ďťż
Haary x draco
Witam ponownie.
W sumie wzmak jest juz w drodze do mnie, a glosnik juz na polce. Szukalem info na temat A6 i stabilnosci przy 2Ohm`ach ( chce podlaczyc dwocewkowca Hertz HX 250D 4+4Ohm ) jednak nie znalazlem na forum... do tego gdyby ktos mogl mi wytlumaczyc ( tak jak chlopu z widlami, krotko i zwiezle ) o co chodzi ze stabilnoscia przy danej rezystancji - to juz bede calkiem szczesliwy. Pozdrawiam! Mikolaj Model A6 Number of channels 1 Working mode AB Power output at 13,8 Volt Sub channel: Nominal power RMS in 4 ohm 500 W Typical power RMS in 2 ohm 870 W Typiocal power RMS in 1 ohm 1200 W THD <0,1% S/N ratio, A-weighted >100 dB Damping factor > 200 Input impedance 10 kohm Input sensitivity 0,2 - 7 volt Filter lowpass 50 - 125 Hz / 12 dB Subsonic filter 25 Hz / 18 dB Phase control 0-180 degree continious Remote bass level & phase control Included Fuses 4 x 35 A Max cable size, DC terminal 21 mm2 (4AWG) Max cable size, speaker terminal 10 mm2 (7AWG) Protection Current & thermal Current & thermal Power consumption: Idle 0,5 A Maximum 140 A Dimensions: Width x Height x Depth (mm) 410 x 73 x 240 (inch) 16,15 x 2,87 x 9,45 tu masz wszystko czego potrzebujesz http://www.dls.se/econten...a-amp07_eng.pdf prometeusz12, Dziekuje za info - czyli rozumiem ze jak jest podane w instrukcji ze wzmak pracuje przy danej rezystancji, to jest rownoznaczne z faktem ze jest stabilne przy niej? Po przegladnieciu manual`a narodzilo mi sie pare nowych pytan: 1. Wzmak ma dwa terminale pod kable sygnalowe, pytanie czy: - polaczyc cewki ze soba, do skrzyni puscic jeden kabel i podpiac pod jeden terminal we wzmaku - puscic osobne kable dla kazdej z cewek i podpiac do osobnych terminali we wzmaku? 2. Potrzebuje ok 5m przewodu zasilajacego, terminal na przewod zasilajacy na wzmaku jest przygotowany pod przewod o srednicy 21mm2, a ja potrzebuje puscic przewod o srednicy 50mm2 - co w tym przypadku musze zrobic? Jedyna opcja jaka widze to puscic gruby kabel z aku, a pozniej rozgaleznik w bagazniku i ciensze przewody, czy dobrze mi sie wydaje? 3. Moze i glupie pytanie, ale czy po odlaczeniu masy z aku nie musze juz odlaczac plus`a ? Zawsze slyszalem ze tylko plusa sie odlacza, a przy tym ladne iskierki ida... Ad 2. Na stronie essy kupisz takie specialne przejściówki na kabel zasilający. Zakładasz taki twór na koniec kabla 50mm2 i już masz 20mm2. Chyba nie ma łatwiejszego sposobu. No chyba że masz dwa wzmaki. Wtedy kupujesz rozgałęznik i rownież jest wporzo. można wejść do kondzia 50mm2 a wyjść krótkim 20mm2 prosto do pieca. Chyba ze chcesz wystartowac w zawodach w przyszlosci to takie pdolaczenie przez kondzia niestety nie jest zgodne z regulaminem. ale jak nie chcesz to jest to jakas opcja tylko pamientaj zeby glowny bezpiecznik dostosowac pod kabel 20mm2 pzdr.Łukasz a tak tak zapomniałem o zawodach...dobrze że ktoś tu czuwa;-) Koledzy, czy moglibyscie mi udostepnic dokladny schemat podlaczenia? mysle o podlaczeniu dwoch wzmakow jedna para przewodow zasilajacych poprzez rozgalezienie, badz osobne... moze inaczej, najpierw poprosze o porade, a pozniej schemat. Tak wiec jak juz wspomnialem wczesniej - jeden wzmak to DLS A6 ( fuse 4x35A ), drugi to na chwile obecna 4ch GZ ( fuse 2x30A, ale chodzi mi o instalacje ktora bedzie brala pod uwage wymiane tego GZ na inny wzmak 2ch badz 4ch, tego jeszcze nie zaplanowalem ). Obecnie GZ jest zasilany dietz`em 20mm^2, brak kondesatora. Bez kondesatora raczej ani rusz, co nie ? tak wiec czy zostawic zasilanie pod wzmaka ktore mam i pociagnac nowe pod A6, czy przerobic wszystko od nowa i zrobic jedna konkretna instalke? Prosze o podanie + i - jednej jak i drugiej instalki najzwyczajniej w świecie uzywasz rozdzielacza zasilania na głownych przewodach zasilania :) ten na + powinien miec bezpieczniki na - ( masie ) nie :) pzdr. Łukasz w dziale z instalacjami forumowiczów masz to nawet obfotografowane... grissley, tak, widzialem fotosy.... ale na fotkach nie widac tego tak jak na schemacie. Rozdzielacz rozdzielaczem - ale jakie podlaczenie bedzie lepsze, osobne czy jedna para rozgaleziona w bagazniku? jesli zasilanie mialoby byc osobne, to czy moge myslec o przewodach 35mm^2 + kondesator, czy w gre wchodzi jedynie 50mm^2? wzmak ma moc przy 2Ohmach 870WRMS, a glosnik ma 450WRMS, czyli cala moc wzmaka i tak nie bedzie uzywana... no chyba ze z czasem glosnik bylby wymieniany... wzmak ma moc przy 2Ohmach 870WRMS, a glosnik ma 450WRMS, czyli cala moc wzmaka i tak nie bedzie uzywana... no chyba ze z czasem glosnik bylby wymieniany... Kiedyś Łukasz się chwalił że jego Vega połykała te 870 rmsu bez problemu, moje Momo z 1 Kw też dawał radę, fajnie było ;). Cytat: moje Momo z 1 Kw też dawał radę, fajnie było ;). ...jakoś szybkości nabrał;-) a powracajac do tematu? czy ktos bylby w stanie pomoc mi z doborem osprzetu ? Ja tu autorytetem wprawdzie nie jestem, ale u mnie leci po prostu 50mm2 od aku do rozdzielacza, a z rozdzielacza rozprowadzone jest do wzmacniaczy (20mm2 do A6 i 10mm2 do Stega). Każdy wzmacniacz ma swój bezpiecznik w rozdzielaczu. Masa tak samo puszczona jest z rozdzielacza, przy czym na masie bezpieczników nie ma (rozdzielacz to zwykły trójnik) ;) grissley, i czy styka Ci pradu? widze ze nie bawiles sie w kondesator, w klemy na aku, zwykle zlaczki, kabel od rozgaleznika na steg`a tylko 10mm? jakie on ma bezpiecznikii - odnosnie aku, widze ze dales dodatkowa mase z aku na karoserie, czy to jest wymagane? Ja mam masę ciągniętą do budy, a nie bezpośrednio do aku. Dlatego też jest krótki odcinek od minusa do budy po stronie akumulatora - żeby przekroje w obwodzie się zgadzały. Prądu jak na razie starcza aż nadto (popatrz na tabelkę z przekrojami PASCA - podobno już wprawdzie nieaktualna, ale u mnie akurat i tak jest jeszcze spory zapas). Do stega puściłem tylko dyszkę - bo to tylko pół metra. Steg ma bezpiecznik 60A, ale będzie grał u mnie na 4 albo nawet 8Ohm, czyli na pół gwizdka. grissley, a kabelek zasilajacy jakiej firmy wybrales? Mowisz, ze pradu masz wystarczajaco, to moze w mojej sytuacji lepiej nie kombinowac z rozdzielaczami skoro juz mam puszczone kable 20mm pod GZ i poprostu puscic kolejna pare z mniejszym przekrojem 35mm pod A6? tak byloby najtaniej, ale akurat o cene tutaj nie martwie sie, tylko o to zeby wszystko bylo ladnie zgrane, zeby nie bylo na styk ( tzn z zapasem na przyszlosc ) oraz zeby ewentualnie mozna bylo wykorzystac te kable w innym samochodzie ( mam taka sytuacje ze w kazdej chwili moge byc zmuszony do sprzedazy samochodu, chociaz zakladam pojezdzic nim jeszcze ze dwa lata ), co by przy zmianie samochodu nie zmieniac rowniez okablowania Co do kabli - ja mam u siebie Stingera Experta (takie czarne i szare kabliska) właśnie 50mm. Ze względu na swoją elastyczność - bardzo dobrze się układają, co przy takiej grubości nie jest bez znaczenia (a u mnie stanowiło największą zaletę). Nie wiem, ja miałem 20mm2 i zmieniłem przyszłościowo na 50. Jakoś mi się nie widziało, żeby po aucie parę różnych żył śmigało - a i tak bezpiecznik musisz dopaswoać do pojedyńczej żyły (więc potem i tak w sumie najlepiej puścić to sumarycznie w rozdzielacz, a potem wychodzić z rozdzielacza pojedynczo do wzmacniaczy). Nie bardzo wiem też, jaki masz problem z prądem- przecież w A6 jest oddzielne wyjście na kondzia, więc jak nie styknie, to sobie tego kondzia potem dołożysz... Zresztą - ja chciałem mieć rozdzielacz z bezpiecznikami. Jak coś teraz kombinuję w bagażniku to po prostu wyciągam mały bezpieczniczek z rozdzielacza i już, nie muszę podklapę zaglądać, jak wcześniej. No i rozdzielacze fajnie lansowo wyglądają, nie? ![]() Kable (prądowe) mam Dietza - bo korzystnie to w zestawie wychodziło. Ale jak się kupuje na metry, to ceny są chyba +- wszędzie te same (1zł za 1m/1mm2). Dietz nie jest zbyt giętki. grissley, ja po moim kabelku 20mm^2 moge stwierdzic ze dietz nie jest zbyt elastyczny - ale z tego co widzialem po opisach to sa dwie wersje dietz`a. Kit`y maja to do siebie, ze masa jest metrowa, a to niestety moze, ale nie musi dzialac najlepiej, tak wiec ja jestem zdecydowany ponownie ciagnac mase z bateryjki. 50-70zl za mb to jeszcze cena ktora ujdzie, do tego zawsze mozna by puscic dalej w obieg 20mm^2 ktore mam obecnie, na jeden porzadny rozdzielacz bedzie ;) Dietz zdecydowanie giętki nie jest, a zwłaszcza 50-ka. Ja kupiłem Dietza, bo cena za metr tego samego kabla, w zestawie wychodzi o ponad 20% niższa. A i tak ciągnę masę z budy, więc metr masowego mi w zupełności wystarcza. Nic mi nie wiadomo o tym, żeby w zestawach dawali inny kabel niż w szpuli (powinien być ten sam, przycięty do 5m czerwony i 1m niebieski) Jeśli kupowałbym ze szpuli, na metry, to pewnie patrzyłbym na coś innego, co łatwiej się gnie (pewnie Stinger, bo tutaj najpopularniejszy ;) ). Na szczęście u mnie ten kabel zbytnio nie zakręca, więc nie było tak tragicznie. No i zerknij przed kupnem, czy dasz to wszystko radę przepchać - u mnie przepchnięcie nawet pojedyńczej 50-ki oznaczało konieczność patroszenia gumy uszczelniającej otwór w ścianie grodziowej. Gdybym chciał jeszcze ciągnąć minus z aku, musiałbym wiercić dodatkowy otwór (pomyśl o dodatkowym hałasie od silnika ![]() Prądu jak na razie starcza aż nadto (popatrz na tabelkę z przekrojami PASCA - podobno już wprawdzie nieaktualna, ale u mnie akurat i tak jest jeszcze spory zapas). grissley możesz mi pomóc?! Z czystej ciekawości chciałem znaleźć tą tabelkę ale nigdzie nie mogę. Albo jakoś źle szukam. Na forum jest tylko ta z "autokaciku" ale chciałem zerknąc też w spomnianą. nawet aktualna: http://www.pasca.org.pl/P...2007-instal.pdf strona 6, tabela B. grissley, jak to sie mowi - jak sie popiesci to sie zmiesci ;) a tak na powaznie - mam w miare dobry dostep w octavi jesli chodzi o przejscie, ale czy wejda dwa przewody 50mm^2, to jest ciekawe - na pewno dla chcacego nic trudnego, ale wydaje mi sie ze bedzie trzeba troszku sie pobawic - 20mm^2 przeszlo pieknie, no ale to nie ta sama klasa wagowa. Tak jak przygladalem sie ofercie Stingera, to widze ze raczej na ta marke zdecyduje sie, rowniez ciekawy osprzet instalacyjny maja. Co do akcesoriów (czy też osprzętu instalacyjnego, jak to nazwałeś) - ja wybrałem ofertę Sound Quest'a. Jakość praktycznie ta sama (w każdym razie bardzo dobra), a ceny znacznie niższe. To jest zdaje się marka Stingera. MCR, tutaj pojawia sie taki problem... kabelek stinger`a... kurcze, no fajnie by to wszystko razem wygladalo w stingerze, fakt, jakos ta sama, cena wyzsza, ale jak biore pod uwage ze kupuje cos na lata no to juz ma znaczenie - niz pozniej mialbym przez lata czepiac sie sam siebie ze nie dolozylem tych paru zloty ;) jesli nie stinger to dietz - jeszcze o tej marce mysle, ale w strone stignera przyciaga mnie elastycznosc przewodow, tak wiec raczej na niego postawie. Spodobalo mi otulenie przewodow plecionka w octavce Nexus`a - tak wiec koleny wydatek mnie czeka ;) Wybór jest Twój, natomiast w/g mnie między jednym a drugim różnic nie ma. Sound Quest jest bardzo solidny. Kable - owszem, Stinger. Jak wspominałem są bardzo elastyczne i świetnie się układają. Przewody oczywiście w plecionkach.Tutaj http://www.audiocar.pl/forum/viewtopic.php?t=501 masz moje stingery "z otuliną" ;-) A co z tego, że firmy (w zasadzie marki) różne? Przecież to i tak będzie schowane i nikt oglądać nie będzie ;-) MCR, dokladnie o te plecionki mi sie rozchodzi - wyglada to znacznie lepiej niz plastikowe peszle, no a w porownaniu do tego co mam teraz ( czyli brak ochrony kabli ) to bedzie znacznie lepiej - czyli znowu wywalac wszystkie kable i raz jeszcze instalka od nowa... czlowiek uczy sie na bledach. MCR, ja bede mial ta swiadomosc, ze to nie ta firma ;) ale jeszcze popatrze i porownam, moze i sound quest, poki co mam troche czasu na przemyslenia - pod chmurka jest dosyc zimno i czesto pada, tak wiec musze czekac na lepsza pogoda, a ten czas przeznaczam na dokszlatcenie sie, co by wiecej bledow nie popelniac
|
Podobne
|