ďťż
Haary x draco
Witam,
Po pierwsze jestem nowym członkiem tego forum, więc Dzień Dobry i Słoneczny :) Po drugie nie chcę aby koledzy i koledzy (może jakaś koleżanka) po mnie jechali tylko żeby podzielili się swoim doświadczeniem i znajomością sprzętu. Po trzecie regulamin przeczytałem i postaram się spełniać jego warunki. Napewno nie zamierzam ogłaszać żadnej sprzedaży itd... Po czwarte posiadam GOLF II i z jednej strony nie zamierzam w niego ładować nie wiadomo czego i wkładać fortuny a z drugiej strony nic mu nie jest i nie zamierzam go już sprzedawać. Niemniej jednak radio które mam i głośniki tylne, w które mogę zainwestować zabiorę do następnego auta a z przodu zostawię. Otóż moja prośba. To, że głosniki JBL seria GTO i GT5 jest do d... to już sam się przekonałem puszczajac cokolwiek w sklepach. Przede wszystkim niby bas jest ale jak dla mnie jest on zbyt "metaliczny" i taki nie wdzięczny. Zależy mi na cieplutkim, mięciutkim brzmieniu. Słucham dużo muzyki, od jazzu, po cięższe brzmienia, przez soul, funky, pop. Nie słucham zaś muzyki hip-hop i wszelkiej maści muzyki disco. (Nikogo nie urażając, poprostu takiej nie słucham) Muzyka w moim aucie ma być ładnie brzmiąca ma mieć trochę mocy, ładny miękki bas jak już wcześniej napisałem i szerokie pasmo. Nie zamierzam zaś kupować żadnego wzmacniacza, ani teraz ani raczej w przyszłości, muzyka ma iść prosto z radia 4x52. Nie zależy mi też na tym by mnie było najpierw słychać, a później dopiero widać. Z przodu tylko głośniki pod maskownicą, niestety to tylko 87 mm. Nawet 100 nie wejdzie. Najprawdopodobniej jednak włożę tam poprostu nowe głośniki i kable dla odświeżenia. Być może też obetne z nich bas. One zostaną w przyszłości sprzedane razem z autem. Tyłu właśnie tyczy się moje pytanie. Co myslicie o JBL z serii CS ? A konkretnie np: CS-3196 ? Jak to się ma do HERZ: np DCX 690 Co wogóle ładniej, płynniej gra do muzyki jaką wymieniełem ? JBL CS, Herz czy może Lanzar ? Lanzara kiedyś miałem w starym małym kwadratowym VW Polo mini kombi i w sumie byłem bardzo z nich zadowolony. Miękki bas miały. Oczywiście też pod samo radio i to mi wystarczało. Miałem typ chyba VX 693 (tak mi się wydaje) choć ładnie brzmiały to słyszałem też głosy, że to za dużo i itak nie są one wykorzystane. Proszę o pomoc i wyjaśnienie czy to mogło być prawdą i co to znaczy ? Jestem trochę zielony na ten temat ;-) No i kończąc: proszę o waszą opinię nie do całej koncepcji, braku wzmacniacza, wytłumienia auta itd, itp tylko dot. głosników przy takim rozwiązaniu. Chętnie również poznam wasze szczere propozycje firm i typów a jeśli Lanzar to jakie jeśli mniejsze mocą. Ps: Przepraszam za tak długie wypracowanie. Mam jednak nadzieję, że chętni do pomocy i tak doczytają i szczerze pomogą. Pozdrawiam nie ma co pomagac pomyliles fora internetowe ... powiem Ci krotko tutaj walczy sie z glosnikami w polce. Dlaczego? Ano dlatego, ze to najgorsze rozwiazanie z mozliwych. Tutaj sa ludzie, ktorzy chca sobie sluchac muzyki w dobrym wydaniu a glosniki w tylnej polce psuja scene. Po drugie zabawne okreslenie Cytat: Nie zamierzam zaś kupować żadnego wzmacniacza, ani teraz ani raczej w przyszłości, muzyka ma iść prosto z radia 4x52. Nie zależy mi też na tym by mnie było najpierw słychać, a później dopiero widać. Takie rzeczy to tylko w erze. Polecam Faq by Nazar to Ci na pewno okresli w jakim kierunku masz isc. Gdzie znalezc to faq ? Opcja "Szukaj" Prosisz, zeby ludzie cie nie pojechali... To tak jak byś poszedł do podstawówki i powiedział pani na matmie "2+2 to jest 5 ale prosze na mnie nie krzyczec". Przeczytaj dokładnie tu masz uzasadnienie http://www.gdynia.mm.pl/~...ioFAQ01beta.pdf Nikt nie zdradzi swoich poglądów, tylko dlatego że ich o to prosisz. Głosniki z przodu odseparowane 16.5 w wytłumionych drzwiach, ewentualnie +wzmak i mały sub (choćby 4ch V12+ mds08) Nie ma co owijać w bawełnę, Twoja koncepcja jest do du*** Ale skoro się uparłeś kup najnizszy model jajców DLS classic pod radio, lepszych chyba nie znajdziesz pod tym kątem i zaniżonymi wymogami... edit: hehe uprzedziłeś mnie z FAQiem :) Glosnik to przetwornik ktory wymaga pracy w odpowiednich warunkach, jesli tego nie zapewnisz nie ma co porownywac bo nawet bardzo dobry glosnik bedzie gral kiepsko. Wzmacniaczy nie stosuje sie po to aby narobic halasu, stosuje sie z prostego powodu. Te 50W co pisze na radiu to bajka :) Aby osiagnac jakas rozsadna moc przy malych znieksztalceniach potrzebny jest wzmacniacz. I nie jest to jakies woodo bo mozna latwo policzyc jaka moc mozna uzyskac przy zasilaniu samochodowym (bez stosowania przetwornicy ktora jest wlasnie w wzmacniaczach). No i w sumie to by bylo na tyle... A powiedzcie proszę jedno ? Taki zestaw woofer + trweeter w takim rozwiązaniu jakim mówiłem np: tej firmy DLS to raczej nie jest nic lepszego i nie będzie fajniej grało niż przód te małe dwu drożne 87 mm i tył jakieś znacznie większe 3 drożne albo 4 drożne ? Zresztą rozumiem, że jesli nawet z tymi tweeterami na słupkach a woofery w pólkę. Tylko pytanie jeszcze jedno. Te małe 87 mm rozumiem, że wtedy odłączyć w cholere czy zostawić ? Ps: ja wam całowicie wierzę, że wzmak daje brzmienie a nie tylko kopnięcie. Całkowicie to rozumiem. Chodzi tylko o to, że nie chcę narazie inwestować w coś takiego a np żadnej skrzyni basowej choć bym chciał to nie zmieszcze już w bagazniku. Jest mały, niepraktyczny a oprócz tego gaz 44 litry wystający z bardzo płaskiego miejsca na koło i koło zapasowe w pokrowcu. 2 siateczki, olej albo płyn do sprysk. i koniec miejsca. Sami rozumiecie. I druga rzecz. Ja nie ma smykałki - zazdroszczę tym co się tym poprostu pasjonują i to ich hobby - do jakiegoś całkowitego rozbierania auta (czytaj drzwi) i wycianania, oklejania czy zastanawiania się czy taka mata bitum. będzie ok czy nie. Nie znam się na tym wogóle - żałuję - a wytłumienie i instalacja głośników w w drzwiach gdzieś w jakimś audio-car warsztacie to pewnie droga impreza. Pozdrawiam :) wszystko zależy... jednak na początek tylko i wyłącznie przód - zabieranie się do suba czy "półek" przy 87 z przodu to nie porozumienie... dobry przod i okaze sie, ze "polka" przeszkadza, kiepski przod i sub -> no my tutaj nie dobieramy przodu do suba - ciezko tez bedzie. Nie trzeba byc "audiofilem" zeby poczuc roznice Ok, ale sub jest póki co tylko i wyłacznie hipotezą. Raczej zakładam jego nieobecność. Przodu jeśli chodzi o drzwi nie bardzo chcę robić, co opisałem wczesniej. No i teraz pytanie: Pod maskownice z przodu moge włożyć 87 mm i tylko tyle.Nawet 100 nie wchodzi.Oczywiście takie to tylko 2 drożne są. koncepcja moja była zostawić czy raczej zamienić na nowe, świeższe 87-emki + nowe kable i półka 3 lub 4 drożne. No chyba, że zestaw, woofer na tył i tweeter na słupek (bo nawet nie wiem czy takie rzeczy się montuje na rogach deski rozdzielczej. Czy takie rzeczy (woffer z tyłu a tweeter z przodu) to wogóle jakoś brzmi ? ) Wiem, że to nie będzie żadna rewelacja ale napewno będzie lepiej niż obecnie 2x 87 mm z przed 18 lat, i nic poza tym. Nawet nie wiem co za firma tam siedzi. Może Blaupunkt jak i oryginalne radio w tym samochodzie. Zależy mi jednak na przyjemnym mięciutkim basie. Co polecacie ? Cytat: Polecam Faq by Nazar to Ci na pewno okresli w jakim kierunku masz isc. Gdzie znalezc to faq ? Opcja "Szukaj" najlepiej jakies 15sto drozne... :P Hahahah ..... Boki zrywać ! A jeśli chodzi o Faq by Nazar i te 33 strony to jakoś poza tym, że nie poleca on nagłaśniania z tyłu samochodu niewiele więcej dało się wyczytać. I np jakoś nie wiem co na ten tył można wsadzić. Ani czy zestaw wooper z tyłu i gwizdki z przodu czy tak się wogóle robi i czy to brzmi lepiej niż np 87 mm z przodu i np 3 drożny z tyłu. I jeszcze jedno. Przy ewentualnym zostaniu przy mojej marnej koncepcji nadal się od Was nie dowiedziałem nic konkretnego. Cytat: że nie poleca on nagłaśniania z tyłu samochodu a to nie wystarczy :) czy masz klopoty z zrozumieniem tak prostego twierdzenia... Nikt tutaj nie poleci ci nic na tyl bo to zlooooooo Hahahah ..... Boki zrywać ! A jeśli chodzi o Faq by Nazar i te 33 strony to jakoś poza tym, że nie poleca on nagłaśniania z tyłu samochodu niewiele więcej dało się wyczytać. I np jakoś nie wiem co na ten tył można wsadzić. Ani czy zestaw wooper z tyłu i gwizdki z przodu czy tak się wogóle robi i czy to brzmi lepiej niż np 87 mm z przodu i np 3 drożny z tyłu. I jeszcze jedno. Przy ewentualnym zostaniu przy mojej marnej koncepcji nadal się od Was nie dowiedziałem nic konkretnego. A tam, zaraz zlo. Toć najlepsze są twittiry z piezzo za 6,5zeta za pare i ja bym zapodał 2 takie pary na przód i po jednej na tył do tego 4-9 drożne jajka i jest bajka.A do tego jakbyś zapodał jeszcze jakiej tuuby kawałek to już wypas byś miałeś i banglało by nie samowicie. Po kiego czytać FAQ jak tam nie ma nic o jajkach z tylu, a tylko fronty i jakieś suby. eee tam jak dawac piezo to juz konkretnie ;) np. cos takiego z 2 sztuki: http://www.exus.pl/products,product,48 i po co komu audio :) zrobi lepsza robote :) eee tam jak dawac piezo to juz konkretnie ;) np. cos takiego z 2 sztuki: http://www.exus.pl/products,product,48 i po co komu audio :) zrobi lepsza robote :) Wypas, te 122 DB daje rady, super jest. a mi najbardziej pasuje normalne jedzenie a nie : " zestaw wooper " eee tam jak dawac piezo to juz konkretnie ;) np. cos takiego z 2 sztuki: http://www.exus.pl/products,product,48 i po co komu audio :) zrobi lepsza robote :) Wypas, te 122 DB daje rady, super jest. Moglby w DB dragu startowac... Ok, Leser.... napisałeś kup najnizszy model jajców DLS classic pod radio, lepszych chyba nie znajdziesz pod tym kątem i zaniżonymi wymogami... A co myslisz o Lanzarach ? I drugie pytanie. Czy w tym układzie (jeśli oczywiście zostanę jednak przy swojej marnej koncepcji) co z przodami i z tym 2 x 87 mm ? Lepiej olać wogóle 87 ódemki i je odciąć, czy zamontować coś nowszego dla odświeżenia ? Albo np zamontować i obciąc z tego basy co by ich szlag nie trafił ? A jak brzmi wogóle ta koncepcja z tyłem + tweeterami na przednich słupkach bo podobno tak się pare lat temu też robiło ale nie wiem, nie znam się i nie słuchałem. Nie mam niestety nikogo kto by wogóle się bawił w tego typu rzeczy :( leser obok w tak samo beznadziejnym temacie dal pewne wskazowki: Cytat: wskazówki: 1) przeczytać faq caraudio napisany przez Bartka Nazara 2) wychrzanic w kosmos przednie głosniki 3) wytłumić drzwi i przygotować pod głośniki 4) zamontowac senswonie zestaw odseparowany 16.5 5) dokupic znośne druty (budżetowo kpl dietz ok 130zł) 6) podpiać wzmak 4ch (lub dwa wzmaki: jeden na przód, kolejny pod zasilenie suba) 7) punkt opcjonalny - jak zostanie kasy (zależnie jakiej klasy kupisz poprzednie komponenty) mozesz wrzucić jakiegoś suba i wystrugać mu jakieś pudło - byle nie było to dżej bi el GTO bo tego już nie zniosę 8) zestroić znośnie wszystko dając na przód HPF, a na suba LPF Jesli sie nie znasz sluchaj innych... Jak nam nie wierzysz podjedz do jakiejs firmy zajmujacej sie CA... Jak sie upierasz przy swojej beznadziejnej koncepcji to poprostu tak zrob i nie zawracaj ludzia d.... - zrobisz zobaczysz jak gra... Kiedys sie robilo rozne rzeczy, sam robilem wynalazki - ale wtedy glosniki to mozna bylo kupic w Pewex-e lub jak sie mialo jakies znajomosc... tak to byl tylko ocet na polkach ;) Może autor wątku określiłby w jakim budżecie ma się wszystko zmieścić. Co do zbudowania audio w samochodzie, opartego na przednich głośnikach 87 i tylnych w półce, jest to możliwe i o dziwo może nawet przyjemnie brzmieć. Jest to możliwe w sytuacji gdy przednie głośniki pełnozakresowe napędzone radiem (np Alpine 87), a tylne w półce tylko woofery basowe, najlepiej zasilane jakimś wzmakiem. Oczywiście wymaga to zrobienia sztywnej półki np Z MDF. Można ostatecznie napędzić je radiem które ma filtr LP. Pełnozakresowe głośniki w półce robią tylko pierdolnik w samochodzie. Mam podobnie zrobione w sedanie - w drzwiach pełnozakresowe i niby subik w półce - wszystko na wzmaku. Taka konfiguracja ma ograniczenia dzwiękowe ale i tak jest mocno powyżej średniej audio w seryjnym samochodzie. To jest właśnie kompromis -coś za coś. Czy jedyną słuszną drogą w Car Audio jest zestaw 16- tek w wytłumionych drzwiach i tweeterów w słupkach pędzony wzmacniczem oraz skryznką w bagażniku? Chyba NIE. Jedyna słuszna droga to jest w stacji Ojca Dyrektora...:) Pozdrowienia dla wszystkich. Tylko my sie tutaj nie zajmujemy kompromisami :) Jak ktos chce kompromisy to ma alledrogo (cala gama produktow). Pakowanie glosnika w polke ok :) ale pomysl w jakiej komorze wtedy glosnik pracuje, sam MDF to nie wszystko... No chyba ze A.Thiele & R. Small sie mylili to mozna wtedy sobie odpuscic nasze wymysly i pakowac glosniki gdzie popadnie. Niestety wiekszosc glosnikow do CA jest przemyslana pod kontem odpowiedniego montowania. Glosniki szerokopasmowe ok :) tylko zobacz na wykres dB wzgledem pasma :) jak jest z wbudowanym tweeterem to zobacz jak sie rozchodzi fala dzwiekowa o wyzszej czestotliwosci. Co do porownania seryjnego naglosnienienia to wiele seryjnych gra lepiej niz po bezmyslnych poprawkach. Oczywiscie 16-stki nie sa konieczne mozna mniejsze 13 :) Z tym znowu patrz jaki masz spadek wzgledem pasma... 16 sa dobra opcja bo jesli zabierasz sie za solidne zamontowanie to masz tyle samo pracy lub niewiele wiecej. Do tego masz mozliwosc kupienia glosnikow dobrej marki :) - takie co wytrzymaja wiecej niz pare miesiecy... ToM wkleił odpowiedni cytat ;) A co myslisz o Lanzarach ? Rewelacja, kolorystycznie dają radę, mają zazwyczaj takie fajne membrany. Lepszym wyborem mogą być co najwyzej tylko boschmann XLR-9949 400W, bo innych BM Audio Labs też fajnych, bardziej kolorowych 550W radio nie uciągnie. albo pięcio drożne to napewno jest hit albo pięcio drożne to napewno jest hit 5 drożne dają rady,są the best. Hmmmm.... Czyli rozumiem, że experci mówią że te L. to lipa. No to ok. Czyli te DLSy byłyby zdecydowanie lepsze, tak? I mają miękki przykemny basik ? :D Ok, jeszcze jedno pytanie. A gdybym jednak przekonał się i chciał nagłośnić jednak ten przód ale pod samo radio, nie dając żadnego suba ani wzmacniacza to co byście aproponowali pod tego SONIAKA ? No i drugie pytanie dot tego samego. Znacie kogoś, albo jakąś firmę w Warszawie lub okolicy,która montuje i ewentualnie wytłumia takie drzwi ? Ile to wogóle kosztuje ? Elementy w drzwiach w moim przypadku to raczej za dużo. Chodzi zarówno o koszty tej choćby robocizny, jak i możliwości niskokosztowego wyjęcia tych głośników i przełożenia do innego samochodu. Nie wykluczam jednak całkowicie tego bo może naprawdę macie coś godnego polecenia i nie będzie to kosztowało fortune. Pamiętajcie jednak że to jest GOLF z 1990 i on i tak nie jest ani cichy a zawieszenie ma piekielnie twarde, więc każda złączka w ulicy, czy mini dziurka to już jest wielkie ŁUUUbudubu. Po pierwsze wytlumienie jak sama nazwa wskazuje troszke ograniczy halasy nadchadzace z zewnatrz co do golfa to poszukaj mozna kupic gotowe panele mdf wiele to ulatwi Glosniki w polce to zalosny pomysl :/ ale w sumie co tam jak nie chcesz wydawac fortuny to rob jak chcesz nie ma co zawracac se gitary, efekt: nie oszukujmy sie, bedzie mizerny tak czy inaczej ...
|
Podobne
|