ďťż
Haary x draco
No i stało się, babeczce ten pomysł nie przypadł do gustu ale co ma biedna zrobić... Zawsze kiedyś jest ten pierwszy raz. To ja spędzam w furaku mnóstwo czasu a muzę lubię bardzo...
Nie licząc pojedynczych zmian odtwarzaczy to mój pierwszy tak duży projekt. Napisze co mam: 1.Wzmacniacz Kicker ZX 700.5 . W skrócie o nim , bo zorientowałem się że w PL ta marka jest powiedzmy średnio znana. Wzmacniacz to dwa jednym; czterokanałowy wzmacniacz plus wzmak klasy D dla suba. Moce RMS: Przy czterech ohmach: 4x70W + 210W (dla suba) Przy 2 ohmach: 4x85W + 420W Te cztery kanały można zmostkować wtedy dostaniemy 2x165W RMS 4 ohm. 2.Subwoofer RE audio SE 10 D4. Jego moc 600W a pójdzie na 2 ohmy , czyli dostanie 420W z wzmacniacza. głośnik pójdzie w obudowie zamkniętej 3.Kondensator 2 Farady Hifonics, używka z małym "przebiegiem". 4.Zestaw niezbędnych kabli. 5.radio pioneer Deh 7000UB - zamontowane w listopadzie, reszta klocków jeszcze w pudełkach. Plan był taki: Z wzmacniacza dać 420W dla suba a na drzwi puścić kanały 1 i 2 - czyli 2x70W. Wyciszyć drzwi a sub we wnęce z lewej strony bagażnika w obudowie zamkniętej ok 20L +/- 2L. Potem ,w przyszłości może dokupić głośniki z tylne drzwi i podłączyć kanały 3 i 4 (następne 2 x 70W). Jakby brakło watów czy cuś Wszędzie, wokoło pisze żeby nie dawać nic w tylne drzwi , to zepsuje scenę. Nie mogę się ciągle przekonać że nic z tyłu nie będzie charczeć Usiadłem z tyłu i zapodałem przody (idą pod radiem) dla mnie jeden piernik... Czy cztery czy dwa na przodzie. Może nawet lepiej z tymi tylko z przodu...Suba jeszcze nie mam a test robiłem pod firmowymi i radiem... No i problem... A skusił mnie koleś z pracy(też robił CA u siebie):"zmostkuj cztery kanały i daj mu 2x165W na przednie drzwi" ... Jeśli to byłoby dobre a może najlepsze rozwiązanie to wtedy moje , upatrzone Rainbow Sax czy Infinity Kappa 65 będą za słabe? Muszę szukać coś innego. Musiałbym sie zdecydować czy iść na 4x70 + sub czy 2x165 + sub. I dobrać jakieś głośniorki... a wtedy w przyszły weekend ruszyłbym z instalką bo mam trochę wolnego, garaż, sprawne ręce i internet jakby co , no i 11letniego pomocnika. Słucham najogólniej wszystkiego z przewagą rocka. Samochód - passat b6. Powiedzcie co zrobić z tymi przodami żebym nie walnął byka jak w przypadku tego suba co si teraz dowiedziałem że lepszy pod ten wzmak byłby SR.... Cena.... 500 - 1000 pln a jeśli stwka czy dwie ma mieć znaczący wpływ na jakość to też się zorganizuje... jesli boisz sie ze nie wykorzystasz tego wzmaka to mozesz zrobic jak ci ktos polecil albo puscic po kanale na kazdy glosnik (znaczy woofer i tweeter maja swoj kanal). co do tych glosnikow z tylu, twoja sprawa jak zrobisz. jesli chodzi o marke to najlepiej wybierz sie gdzies gdzie mzoesz ich posluchac. Miałem przeprowadzkę do innego domu i nie miałem internetu - oczekiwałem na nowe łącze, ale dzięki temu kiler czasu mnie nie dopadł i mogłem spokojnie dłubać w autku.... Znacie tą wnękę: ![]() Tam miał wejść sub. Ale od początku... Kupiłem na ebayu subwoofer RE Audio SE 10 D4 gdyż: -ma dużą moc RMS - 600wat, powinien sam pociągnąc bas na moje skromne potrzeby -potrzebuje małej skrzyni jeśli robimy zamkniętą - tylko 18 litrów: ![]() Wypatroszyłem materiałowy boczek z bagażnika, odłożyłem do w bezpieczne miejsce aby kiedyś założyć na swoje miejsce - do sprzedaży wozu. Docinałem kartonowy szablon aż uzyskałem metodą prób i błędów takie coś co prawie dokładnie dolegało do krawędzi. Następnie, dosłownie dzień dprzed przystąpieniem do działań wpadł mi w ręcę arkusz 2x1,5m jakieś 2cm płyty drewnianopodobnej. Magazynier postawił obok kosza na śmieci, zapytałem dostałem za free. Wyciąłem moje elementy wycinarką: ![]() ![]() Wnętrze skrzyni wykleiłem .... dywanikem łazienkowym. Przypominał frotte XXL ogonki wielkości paluszków dzieci. Pomyslałem że spełni zadanie: ![]() Do suba kabel 2x3,3mm - taki mieli w sklepie. ![]() Zakupiłem wzmak nowy: Kicker ZX 700.5 - pięciokanałowy oraz kondek 2farady Hifonics - używka , podobno z małym przebiegiem. Rozmieszczenie elementów: ![]() ![]() A następnie pryśnięcie czarnym matowym sprayem aby zatuszować ewentualne niedokładności w pokrywaniu wykładziną: ![]() Razem z kondensatorem kupiłem pakiet okablowania firmy Boss. Prądowy 20mm2. Kable poszły w progu: ![]() ![]() Plusowy puściłem w czymś co nazywają tutaj "hajdro" i jest szeroko stosowane w różnych dziedzinach. My (energetycy) puszczamy w tym schodzący ze słupa przewód miedziany uziemiający do sondy w glebie. Mamy tego na kilometry. Resztę "plusa" zabezpieczyłem dołączonym w komplecie z przewodami peszelkiem. ![]() Przejście do komory silnika wysoko w nogach pasażera (mój jest zepsuty pasior -UK) wyjdziesz obok ABS , dalej w korytku i na osłonę aku: ![]() ![]() Podłączyłem wszystko. Power, rca, remote itp... Sprawdzam raz jeszcze: plus przykręcony do minusa na kondensatorze! Zmiana podłączenia na prawidłowe, uniknąłem chyba w najlepszym wypadku zniszczenia kondzia. No ale wiało jak cholera i pogoda nie rozpieszczała. Sprawdzam jeszcze raz - jest OK. BTW. Tutaj znalazł się kontroler remote: ![]() Odpiąłem zacisk plusowy z klemy aku , wkręciłem 90A bezpiecznik (taki ma być). Żarówka 12V 5W w kombinerkach do klemy plusowej a do kombinerek drugimi kombinerkami przykładam zacisk plusowy czerwonego kabla. Żarówka zapala się i świeci. ŁĄdowanie kondenatora zajęło grubo ponad minutę. W sumie nie wytrwałem do momentu aż żaróweczka zgasła i jak jeszcze się lekko tliło zakończyłem fazę łądowania i przykręciłem zacisk do klemy. Wyglądało to tak : ![]() Wzmak i kondensator zakryje pokrywa z oknami z plexi: ![]() Na suba kombinuje dać jakąś osłonę ale tym jeszcze się nie martwię bo do załadunku bagażnika torbami mam trochę czasu. Jeszcze bez dywanika, bo skończyłem przed chwilą ale wygląda to mniej więcej tak: ![]() ![]() No i czas zagrać... Nie jestem audiofilem a to moje pierwsze CA. Nowa płyta AC/DC - bas miód. Metal - miód, Jean Michael Jarre - miodzio, techniawka - średnio zmniejszyłem na remocie trochę. Najgorzej jest w hip hopie. Coś brzęczy niemiłosiernie... Sprawca znajduje się tutaj: ![]() listwa na podsufitce pod trzecim stopem. ![]() Butapren w sprayu i trochę watoliny załatwia skutecznie sprawę. ![]() ![]() Zamknąłem go i dałem naprawdę głośno. Stojąc na zewnątrz stwierdzam: brzęczą klamki w przednich drzwiach. ale z drzwiami nic nie robiłem jeszcze. Muszę to wkrótce rozebrać i wykleić bagażnik matą wygłuszającą. Terraz nie jest źle ale trzeba to zrobić. Co polecicie w zastępstwie słynnej i drogiej maty Dynamat. Trochę mi tego pójdzie więc szukam tańszej wersji. Druga rzecz. Ktokolwiek wsiądzie do nie może wyjść z zachwytu z przednich głośników. Nawet koleś co robił u siebie CA... Nawet jak dla mnie laika to podejrzane i zaczynam coś węszyć. Jakie mam szanse że tam jest 3 drożny zestaw (komponenty) Dynaudio? Wiem, nie przekonam sie jak nie "otworze" drzwi. Ale można to sprawdzić chyba jakimś kodem? Szukając na ebay'u czy allegro głośników do paska B6 często spotykam oryginalne zestawy z trzema głośnikami. O takie jak na w tych drzwiach: http://forums.vwvortex.co....40059#24940059 Ten wooferek : ![]() Wygląda jak ten w tym http://www.sonicelectroni....stem+340.html# wspaniałym zestawie, który ma wysoką ocenę. A to z kolei tłumaczy dobre granie. gdyby tak było podpiąłbym je pod wzmak . Hmmm co za długi post , jak mi się coś przypomni- napiszę. Na razie mimo nie skończonego dzieła, z basu jestem zadowolony. Drugi plus; sam coś zrobiłem , trzeci; pomagał mi syn- wywiercił kilka otworów , ciął pierwszy raz piłką do metalu , wkręcił kilka wkrętów (musiałem je tylko "dociągnąć") a na koniec cieszył się bardziej ode mnie jak zagrało a niebieskie światło z kondzia i wyświetlacz w bagażniku zwalił go z nóg i podnosiłem mu szczękę z jezdni. Tomst3R, świetna zabudowa, bardzo mi się podoba - gratulacje. OK, każdy robi jakiś błąd za pierwszy razem. Mój jest taki że kupiłem za mocny subwoofer to wzmacniacza... Głośnik nie jest odpowiednio kontrolowany. Parametry z testu wzmacniacza: ![]() Muszę zmienić głośnik basowy , bo reszty nie będę przerabiał. Słucham wszystkiego (hip hop 40%, rock/metal 30%, dance/techniawka 20%). Musi być jeden i raczej 10", ewentualnie 12". Nie chcę już przerabiać zabudowy pod inny wzmak (w dodatku ciężko byłoby sprzedać 5kanałowy za godziwe pieniądze)- więc wzmak zostaje. Mam kilka problemów: Jeśli wzmak daje 430/440W przy 2Ω , będę szukał suba znowu z dwiema cewkami (2x4) i tak sobie celuje teraz w 400W RMSu. Dobrze czy znów źle? Będzie niby 40W rezerwy. takie głośniki jak wrzuciłeś na zdjęciu ostatnio wykręciłem z VW T5 i byłem w lekkim u, że takie klocki tam wkładają ... więcej info http://www.dynaudio.com/eng/auto/vw.php ladnie,podoba mi się;) Witam ponownie. Chciałbym zakupić jakiś zestaw 165mm na przód. Wzmacniacz ten co powyżej. Zmostkować cztery kanały w dwa i puścić na przód. Jakie polecicie głośniki pod ten wzmacniacz? Według tego testu: ![]() Na mostku będzie 2x201 W /4ohm ??? To o jakiej mocy znamionowej mają być głośniki? Nie potrzeba Ci mostkować kanałów pod przedni zestaw. Zależy też czego oczekujesz. Moim zdaniem mógłbyś puścić to aktywnie i powinieneś być zadowolony. Co do zestawu na przód to najlepiej żebyś kilka sam mógł przetestować, bo nic tak nie pomaga w wyborze jak osobisty odsłuch. Hmmm, chodzi o to że sprzęt wymontowałem z Passata. Za dwa tygodnie (max) będę miał inny wóz i już czaszkuję w co się zaopatrzyć lub na co zwrócić uwagę. Nie bawię się w CA, czasem coś wyrzeźbię dla siebie i nie jestem w temacie co tam dobrze teraz gra. Wiem natomiast że w tym moim nowym (08 Toyota Hilux) aucie seryjne audio to jatka z masakrą, robiłem odsłuch u kumpla w jego aucie, oooo Bożena... Napiszę może co mam: 1.Wzmacniacz - Kicker ZX 700.5 , ma on takie parametry: Kod: 4 ohms: 70 watts x 4 chan. + 210 watts x 1 Class D Sub channel 2 ohms: 85 watts x 4 chan. + 420 watts x 1 Class D Sub channel 4 ohms (bridged): 130 watts x 2 chan. + 420 watts x 1 chan. 2.Subwoofer - RE Audio SE 10 D4 połączony na 2 ohmy. Kod: moc RMS: 600W moc max.: 1500W impedancja: 2x4Ω 3.Grajek: Pioneer DEH 7000UB 4.Kondek Hifonics 2farad - chyba go nie będę potrzebował. Do suba chcę zrobić BR, bo poprzednio zrobiłem mu lekko za małego klozeta. Nie wziąłem pod uwagę objętości jaką wypiera głośnik sam sobą a obudowa zamknięta była robiona na pograniczu minimalnych dopuszczalnych rozmiarów - taki szkolny błąd, pierwszego CA. Tak więc teraz zrobię mu BR ale jak będzie słabo to sprzedam go i kupię jakiegoś 400W może 12"... Ale co by zapodać na przód? Zmostkować? Ponieważ słucham prawie wszystkiego, to musiałby być jakiś zestaw uniwersalny, grający czysto na całej szerokości. Gdy jeżdżę sam, dość często lubię dać głośno, bardzo głośno - nie chciałbym żeby mi coś charczało. EDYTA po czasie: Trochę ten sub za mocny lub odwrotnie... Zrobiłem na razie tak: wystawiłem subwooferka i wzmak na aukcji na ebay'u. Jak sprzedam tylko wzmacniacz: zostawię subwoofer, dokupię do niego monoblock ok 750W, a na drzwi jakiś dwukanałowiec + zestaw separowany. Jeśli sprzeda się tylko sub: zostawię wzmacniacz i kupię do niego jakiś fajny głośnik, może 12 cali o mocy 400W. Potem sprawi się tylko zestaw głośników do drzwi i będzie komplet. No, ale za głośnikami 165mm dalej muszę się rozglądać.
|
Podobne
|