ďťż
Haary x draco
Na stronie niemieckiego BraxTeam'u znalazłem jakieś info o nowym średniaku serii Matrix - 3.1
Może jakieś przecieki na jego temat? Patrząc na parametry i wymiary ( klikac ) to wygląda on całkiem sensownie... Wolf juz Ci sie 2.1 znudzil? ;) Ten nowy bedzie napewno lepszy bo inaczej byc nie moze :P zależy do jakiej aplikacji, ja tam u siebie berylopodobnych średniaków nie widzę, może CASKP dostanie nr 0000 na tescik :) Tylko ten średniaczek wymaga już komory zamkniętej , co prawda już 150ml mu wystarcza, ale to i tak zawęża sposoby aplikacji, słupek już musi być szeroki u podstawy, albo duża osłona lusterek, no chyba że w deskę. Wydaje mi się, że jednak jak na razie nic nie przebije 2.2 :) Tylko ten średniaczek wymaga już komory zamkniętej , co prawda już 150ml mu wystarcza, ale akurat 150ml to wystarczy go po prostu obudować (zamknąć) i żadne kombinacje już nie są konieczne ale ja się zapytam tak czemu wy się tak jaracie braxem jak np charkowo i brzmieniowo np tec sq3 lepiej wypada ( wg mnie) już nie raz spotkałem się z opinią, że jak nie brax to nie gra. O co tu chodzi? [ Dodano: 2010-03-20, 00:55 ] a poza tym co to za średniak który między 2-3kHz ma już górkę, którą należało by już wyciąć ale ja się zapytam tak czemu wy się tak jaracie braxem jak np charkowo i brzmieniowo np tec sq3 lepiej wypada ( wg mnie) już nie raz spotkałem się z opinią, że jak nie brax to nie gra. O co tu chodzi? lklukasz, a ja widzę że to raczej ty masz jakiś problem z postrzeganiem Brax'a - jak sporo zresztą osób. Weź przeczytaj jeszcze raz cały topic i zastanów się kto się jara. Więc zastanów się co lepsze - nie pisać nic, czy czasem wrzucić jakiegoś niusa i luźno na jego temat pogadać?? I nie staraj się robić na siłę takich podjazdów i dorzucać do ognia na siłę. ps. A jeszcze zapytam - a co Ty sądzisz w takim razie o średniakach brax'a - słuchałeś mojego 2.1 - może w takim razie powiesz czy gra czy nie gra? Jak nie pamiętasz (od styczniowego spotu troszkę minęło) to wiesz - można się spotkać choćby dziś i posłuchać do woli ;] Górka o której piszesz to wg mnie kompletnie nic ie znaczy. Ja wiem że np. swojemu średniakowi daję grać do właśnie 2,5khz i w tym punkcie zaczynam go ciąć 12db/oct. Od dołu zauważ że FS ten głośnik ma 112hz, a i tak pewnie nikt go nie potnie niżej od 250-300hz. A w zakresie 300Hz - 3kHz już prawie różnica tylko 3db - to tak dużo?? Ostatnio czytałem w jakiejś książce że istnieje zasada która mówi że głośnikowi niepowinno się dawać grać więcej niż 3 oktawy - co przy cięciu powiedzmy od 300Hz na dole daje cięcie 2400Hz. Prawda to? Może wystarczy go i zamknąć, ale musisz mieć słupek i miejsce aby od tyłu to właśnie zrobić, jednak jakby nie było to troszkę juz potrzeba więcej zabawy jak ze zwykłym 2.1 Jak już też przytaczasz porównanie do tego TEC'a, to jak zauważyłeś jesteś chyba jedyny bo jakoś nie widzę wielu naśladowców, i więcej jest braxów średniaków w autach niż tec'ów, dodatkowo jakbyś nie zauważył, jest to dział Braxa, tak więc sorry, ale nie będziemy się tu podniecać jakimiś tec'ami ;) Tak na marginesie, gdzie się spotkałeś z opinią, że jak nie brax to reszta nie gra, bo chyba nie tu, a skoro nie tu, to w realu, więc może coś w tym jest :) Brax 2.1 to bardzo uniwersalny głośnik, dlatego też chętnie jest montowany, nie nastręcza problemów montażowych, nie musisz kombinować z komorami, nie musisz go zabudowywać, dlatego często się go stosuje, a dodatkowo nic mu brzmieniowo nie dolega, a jeśli nie lubisz jego brzmienia, wolna wola, montujesz tec'a, beryla itp i sprawa załatwiona, dzięki temu jest zróżncowanie na zawodach, bo inaczej by się tylko słuchało aut na zasadzie, ciekawe co tu jest spi.....ne, bo każde auto by tak samo grało. Ostatnio czytałem w jakiejś książce że istnieje zasada która mówi że głośnikowi niepowinno się dawać grać więcej niż 3 oktawy - co przy cięciu powiedzmy od 300Hz na dole daje cięcie 2400Hz. Prawda to? coś niedoczytałeś, jak mam woofer od dołu na 50Hz to mam go zamknąc na 400?. :)) przeczytaj jeszcze raz, byc moze chodziło o to ze w systemie trójdrożnym minimalny odstęp f podziału powinien wynosic co najmniej 3 oktawy. (por J.Krajewski "Głośniki i Zestawy Głośnikowe s. 112) Poszukaj sobie o regule trzech oktaw. Np.: Cytat: As a general rule of thumb, a driver should be restricted to about 1 decade (about 3.2 octaves) if at all possible. Wider range is certainly possible, but as the frequency range is expanded, one has to put up with more and more compromises. For example, a 100mm driver is acceptable for the range from 300Hz - 3kHz, but to expect it to go lower (or higher) involves accepting greater intermodulation distortion if you extend the low frequencies, or a progressively narrower dispersion pattern as frequency is increased. The art of compromise involves choosing a compromise that introduces the minimum number of additional problems. Wolf, nie napisałem, że ja czy ty mamy problem z postrzeganie braxa tylko, że w ogóle. Na strefie jest dużo takich opinii. No nie da się "jarać" czymś co zostało zamieszczone na stronie producenta jak się jeszcze nie słyszało to chyba jasne. Wiadomo, że charakterystyki producenta "nie grają" ale ciekawi mnie opinia ludzi, którzy potrafią je scharakteryzować i wyciągnąć wnioski. Bo patrząc na obie to tec wychodzi lepiej prawda? Słuchałem twojego zestawu i chyba już wystawiłem mu opinię. I jej nie zmienię. Dźwięk był naprawdę niesamowity. Dynamika, średnica, wysokie tony rewelacyjne ale był pewien problem, który oboje zauważyliśmy. Miał być usunięty i pewnie już jest ale ja od tamtej pory nie słuchałem twojego auta. Góra o której wspomniałem to rzeczywiście nic nie znaczy przy tak niskim cięciu wysokotonowca więc w tej aplikacji nie ma znaczenia. Chętnie go posłucham jeszcze raz przy okazji ale nie to "że specjalnie". tbrek, to prawda tu jest więcej zabawy niż z 2.1. Ale to nie jest żaden problem nawet w samochodach z małym słupkiem. Prawda? Nie widzisz tu wielu naśladowców bo nie wielu stać na braxa i nie wielu je słyszało, bo jak sam przyznasz on nie kosztuje mało. Ja słyszałem oba i tak porównując oba w stosuku jakość/cena to niestety tec wypada lepiej. A poza tym chciałbym poznać wasze zdanie nt 3 dróg bo te w mojej aplikacji są mi ciągle odradzane. Aktualnie mam colorisa i proa neo 26 i chciałem dołożyć do tego tec-a. Mam genesisa b40 który miałby odpowiadać za to średnie i wysokie. Na strefie Brax w ogóle nie istnieje Ten Brax 3.1 nawet na stronie producenta nie został zamieszczony. Przypuszczam że jak by już był oficjalnie to i na testy można by próbować go wyrwać. Na razie jedyne info jakie o nim znalazłem to na stronie niemieckiego Brax Team'u. Co do twojego systemu - masz głośniki które są można powiedzieć dedykowane do dwóch dróg, jak dołożysz średniaka to zabierzesz colorisowi to co ma najlepsze... Ja bym pomyślał nad zainwestowaniem tej kasy w przebudowanie paneli drzwiowych, można by spróbować lekko nakierować woofery na słuchaczy. Potem pomiary głośników w aucie i strojenie - czy to pasywnie czy aktywnie, nieważne. Po prostu taniej/łatwiej ci będzie ogarnąć dwie drogi a finalnie może wyjść super. I suba zmień na coś bardziej kulturalnego lklukasz, ja rozwniez posiadam w 3 way matrixa 2.1 i sluchalem takze teca i zastanawiam sie dlaczego sie tak nim zachwycasz? Glosnik jak najbardziej poprawny ale bez szalu jaki daje mi matrix, moze gdybym porownywal w kategorii cena/jakosc to bym mial podobne jak Ty odczucia jednak nie widze w tym sensu. lklukasz, nie zrozumiałeś co napisałem, nie chodzi mi o to że nie ma wielu naśladowców Braxa, bo tych naprawdę nie brakuje, tylko tego TEC'a, i patrząc nawet na stosunek cena/jakość, też wychodzi na to że ludziska wolą doinwestować w właśnie Braxowy średniak, mimo że o wiele droższy. Zobaczysz w tym sezonie, przynajmniej kilku moich znajomych będzie dokładać lub już dołożyło 2.1. Dodatkowo SQ3 potrzebuje komorę, a wtedy słupek, nakładka lusterka wychodzą jak słynne kolano konia, ew. kopyto, i przez to dużo osób woli coś co nie przysłoni im połowę szyby, już się w PL zrobiło jak na zachodzie, każdy kupuje i słuchem i wzrokiem, dodatkowo żeby posłuchać Braxa wystarczy podpiąć kable, do TEC'a musisz najpierw obrobić słupek żeby się przekonać czy to to czego oczekujesz czy jednak nie, jak policzysz koszty słupka, czas i robotę, różnie może to się skończyć. A co do cen, każdy dochodzi do pewnych wniosków po swoim czasie, jedni wydadzą mniej na starcie, a potem sukcesywnie dokładają mniej odczuwając wydatki, inny kupi od razu, nie mniej jednak finał jest taki że zaczynasz być zadowolony z dźwięku jaki daje Tobie system, dopiero jak wydasz o wiele więcej niż zakładałeś :) tak już to jest w CA, nie znam osoby która byłaby zadowolona pierwszym systemem z wydaną małą kasą, i to zadowolonym na długi czas, nie na miesiąc czy dwa :) i nie ważne czy stracisz to na głośniki, radio, wzmaki czy elementy strojenia. Słuchałem auta w takim zestawieniu jak masz ale napędzany Gienkiem Four Chanel, i zgodzę się z Wolfem, nie sądze aby dokładka średniaka cokolwiek tam poprawiła, to poprawnie zgrany system, dedykowany w 2 drogi, i faktycznie średniak może zabrać to COŚ, co daje ten własnie 2drożny system. ja bym się nad tą charakterystyką za bardzo nie spuszczał, wręcz bym wykorzytał to że jest nierówna. przecież to nie jest głośnik do domu tylko do auta, gdzie się słucha 'z boku'. fajnie że jednak kombinują z tego typu średniakiem mimo iż jest trudniejszy do ogarnięcia od tych z własną obudową. ciekawe czy sie to odzwierciedli w dźwięku. ja bym się nad tą charakterystyką za bardzo nie spuszczał, wręcz bym wykorzytał to że jest nierówna. przecież to nie jest głośnik do domu tylko do auta, gdzie się słucha 'z boku'. A co to ma do rzeczy?? Tylko prosze krotko i rzeczowo- tak zebym od razu zrozumiał Chodzi o to że głośnik nie gra w twarz - tak jak został zmierzony przez producenta. W związku z tym, że montaż najprawdopodobniej będzie robiony w autku pod różnym kątem, więc charakterystyka głośnika się zmieni. Odchylając mikrofon ( miejsce odsłuchu) od osi głośnika charakterystyka będzie opadać w górnym paśmie ..... Dlatego ten pik nie jest taki tragiczny ..... no to jest pierwsza sprawa. np. dźwięk z lewego głośnika (w słupku) może już mieć charakterystykę wyrównaną w tym paśmie w punkcie odsłuchu, a z prawego może być górka. może to być porządane albo złe. jak złe to można stosować różne cięcia z lewej i prawej, co może być porządane. :) czasem trzeba zrobić w jakimś konkretnym celu różne cięcia. z tego co zdążyłem zaobswerwować to odsłuch off-center powoduje że trzeba kombinować, wiedząc mniejwiecej co się robi. dlatego w niektórych przypadkach taka górka w dość newralgicznym zakresie 2-3 kilo nie będzie niczym złym. może nawet się przydać. w domu sobie siedzimy na środku miedzy głośnikami, gdzieś tam w przestrzeni pokoju (większe to niż auto), daleko od ścian tego pomieszczenia (sygnał po odbiciu od ściany nie jest już tak mocny jak w samochodzie). dlatego patrząc na charaketystykę tego głośnika pod kątem montwania go w domu ten mały pik mogłby razić niejednego audiofila, w samochodzie na starcie razić może tylko purystę bez wyobraźni. :) brati i jak? przy okazji powiedz jak masz u siebie zrealizowany system. bo wiem, że masz pasywke. chyba że już się pozmieniało ale pytam to ten pierwotny na lotusie i ht1. czy zwrotki masz identyko z lewej i prawej? czy scena ma mocne skupienie pozycji, takie jak daje się wyrzeźbić na procku? Różne cięcia można stosować w przypadku gdy mamy naprawdę różne charakterystyki dla lewej i prawej strony. Jednak przy zrobieniu takiej zwrotki automatycznie system strojony jest tylko na jeden fotel. W drugim jest totalna kaszana. Jeśli ktoś jeździ sam - oki .... :] Osobiście wolałbym zrobić jednakową zwrotnicę a ewentualne różnice można skorygować np korektorkiem parametrycznym - ostatecznie ... OK. Panowie moze być :) U mnie system jest symetryczny tzn. zwrotnice sa takie same. Na perfekcyjnym skupieniu az tak bardzo mi nie zależy, gdyż wyżej cenie inne aspekty, które po zastosowaniu czasów straciły na rozmiarze bądż wielkości. Osobiście nie słyszałem dobrze wystrojonego auta gdzie był zastosowany pasywny układ niesymetryczny i dopóki takowego nie usłyszę bede twierdził iz jest to rozwiazanie chybione. Uprzedzajac pytanie napiszę ze asymetryczne systemy slyszalem i w dodatku projektu z Twoich okolic. tak, piszac o podejściu na różne zwrotki myślałem o robieniu dzwięku tylko dla kierowcy. strona pasażera wtedy zostaje taka jaka się zrobi 'sama'. :) a co do mojej opinii i spostrzeżen na ten temat to uznałem to jako półśrodek. czyli stwierdziłem, że różne cięcia mogą tylko w niektorych przypadkach dać ok rezultat. zacząłem sobie kombinowac inaczej, ale pewnie poprobuje kiedyś znów na różne. co mi tam szkodzi. :)
|
Podobne
|