ďťż

Civic D14Z2 EJ9 (HB) Kanarek już B18C4

Haary x draco
To mój pierwszy post na tym forum. Chciałbym się ze wszystkimi serdecznie przywitać.

Opis auta jest dość długi. Zabudowa amatorska wykonana od podstaw samodzielnie dzięki doradztwu Mirka EMG i znacznej jego pomocy.

Mam nadzieję w tym sezonie usłyszeć krytyczne i konstruktywne opinie od sędziów PASCA w klasie EMMEA Entry.

Wasze opinie i rady mogące wspomóc moje poczynania z systemem są również niezmiernie mile widziane. Z góry za wszystkie dziękuję

MODEL:
2000 r., hatchback EJ9, 3d

SILNIK:
seria D14Z2, instalacja LPG na wtrysku bezpośrednim, brak planowanych modernizacji (chyba, że fundusze pozwolą to wtedy SWAP), lakierowane srebrne łapy na czarny mat, czerwona pokrywa zaworów lakierowana w czerwonej "strukturze" z polerowanym napisem HONDA. Chromowane korki (chłodnica i olej) Mugen'a

UKLAD DOLOTOWY:
aluminiowa power rura ze stożkiem

UKLAD WYDECHOWY:
kolektor seria, katalizator z drugą sondą, wydech od kata robiony w VEGA w Klaudynie k. Warszawy; środek o zwiększonym przepływie + komorowy ostatni z dodatkową konstrukcją tłumiącą; rury 2,0"

ELEKTRONIKA:
seria, własnego pomysłu wyłącznik ABS'u (do wyłączenia zapłonu - po wyłączeniu i włączeniu zapłonu aktywuje się automatycznie)

UKLAD NAPĘDOWY:
Home made short shifter - przeróbka z seyjnego :arrow: jak to zrobić ;)

ZAWIESZENIE:
sprężyny APEX (-35mm), amortyzatory KONI Sport ze skokową regulacją wysokości oraz płynną twardości. Max. obniżenie -60mm
Rozpórka przód MeganRacing

KOŁA:
lato 205/40/17 Uniroyal RainSport 1, felgi ADR Sokudo 8 GunMetalBlack 7,5x17 ET40 (nakrętki MUTEKI Japan, wentyle ukryte AEZ);
zima 185/60/14 Toyo 910, felgi stalowe 14" seria

UKLAD HAMULCOWY:
tarcze ceramiczne BlackDiamond (w najbliższym planie), klocki BlackDiamond (zamontowane)

BODY-KIT:
Kompletne Body od NeoDesign o wdzięcznej nazwie "PHOENIX". Obecnie wersja przejściowa. Wersja ostateczna z carbonem - w trakcie
ciemne szyby, ciemniejsze tylne lampy (2 warstwy lakieru bezbarwnego na transparentny, żeby uzyskać efekt połysku jak w seryjnie ciemniejszych lampach - dla policji ;) ), polakierowane plastiki zewnętrzne, rozciąganięte i podcięte tylne nadkola ;) - za duże ET kółek ;) przednie lampy czarne, tylne przerobione na US Style (dwa punkty świetlne od pozycji) + stroboskopy z tyłu, Ciemne boczne kierunki od In-Pro

ŚRODEK:
fotele F1Z, kierownica seria obszyta skórą czarno - beżowa szyta czerwoną i beżową nicią, ręczny również skóra czarno - beżowa szyta jak kierownica, gałka beżowa skóra, mieszek czarna skóra (kombinacja nici jak wcześniej), chromowane elementy wnętrza, napis civic (z tylnej klapy) nad schowkiem, podświetlenie dywaników (świetlówki pod fotelami), nakładki na pedały, zegary indiglo reverse, alu ramki przy zegarach, GearBars'y
Ściemniacz oświetlenia współpracujący z 4 diodami w seryjnej lampce oraz dwiema po stronie nóg kierowcy i pasażera.
Map-light przy wewnętrznym lusterku wstecznym

Kubełki FANGLE (dlaczego nikomu ich nie polecam bez ingerencji: >>KLIK<< ) i całe wnętrze obszyte skórą (jaguar) + alcantarą (aston martin)

CAR-AUDIO:

Przód - tweetery Hertz (HT-25) - w drodze NEO29 w słupkach, wygłuszone drzwi z wooferami Vifa A16WG-09-04, zwrotnice dobrane i wykonane na zamówienie na komponentach Mundorf, tył - brak, woofer Earthquake DB-10 w samodzielnie wykonanej skrzyni zamkniętej (20 litrów), wzmacniacz u-dimension RM V-41, okablowanie Nakamichi/Dietz, kondensator Dietz 1F z elektroniką, jednostka sterująca ALPINE CDA-9855. Instalacja wykonywana od podstaw samodzielnie.

Własnoręcznie wykonana zabudowa bagażnika dzięki nieocenionej pomocy KWAQ9.

INNE:
podgrzewane lusterka zewnętrzne (włączane razem z ogrzewaniem tylnej szyby), dysze mgłowe spryskiwacza przedniej szyby od Citroena C3 (numer katalogowy części u Citroena: 00006438V8. Cena 13,30 netto/szt).
Zestaw Xtec xenon H.I.D. H4 35W 6000K (bi-xenon)

Tak było kiedyś



było radio i nie ma ;)



Drzwi przygotowane pod fabryczną maskownicę, w chwili obecnej woofery VIFA jak w opisie



Pierwsze mody wnętrza:



Odrobina techniki - Home made short shifter - THX LIO :D :



a tak wygląda czerwona zabaweczka od ABS'u ;) :



skończony wydech (zdjęcia zimowe, więc auto niestety brudne (15km po myjni :( )



Zmianie uległa jednostka sterująca:



Czas na silnik
Można powiedzieć, że oprócz dokładniejszego mycia pod maską etap stylingu i działalności w tej części auta uważam za zakończony.



Nowe ciemne kieruneczki:



Montaż Body:



Sesja w parku po montażu:



Następnie druga sesja na zasadzie "kosiarka do trawy" ;) :lol:



Świecidełka na nadchodzący sezon



Nowa tapicerka na szybko





Prace przy nowej zabudowie



Skończony bagażnik



LanSSSS na 17" :d



Ciąg dalszy prac nad uproszczonymi multimediami (baza stereo + DVD)


dzisiaj natomiast zapadła decyzja o małym kroczku do przodu ;) Zamiast dotychczasowego HERTZa HT25 za parenaście dni wjedzie Neo29 by PROA. Tym razem za przygotowanie słupków będę wdzięczny EMG. Moje próby (drugie podejście) nie dały mi 100% satysfakcji z efektu ;)
http://www.proa-systems-t.../p.php?id=1&f=2

Zostaną położone nowe kable prądowe 20mm kw (oba od akumulatora) i oprawką bezpiecznika DIETZ, która już czeka w domu (zamiast obecnie leżących 16 mm kw) ;)


wooow normalnie nie wiem co powiedzieć, ale dziwie sie ze ten wózek ma jeszcze klamki
NOrmalnie zapisuje Cię do ludzi pozytywnie zakręconych Teleexpresu ;)
O a ja tego cuda na mieście nie widziałem...chyba trzeba sie na odsłuch ustawić:-)
Gratki za mody fury i za obszerną relację ;)


taki mały spy dzisiaj do mnie MMSem od Mirka przyszedł. Już sie nie mogę na żywca doczekać :)



mały progres z wczoraj :)



Sorki za jakość, ale w niedoświetlonym garażu z komórki takie wychodzą...
Troszkę nowych zdjęć wnętrza z chromem na klamkach wewnętrznych i skończoną kompozycją konsoli :)



Inspiracją były dwa auta: MatinSowe (kolegi z CivicKlub'u) i zbudowane przez Extreme Car Audio. Z tego pierwszego pozwoliłem sobie zapożyczyć ogólną koncepcję monitora, a z drugiego przeniesienie panelu wentylacji na dół. Chociaż oba auta stanowiły jedynie inspirację do ogólnej koncepcji to i tak ich właścicielom dziękuję za natchnienie.
znam auto,wygląda na żywo całkiem nieźle gra też niczego sobie.jeszcze tylko B18C4 albo lepiej C6 ;) pod maskę i gitara :D
no to jestem po eliminacjach ENTRY na automuzyka 2008...

THX eVok za wspólną wycieczkę :)

Jestem na siebie wkurzony do granic wytrzymałości... Zapomniałem o regulaminie, iż pilot jest częścią systemu i powinien być zamocowany do samochodu. W efekcie zostawiłem 3 sztuki na wierzchu swobodnie leżące, co spowodowało utratę 6 punktów :/ Trzeba je było do kieszeni zabrać...

Plus jest taki, że zostały mi wskazane drobne i w zasadzie prawie nie kosztogenne poprawki do zrobienia od strony instalacji i startuję jako już oficjalny zawodnik :)

Ocena sceny 11/15 (o ile nie pomyliłem maks) z wyłączonym procesorem dźwięku napawa mnie amatora satysfakcją potwierdzoną przez sędziego

Brzmienie 24/30 (o ile nie pomyliłem maks) daje tej satysfakcji jeszcze więcej :)

Podsumowanie sędziego: "Ogarnij drobiazgi instalacyjne i startuj z takim brzmieniem w zawodach z otwartą przyłbicą" :d


dzięki wizycie u CASP'a do kanarka wjechał HELIX W10 Competition. Musze powalczyć jeszcze troszkę z watolina w skrzyni, ale i tak zmiana jest na ogromny plus :)

Czeka też na wymianę kondensator 1F HELIXa również od CASP'a zamiast dotychczasowego DIETZ'a

czekamy jeszcze na plecionkę i w długie jesienno zimowe wieczory szykuję się do wymiany sygnałówek, głośnikowych, prądowych do radia i ciągła dokumentacja fotograficzna. Jak wszystko będzie ukończone to jeszcze CLIO i przyszłoroczne ENTRY. Mam nadzieję, że z lepszym skutkiem niż w tym roku.

@CASP - dzięki za miłe spotkanie, rozmowę i masę cennych rad :) Jak będziemy robić CELIC'ę to na pewno będzie fotorelacja
czyli wypychasz watoliną skrzynkę?

@CASP - dzięki za miłe spotkanie, rozmowę i masę cennych rad :) Jak będziemy robić CELIC'ę to na pewno będzie fotorelacja

Spoxik - Nie ma problemu ;]
pełen szacun stary. Sam włożyłem w coś takiego troche pracy więc wiem co to znaczy.
Cytat: Czeka też na wymianę kondensator 1F HELIXa również od CASP'a zamiast dotychczasowego DIETZ'a
Po zmianie kondzia koniecznie napisz jakie zmiany w brzmieniu nastąpiły-bardzo mnie to ciekawi.
Cytat: Czeka też na wymianę kondensator 1F HELIXa również od CASP'a zamiast dotychczasowego DIETZ'a
Po zmianie kondzia koniecznie napisz jakie zmiany w brzmieniu nastąpiły-bardzo mnie to ciekawi.

Brzmienie się nie zmieni - za to uciekający prąd z instalacji powinien zostać na swoim miejscu. Z tego co kolega zauważył - Dietz wciągał mu prąd..... Helix raczej nie powinien bo nie jest w załączony w chwili gdy nie ma poboru prądu.....

Raadek - widzę że troszkę szyderczo do tego podeszłeś :P
dłubałem ostatnio w takiej Hondzie ze swapowanym B18C4 i ogólnie powiem, że drzwi są beznadziejne, grubość blachy jak w TICO.
Cytat: Czeka też na wymianę kondensator 1F HELIXa również od CASP'a zamiast dotychczasowego DIETZ'a
Po zmianie kondzia koniecznie napisz jakie zmiany w brzmieniu nastąpiły-bardzo mnie to ciekawi.

Brzmienie się nie zmieni - za to uciekający prąd z instalacji powinien zostać na swoim miejscu. Z tego co kolega zauważył - Dietz wciągał mu prąd..... Helix raczej nie powinien bo nie jest w załączony w chwili gdy nie ma poboru prądu.....

Raadek - widzę że troszkę szyderczo do tego podeszłeś :P
Podszedłem szyderczo bo nie kumam wywalania kasy...a wystarczyło wymienić u dystrybutora wadliwego kondka na sprawnego(minimum wydatków-max zadowolenia).

Podszedłem szyderczo bo nie kumam wywalania kasy...a wystarczyło wymienić u dystrybutora wadliwego kondka na sprawnego(minimum wydatków-max zadowolenia).

Kędziorka - oczywiście można oddać na serwis - Pewno przyślą nowego. Jednak kolega zdecydował się na Helixa - aby nie mieć więcej problemów. To jego osobisty wybór.

Nie rozumiem o co ci chodzi z wywalaniem kasy. Jeśli kogoś stać na dobry produkt i chce go mieć - to w czym problem ? Jeśli mnie na coś stać to po prostu to kupuję.
Cytat: To jego osobisty wybór.
Paweł nawet nie przyszło mi do głowy że to Ty mogłeś doradzić.Myślałem że gość nie wiedział że dystrybutor daje gwarancję;-)
Cytat: To jego osobisty wybór.
Paweł nawet nie przyszło mi do głowy że to Ty mogłeś doradzić.Myślałem że gość nie wiedział że dystrybutor daje gwarancję;-)

A jaki widzisz problem w tym że właściciel sobie odda stary kondensator na gwarancję i go sprzeda, dołoży i kupi helix'a naprzykład?? Bijesz pianę i to wsio.
Cytat: To jego osobisty wybór.
Paweł nawet nie przyszło mi do głowy że to Ty mogłeś doradzić.Myślałem że gość nie wiedział że dystrybutor daje gwarancję;-)

Trudno mi powiedzieć, czy akurat ten kędzior ma gwarancję czy nie. Nie wiem czy kolega go kupował w Polsce czy wysyłkowo.

Raadek - to jest klienta decyzja czy coś kupić czy nie. Z tego co się domyślam- to kolega chce mieć święty spokój i dlatego zakupił nowego kędziorexa - a starego - pewno sprzeda i zapomni o problemach które miał....

W swojej zabawie z CA również miałem niemiłe wpomnienia z kędziorami Dietz'a w roli głównej - i również mogłem go oddać na gwarancję. Nie zrobiłem tego - kupiłem 6 lat temu 2 F Braxa - którego użytkuję do dziś. Woolf niejednokrotnie widział go u mnie w różbych autkach. Zmieniały się wzmaki, głośniki, radia - a Kędzior Braxa do dziś mi służy i nie mam z nim problemów.

Złoty Dietz - którego miałem - zaczął mi bulgotać - przelewało się w nim coś aż na koniec - rozlał mi się po zabudowie - nie wspominając o cudownym zapachu panującym w aucie przez następne parę miesięcy, uszkodzonej obudowie wzmacniacza i tp pierdołach.

To tyle z mojej strony.
Z jednego pytania narobiliście jak zwykle zamieszania:-)
Paweł Ty to masz pecha-jak nie sygnałówki łapią zakłócenia to kondek niszczy zabudowę i wzmacniacz.
Wolf,obrońco uciśnionych o jakich wsiach mówisz bo nie rozumiem?
Raadek napisał/a:
Z jednego pytania narobiliście jak zwykle zamieszania:-)
Paweł Ty to masz pecha-jak nie sygnałówki łapią zakłócenia to kondek niszczy zabudowę i wzmacniacz.
Wolf,obrońco uciśnionych o jakich wsiach mówisz bo nie rozumiem?

A żebyś Raadek wiedział - że mam pecha. Kupiłem parę dni temu nową lustrzankę Sony Alpha 700 - i dziś pojechała do serwisu. Ma źle skalibrowany czujnik AF.....

Można się wkurzyć - nowa machina za 5000 zł i na dzień dobry trafia do serwisu.

Reszta - o Lustrzankach w nowym Poscie :

http://www.audiocar.pl/fo...p?p=35601#35601
Bywa i tak...sprzęt za taką kasę będą naprawiać czy wymienią?Ja bym się wkurzył.
Wymienić nie ma zbytnio na co - bo na 4 korpusy 3 mają Back Focus'a. Wysłałem do regulacji.

Akurat 700 mi się podoba i to bardzo - więc prosta regulacja (robi się to bez rozbierania aparatu 3 wkrecikami od spodu pod oryginalną naklejką) nie ma znaczenia.
pozwolę sobie troszkę odświeżyć :)

Kondensator zamontowany i okazało się, że oprócz problemów z rozładowywaniem akumulatora dodatkowo niszczył tor zasilania i dzięki niemu siadał sub...

Od wczesnej jesieni trwały prace nad transplantacją ;) Z zakupionego silnika w stanie "igła" zrobił się remont kapitalny i przy okazji masa gratów, które pozostawiły seryjnymi jedynie korbowody i zawory ;) Z seryjnych 169 KM mam nadzieję na wynik zaczynający się od 2XX ;) Na razie silnik dotarty i w tygodniu poświątecznym strojenie i hamowanie.

Tak wyglądało pierwsze uruchomienie:
http://www.youtube.com/watch?v=Np0U4tA9wj8

W międzyczasie przy montażu silnika wyleciała sekwencja LPG i zwolniła miejsce pod zabudową. A jako, że nie lubię elementów niewykorzystanych to w miejsce butli wjedzie sobie do kompletu RM V 2.1 żeby przejąć kontrolę nad subem.

Plan na najbliższe tygodnie obejmuje ubranie kabelków w plecionki i ułożenie jak się należy, wymianę wszystkich kabelków oprócz zasilania wzmacniaczy na nowe i likwidację pętli masy przy zasilaniu radioodtwarzacza i DVD, montaż wspomnianego RMa pod podłogą + wymuszone chłodzenie, poprawienie wygłuszenia w furtkach + nowe MicroPrecision 5.16.

No i na koniec wystrojenie wszystkiego aktywnie.

Chciałbym zdążyć chociaż do połowy maja ;)

W międzyczasie udało nam się z żoną wdrożyć w życie plan pt. "potomek" ;) więc to w zasadzie ostatnie (chyba) prace żeby skończyć zabawkę i marzenie młodych lat przyszłego tatusia ;)

W międzyczasie udało nam się z żoną wdrożyć w życie plan pt. "potomek" ;) więc to w zasadzie ostatnie (chyba) prace żeby skończyć zabawkę i marzenie młodych lat przyszłego tatusia ;)

Niezależnie od stopnia zaawansowania planu "potomek",dobrze Ci radzę stary,lepiej się uwijaj:))
Jak Wasz plan się "zrealizuje" to zapomnij o CA,wiem po sobie:)Miałem wszystko w aucie robić sam,a skończyło się na tym,że prawie wszystko w aucie do tej pory to zasługa mojego Instalatora,a nie jestem nawet w połowie drogi:(
No to ja dementuje

mam potomka i dzięki zkilku znajomym zaczynam ogarniać

instalke po pewnym pier....nym partaczu

a więc się da ;)

Ps GRATULACJE !!!!
stan zaawansowania to trzeci miesiąc więc mam nadzieję zdążyć ;)
No to ja dementuje

mam potomka i dzięki zkilku znajomym zaczynam ogarniać

Znajomi Ci pomagają przy potomku .... co na to żona :)
Te nie łap mnie za słowa ;)

Dowcipas hehehe
Cytat:
Znajomi Ci pomagają przy potomku .... co na to żona :)
Tym Daniel zajął się sam;-)...przynajmniej ja w tym nie maczałem palców chyba że Pawik
Raczej nie ma wątpliwości że to MOJA Grande Robota!!

cholera raz zrobiłem bez wyraźnego rozdzielenia tematów i co ?

jeszcze tłumaczyć się muszę ;)
Mówiłem, że "przecinki" w zdaniach to ważna rzecz :)

PS: jeśli jest moderator na tym forum ,to proszę o wyczyszczenie tego oftopa , bo i temat i autko i foty super a my tu sobie GG urządzamy
Podoba mi się wykończenie środka :) Wszystko w aucie sprawia wrażenie przemyślanego, ale te dwa wentylatory nad wzmakiem to możnabyło gdzie indziej wkomponować, tak aby nie było ich tak widać...

T4, Moderator to jakiś czas temu się wk... i powiedział że bezpowrotnie jedzie na wakacje pod względem moderowania :D :]
Bartek, szczególnie teraz w momencie kiedy planuję drugiego RMa do napędzenia suba... Teraz jeden nad drugim prezentowałyby się nadzwyczaj dobrze... Niestety zbudowanie nowej zabudowy + wykończenie szczegółów (tapicerka itd) stawia mnie przed koniecznością kompromisu i zachowania dotychczasowej stolarki.
Kolego coś Ci się pomieszało w tym programie na TVN Turbo z tym I i II rzędem zwrotnicy.
tak, wiem walnąłem tak z nerwów i tremy (pierwszy raz w TV ;) ). Mimo, że później wyprostowałem i mieli zmontować to i tak puścili nie to co trzeba

Jakby nie było auto mam rozebrane i od 3 dni walczę z ułożeniem kabli. Innymi słowy kable w plecionki, które dzięki CASKP leżą u mnie już prawie rok (nie miałem możliwości i motywacji...), mocowania co max 30cm. Kable już prawie ułożone, zostały szczegóły - może uda mi się jutro zdjęcia wstawić.

Do tego przednie woofery wymieniam na Micro-Precision 5.16, dochodzi wzmacniacz RM V21 i jak tylko uda mi się złożyć auto to mam cichą nadzieję na strojenie pod CLIO tego, co powstanie pod aktywnym cięciem.

[ Dodano: 2009-07-30, 22:35 ]
Moja "twórczość". Nie byłem tak zdesperowany aby rwać tapicerkę do zera dla położenia kabelków ;)



I wykończenie miejsca po butli LPG, którą z wyrzuciłem w końcu jako zbędny balast. Powstała przestrzeń będzie służyć jako schowek na podstawowe narzędzia i inne zabawki i nie będzie widoczna. W niej tez zagości dotychczasowy RM V41, a w skrzyni RM V21. A stanie sie tak z uwagi na wyższe obciążenie subem V21, a co za tym idzie większe wymagania w temacie chłodzenia. V41 będzie podłączony do tego samego "kanału powietrznego" i będzie znajdował się niżej.



[ Dodano: 2009-08-04, 16:29 ]
Schematy ideowe powstającej instalacji :D




Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Haary x draco