ďťż
Haary x draco
zainteresował mnie sub wystawiony na allegro HOLLYWOOD SOUND LABS EXCURSION model 1040
cena 165zł co prawda uzywka ale jednak co o tym sądzicie gra to jakoś oczywiscie jak za ta kase? mam troche wolnego czasu to bym sklecił bude i tego posłuchał ale jak to cos pokroju bazarowego to sobie odpuszcze dacjano, jak za ta kase to można wypróbować, szczególnie ze jak widać był chyba mało uzywany. Te suby, ESSA miał w ofercie, jeszcze do niedawna leżał taki na wyprzedaży, może coś skrobnie na ich temat :) tbrek, essa dalej ma w ofercie tą firmę własnie czekamy na opinie kto ma/miał takiego suba. w Essa widze tylko, że maja model 1060 czym sie rozni 1040 od 1060? mocowo jest to samo Na początek z lenistwa przekopiuję skąd wywodzi się ta marka. "Hollywood Sound Labs oraz Hollywood Digital, to handlowe marki amerykańskiego koncernu Sprecher Works Corporation, który od 1986 roku specjalizuje się w projektowaniu i produkcji samochodowych głośników oraz ich komponentów dla wielu znanych światowych odbiorców, takich jak: Phoenix Gold, Rockford Fosgate, RCF, Rainbow, Velodyne, Nakamichi, Emience, Hifonics, Crunch, Autotek, Lanzar, RTO, Planet Audio, Boss." Tak jak stoi wyżej, głównie koncentrują się na komponentach z których inni odbiorcy montują potem głośniki pod inną lub swoją marką (zawiechy, membrany, itp.). Komponenty (i również całe głośniki) z droższych serii robią w USA, a tańsze, tak jak już wszyscy - w Chinach. Ten model Excursion X2-1040 pochodzi z poprzedniej linii, którą robili bardzo długo, bo od 2004 do połowy 2009r. Jak na budżet ligę jest to całkiem dobry głośnik, z membraną robioną według starej szkoły - z pulpy papierowej wzmacnianej nasączoną usztywniaczami tkaniną (jak stare dobre Rockfordy, zresztą dla nich też robili membrany). Na oko, za pięknie to nie wygląda, ale gra dużo lepiej niż większość obecnie spotykanych ładnie wymalowanych plastików. My tą serię już od jakiegoś czasu wyprzedawaliśmy, bo się szykowaliśmy na nową, której dostępność kilka razy przekładano i która wreszcie od kilku tygodni jest już dostępna. Ten producent, coraz bardziej koncentruje się na półproduktach i gotowych komponentach (wzmaki, suby, głośniki) ale produkowanych raczej na zamówienie dla innych firm pod ich markami. Sami powoli się wycofują ze sprzedaży pod własnym logo. Nawet już chyba zamknęli stronę internetową ze swoimi gotowymi produktami. Z tego powodu skumaliśmy się z niemieckim dystrybutorem tej marki, która w Niemczech jest całkiem dobrze znana, bo jest na niemieckim rynku non-stop od 1996 roku. Teraz robimy wspólne zamówienia, bo Niemcy wciągają tego dużo, dużo więcej i przez to wychodzi nam znacznie taniej. Powoli też zostają Niemcom przekazywane na własność ich logosy. Dlatego że nazwa jest już w Niemczech całkiem dobrze rozpoznawalna, to na tej bazie powstało logo Hollywood Energetic, pod którym powoli będziemy budować kompletną i niezależną od polityki cenowej wielkich koncernów, swoją linię okablowania i akcesorów montażowych. Jednak te akcesoria i kable nie są od nich (nie od amerykańskiego Hollywood). Oni dali tylko logo, bo i tak je powoli gaszą, a same produkty idą niezależną drogą z tych samych fabryk, które robią między innymi dla Stingera, Tsunami i The Install Bay, itp. W Europie możemy już również używać na wyłączność jeszcze ich logo Hollywood Sound i Hollywood Digital, pod którymi Sprecher Works Corporation dostarcza nam suby i wzmaki (a Niemcom również głośniki i zestawy głośnikowe). Na początek z linii budżetowej, bo wiadomo, że coś znacznie lepszego i przez to droższego, raczej się jeszcze u nas nie sprzeda pod mniej znanym i trochę jednak rozrywkowo u nas brzmiącym logo. Wracając do subwooferów, to obecnie najniższym modelem, który mamy w ofercie jest Excursion X2-1060/1260. Głośnik ten ma całkowicie inną od X2-1040 membranę (polypropylen powlekany miką) oraz inne parametry. Niżej schodzi i ma więcej grubszego mięcha, co zawsze się bardziej podoba młodzianom, czyli też w tej lidze cenowej zdecydowanie lepiej się to sprzedaje. Natomiast 1040 gra w bardziej dojrzalszy i cywilizowany sposób ale do porównywalnego zejścia potrzebuje też większych obudów niż 1060. Kiedyś, przy dużo mniejszych zamówieniach i innym kursie waluty, X2-1040 kosztował chyba 499zł, a całkiem pożądnie brzmiący X2-1080 był po 899zł i dobrze wypadał nawet w tej klasie cenowej (obecnie jest po 419zł i jest to praktycznie taki sam głośnik). To z grubsza tyle tytułem wprowadzenia. Ja się tych nowych modeli jeszcze za bardzo nie miałem gdzie i kiedy nasłuchać w różnych kombinacjach sprzętowych. Nie będę więc tworzył bajek. Nie wiem jak je dokładnie mam sklasyfikować, bo jest to przecież cały czas w jakiś sposób brzmieniowo ograniczona liga budżetowa. Te tańsze suby, pod względem możliwości i charakteru grania, postawiłbym gdzieś pomiędzy dwoma-trzema od dołu seriami PB a RE, czyli nie jest źle jak za tą kasę. Witam potwierdzam to co napisał Essa, głośniki konstrukcyjnie i brzmieniowo zbliżone do RF. Gra ciepło, muzykalnie testowałem 1 szt w około 17 litrach. PS. Te głośniki z allegro są moje. A do BR to w jakim litrażu by to już sensownie zagrało? Gdzies znalazłem info że około 35 litrów ale osobiscie nie testowałem to nie wiem jak to zagra. Moim zdaniem lepiej dac 2 głosniki w 30-35 litrów closed-bedzie fajnie grało. Tak tyle, że też bagaznik musi zostać i taka skrzynia 35l to max co moge mieć. czy alpine v12 w mostku daje 160w da rade rozbujac ten głosnik? Bez problemu. Postanowiłem, że kupie ten głośnik, tylko jaka skrzynia do BR ile litrów musi mieć żeby było optymalnie?? jakie wymiary? kiedyś bawiłem sie winISD ale wyszedł jakis kosmos
|
Podobne
|