak dzialalo na pionku a nie dziala na tym radiu co masz to ja obstawialbym na uwalona mase od radia no to jak dzialalo na pionku a nie dziala na tym radiu co masz to ja obstawialbym na uwalona mase od radia A na początku jest napisane ... Radio jest dobre bo sprawdzilem u kumpla. Moja laguna cos tu miesza. Chłopie chwalimy sobie, że chcesz pomóc i wogóle ale pisałem Ci wczoraj, że nie ilość się liczy a jakość tej pomocy. W każdym temacie masz coś do powiedzenia ale nic za tym nie idzie. To forum, a nie blog ... owszem napisalem ze radio sprawdzalem u kumpla ale on nie ma wzmaka i sprawdzalismy na wyjsciach ISO i gra elenancko. A ja mam przez RCA, Kto jeszcze sie wypowie co to moze być Co wyeliminowalem? Nie jest to : - kabel sygnalowy - kabele + i - zasilanie radia - kabelek do sterowania wzmakiem To buczenie jest juz wtedy gdy radio jest podpiete pod prąd lecz jest wylączone (czuwanie), wzmak jest wlaczony (przez sterowanie) oraz RCA wpiete pod koncówki radia prawidlowo. Nie buczy gdy jest podpiete to wszystko pod inne radio, gdy podepne pod to radio problem jest. Owe buczenie to również dzwieki samego radia !!! Oraz te pozostale pochodzące z samochosu szczegulnie po przekreceniu stacyjki. Odlączylem przewody instalacji auta od bieguna + w aku zostawiając tylko zasilanie do wzmaka. czyli zostawilem tylko mase nieruszając klemy - problem niestety nadal. Ten Clarion 958 ma ponoc na wyjsciu RCA 6V , w kazdym razie ma wiecej od innych. Czy jest mozliwe ze wzmak (q-dimension v41) sobie nie radzi z takim sygnalem ? radzi sobie, radzi wg mnie kolejnym krokiem jest sprawdzenie radia pod względem prawidlowego dzialania wyjsc RCA, tylko niemam gdzie sprawdzic tego radia cholera. I dołożenie kabla "-" od aku do wzmaka . Wiecej pomysłów juz niemam :-/ A jak masz teraz rozwiązane podłączenie zasilania wzmacniacza w samochodzie ? mam tak ze od aku do wzmaka idzie czerwony Dietzt gruby chyba 25mm. Przy aku jest bezpiecznik. Natomiast masa to przewód metrowy łaczący wzmaka z masą w bagazniku. Jesli chodzi o podlączanie zasilania radia to podmianka wszystkich kabli odpada A gdzie dokładnie podłączony jest ten kabel od wzmaka i jakiej jest średnicy ? Dodatkowo jeżeli jest takiej samej średnicy i ma PORZĄDNE połączenie z nadwoziem samochodu dodaj kabel takiej samej średnicy od akumulatora do masy samochodu pod maską. A gdzie dokładnie podłączony jest ten kabel od wzmaka i jakiej jest średnicy ? Dodatkowo jeżeli jest takiej samej średnicy i ma PORZĄDNE połączenie z nadwoziem samochodu dodaj kabel takiej samej średnicy od akumulatora do masy samochodu pod maską. Kabel jest podlączony pod tylną kanapą do karoserii za pomocą wielkiej śruby. Średnica kabla to 20mm2 firmy Dietz, zarówno dla plusa jak i minusa. Minusowy kabel ma 1m. Dzis zamierzam zprawdzic radio czy RCA na 100% są ok, I zostanie tylko ten kabel masy. Bo wszystko inne juz sprawdzone (sygnalówki, remout, zasilanie radia) . Sam jestem ciekaw co to bedzie. Mam takie pytanie: czy jest mozliwe ze na jednym radiu niema zaklucen a na drugim juz bedą słyszalne ??? Oczywiscie na tym samym sprzecie, nic w nim nie zmieniając. podlaczylem drugą masę pod maską i dalej te same dziwne dzwieki. Nie mam jak sprawdzic dzis radia, dopiero jutro jestem umówiony w zakladzie CA w Kłodzku :-/ Panowie a czy ten izolator masy ( filtr który sie wstawia miedzy radio a wzmak pod RCA ) obcina/pogarsza wogóle dźwięk ?? chodzi mi o to czy zastosowanie tego jest jakims kosztem No dzis jade do zakladu Ca sprawdzic radio, ale mam jeszcze pytanko na szybko. Czy w radiu clarion 958 trzeba lączyć obudowę radia z masą ??? Moze to to jest przyczyną. Czy wogóle robi sie cos takiego ze obudowe radia trza polączyc do masy auta ??? Albo inaczej, jesli mam uwoloną masę na RCA to mogę zewrzec kablekiem obudowe radia z masą RCA ??? EUREKA !!! przeczytalem gdzies w necie ze to moze byc problem masy RCa w radiu i faktycznie to raczej to, bo na dzialającym i piszczącym sprzecie wztawilem kablek , jeden koniec do masy wtyku RCA a drugi koniec do obudowy radia. Zaklucenia są prawie nieslyszlane, juz na poziomie do przyjecia. Czy mam racje ze uwalona masa radia byla powodem ? Widzisz wszyscy do pewnego etapu w swoim życiu myślą, że kabelek przy RCA to do remote. Powinna być cisza, więc nie jest juz ok. On chyba dodał osobny kabel, a nie ten dołączony do RCA :) fesssst no to masz " jakosc " hippek to ze jestem swiezy na forum nie znaczy ze nic niewiem... hehe ale Hippkowi sie trafiło :) upomnał gościa akurat w momencie jak pomimo zapewnień że radio jest git wyszło że jednak nie i miał rację hehe... a przy tylu innych okazjach można było to zrobić :) pzdr. all sorki za zamieszanie ale potem dopisalem , ze nie sprawdzalem RCA w tym radiu. Hipek wtedy jeszcze tego nie wiedzial. Gwarantowalem ze radio bylo sprawdzane !!! Dzieki Hipek, duzo mi pomogleś - ukierunkowales na temat masy. I znalazłem hehe... :-) Obecnie zaklucenia są jakby ich prawie nie bylo ale oczywiscie bede walczył i dam znać :-))) Widzisz wszyscy do pewnego etapu w swoim życiu myślą, że kabelek przy RCA to do remote. . do puki nie zaczną czytac na forum :-) Z masą radia najprawdopodobniej jest wszystko w porządku skoro radio nie "siało" w innym samochodzie - jeżeli również było podłączone przez piec. Napisz jeszcze jaki masz kabel sygnałowy - markę i model ? i do czego przykreciles wzmaka tez napisz Z masą radia najprawdopodobniej jest wszystko w porządku skoro radio nie "siało" w innym samochodzie - jeżeli również było podłączone przez piec. Napisz jeszcze jaki masz kabel sygnałowy - markę i model ? kabel sygnalowy ten http://www.essa.com.pl/of...id=216&pid=1367 Radio sprawdzalem na innym sprzecie ale nie ze wzmakiem. Tylko przez kostke ISO. Faktycznie jak dolozylem kabelek obudowa radia-masa RCA to straszliwe jeki ustaly, ale nie zupelnie, bardzo slabiutko je slychać . i do czego przykreciles wzmaka tez napisz nie jest przykrecony, jest narazie luzem na dywaniku w bagazniku Obawiam się, że pętla masy zamyka się u Ciebie poprzez interkonekt. Ten kabel jest kablem kierunkowym, co nie oznacza, że ma jakieś magiczne właściwości ale zazwyczaj ma otwartą masę po jednej stronie - od radia albo od wzmacniacza. Spróbuj podłączyć inny kabel sygnałowy - zwykły niekierunkowy i zobacz czy "sianie" nie ustąpi. Nie muszę chyba dodawać, że jak masz dwa lub więcej kabli sygnałowych to musisz odłączyć je wszystkie. Działaj i daj znać. Obawiam się, że pętla masy zamyka się u Ciebie poprzez interkonekt. Ten kabel jest kablem kierunkowym, co nie oznacza, że ma jakieś magiczne właściwości ale zazwyczaj ma otwartą masę po jednej stronie - od radia albo od wzmacniacza. Spróbuj podłączyć inny kabel sygnałowy - zwykły niekierunkowy i zobacz czy "sianie" nie ustąpi. Nie muszę chyba dodawać, że jak masz dwa lub więcej kabli sygnałowych to musisz odłączyć je wszystkie. Działaj i daj znać. ups kabel kierunkowy ? czyli jeden koniec do wzmacniacza a drugi do radia ? kazdy koniec ma swoje miejsce ? Nie zwracalem uwagi jak kladlem te 2 kable sygnalowe. Podmienialem juz wszystkie kable oprócz kabli zasilania wzmaka. Np. sygnalowy kabel puscilem środkiem po siedzeniach tak zeby sprawdzic - i dupa , dalej piszczy. Przypomne - te cholernie glosne zniekasztalcenia znikly w 90% po zmostkowaniu obudowa radia-masa interkonektów. Nie słuchasz co Ci pisze. Podepnij inne kable sygnałowe. ups kabel kierunkowy ? czyli jeden koniec do wzmacniacza a drugi do radia ? kazdy koniec ma swoje miejsce ? Nie zwracalem uwagi jak kladlem te 2 kable sygnalowe. Tak, kabel jest kierunkowy i jest na nim odpowiednie oznaczenie "Balanced Interconnect -->". Musi więc być podłączony zgodnie ze wskazaniem strzałek, czyli tak jak jest przesyłany sygnał (od radia do wzmaka). Przy odwrotnym podłączeniu czasem może łapać lekkie zakłócenia. Jeżeli masz dwa takie kable, to oba muszą być podlączone w tym samym i dobrym kierunku. Nie słuchasz co Ci pisze. Podepnij inne kable sygnałowe. zrobilem to, pisalem o tym wyzej :-) Nic nie dalo. Czy zapodac mase wzmaka bezposrednio do aku tak na próbe do okola auta ? oczywioscie z daleka od innych kabli :-) Śmieszne jest to ze to tylko na tym radiu tak jest. Czy fakt ze po dolozeniu kabelka mostkujacego obudowe radia i mase RCA świadczy o awarii masy w radiu ? czy jest to malo prawdopodobne i sklaniac tu sie trzeba w kierynku zakluceń ? Brak mi doswiadczenia z tymi zabawami ale robie co moge :-) no to jutro bede patrzyl jak dalem sygnalówki, cóz czlowiek cale zycie sie uczy. Sorry usilowalem to wszystko przeczytac ale jakos metnie to jest napisane - albo ja juz dzisiaj nie kontaktuje o konca... Cytat: To buczenie jest juz wtedy gdy radio jest podpiete pod prąd lecz jest wylączone (czuwanie), wzmak jest wlaczony (przez sterowanie) oraz RCA wpiete pod koncówki radia prawidlowo. Tak raczej nie powinno byc przy wylaczonym radiu powinien sie wylaczyc wzmacniacz i odwrtonie. Jesli wzmak wlacza sie wczesniej to bedziesz mial walniecie w kolumny (opoznienie ktore jest w wzmaku aby temu zapobiec - jest wtedy za krotkie). Tak samo w takim wypadku wzmacniacz moze zbierac wszelkie smieci z "eteru" bo kable robia niejako za antene... Cytat: Czy fakt ze po dolozeniu kabelka mostkujacego obudowe radia i mase RCA świadczy o awarii masy w radiu ? moga byc odseperowane masy i nie jest to uszkodzenie... ale jak jest taki efekt to proponowal bym sprawdzic na kablach tzw. nie kierunkowych - czyli masy podpiete z obu stron :) ps. wzmak ustawiony jest ok, GEIN;y ustawione po środku , co jeszcze moge tam ustawic, ale to dzialalo na pionierku :-/// A ja bym zmniejszył czułość GAIN na ok. 1/3 i po problemie. Cytat: To buczenie jest juz wtedy gdy radio jest podpiete pod prąd lecz jest wylączone (czuwanie), wzmak jest wlaczony (przez sterowanie) oraz RCA wpiete pod koncówki radia prawidlowo. wtedy wzbudzenie dla wzmaka dalem na króto tylko dla testu, Radio bylo wylaczone ale prad do niego dochodził. Czy reasumując: wzmak wlaczony , radio wylaczone, interkonekty sterowanie teraz wzmaka jest podpiete po niebiesko-biały przewód, czyli zalancza go dgy odpale radio. Tak samo w takim wypadku wzmacniacz moze zbierac wszelkie smieci z "eteru" bo kable robia niejako za antene... moga byc odseperowane masy i nie jest to uszkodzenie... ale jak jest taki efekt to proponowal bym sprawdzic na kablach tzw. nie kierunkowych - czyli masy podpiete z obu stron :)[/quote] jeszcze raz to zrobie, mam takiego niekierunkowego Diatza :-) ps. wzmak ustawiony jest ok, GEIN;y ustawione po środku , co jeszcze moge tam ustawic, ale to dzialalo na pionierku :-/// A ja bym zmniejszył czułość GAIN na ok. 1/3 i po problemie. ok, sprawdze to tez :-) Cytat: Tak samo w takim wypadku wzmacniacz moze zbierac wszelkie smieci z "eteru" bo kable robia niejako za antene... Kazdy kawalek metalu to w sumie antena :) Przy wlaczonym radiu idzie kabelkiem jakis sygnal o wiekszym poziomie i "przykrywa wszelkie lekkie zaklucenia".. he he podobnie jak w niektorych domofonach slychac radio :) Prawde mowiac to najprostsze radio sklada sie z drutu + diody + sluchawek... wczesniej zamiast diody byl tzw. krysztalek... Ale co do GAIN-a to tez dobry pomysl :) Zreszta ja sie juz nie wypowiadam dzisiaj bo dochodze do wniosku ze cos ze mna juz jest nie tak i pora sie przejsc do mieszkania walnac spac - ile mozna siedziec w pracy :) A ja bym zmniejszył czułość GAIN na ok. 1/3 i po problemie. Strzał w dziesiatke, okazalo sie ze GEIN we wzmaku jednak trzeba bylo przylrecic do 1/3. Teraz niemam zadnych juz zakluceń :-))))))))))) Jednak na probe z takim ustawieniem GEIN rozmontuje mój mostek buda radia -masa RCA, ciekawe czy piski wrócą. A te kable jednokierunkowe to fart nie z tej ziemi, wyobraxcie sobie ze fuksem nie wiedząc ze są one kierunkowe udalo mi sie wtedy montując polozyc je w dobrą strone. Sprawdzilem wczoraj przy naparzającym śniegu i faktycznie strzalki na kablu biegną w kierunku wzmaka hehe.. :-))))))))))) Dzięki wszystkim za pomoc, naprawde duzo sie nauczylem w tym temacie i juz nie jestem taki zielony :-) Dzieki ESSA ,dzieki Hippek :-) ps. co do prastego radia z diody zenera i słuchawki od starego telefonu to robilem to, nawet zbieralo, masa pod kran a antena to przewód dlugości ohoho, naprawde kupe metrów, ale dzialalo - stare dzieje. Jezeli sygnałówki masz firmowe,a instalacja jest połozona wg zasad prawidlowego montazu car audio,to problem lezy gdzie indziej...przykrecenie gein to nie jest prawidlowe usuniecie usterki.Problem tkwi w radiu,stamtad juz wychodza zaklocenia,prawdopodobnie jest to wynikiem nieodpowiedniej eksploatacji poprzednich wlascicieli.Clarion zazwyczaj posiada rca wypuszczone z radia na zewnatrz (Twój 958rmc na 100%)jezeli koncowki tych przewodow nie byly podczas poprzedniej eksploatacji zabezpieczone to mogly sie zetknac lub nawet chwilowo zmasowac z z elementem karoserii i wtedy skutkuje to uszkodzeniem sciezek,lub ukladu polaczen(zalezy kto jak na to mowi)wzmacniacza.Taka usterka moze nastapic roniez gdy juz przy samym glosniku przewody sie np rozlacza i sie zewra lub dotkna elementu karoserii.Mam na mysli instalacje oparta na wzmacniaczu.Jezeli podlaczales swoje radio pod te standadowe wyjscie na glosniki(nie rca,instalacja bez wzmacniacza) to ten problem nie wystepowal to nie jest to dobra diagnoza czy radio jest sprawne poniewaz wyjscie przedwzmacniacza to osobny uklad radia niezalezny ze wzmacniaczem wbudowanym w radiu.Najprosciej mowiac przeloz radio od kogos kto ma instalacje oparta na wzmaku jezeli u ciebie zagra dobrze a Twoj clarion w tej drugiej instalacji bedzie piszczal to mozesz dac radyjko do dobrego serwisu naprawa kosztuje ok 100 zl.
|
Podobne
|