ďťż

Czym wykleić nadkola?

Haary x draco
Wpadłem na taki pomysł, że, żeby wytłumić dźwięki toczenia i odgłosy pracy zawieszenia, ściągnę nadkola, nakleję na blachę jakieś maty, a na nadkole zwykłą tkaninę obiciową, którą prysnę potem barankiem.
Ktoś testował taki patent? Może jakiś lepszy patent na tkaninę?
W nowych audikach, w Lancii Thesis i jeszcze paru modelach nadkola mają właśnie coś mechatego od środka, stąd idea.
Nie wiem tylko, jak wytrzymała na piaskowanie okaże się pobarankowana tkanina obiciowa.
No i czy to coś da ;)


Tkanina na zewnatrz nadkola jest nieporozumieniem w wykonaniu amatorskim .
Fabrycznie są to materiały niechłonace wilgoci .Nawet zamalowanie barankiem /bitexem czy innym "brudasem" spowoduje jedynie powstanie kieszeni które pekając w niskich temperaturach będą wspomnianą wilgoć pochłaniały .
Pod nadkole dawałem zawsze same pasty lub maty ale co do mat nie zawsze można je kleić - czasami wymagane jest usunięcie z karoserii fabrycznej konserwacji woskowej .
Miękkie materiały tłumiące ładnie sprawdzają się wewnatrz pojazdu jako kolejna warstwa po właściwym materiale tłumiacym .

Natomiast plastikowe nadkola ładnie ucisza baranek w spray-u naniesiony obustronnie jednak musiał byś wykonac to w pomieszczeniu bo musi on naprawdę wyschnać .
Sprawdzony patent na ponad setce wyprodukowanych busów
Fabrycznie są to materiały niechłonace wilgoci

Zgaduję, że nie do dostania samodzielnie?
Chodziło mi też po głowie przyklejenie od wewnątrz gąbki akustycznej (i pobarankowanie), ale to chyba by mi się momentalnie wypiaskowało.

Natomiast plastikowe nadkola ładnie ucisza baranek w spray-u naniesiony obustronnie

baranek już do mnie jedzie ;)

btw - akust!k, ile baranka zużywałeś na jedno nadkole?
A czy ktoś testował Noxudol 3100 ? http://www.noxudol.pl/index.php?a=nowosc

to jest to samo co w ofercie miał DLS


W jakim zastosowaniu testy Ciebie interesują ?
barbus - jeżeli używałeś, to powiedz, czy wysmarowanie tym daje zauważalnie ("zasłyszalnie") lepsze efekty niż wysmarowanie barankiem.
Panowie powiedzcie (jeśli nie jest to tajemnica) co kryje się pod pojęciem BARANEK, jest jakaś nazwa handlowa?? Z góry dzięki za odpowiedź.
W jakim zastosowaniu testy Ciebie interesują ?

W sensie logicznym :-)

czyli stosował do wytłumienia i może podzielić się opinią ...
ja uzywałem "baranka " firmy BOLL z przyczyn przyziemnych ... gdy trzeba obskoczyć sprintera 519 to tak jakby 2 duże osobówki malować...koszta straszne

na 1 nadkole schodzą 2 puszki nakładane w kilku warstwach
ale tam koła bliżniacze
biały boll ładnie wygląda ale po wyschnięciu jest kruchy mniej odporny na pisakowanie
czarny ma jakby lepszą strukturę jest mocniejszy na udary
na 1 nadkole schodzą 2 puszki nakładane w kilku warstwach

O rany - a ja zamówiłem 2 spreje BOLLowego baranka raptem :shock:
spokojnie to można nakładać stopniowo na raty
akust!k napisz coś o twoich spostrzeżeniach po zastosowaniu tego baranka na nadkola - jest rzeczywiście ciszej w aucie?

Ja u siebie mam "szmate" na nadkolach fabryczną więc niż już nie nakładam, z ciekawości pytam
A czy ktoś testował Noxudol 3100 ?

Krzyzak ,jesli interesuje Ciebie logiczna odpowiedz na postawione pytanie to odpowiem. Tak :-P

Wracajac do tematu. Nuxa stosowalem na boczkach i wewnatrz drzwi jako 'baze'. Nie jest to masa dzwiekochlonna w takim stopniu jak wynika z opisu producenta. Duza jej zaleta jest wodorozcienczalnosc przed zastygnieciem. Mozna dopasowac gestosc przed aplikacja w wielu niedostepnych miejscach (mowa oczywiscie o metodzie natryskowej z pistoletu). Porownujac ja do innych antygravelow dostepnych na rynku to jest troszke twardsza. Wspomniany czarny Boll lepiej wedlug mnie sie sprawdzi na zewnatrz.
mogę potwierdzić ze jest ciszej
jak sie wyrobię "czasowo" to porobię jutro fotexy
Z powodu tzw wymogów technicznych tniemy fabryczne wnęki kół i zmieniamy ich kształt
zmniejsza się ich sztywność na skutek dodania wielkiego fragmentu płaskiej blachy
po natryśnięciu grubej warstwy Bolla było ok ale nie tak jak powinno dlatego auta dostały plastikowe nadkola robione na zamówienie ale i te obustronnie pokrywamy Bollem

Znowu wyszła moja cecha - często stosuje skróty myślowe i nie dopowiadam Boll jest stosowany tylko na zewnątrz od wewnętrznej strony bardziej interesuje nas termoizolacja
Aby tz. „Baranek” spełniał swoją rolę, czyli zabezpieczał przed uderzeniami piachem czy kamyczkami, należy go nakładać w sposób profesjonalny czyli specjalnym pistoletem, te kupowane w aerozolach to jakieś nieporozumienie, może nadają się na progi, ale nie nad nadkola, mimo to nie jest to masa głusząca.
Jednak ten zabieg nie za bardzo spowoduje wyciszenia samochodu spowodowanego dźwiękiem opon, czy odgłosami zewnętrznymi w czasie jazdy, ponieważ dźwięki te są przenoszone poprzez zawieszenie które jest mocowane do karoserii.
Z USA przywiozłem sobie tak zwaną płynną gumę, która po nałożeniu nawet trochę się pieni i daje efekt twardej gąbki tworząc dość grubą warstwę.
Efekt był mierny do poniesionych kosztów.
Dopiero przyklejenie, nie położenie mat głuszących wewnątrz i nad nadkolami daje dość zadowalający efekt.
Niektóre opony są ciche, niektóre nie, jedni koła wywarzają inni nie, łożyska w tylnych osiach, też wydają odgłosy, jednak te dźwięki przedostają się do samochodu poprzez połączenia zawieszenia z karoserią.
Ale eksperymentować zawsze można.
Ja opisuje własne wrażenia, jeszcze raz ze względu że poprzedni post muj był usuniety z wielkość czcionki.
Na pewno będzie ciszej jak ktoś jeździ często po szrotówkach czy żwirowych nawierzchniach.
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Haary x draco