ďťż

Garść informacji dla laika

Haary x draco
Witam.
Mam pytania związane z samym sposobem instalacji radia:

Chcę pociągnąć zasilanie radia prosto z akumulatora, który akurat u mnie jest pod tylną kanapą. Pytanie:
1. Jaki przekrój przewodu zastosować? W FAQ dla 20A jest 8 mm2 - rozumiem, że dla samego radia może to być mniej?
2. Czy przewód mogę przylutować 2cm przed kostką ISO w radiu czy też musiałbym kupić piny do ISO i zakuć końcówkę kabla?

Wiem, że pytania są lamerskie ale wolę zasignąć języka u ludzi znających temat, niż sam coś spieprzyć.


http://www.the12volt.com/wiring/recwirsz.asp

a z tą kostką to coś namieszałeś. Rozumiem, że chcesz pozbawić radio kostki i przylutować przewody bezpośrednio.
Tak możesz zrobić. W myśl caraudiofilizmu każde dodatkowe połączenie - a w tym kostka pogarsza sygnał :))) Głupie (?) ...niby tak, ale coś w tym jest :)
http://www.the12volt.com/wiring/recwirsz.asp

a z tą kostką to coś namieszałeś. Rozumiem, że chcesz pozbawić radio kostki i przylutować przewody bezpośrednio.
Tak możesz zrobić. W myśl caraudiofilizmu każde dodatkowe połączenie - a w tym kostka pogarsza sygnał :))) Głupie (?) ...niby tak, ale coś w tym jest :)

Chyba nieprecyzyjnie się wyraziłem :)
Otóż mam w BMW kostkę fabryczną i przejściówkę: fabryka->ISO. Chcę pociągnąć zasilanie bezpośrednio z baterii +12V i GND. Tak więc wykoncypowałem, że najprostszym sposobem jest przecięcie "plusa" i "masy" idących do wtyczki ISO i wpięcie przewodów prowadzonych bezpośrednio z aku samochodu. I teraz pytanie czy lepiej do "kikutów" wystających z wtyczki ISO dolutować przewody zasilające (te od aku) czy lepiej poszukać w sklepie lub na allegro tych "pinów" metalowych (nie wiem czy ten jest akurat od ISO) co siedzą we wtyczce i zakuć do nich nowe kable zasilania?
Podobną sytuację mamy gdy chcemy zamiast firmowych kabli głośnikowych zastosować jakieś lepsze z OFC - też prowadzimy je od glośników i kończymy przy wtyczce ISO. Tylko pytanie: lutować czy kupić te piny do wtyczki?

Mam nadzieję że teraz już nieco jaśniej napisałem :)
w twoim przypadku niczego to nie zmieni, nic nie zyskasz a tylko sie nameczysz....


Daj sobie spokój ... Zostaw jak jest.
Hmm... może i macie rację - w sumie instalka w moim aucie to nie będzie jakiś high-end i generalnie wpływ zakłóceń z zasilania będzie raczej znikomy. Jeżeli w przyszłości zapnę wzmaka to i tak zasilę go osobno z aku więc nie ma problemu.
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Haary x draco